میدونستی , حشرات در نور ورودی به چشم هاشون توانایی تنظیم ندارن! خب چون عنبیه ندارن 😁
atena saghi
دیدگاهها
-
نکته زیست۱۱, فصل۲ -
نکته زیست۱۱,فصل۲در هر واحد بینایی حشرات ,عدسی, بخش درونی آن محدب و بخش بیرونی آن مقعر است
-
نکته زیست۱۱,فصل۲در نقطه کور هیچ گیرنده ای وجود ندارد ! و در لکه زرد هیچ گیرنده استوانه ای شکل ای وجود ندارد !
-
تشریح چشم/زیست دوسلام ,فکر کنم مشکل تایپی داره تست , چون حرفت درسته ...
-
نکته زیست۱۱,فصل۲دومین نکته بسیار مهم و شدیدا کنکوری!
اولین سیناپس گیرنده بویایی در لوب بویایی مغز است ! -
نکته زیست۱۱,فصل۲۲ تا نکته خیلی خیلیی مهم و کنکوریه .این اولی ,حتما به خاطر بسپر
اولین سیناپس گیرنده بویایی و نورون حسی در مغز است ! -
نکته زیست۱۱,فصل۲حواست باشه, جسم سلولی گیرنده بویایی , بین سلول های پوششی هست.
-
نکته زیست۱۱, فصل۲حواست باشه ,یاخته های گیرنده مژک دار می توانند شیمیایی(بویایی)و یا مکانیکی (شنوایی)باشند.
-
نکته زیست۱۱, فصل۲حواست باشه, درسته که گوش ۲تا هصب شنوایی و تعادلی داره, ولی اینو هم بدون که از هر گوش فقط یک عصب (شامل عصب شنوایی و تعادلی )خارج میشه!
-
نکته زیست۱۱, فصل۲حواست باشه , مجچه علاوه بر دریافت پیام از حس وضعیت از بخش تعادلی گوش هم پیام دریافت میکند !
-
نکته زیست۱۱, فصل۲هم عدسی و هم قرنیه باعث همگرایی نور می شوند تنها فرق آن دو , این هست که انحنای عدسی متغیر ولی انحنای قرنیه ثابت است!
-
نکته زیست شناسی ۱۱ , فصل۲میدونستی , گیرنده های مکانیکی و شیمیایی هم در حواس پیکری و هم در حواس ویژه وجود دارند .
-
بازی با قیودواقعا عالی بود
-
نکته فصل۲ زیست ۱۱میدونستی همه گیرنده های حواس پیکری انتهای دندریت نورون حسی هستن!
-
نکته زیست۱۱ ,فصل۲میدونستی همه گیرنده های مکانیکی , درد , دما , تماس, پیکری هستن و فقط گیرنده نوری حس ویژه هست!
-
نکته زیست۱۱, فصل ۲@ziba-taheri-danaبله در ادامه تاپیک ها مینویسم
-
نکته زیست۱۱, فصل ۲این رابطه رو می دونستی , که زلالیه از مویرگ خونی ترشح میشه , مایع مغزی نخاعی هم از مویرگ ترشح میشه . پس ماهیت هر دو مایع مشابه و منشا ساخت اونها یکسان هست!
-
نکته زیست۱۱, فصل ۴حواست باشه که هورمون های غده فوق کلیه درسته که گلوکز خون رو افزایش میدن , اما , به صورت مستقیم جذب گلوکز سلول ها رو بالا نمی برن . اینجا انسولین نقش اصلی داره ...
-
نکته زیست۱۱, فصل۴یک چیز خییلی مهم! آلدوسترون تنها به تنش پاسخ نمیده بلکه در هنگام کمبود سدیم خون هم , این هورمون ترشح میشه ...