Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
M

Mohsen Taheri

@Mohsen Taheri
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
1.3k
موضوع ها
7
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
15
دنبال‌شونده‌ها
15

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • طرح تغيير چهل روزه
    M Mohsen Taheri

    @N_Pendar این جریان کله تو حالت کلید بسته یعنی جریانی ک میاد پشت دو شاخه ی موازی 12 اهمی و 6 اهمی....در صورتی ک آمپرسنج تو شاخه ی فرعی بالا(نه اصلی) قرار داره و کل این جریان بهش نمی رسه و باید حالا بیای این جریان رو به نسبت عکس مقاومتها تقسیم کنی.!!!
    اصلا نمی تونی بگی جریان آمپرسنج برابر جریان کله!!!!
    امیدوارم خطای سوال رو فهمیده باشید:+1:

    مشاوره تحصیلی

  • پارادوکس
    M Mohsen Taheri

    پارادوکسش کجا بود!!!
    خب دلیل نمی خواد شما که میگی پارادوکس داره شما باید دلیلتو بگی.

    ادبیات و زبان فارسی

  • آفبا
    M Mohsen Taheri

    ۲۰۲۰۰۳۱۵_۱۵۴۵۵۵.jpg

    شیمی

  • مدل بور
    M Mohsen Taheri

    ببین مدل اتمی بور اولش خوب بود و تونست با مفهوم"مدارهای انرژی کوانتومی" که برای الکترون ها در نظر گرفت طیف نشری خطی گسسته رو توجیه کنه! ولی خب هر مدل اتمی ای ی نقصایی داره!(اصولا بور اومده بود ی سری کارهای دانشمندای دیگه رو مطالعه کرده بود بعد مدلش رو داد البته با تمرکز بر روی اتم هیدروژن!مثلا رادرفورد اتمش ناپایدار بود چون الکترون که ب دور هسته بچرخه تابش الکترومغناطیسی میکنه و انرژی از دست میده و روی هسته سقوط میکنه از اون طرفم بالمر و ریدبرگ با ریاضیات محض(ریاضیشون خیلی خوب بود) تونسته بودن 4 تا عددی که اولین بار آنگستروم سوئدی برای طول موجهای ناحیه ی مرئی اتم هیدروژن بدست آورد رو با یک فرمول بندی زیبای ریاضی بیان کنن.)
    حالا آقای بور زیرکی ش این بود که اومد به این کارها از بالا نگاه کرد و مدل خودشو جوری ارائه کرد که اون4 تا خط (فقط برای هیدروژن) توجیه بشن(داستانش مفصله.خیلی باهوش بود!) نوبل فیزیکم گرفت
    بعدها متوجه شدن که خود این مدل هم نقصای زیادی داشته(کلا تاریخچه ی مدل های اتمی همین طوری بوده دیگه.یکی ی چیزی می گفته بعدیاش میومدن اصلاح می کردن!یعنی علم میتونه خودشو هه ی اصلاح کنه منتها از راه درستش)
    مثلا به بور گفتن"تو که میگی ترازهای انرژی کوانتیده هستند و الکترون فقط می تونه روی اونا بچرخه پس وقتی از ی تراز به تراز دیگه میره باید از ی فضایی رد بشه(بین ترازها) دیگه!!!!!! درصورتی ک تو میگی چیز"مانا"یی اونجا نیست یعنی الکترون از جایی رد شده که اجازه نداشته اونجا باشه!
    بعدها این مشکلات رو فیزیک دانهای بعدی حل کرد مثل "ماکس بورن ک چگال احتمال و مفهوم ابر الکترونی رو وارد کرد....هایزنبرگ با اصل عدم قطعیتش خیال همه رو راحت کرد و گفت که نمیشه مکان و اندازه ی حرکت جسمی به کوچکی الکترون دقیق تعین کرد...بحثای پیچیده ای مثل خاصیت دوگانه ی موج-ذره مطرح شدن...شرودینگر و معادله معروفش اومدن بحث اوربیتال مطرح شد که فضایی است که احتمال حضور الکترون در آن بیش از 90% است و ....
    یعنی در اون لحظه ی اولی که مدل اتمی بور متولد شد خیلی کوچولو و محدود بود و فقط میخواست طیف گسسته ی هیدروژن رو توجیه کنه بعد که رفتن سراغ سایر عناصر دیدن که کامل نیست و باید مطالب نوینی رو ارائه داد. ک از اینجاها دیگه بحث فیزیک مدرن شکل می گیره
    امیدوارم جوابتو گرفته باشی!

    شیمی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    Melika Khajeh اون جوابایی که میذارم کلیدشو علامت سبز میزنه!
    شب جوابایR10 رو خواهم گذاشت:+1:

    زبان انگلیسی

  • نگاهی نو به شیمی
    M Mohsen Taheri

    یادش بخیر.
    منم ی زمانی جزوه می نوشتم.
    ممنون(با شیمی نظام قدیم اگه حساب کنیم خیلی پراکنده بود ینی مطالب زیادی رو از سرفصلای مختلف نظام قدیم داشت!)
    ممنون

    شیمی

  • یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...
    M Mohsen Taheri

    4 ساعت:arrow_left: زیست
    4 ساعت:arrow_left: شیمی

    مشاوره تحصیلی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    R10
    ۲۰۲۰۰۳۱۵_۰۲۳۹۲۲.jpg

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    جواب سوالایR9
    ۲۰۲۰۰۳۱۵_۰۲۱۶۱۲.jpg
    راستی گزینه ی صحیح رو هم با رنگ سبز نشون داده!

    زبان انگلیسی

  • ریدینگ
    M Mohsen Taheri

    Melika Khajeh منم تو 6 دقیقه و خورده ای زدمش.
    همشو درست زدم الکی الکی!:beaming_face_with_smiling_eyes:

    زبان انگلیسی

  • طرح تغيير چهل روزه
    M Mohsen Taheri

    @وكيل-باشي بوی جوی مولیان آید همی یاد یار مهربان آید همی.:face_with_tears_of_joy:
    بر می گردم دیارمون:face_with_tears_of_joy:

    مشاوره تحصیلی

  • طرح تغيير چهل روزه
    M Mohsen Taheri

    @وكيل-باشي آره دیگه.حلال کنید.شمام برید بچسبید ب درساتون خوب. فک کنم کنکورم عقب بیفته

    مشاوره تحصیلی

  • طرح تغيير چهل روزه
    M Mohsen Taheri

    @jahad-20 آره.خوب مچمو گرفتی.
    در واقع نت درونیم در حال اتمامه.حوصله ی فضای مجازی رو ندارم...
    همش حرف میزنن.هه ی حرف هه ی حرف

    مشاوره تحصیلی

  • طرح تغيير چهل روزه
    M Mohsen Taheri

    @وكيل-باشي منم دیگه نمیام.نتم تموم شده..
    در آخرین نفس هاش بسرمیبره.:beaming_face_with_smiling_eyes:

    مشاوره تحصیلی

  • طرح تغيير چهل روزه
    M Mohsen Taheri

    @وكيل-باشي خبری از آقا مهدی نیست.

    مشاوره تحصیلی

  • طرح تغيير چهل روزه
    M Mohsen Taheri

    @وكيل-باشي سلام.

    مشاوره تحصیلی

  • سوال
    M Mohsen Taheri

    @Shahryar-Rakhshandeh :+1: :beaming_face_with_smiling_eyes:

    ادبیات و زبان فارسی

  • سوال
    M Mohsen Taheri

    @Shahryar-Rakhshandeh داره دیگه.
    معنیش اینه که: واسم فرقی نداره تو انجمن باشم یا تو خلوت(احتمالا افسردگی مفرط داره شاعر)

    ادبیات و زبان فارسی

  • سوال
    M Mohsen Taheri

    @Shahryar-Rakhshandeh آهان. صورت سوال چی؟؟؟
    میگم اینی که فرستادی تضاد داره چون خلوت معنی اسم میده

    ادبیات و زبان فارسی
  • 1
  • 2
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 67
  • 68
  • 43 / 68
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع