Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
M

Mohsen Taheri

@Mohsen Taheri
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
1.3k
موضوع ها
7
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
15
دنبال‌شونده‌ها
15

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • آلا محاسبات سریع شیمی رو گذاشته؟
    M Mohsen Taheri

    اینی ک میگی روش عبدالرضا منتظریه تو حرف آخر...
    همه ی سوالا رو حل نمی کنه چون تقریب می زنه نباید گزینه ها زیاد ب هم نزدیک باشن مثلا اگه گزینه ها بشن 11 و 12 و 13 و 14 نمی تونه حل کنه یا مثلا 22.5 رو داشته باشی تو گزینه ها و 23 رو

    شیمی

  • شیمی یازدهم فصل دوم
    M Mohsen Taheri

    Hediyeh ضریب نمی خواد که...اون واسه سرعت متوسط واکنشه ک باید بیای و R هر ماده رو تقسیم بر ضریبش کنی ولی تو گزینه ی 2 فقط نوشتهR مربوط به A که کاملا هم درسته یعنی تغیرات مولش نسبت ب زمان با علامت منفی(علامت منفی واسه اینه که سرعت منفی نشه چون دلتاn برای واکنش دهنده ها منفیه پس ی منفی هم خودمو پشتش می ذاریم تا مثبت دربیاد!)
    4 هم ک تابلوئه درسته

    شیمی

  • تشبيه
    M Mohsen Taheri

    مليكابانو آره دیگه بعضی از فعلای کنایی استعاره ایجاد می کنن ولی اگه تو سوال بیت قوی تری واسه ی استعاره باشه من حتما میرم اونو می زنم چون این کنایه ش قوی تره

    ادبیات و زبان فارسی

  • فارسي دهم
    M Mohsen Taheri

    مليكابانو تو بهتر از من می دونی که مفاهیم ادبیات ما خیلی وسیعه و ممکنه ی جمله ای چندتا مفهوم داشته باشه ولی یکی از اونا خیلی برجسته باشه....
    مثلا به هر نیک و بد زود شادان مشو و زود اندوهگین مشو: یعنی آقا جون ظرفیت داشته باش( هر وقت بردی زود مسیر رو رها نکن و مغرور نشو و اگرم باختی دنیات ب آخر نرسه!!!)
    حتی مفهوم صبر در زمان مشکلات و مصیبت ها رو هم میشه ازش برداشت کرد( آینده نگری رو هم ی ریزه داره دیگه چون اگه ایمان داشته باشی تو آینده مشکلاتترو شکست می دی دیگه ناراحت نمی شی یعنی ی نیم نگاهی هم ب آینده و روشنایی فردا داری...حتی مفهوم امیدواری رو هم میشه ی کوچولو حس کرد!)
    ام "شاد و بی غم بزی که شادی و غم / زود آیند و زود می گذرند": معنیش رو باید اول از مصرع 2 بگیری ک میگه آقا جون این حالات ناشی از امور زندگی(پیروزی ها و شکست ها) بالاخره که موندگار نیست تا ابد میگذره(دائما یکسان نباشد حال دوران) پس ناپایداری حالات و احساسات درونی رو میگه و اینکه متزلزلن پس کسی زیرکه که ب گذرا بودنشون پی ببره و دیگه غم نخوره که شاعران ما به چنین انسان هایی میگفتن "بلند نظر" و "عالی همت" کسایی که مث کوه محکمن و ب این زودیا متزلزل نشده و احوالاتشو دگرگون نمی شه(شاید بلا سرشون بیاد، شاید حالت هایی رو تجربه کنن که بخواد از راه ب درشون کنه و مغرور بشن) ولی محاله توی این گرداب هلاک بشن(مثل کشتی ای که شاید درگیر طوفان بشه ولی ناخداش چون ماهره از اون رهایی پیدا می کنه و نابود نمیشه)
    ب زود گذر بودن حالات انسانی اشاره داره و میگه اون کار بلداش(همون بلند همتا یا حتی آینده نگراها) مغلوب و زبونش نمی شن

    ادبیات و زبان فارسی

  • تشبيه
    M Mohsen Taheri

    نداره...
    تشبیه ی اصولی داره.ی اجزای مشخصی ک نمیشه همینجوری برش داری و باهاش ور بری بعدم بگی تشبیه !!!
    الان کجاست ارکانت؟؟؟؟نوع تشبیه چی بگیرم؟؟؟
    اینجا اگه زور بزنیم شاید بیشتر ب استعاره ی مکنیه می خوره مثلا می گه: به صحرا شدم عشق باریده بود که خب می دونی خودت اومده ویژگی باریدن رو داده ب عشق ک پس میشه استعاره ی مکنیه.
    این مثال شما هم همینه تقریبا ولی اون فعلتون هم کناییه خودش...پس کلا فعلش کناییه یعنی نگیم ضربت را نواخت بلکه کل فعل رو باید بگیریم"ضربت نواختن" ک می دونی افعال کنایی جز افعال مرکب هستند و اجزاشونو نباید جدا کرد.

    ادبیات و زبان فارسی

  • پرسش پاسخ زیست
    M Mohsen Taheri

    @Target فک نکنم. چون ببین مثل شیمی میشه دیگه اون دو تا الکترون باید بیان و بشن یک پیوند کوالانسی وقتی NADPH داره تولید میشه حالا وقتی هم داره پیوند میشکنه فقط اون دو الکترون اشتراکی رها میشن و پروتون دوباره آزاد میشه و بعدشم الکترون ها میرن واسه اون ماده ی دیگه(سنتز آبدهی واسه وقتی بود ک مونومر مثل گلوکز میخواست ب ی مونومر دیگه وصل بشه ولی اینجا حرف از اتمه! البته اینجا باید می گفتی هیدرولیز چون NADPH به NADP+ است! ابته تو ی چیز عجیبی نوشتی فک کنم اشتباه تایپی داره چون نوشتی NADPH بشهNAD+ که اینا مولکولهای متفاوتی ان یعنی اولی واسه کالوین و فتوسنتزه ولی دومی تو تنفس سلولی نقش داره!!!)
    ولی ساختن و شکستن پیوند در سومین فسفاتATP انرژی میخواد پس حتما آنزیم این کار رو میکنه ولی بازم میگم شک دارم هیدرولیز یا سنتز باشه چون آخه H2O بیاره که مثلا چی بشه؟ی Hبده ب اون بعدم ی OH بده اون تا جدا شن؟؟؟؟؟خیلی بی خود ب نظر میاد
    ولی قطعا برای ساختن اون پیوند پرانرژی سومین فسفات آنزیم میخوایم(ATPساز بهش میگن) ویا برای شکستنش قطعاآنزیم میخوایم(ATPآز بهش می گن)

    زیست شناسی

  • یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...
    M Mohsen Taheri

    چهارشنبه
    شیمی:3 و نیم
    دینی: 4
    زیست: 2
    فیزیک: نیم

    مشاوره تحصیلی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    The Last One :pray: :victory_hand: :heart_suit:
    ۲۰۲۰۰۳۱۸_۰۹۳۶۲۴.jpg

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    مليكابانو ب این فکر نکردم:loudly_crying_face: ...ولی امیدوارم خیرش بشه واسه اونا.
    این کتاب دیگه تو بازار نیست فک کنم.

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    جوابایR12
    ۲۰۲۰۰۳۱۸_۰۹۲۵۳۱.jpg

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    Melika Khajeh منم همه رو درست زدم.به افتخار خودمون:+1:

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    @Z-H-Z ن زحمت نکش همین عالیه

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    مليكابانو گردو پوست می کنیم..:beaming_face_with_smiling_eyes:

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    @Z-H-Z من ک حال کردم.هم با مطلبتون هم با دس خط
    :+1:
    فقط خواهشا اون بالاشون بنویس ک مثلا"تکنیک برخورد با سوالات" یا....که راحت تر پیداشن

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    Melika Khajeh من هم ی میکسی از همه ی روشها.
    مثلا خودم بیشتر دوست دارم متن رو تا آخر بخونم ک 2 دقیقه طول میکشه اغلب بعد برم سراغ سوالا ولی سر جلسه وقتی دارم میخونم با مداد زیر بخشای مهم ک احساس می کنم تو جواب دادن ب سوالا نقش داره خط می کشم(اما تو خونه همینجوری می خونم) فک کنم خیلی کمک می کنه چون بعدن هه ی مجبور نیستی دوباره متنو بخونی.
    از ی رتبه ی دو رقمی هم پرسیدم می گفتن من اول 3-4 خطو می خونم بعد می رم سوال اول رو نگاه می کنم.
    سوالای مرجع ضمیرم ک تو همون موقع برخورد می زنم یا اونایی که میگه مترادف این واژه چیه.

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    Melika Khajeh نه از این سال ب بعد متنا شدن 4 تا سوال فک کنم(کلا 8 تا سوال میشه)

    زبان انگلیسی

  • یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...
    M Mohsen Taheri

    6 ساعت:arrow_left: فیزیک
    2 ساعت:arrow_left: شیمی
    2ساعت:arrow_left: زیست

    مشاوره تحصیلی

  • پرسش و پاسخ عربی
    M Mohsen Taheri

    ملیکا من برم کفم برید!!!!!!!!!!!!!!!

    عربی

  • پرسش و پاسخ عربی
    M Mohsen Taheri

    مليكابانو این دفعه هر وقت گفتم:اینو نگا کن الان کف می کنی" دیگه یادت باشه!!
    :beaming_face_with_smiling_eyes:

    عربی

  • پرسش و پاسخ عربی
    M Mohsen Taheri

    مليكابانو این دومی روی تخته ش رو بخون

    عربی
  • 1
  • 2
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 67
  • 68
  • 39 / 68
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع