@N_Pendar این جریان کله تو حالت کلید بسته یعنی جریانی ک میاد پشت دو شاخه ی موازی 12 اهمی و 6 اهمی....در صورتی ک آمپرسنج تو شاخه ی فرعی بالا(نه اصلی) قرار داره و کل این جریان بهش نمی رسه و باید حالا بیای این جریان رو به نسبت عکس مقاومتها تقسیم کنی.!!!
اصلا نمی تونی بگی جریان آمپرسنج برابر جریان کله!!!!
امیدوارم خطای سوال رو فهمیده باشید:+1:
Mohsen Taheri
دیدگاهها
-
طرح تغيير چهل روزه -
پارادوکسپارادوکسش کجا بود!!!
خب دلیل نمی خواد شما که میگی پارادوکس داره شما باید دلیلتو بگی. -
آفبا
-
مدل بورببین مدل اتمی بور اولش خوب بود و تونست با مفهوم"مدارهای انرژی کوانتومی" که برای الکترون ها در نظر گرفت طیف نشری خطی گسسته رو توجیه کنه! ولی خب هر مدل اتمی ای ی نقصایی داره!(اصولا بور اومده بود ی سری کارهای دانشمندای دیگه رو مطالعه کرده بود بعد مدلش رو داد البته با تمرکز بر روی اتم هیدروژن!مثلا رادرفورد اتمش ناپایدار بود چون الکترون که ب دور هسته بچرخه تابش الکترومغناطیسی میکنه و انرژی از دست میده و روی هسته سقوط میکنه از اون طرفم بالمر و ریدبرگ با ریاضیات محض(ریاضیشون خیلی خوب بود) تونسته بودن 4 تا عددی که اولین بار آنگستروم سوئدی برای طول موجهای ناحیه ی مرئی اتم هیدروژن بدست آورد رو با یک فرمول بندی زیبای ریاضی بیان کنن.)
حالا آقای بور زیرکی ش این بود که اومد به این کارها از بالا نگاه کرد و مدل خودشو جوری ارائه کرد که اون4 تا خط (فقط برای هیدروژن) توجیه بشن(داستانش مفصله.خیلی باهوش بود!) نوبل فیزیکم گرفت
بعدها متوجه شدن که خود این مدل هم نقصای زیادی داشته(کلا تاریخچه ی مدل های اتمی همین طوری بوده دیگه.یکی ی چیزی می گفته بعدیاش میومدن اصلاح می کردن!یعنی علم میتونه خودشو هه ی اصلاح کنه منتها از راه درستش)
مثلا به بور گفتن"تو که میگی ترازهای انرژی کوانتیده هستند و الکترون فقط می تونه روی اونا بچرخه پس وقتی از ی تراز به تراز دیگه میره باید از ی فضایی رد بشه(بین ترازها) دیگه!!!!!! درصورتی ک تو میگی چیز"مانا"یی اونجا نیست یعنی الکترون از جایی رد شده که اجازه نداشته اونجا باشه!
بعدها این مشکلات رو فیزیک دانهای بعدی حل کرد مثل "ماکس بورن ک چگال احتمال و مفهوم ابر الکترونی رو وارد کرد....هایزنبرگ با اصل عدم قطعیتش خیال همه رو راحت کرد و گفت که نمیشه مکان و اندازه ی حرکت جسمی به کوچکی الکترون دقیق تعین کرد...بحثای پیچیده ای مثل خاصیت دوگانه ی موج-ذره مطرح شدن...شرودینگر و معادله معروفش اومدن بحث اوربیتال مطرح شد که فضایی است که احتمال حضور الکترون در آن بیش از 90% است و ....
یعنی در اون لحظه ی اولی که مدل اتمی بور متولد شد خیلی کوچولو و محدود بود و فقط میخواست طیف گسسته ی هیدروژن رو توجیه کنه بعد که رفتن سراغ سایر عناصر دیدن که کامل نیست و باید مطالب نوینی رو ارائه داد. ک از اینجاها دیگه بحث فیزیک مدرن شکل می گیره
امیدوارم جوابتو گرفته باشی! -
ریدینگMelika Khajeh اون جوابایی که میذارم کلیدشو علامت سبز میزنه!
شب جوابایR10 رو خواهم گذاشت:+1: -
نگاهی نو به شیمییادش بخیر.
منم ی زمانی جزوه می نوشتم.
ممنون(با شیمی نظام قدیم اگه حساب کنیم خیلی پراکنده بود ینی مطالب زیادی رو از سرفصلای مختلف نظام قدیم داشت!)
ممنون -
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...4 ساعت:arrow_left: زیست
4 ساعت:arrow_left: شیمی -
ریدینگR10

-
ریدینگجواب سوالایR9

راستی گزینه ی صحیح رو هم با رنگ سبز نشون داده! -
ریدینگMelika Khajeh منم تو 6 دقیقه و خورده ای زدمش.
همشو درست زدم الکی الکی!:beaming_face_with_smiling_eyes: -
طرح تغيير چهل روزه@وكيل-باشي بوی جوی مولیان آید همی یاد یار مهربان آید همی.:face_with_tears_of_joy:
بر می گردم دیارمون:face_with_tears_of_joy: -
طرح تغيير چهل روزه@وكيل-باشي آره دیگه.حلال کنید.شمام برید بچسبید ب درساتون خوب. فک کنم کنکورم عقب بیفته
-
طرح تغيير چهل روزه@jahad-20 آره.خوب مچمو گرفتی.
در واقع نت درونیم در حال اتمامه.حوصله ی فضای مجازی رو ندارم...
همش حرف میزنن.هه ی حرف هه ی حرف -
طرح تغيير چهل روزه@وكيل-باشي منم دیگه نمیام.نتم تموم شده..
در آخرین نفس هاش بسرمیبره.:beaming_face_with_smiling_eyes: -
طرح تغيير چهل روزه@وكيل-باشي خبری از آقا مهدی نیست.
-
طرح تغيير چهل روزه@وكيل-باشي سلام.
-
سوال@Shahryar-Rakhshandeh :+1: :beaming_face_with_smiling_eyes:
-
سوال@Shahryar-Rakhshandeh داره دیگه.
معنیش اینه که: واسم فرقی نداره تو انجمن باشم یا تو خلوت(احتمالا افسردگی مفرط داره شاعر) -
سوال@Shahryar-Rakhshandeh آهان. صورت سوال چی؟؟؟
میگم اینی که فرستادی تضاد داره چون خلوت معنی اسم میده