Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
S

Saudade 19 0

@Saudade 19 0
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
546
موضوع ها
10
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
15
دنبال‌شونده‌ها
24

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    MohsenTaheri
    یه لحظه تو اون خط دوم استپ کنیم!
    چیشد که به این نتیجه رسیدین که بخش ناقطبی بر قطبی غلبه داره؟ میشه اینو توضیح بدین؟ ممنون

    زیست شناسی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    MohsenTaheri
    ممنون بابت وقتی ک میذاری
    راستش یه جوری بود کامنت قبلیت که حس کردم میخوای بگیری از پشت مانیتور بزنی ام :|
    ببین همه حرفات و قبول دارم خب....
    ولی همه حرف من اینه
    اوریک اسید سه تا گروه عاملی کربونیل داره(شدیدا قطبی)...4 تا هم NH که هم خودشون قطبی ان(حالا زیادم نه ولی خب دیگ) و هم باعث میشن آب بتونه باهاشون پیوند هیدروژنی برقرار کنه
    و اینکه کلا 2 تا پیوند ناقطبی هست تو این مولکول
    الان دقیقا کدوم عامل باعث میشه همه ی اینا برن کنار و اوریک اسید انحلالش کم بشه تو آب؟

    زیست شناسی

  • موزیک بی کلام برای مطالعه
    S Saudade 19 0

    Sara rezaee 0
    یسری نرم افزار های تولید نویز هستن میتونن کمکتون کنن

    سوال مشاوره ای @کنکوری۱۴۰۱ @مشاورهبدید کنکور تجربی @همیار @همگانی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    Mehrsa 14
    خواهش میکنم
    ایشالا که یه بنده خدا جفتمون رو از این درگیری ذهنی نجات بده (:

    زیست شناسی

  • موزیک بی کلام برای مطالعه
    S Saudade 19 0

    Sara rezaee 0
    بعضیا درست نمیگن خب
    ممکنه شرطی بشید..یعنی دیگه بدون اهنگ نتونید درس بخونید..میشناسم ادمایی ک اینطور شدن

    سوال مشاوره ای @کنکوری۱۴۰۱ @مشاورهبدید کنکور تجربی @همیار @همگانی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    Mehrsa 14
    ببینید منم همین و میگم...بین مولکول ها پیوند هیدروژنی دیده میشه نه درون مولکول ها
    از طرفی بنظرم پیوند هیدروژنی بین آب و اوریک اسید قوی تر از پیوند هیدروژنی بین مولکول های اوریک اسید هست...با توجه به اینکه بنظرم اطراف N الکترون دهنده های قوی ای وجود داره و به خوبی N رو تغذیه میکنه پس زیاد قوی نیست پیوندش با H ...البته اینایی که گفتم فکر کنم تو دوازدهمه

    زیست شناسی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    Mehrsa 14
    ممنون از نظر محترمانه تون!
    البته پیوند هیدروژنی یه نیروی بین مولکولی هست و در یک مولکول دیده نمیشه
    و این که اتفاقا این پیوند های NH کمک میکنن که آب با این مولکول پیوند هیدروژنی ایجاد کنه و راحت تر حلش کنه (:

    زیست شناسی

  • کتاب تست دهم
    S Saudade 19 0

    خیلی سبز

    انتخاب منابع

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    تجربیا
    ریاضیا
    دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
    دانش-آموزان-آلاء

    زیست شناسی

  • صرفا جهت خنده
    S Saudade 19 0

    Mahdi Khosravi 0
    باز تو خوبی
    من اونم نخوندم:face_with_tears_of_joy:

    راه ابریشم آلاء

  • حرف «چه»
    S Saudade 19 0

    hamed bagheri 0
    سلام
    حرف ربط هست
    چه دیوار و چه آدمی که حدیثِ عشق او را به وجد نیاورد، جفتشون یکی ان و بی احساس
    مثل این مثال
    اندوه بزرگی است چه باشی، چه نباشی

    حذف هم به قرینه معنوی بوده

    ادبیات و زبان فارسی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    از دوستان کسی نبود نظر ملایم و منطقی تری داشته باشه؟:face_with_monocle:

    زیست شناسی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    MohsenTaheri
    :|||||||
    من از شما معذرت میخوام
    نمیدونم چی شمارو اینطور بهم ریخت!!
    موفق باشید

    زیست شناسی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    MohsenTaheri
    ببین ما کلا تو ترکیب 2 تا پیوند ناقطبی داریم...بقیش قطبی هست که حالا بعضیاشون قطبیت پیوند خیلی بالا نیست ولی 7 8 تا پیوند هست که شدیدا قطبی ان

    زیست شناسی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    MohsenTaheri
    co دو گانه داده و صرفا با اختلاف الکترونگاتیوی نمیشه گشتاورش رو گفت
    تو مبتکران هم گفته co (دوگانه) یه پیوند شدیدا قطبی هست. NH هم که بحثش معلومه اختلاف الکترونگاتیوی و زاویه پیوند و اینا نشون میده چقدر قطبیه...و ما چندین تا از این پیوندا داریم تو ترکیب نه یکی دو تا.
    ثانیا اکثر این پیوند ها به عنوان مثال تو مولکول اوره هم هست. پس چرا اوره به اون خوبی در آب حل میشه ولی اوریک اسید نه؟
    بنظر من نمیشه گفت این پیوند ها قطبیتشون کمه..اشکال کار از یه جای دیگس..

    زیست شناسی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    MohsenTaheri
    مرسی بابت نظر
    ولی پیوند های CO و NH چطور قطبیت پیوندشون زیاد نیست؟ گشتاور دوقطبیشون که بالاست...

    زیست شناسی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    S Saudade 19 0

    سلام دوستان وقت بخیر
    این سوال رو تو جلسه رفع اشکال هم پرسیدم ولی دلم خواست که نظر بقیه دوستانم در این باره بدونم
    خب همونطور که میدونیم طبق کتاب انحلال پذیری اوریک اسید در آب بسیار کم هست
    اما اگه به شکلِ پایینِ همون صفحه دقت کنیم تو "بیشتر بدانید" فرمول مولکولی گسترده ی اوریک اسید رو کشیده که کلی پیوند قطبی داره
    777721.png
    همچین چیزی چطور ممکنه..؟

    زیست شناسی

  • عنصر
    S Saudade 19 0

    @sara-haghighatrad
    اگه بگن عنصر شما همون H رو در نظر بگیرین (:

    شیمی

  • تست های برگزیده دینی
    S Saudade 19 0

    @f-seif-0
    چه مهربون:face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy:

    دین و زندگی
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع