Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
atena saghiA

atena saghi

@atena saghi
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
120
موضوع ها
51
Shares
0
گروه‌ها
5
دنبال‌کننده‌ها
3
دنبال‌شونده‌ها
2

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • نکته زیست۱۱, فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    میدونستی , حشرات در نور ورودی به چشم هاشون توانایی تنظیم ندارن! خب چون عنبیه ندارن 😁

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱,فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    در هر واحد بینایی حشرات ,عدسی, بخش درونی آن محدب و بخش بیرونی آن مقعر است

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱,فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    در نقطه کور هیچ گیرنده ای وجود ندارد ! و در لکه زرد هیچ گیرنده استوانه ای شکل ای وجود ندارد !

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • تشریح چشم/زیست دو
    atena saghiA atena saghi

    سلام ,فکر کنم مشکل تایپی داره تست , چون حرفت درسته ...

    زیست شناسی

  • نکته زیست۱۱,فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    دومین نکته بسیار مهم و شدیدا کنکوری!
    اولین سیناپس گیرنده بویایی در لوب بویایی مغز است !

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱,فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    ۲ تا نکته خیلی خیلیی مهم و کنکوریه .این اولی ,حتما به خاطر بسپر
    اولین سیناپس گیرنده بویایی و نورون حسی در مغز است !

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱,فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    حواست باشه, جسم سلولی گیرنده بویایی , بین سلول های پوششی هست.

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱, فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    حواست باشه ,یاخته های گیرنده مژک دار می توانند شیمیایی(بویایی)و یا مکانیکی (شنوایی)باشند.

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱, فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    حواست باشه, درسته که گوش ۲تا هصب شنوایی و تعادلی داره, ولی اینو هم بدون که از هر گوش فقط یک عصب (شامل عصب شنوایی و تعادلی )خارج میشه!

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱, فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    حواست باشه , مجچه علاوه بر دریافت پیام از حس وضعیت از بخش تعادلی گوش هم پیام دریافت میکند !

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱, فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    هم عدسی و هم قرنیه باعث همگرایی نور می شوند تنها فرق آن دو , این هست که انحنای عدسی متغیر ولی انحنای قرنیه ثابت است!

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست شناسی ۱۱ , فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    میدونستی , گیرنده های مکانیکی و شیمیایی هم در حواس پیکری و هم در حواس ویژه وجود دارند .

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • بازی با قیود
    atena saghiA atena saghi

    واقعا عالی بود

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته فصل۲ زیست ۱۱
    atena saghiA atena saghi

    میدونستی همه گیرنده های حواس پیکری انتهای دندریت نورون حسی هستن!

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱ ,فصل۲
    atena saghiA atena saghi

    میدونستی همه گیرنده های مکانیکی , درد , دما , تماس, پیکری هستن و فقط گیرنده نوری حس ویژه هست!

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱, فصل ۲
    atena saghiA atena saghi

    @ziba-taheri-danaبله در ادامه تاپیک ها مینویسم

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱, فصل ۲
    atena saghiA atena saghi

    این رابطه رو می دونستی , که زلالیه از مویرگ خونی ترشح میشه , مایع مغزی نخاعی هم از مویرگ ترشح میشه . پس ماهیت هر دو مایع مشابه و منشا ساخت اونها یکسان هست!

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱, فصل ۴
    atena saghiA atena saghi

    حواست باشه که هورمون های غده فوق کلیه درسته که گلوکز خون رو افزایش میدن , اما , به صورت مستقیم جذب گلوکز سلول ها رو بالا نمی برن . اینجا انسولین نقش اصلی داره ...

    زیست شناسی یک نکته به تو

  • نکته زیست۱۱, فصل۴
    atena saghiA atena saghi

    یک چیز خییلی مهم! آلدوسترون تنها به تنش پاسخ نمیده بلکه در هنگام کمبود سدیم خون هم , این هورمون ترشح میشه ...

    زیست شناسی یک نکته به تو
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 4 / 6
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع