MohsenTaheri
یه لحظه تو اون خط دوم استپ کنیم!
چیشد که به این نتیجه رسیدین که بخش ناقطبی بر قطبی غلبه داره؟ میشه اینو توضیح بدین؟ ممنون
Saudade 19 0
دیدگاهها
-
انحلال پذیری اوریک اسید -
انحلال پذیری اوریک اسیدMohsenTaheri
ممنون بابت وقتی ک میذاری
راستش یه جوری بود کامنت قبلیت که حس کردم میخوای بگیری از پشت مانیتور بزنی ام :|
ببین همه حرفات و قبول دارم خب....
ولی همه حرف من اینه
اوریک اسید سه تا گروه عاملی کربونیل داره(شدیدا قطبی)...4 تا هم NH که هم خودشون قطبی ان(حالا زیادم نه ولی خب دیگ) و هم باعث میشن آب بتونه باهاشون پیوند هیدروژنی برقرار کنه
و اینکه کلا 2 تا پیوند ناقطبی هست تو این مولکول
الان دقیقا کدوم عامل باعث میشه همه ی اینا برن کنار و اوریک اسید انحلالش کم بشه تو آب؟ -
موزیک بی کلام برای مطالعهSara rezaee 0
یسری نرم افزار های تولید نویز هستن میتونن کمکتون کنن -
انحلال پذیری اوریک اسیدMehrsa 14
خواهش میکنم
ایشالا که یه بنده خدا جفتمون رو از این درگیری ذهنی نجات بده (: -
موزیک بی کلام برای مطالعهSara rezaee 0
بعضیا درست نمیگن خب
ممکنه شرطی بشید..یعنی دیگه بدون اهنگ نتونید درس بخونید..میشناسم ادمایی ک اینطور شدن -
انحلال پذیری اوریک اسیدMehrsa 14
ببینید منم همین و میگم...بین مولکول ها پیوند هیدروژنی دیده میشه نه درون مولکول ها
از طرفی بنظرم پیوند هیدروژنی بین آب و اوریک اسید قوی تر از پیوند هیدروژنی بین مولکول های اوریک اسید هست...با توجه به اینکه بنظرم اطراف N الکترون دهنده های قوی ای وجود داره و به خوبی N رو تغذیه میکنه پس زیاد قوی نیست پیوندش با H ...البته اینایی که گفتم فکر کنم تو دوازدهمه -
انحلال پذیری اوریک اسیدMehrsa 14
ممنون از نظر محترمانه تون!
البته پیوند هیدروژنی یه نیروی بین مولکولی هست و در یک مولکول دیده نمیشه
و این که اتفاقا این پیوند های NH کمک میکنن که آب با این مولکول پیوند هیدروژنی ایجاد کنه و راحت تر حلش کنه (: -
کتاب تست دهمخیلی سبز
-
انحلال پذیری اوریک اسید -
صرفا جهت خندهMahdi Khosravi 0
باز تو خوبی
من اونم نخوندم:face_with_tears_of_joy: -
حرف «چه»hamed bagheri 0
سلام
حرف ربط هست
چه دیوار و چه آدمی که حدیثِ عشق او را به وجد نیاورد، جفتشون یکی ان و بی احساس
مثل این مثال
اندوه بزرگی است چه باشی، چه نباشیحذف هم به قرینه معنوی بوده
-
انحلال پذیری اوریک اسیداز دوستان کسی نبود نظر ملایم و منطقی تری داشته باشه؟:face_with_monocle:
-
انحلال پذیری اوریک اسیدMohsenTaheri
:|||||||
من از شما معذرت میخوام
نمیدونم چی شمارو اینطور بهم ریخت!!
موفق باشید -
انحلال پذیری اوریک اسیدMohsenTaheri
ببین ما کلا تو ترکیب 2 تا پیوند ناقطبی داریم...بقیش قطبی هست که حالا بعضیاشون قطبیت پیوند خیلی بالا نیست ولی 7 8 تا پیوند هست که شدیدا قطبی ان -
انحلال پذیری اوریک اسیدMohsenTaheri
co دو گانه داده و صرفا با اختلاف الکترونگاتیوی نمیشه گشتاورش رو گفت
تو مبتکران هم گفته co (دوگانه) یه پیوند شدیدا قطبی هست. NH هم که بحثش معلومه اختلاف الکترونگاتیوی و زاویه پیوند و اینا نشون میده چقدر قطبیه...و ما چندین تا از این پیوندا داریم تو ترکیب نه یکی دو تا.
ثانیا اکثر این پیوند ها به عنوان مثال تو مولکول اوره هم هست. پس چرا اوره به اون خوبی در آب حل میشه ولی اوریک اسید نه؟
بنظر من نمیشه گفت این پیوند ها قطبیتشون کمه..اشکال کار از یه جای دیگس.. -
انحلال پذیری اوریک اسیدMohsenTaheri
مرسی بابت نظر
ولی پیوند های CO و NH چطور قطبیت پیوندشون زیاد نیست؟ گشتاور دوقطبیشون که بالاست... -
انحلال پذیری اوریک اسیدسلام دوستان وقت بخیر
این سوال رو تو جلسه رفع اشکال هم پرسیدم ولی دلم خواست که نظر بقیه دوستانم در این باره بدونم
خب همونطور که میدونیم طبق کتاب انحلال پذیری اوریک اسید در آب بسیار کم هست
اما اگه به شکلِ پایینِ همون صفحه دقت کنیم تو "بیشتر بدانید" فرمول مولکولی گسترده ی اوریک اسید رو کشیده که کلی پیوند قطبی داره

همچین چیزی چطور ممکنه..؟ -
عنصر@sara-haghighatrad
اگه بگن عنصر شما همون H رو در نظر بگیرین (: -
تست های برگزیده دینی@f-seif-0
چه مهربون:face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy: