حواست باشه با اینکه بخش قشری و مرکزی غده فوق کلیه کنار هم هستن , اما از هم مستقل اند و هیچ همکاری باهم ندارن !
atena saghi
دیدگاهها
-
نکته زیست ۱۱, فصل ۴ -
زیست۱۱, فصل۴حواست باشه که فرومون ها فقط مختص به جونور هاست
-
نکته زیست۱۱میدونی که تجزیه گلیکوژن به گلوکز توسط گلوکاگون در کبد انجام میشه و نه در ماهیچه !
-
نکته زیست ۱۱, فصل۴می دونستی از پیامد های دیابت شیرین انفارکتوس هست که در نتیجه مردن سلول های ماهیچه ای قلبی ایجاد میشه!
-
نکته زیست یازدهم, فصل۴می دونستی بخش مرکزی فوق کلیه با اعصاب سمپاتیک فقط تحریک میشه!
-
نکته زبست۱۱, فصل۴پانکراس ۲ بخش درون ریز و برون ریز داره که قسمت برون ریز اون ۲ مجرا , یک مجرای مستقل و یک مجرای مشترک با صفرا, هردو به دوازدهه دارد
-
زیست ۱۱, فصل۲می دونستی گیرنده مکانیکی خط جانبی ماهی , سلول پوششی تمایز یافته هست!
-
زیست۱۱ , فصل ۲حواست باشه جانورانی غیر از پستانداران هم می تونن پرده صماخ داشته باشن ! جیرجیرک
-
زیست۱۱ , فصل۱میدونستی بعد از بسته شدن کانال دریچه دار پتاسیمی اختلاف پتانسیل لحظاتی, از پتانسیل آرامش هم بیشتر می شود و در ادامه به حالت آرامش برمیگردد!
-
زیست ۱۱,فصل۱حواست باشه که پمپ سدیم پتاسیم , همیشه فعال هست
-
زیست۱۱,فصل۳حواست باشه که مایع مفصلی با کپسول مفصلی برای بعضی تماس دارد و برای برخی ندارد ! در حالت طبیعی تماس نداره ولی اگر تماس داشته باشد یعنی فرد, پرده سازنده مایع مفصلی اش پاره شده
-
زیست۱۰میدونستی اگر کیسه صفرا ی فردی رو بردارن , در انعقاد خون فرد احتمال اختلال هست! به خاطر ویتامین k که محلول در چربی هست و در انعقاد خون لازمه و درست و حسابی بدون آنزیم های صفرا جذب نمیشه!
-
نکته زیست۱۱, فصل۴میدونستی جزایر لانگر هانس ۳ نوع سلول درون ریز دارن و در نتیجه ۳ نوع هورمون ترشح میکنن!
-
نکته زیست ۱۱, فصل۴میدونستی غده ی درون ریزی که بیشترین تعداد رو داره همون پاراتیرویٔید خودمونه !
-
نکته زیست۱۱, فصل۴,هورمون هامی دونستی هورمون جنسی غدد فوق کلیه , فقط هورمون جنس مخالف رو ترشح میکنه !
-
نکته زیست۱۱, فصل۴می دونستی همه تاثیرات هورمون ها روی سلول ها نیست ! مثل هورمون پاراتیرویٔیدی و ویتامین D
-
سوال گیرندهاز کجا معلوم هیدر با گیرنده فشار تحریک بشه ...؟ باید بگردی دنبال گیرنده باکتری ها و یا مرحله بعدی جانوران ابتدایی ,چند سلولی ها , ماهی ها (ماهی ها که بویایی )
-
نکته زیست۱۱, فصل۴می دونستی دیابت یعنی پر ادراری و همه دیابتی ها تکرر ادرار دارن!
-
نکته , زیست۱۱, فصل۴می دونستی فرد دیابتی به خاطر کاهش پی اچ خون , در آنزیم های بدن اختلال به وجود میاد و در ادامه اختلال در بعضی از ناقل های عصبی !
-
نکته ,استعارههمه استعاره ها بنا بر نوع اونها دارای مجاز یا تشخیص هستند