@dr-aryan
سلام
%(#009dff)[1400/04/28]
%(#ff0000)[0]
امروز ی ریکاوری کردم خودمو
☑ گزارش سوم
@dr-aryan
سلام
%(#009dff)[1400/04/28]
%(#ff0000)[0]
امروز ی ریکاوری کردم خودمو
☑ گزارش سوم
سلام
1400/04/29
0
همچنان درحال ریکاوری
سلام ب همه
قبلا هم ی پست گذاشته بودم درباره این موضوع اما انگار بعضیا هنوز ندیدن
%(#ff0000)[لطفا گزارشتون رو بدون توضیحات اضافی پست کنید]
برای مثال
1400/04/28
ریاضی 2 ساعت
شیمی3 ساعت +25تست
مجموع: 5 ساعت +25تست
از امشب کسایی هم ک تایم محاسبه نمیکردن محاسبه کنن و ب این صورت گزارش بدن لطفا چون گزارش بدون تایم ک گزارش نیست دیگه
%(#ff0000)[و بازهم تاکید میکنم از نوشتن توضیحات اضافی یا متن های انگیزشی یا هرچیزی ب جز گزارش و تایم مطالعتون خودداری کنین گزارشتون رو با تاریخ بنویسد و تمام]
%(#10cf23)[و گزارش های هرشبتون رو میتونید هم روی گزارش قبلی خودتون ریپلی بزنید ک ی جورایی زنجیره وار بهم وصل باشن و بتونین گزارشای قبلی خدتون رو راحت تر پیدا کنید]

منبع: ویزبوک
دانش-آموزان-آلاء
Amir 6 سلام دوتاپیک زیر میتونه خیلی کمکتون کنه
https://forum.alaatv.com/topic/37221/این-داستان-قسمت1-برنامه-ریزی
https://forum.alaatv.com/topic/37222/این-داستان-قسمت-2-تعهد-به-برنامه-ریزی?_=1629462278779
بِسم الله الرحمن الرحیم
سلام بچه ها این تاپیک رو میخوام بزنم که بچه های
دهم و یازدهم و کنکوری عکس خلاصه نویسی هاتون رو اینجا بزارید هم خودتون از خلاصه نویسی های بقیه استفاده کنید هم خودتون با خلاصه هاتون به بقیه کمک کنین🌷🌷🥀🌺🏵️
تجربیا انسانیا ریاضیا یازده تجربی
Shahab Ebadi سلام وقتتون بخیر من نمیدونم این نظر رو دادن یا ن
بنظر من ی چارت و نمودار توی ی قسمت سایت باشه حالا میتونه تو داشبورد هم باشه
بعد هرشب بچه ها گزارش مطالعه خودشونو وارد کنن
ب صورت تفکیک هر درس و ب صورت جمع کل تایم مطالعه و تعداد تست باشه
بعد ی نمودار هم باشه ک نشون بده تایم مطالعه و تاریخ رو تا بچه ها هم سعی کنن نوسان مطالعشون رو کم کنن ینی یهو نرن بالا یهو بیان پایین و اگ اینجور شد ب وضوح در اون نمودار ببینن
حالا میشه هم امکانات دیگ ای هم مث میانگین ساعت مطالعه اونروز بچه های هم پایه اون دانش اموز هم نشون داده بشه یا ی انیجور امکاناتی
یا مثلا دانش اموز شب قبل یا صبح یا چن روز قبل پیش بینی بتونه بکنه مثلا عدد 8 رو وارد کنه برا دوشنبه ک من دوشنبه 8 ساعت میخوام بخونم بعد وقتی موقع گزارش اونشب شد ی مقایشه بین پیش بینیش و تایمی ک خونده انجام بشه
سلام دوستان ی فکری ب ذهنم رسیده
نظرتون چیه ی تاپیک بزنم که جمعه های بعد از ازمون راجع ب پیشرفت یا افت توی ازمونمون صحبت کنیم و چقد این تاپیک و گزارشا رومون تاثیر داشته توی هفته اینده چ تصمیماتی برا افزایش کیفیت و کمیت تایممون داری و این چیزا؟
اگ اینکارو کنم استقبال میکنید؟ 🙄😉
تجربیا دانش-آموزان-آلاء
Arshia Yazdian الان اگ یکی بخواد با راه ابریشم تابستون بخونه باید pdf هارو از روی مانیتور بخونه ک تا اول مهر اماده شن اپدیت ها؟ 😐
سلام دوستان تاپیک تحلیل گزارش تایم هامون هم به راه افتاد
ان شالله همممون عاقبت به خیر و موفق شیم :deciduous_tree:
https://forum.alaatv.com/topic/22883/تحلیل-ساعت-مطالعه-کنکور-1400/2
سلام 28مهر99
تایم مطالعم 1.5 🌱 بدون تست
%(#0062ff)[إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (6)]
%(#0062ff)[آرى با دشوارى آسانى است (الشرح )]
@dr-aryan در گزارش کار و باهم درسخوندن بچه های کنکور1400 گفته است:
سلام ب همه
ی راهکار داریم واسه کسایی که به هر دلیلی هرشب نمیتونن انلاین شن و گزارش بدن.
- %(#002bff)[شما میتونید یا هرشب پیوسته گزارش بدید]
اما اگ که مطمئن نیستید هرشب نمیتونید ی کار دیگ هم میتونید کنید
- %(#ff5900)[هفتگی گزارش بدید ینی اخر هفته حالا پنجشنبه یا جمعه بیاید بگید توی این] %(#ff5900)[هفته اینقد مطالعه کردم میانگین هرروزم اینقد میشه و اینقد تست زدم.]
این ی راهکار واسه دوستانی که نمیتونن هرشب گزارش بدن.
اما در نظر داشته باشید که فقط یکی از دوحالت بالا رو انتخاب کنید.
موفق باشید
MahdiNOVE مهشید غضنفرآبادی
یکیشو انتخاب کنید و پیوسته گزارش بدید
ب امید موفقیت هممون
سلام 1 آبان99
تایم مطالعم0 ، بدون تست
شاید تا اخر شب 1.5ساعت مرور کردم
7:35:/
لاک غلط گیرم ترکیده رو دستم نمیتونم تایپ کنم زیاد :face_with_tears_of_joy: :neutral_face:
راه های کنترل استرس کنکور
%(#00c8ff)[مدیریت زمان:]
گاهی هم دلیل استرس عدم برنامه ریزی درست و نقص در مدیریت زمان است. با هدف گذاری و اولویت بندی این هدف ها میتوان ميزان آشفتگی ذهن را کاهش داد. پس از هدف گذاری، باید آنها را به اهداف جزیی تر تقسیم نمود و فعالیت های لازم را برای رسیدن به آنها در طول روز و هفته و ماه گنجاند. هرشب برای روز بعد برنامه ریزی کنید تا بدانید چه فعالیت هایی و در چه محدوده ی زمانی باید انجام شود.
به این نکته آگاهی داشته باشید که با توجه به وقوع یکسری اتفاقات غیرمنتظره همچون بیماری و طولانی شدن مدت زمان مطالعه ی یک درس بر خلاف انتظارمان، امکان این که به طور کامل نتوانیم برنامه را اجرا کنیم وجود دارد. پس برنامه باید انعطاف داشته باشد و بخشی از زمان را در برنامه ی هفتگی جهت جبران عقب ماندگی ها قرار دهیم.
همچنين باید علاوه بر برنامه ریزی آينده، بخش کوتاهی از روز را( به عنوان مثال 5 الی 10 دقیقه) صرف محاسبه فعالیت های خویش کنید تا ببینید آیا تمام قوای خویش را در جهت اجرای برنامه ی روزانه به کار گرفته اید یا خیر؟ عدم توانایی در مدیریت درست زمان یکی از عوامل ایجاد استرس است.
%(#00c8ff)[کم کردن علائم بدنی:]
با توجه به مطالب بالا یکی از علائم استرس ایجاد نشانه های بدنی است؛ که با راهکارهایی می آن ها را کاهش داد و به ارامش ذهنی هم رسید.
نفس کشیدن شکمی( دیافراگمی):در این مدل نفس کشیدن با عمل دم، شکم منبسط و پس از چند ثانیه نگهداری نفس، با انجام عمل بازدم حجم هوای داخل شکم تخلیه می شود.
تن آرامی:در مواقعی که وقت کافی نداریم ناچارید که ظرف مدت کوتاهی خویش را ارام کنید میتوانید از ریلکسیشن سریع استفاده کنید.
ماهیچه های انگشت پا را منقبض کنید و تا ۱۰ بشمارید. در انگشتان پا حس درد و فشار می کنید آنگاه آنها را رها نموده و به حس آرامش که در انگشتان پایتان به وجود می آید توجه کنید. ماهیچه پا را منقبض کنید تا ۱۰ بشمارید آنگاه رها کنید.
به این ترتیب ران ها، شکم، کمر، گردن و صورت را منقبض نموده و پس از این که تا ۱۰شمردید رها کنید. در مدتی که این کار را انجام می دهید ارام نفس بکشید. این روش همواره با نفس کشیدن ارام بسیار مفید است. نفس کشیدن شما از بینی به داخل کشیده می شود، از شکم تا سینه ها حس می شود و آن گاه از لب هایتان خارج می شود.
ورزش:روحیه را ارتقاء می دهد؛ برای این که افزایش جریان خون میتواند پاسخگویی مغز به اضطراب را افزایش دهد. ورزشهای هوازی مانند پرش، شنا، دوچرخه سواری یا پیاده روی بهترین نوع ورزش است.
تغذیه:ویتامین های گروه B مانند موز، آجیل، حبوبات و محصولات لبنی و گوشت قرمز و ماهی و سبزیجات با برگ سبز میتوانند حس نشاط و انرژی را در دوران های پر اضطراب ایجاد کنند. ویتامین های گروه C مانند مرکبات، گوجه فرنگی، بروکلی کمک کننده اند. همچنين ميزان جذب منیزیم را میتوان از طريق آجیل و مغزها و غلات سبوس دار به خصوص جو افزایش داد.
%(#00c8ff)[کنترل استرس با هدف گذاری]
نخست هدف خویش را تعيين کنید و بعد به مطالعه بپردازید. باتوجه به زمان مانده برای کنکور، رشته و دانشگاهی که تصمیم ادامه تحصیل در آنرا دارید انتخاب کنید و درصدهای قبولی در آن رشته دانشگاهی را از روی رتبه و نمره داوطلبان سال های قبل در بیاورید. با این بررسی ها متوجه می شوید که لازم نیست تمام سوالات کنکور را برای قبولی در رشته دانشگاهی مورد علاقتان پاسخ دهید و بر اساس یافته هایتان، به سراغ تسلط بر روی مباحثی بروید که ضرایب بالاتری در رشته تان دارد.
%(#00c8ff)[کنترل استرس با خواب کافی و با کیفیت]
بدون داشتن خواب مطلوب نمی توانید تمرکز کافی بر روی دروس داشته باشید. همچنين کم خوابی سبب استرس و حس خستگی می شود و قدرت یادگیری و حافظه را کاهش می دهد. شام سبکی بخورید تا بتوانید راحت بخوابید. خواب کافی به خصوص در شب آخر اهمیت زيادي دارد، استفاده از دمنوش های آرامبخش، تماشای فیلم کمدی یا پیاده روی کوتاه میتواند به خوابی راحت در شب سرنوشت سازتان کمک کند.
%(#00c8ff)[تقویت نگرش مثبت]
اگر در کنار درس خواندن خویش از اموزش های مدیتیشن، مثبت انگاری و مثبت نگری بهره ببرید تأثير بسیار زیادی در روند مطالعه، کیفیت مطالعه و انگيزه پیدا کردن شما در دوره امادگی آزمون می شود.
در بسياري از مواقع و وضعیت بسياري از روانشناسان به دانش آموزان و یا دانشجویان که درگیر اماده سازی خویش جهت ازمون هستند؛ برای اینکه در طول هفته گاهی از فضای درس خواندن و استرس به دور باشند؛ توصیه می کنند یکی از کلاس های مورد علاقه خویش یا یک کلاس ورزشی را ثبت نام کنند، این موارد در ایجاد دیدگاه مثبت و راههای انگیزش جهت کنترل و کاهش استرس بسیار مؤثر واقع می شود.
%(#00c8ff)[مرور مرتب مطالعات برای فرار از فراموشی]
مطالعه و بازبینی مطالب درسی، نه تنها در مانایی دروس در ذهن کمک می کند بلکه بخش عمده ای از استرس یا احساس فراموشی را از بین می برد. این روان شناس در این زمینه گفت:محتوای درسی حالت ته نشین دارد و اگر با توجه به وسعت زیاد و سنگینی مرتب از آنان استفاده نشود از دسترس دور می شوند.
در مورد کنکور هم باید گفت دانش آموزان در طول سال تحصیلی بر اساس آموزه های فضای آموزشی، دروسی را مطالعه و درباره آن شروع به تست زنی می کنند در این میان کسی در کنکور موفق است که بتواند مرتب اطلاعات خود را هم بزند تا در زمان آزمون به خوبی از این اطلاعات استفاده کند. چرا که با توجه به ته نشین شدن درس ها ، هنگام برگزاری آزمون کنکور، دچار احساس فراموشی و در نتیجه استرس می شود.
%(#00c8ff)[فرار از استرس با برنامه ی خواب منظم]
استرس کنکور:براى داشتن ذهنى ارام و سرحال، به مقدار کافى بخوابید و به ویژه در روزهای پایانى خوابى منظم داشته باشید. کم خوابى، یکى از عواملى است که مى تواند استرس شما را بیش تر کند و از کارایى شما بکاهد. شب پیش از ازمون، نیم ساعت پیش از خوابیدن، دوش آب گرم گرفته و نوشیدنى گرم بدون کافیین بنوشید و فراموش نکنید که ساعت خویش را براى صبح ازمون کوک کنید.
%(#00c8ff)[کنترل استرس با خلاصه برداری و مرور]
خلاصه برداری نقش بسیار مفیدی در دوره و جمع بندی پیش از کنکور دارد. در روزهای پاياني کنکور، مرور کردن مطالبی که خوانده اید بسیار دارای اهمیت است و زمانیکه خلاصه برداری می کنید این روند را با سرعت بیشتری انجام خواهید داد. از طرفی دست نوشته های خودتان چون براساس اولویت های یادگیری خودتان است، میتواند نقش مهمی در جمع بندی نهایی و کاهش اضطراب دارد. برای آگاهی از بهترین شیوه های خلاصه برداری دروس کلیک کنید.
%(#00c8ff)[استراحت کنید و شاداب باشید]
شما باید علاوه بر مطالعه، زمان هایی را برای استراحت و تفریح و سرگرمی خویش در نظر بگیرید. مطالعه مستمر و بدون استراحت به مرور زمان، طراوت و بازدهی تان را کاهش می دهد و عملکردتان افت خواهد کرد. روحیه شما بسیار در یادگیری مؤثر تاثیر گذار است.
منبع: سایت بیتوته
%(#0ec972)[سلام به قاصدک های خبر رسان که محکوم به خبرند]
ی مدت برا گزارش نبودم و عذر میخوام بابتش
اومدم ک ی خبر بدم
میخوام ی گروه بزنم توی همین انجمن مخصوص بچه هایی ک تایمشون اوکی شده و الان تایمشون بالای 8 و حدودای 9 هست و تایم تقریبا ثابتی دارن که پیوسته هم گزارش میدن
خب بیشتر بچه ها این شرایط رو دارن و کسایی ک مایل هستند ریپلی کنن ک امشب گروه رو بزنم و عضوشون کنم
شرایط گروه و قوانینش هم مثل همین تاپیکه ی جورایی مث ی جای گزارش vip میمونه
البته اونایی ک ب جمع ما تازه پیوستن و یا تایمشون هنوز ب حد دلخواه نرسیده حدود یک هفته که توی تاپیک پیوسته گزارش بدن و تایمشون پیشرفت داشته باشه و نوسانی نباشه و زمانی ک تایمشون ب تایم مورد نظر رسید و تقریبا ثابت شد درصورتی که تمایل داشته باشن میتونن عضو بشن
باید بگم که اون گروه قوانینش برا گزارش دادن ی خورده سخت ترع و همونجور ک گفتم مثل ی سطح بالاتر از تاپیکه
و طبیعتا سخت گیریاش و تعهد ب تایم و اجرای برنامه اهمیتش دوچندان میشه (البته ک برای ما هم کیفیت و هم کمیت مهمه )
ی توضیح دیگ هم بدم این گروه مث ی جور اردوی مطالعاتی میمونه حدود دو یا سه هفته هست و بنظرم ب تثبیت تایم و پیشرفتمون توی همین بازه چند هفته ای کمک میکنه
ی جورایی ب چلنج هم شبیه میمونه البته بازم تاکید کنم چلنجی ک کیفیت هم توش برامون ب اندازه کمیت و بلکه بیشتر ارزش داره اما تایم هم اهمیت خودشو داره
امیدوارم همتون ب تایم مورد نظر و معقول برسید و توی اون گروه ببینمتون
موفق باشید
کسایی ک شرایط رو دارن و احساس امادگی میکنن ریپلی یادتون نره
اگ ب تعداد کافی رسیدیم گروه رو میزنم و قوانین خاص خودش رو هم همونجا توضیح میدم
البته با اجازه مدیر محترم @M-an
%(#1ea4c9)[زمان باقی مانده تا کنکور تجربی 1400]
%(#c27e11)[روز و 7 ساعت و 38 دقيقه و 32 ثانيه]
%(#c91e1e)[زمان باقی مانده تا کنکور انسانی و ریاضی 1400]
%(#1ec99b)[125 روز و7 ساعت و37 دقيقه و59 ثانيه]
برای موفقیت باید از 3 مرحله گذشت:
ابتدا مورد تمسخر واقع میشوی
سپس با خشونت به مخالفت با تو میپردازند
سرانجام به تو ایمان می آورند
آرتور شوپنهاور
