Aqua
فهمیدم
ممنونم بابت توضیح 🙏
wandering
دیدگاهها
-
حد_ چرا ریشه مضاعف؟! -
زیستRahman Aa اها ممنون لطف کردین
-
چگالی_ممکنه گزینهش اشتباه باشه ؟بجای اینکه شعاع بزرگ رو به توان ۲ برسونم بعد توان۲ کوچیکه رو ازش کم کنم، میومدم کم میکردم بعد به توان۲ میرسوندم ://
-
حد_ چرا ریشه مضاعف؟! -
بین باز آلی و قند پیوند وجود نداره!الان این جمله غلطه دیگه؟نه!
-
نوسان *_* -
ریاضیS.a.b.a
مطمئن نیستم راستش
فکر میکنم که بشه ولی درمورادی یکم سخت میشه
یه مثال میزنم که یکم سخته تشخیصش
سوال: ضرب tanو sin زاویه الفا منفیه و جمعشون مثبت ، الفا در کدوم ربع است؟
از روی ضربشون میفهمیم که الفا یا در ربع دوم هست و یا ربع سوم
ولی پیدا کردن ایکه کدوم یکیه با چیزی که من گفتم یکم سخته(ممکنه ولی سخت)
اینجا باید بدونیم همیشه مقدار tan بیشتر از sin است.(از کجا بفهمیم؟ باز اینو میشه از روی دایره مثلثاتی با رسم محور tan که موازی محور sin و مماس بر دایره مثلثاتی هست فهمیدم و یا از روی مقایسه زاویه هایی که داریم)
حالا تو سوال جمعشون شده مثبت، پس اونی که بیشتره (یعنی tan) مثبت هست (که جمعش با یه عدد منفی کوچکتر از خودش مثبت شده)
پس جوابی درسته که توش tan مثبت باشه و sin منفی یعنی ربع سوم(کلا در این مدل سوالا وقتی ضرب منفی میشه و سوال سینوس یا کسینوس رو با تانژانت یا کتانژانت میده با چیزی که گفتم سخت میشه در بقیه موارد اوکیه بنظرم)
برای اینم میتونی یه قاعده بزاری هروقت اینجوری شد باید اینجوری بشه
ولی ممکنه یادت برهفکر میکنم این مثال خوبی نبود که زدم ولی چیزی که میخوام بگم اینه
در سوالای مثلثات هرجایی با علامت یک نسبت مثلثاتی سر و کار داری با دایره مثلثاتی میتونی راحت پیداش کنی
به نظر من کلا در مثلثات یاد گرفتن اثبات چرایی هر چیزی باعث میشه فراموشش نکنی یا حتی اگه فراموش هم کردی خودت بتونی بدستش بیاری
موقع یادگیری اینجوری اثبات کن برای خودت:
مثلا بجای اینکه حفظ کنی(sin(π+a)=-sin(a
بگو زوایه π+a میوفته ربع سوم ، در ربع سوم sin منفیه پس جوابش میشه sina-
یا اینکه از خودت بپرس چرا sin این دو زاویه برابره؟
چون هر دو تا به یک اندازه از π فاصله دارن
پس انعکاسشون در محور sin دایره مثلثاتی یکیه فقط قرینه همهببخشید خیلی طولانی شد
امیدوارم بد نگفته باشم -
زیستSaba Lotfi سلام
ناقل عصبی مهاری کارش مهار کردنه! مهار کردن چی؟ مهار هدایت پیام عصبی توی نورون پس سیناپسی
پس بعد اتصال به پس سیناپسی هدایت پیام عصبی توی این نورون متوقف میشه -
نوسان *_*Hg L 0 خواهش میکنم
-
ریاضیS.a.b.a
اره روابط کلی خوب و کاربردیاند منم کاملا موافقم باهات
همین روابطم از روی دایره مثلثاتی گفته میشن(که من میگم با اثبات از روی دایره یادشون بگیر)
من حرفم اینه که ممکنه یادت بره یا قاطی کنی
تو اینجور مواقع که یادت میره و کم هم پیش نمیاد(حداقل برای من) تجسم دایره و پیدا کردن اون رابطه از روی اون کمک کنندست
یه چیز دم دستیه که همیشه میتونی ازش کمک بگیری
لزوما هم نیاز به رسمش نیست از یه جایی به بعد بدون رسم هم میتونی ازش استفاده کنیدرمورد سوال اخری که اخر ویس گفتی درمورد زوایای ۶۰ و ۳۰ درجه
۳۰ و ۶۰ رو ما بلدیم و میتونیم بدون دایره هم مقایسشون کنیم ولی اگه بخوای سینوس و کسینوس مثلا ۲۳ درجه رو با هم مقایسه کنی میتونی از دایره استفاده کنی
من خودم اگه قرار باشه مقایشون کنم که کدوم بیشتره از دایره استفاده میکنم
چجوری؟ سینوس و کسینوس ۴۵ رو میدونیم که برای هردوش ۰/۵ هست
برای زوایای کمتر از ۴۵ کسینوس بزرگتر از سینوس هست
و برای زوایای بیشتر از ۴۵ سینوس بزرگتر از کسینوس
اینم حفظ لازم نیست بکنیم
همین که دایره مثلثاتی رو بلد باشی از روش به این میرسی
برای بقیه ربع های مثلثات هم همینکارو میتونی انجام بدیبا کار کردن روش میتونی بفهمی چی میگم
اینم بگم اصلا نمیکنم که از روبط استفاده نکن
کلا نمیشه که استفاده نکنی
فقط بلد از دایره مثلثاتی استفاده کنی -
بین باز آلی و قند پیوند وجود نداره!vivienne فهمیدم مرسی 💕
ولی جملش یجوریه در کل -
حرکت شناسیAqua سلام
در لحظه t2 که به اون مکان میرسه متحرکت داشته از مبدا مکان دور میشده حالا یا اونجا متوقف میشه یا به حرکتش ادامه میدهنظر من اینه
هرچند بیشتر که روش فکر میکنم عجیب میشه ولی فکر نمیکنم غلط باشه اون جمله
بیشتر هدفش جهت حرکت بود که داره دور میشه یا نزدیک -
ریاضیS.a.b.a خواهش میکنم
-
زیست یازده@Sally در زیست یازده گفته است:
بارهای مثبت از بارهای منفی
همه بار ها مثبتاند!
احتمالا اینجا منظورتون تفاوت در میزان بار مثبت درون و بیرون یاخته هست -
حرکت شناسیAqua خواهش میکنم
-
مشتق -
زیست یازدهRoza Rajabi در زیست یازده گفته است:
مجموع بار های مثبت درون یاخته از مجموع بار های مثبت خارج یاخته بیشتر
این اتفاق فقط توی بخشی از پتانسیل عمل اتفاق میفته
اونجایی که کانال دریچه دار سدیمی باز میشه و میزان یون های سدیم درون یاخته زیاد میشه
در این صورت هر چقدر هم نفوذ پذیری غشا به پتاسیم بیشتر باشه بازم چون میزان سدیم وارد شده از پتاسیم خارج شده بیشتره پس مجموع بار درون مثبت تر از بیرونهامیدوارم سوالتو درست متوجه شده باشم
-
سرعت متوسط نوسانگرAqua میخواستم مسیرش رو بدونم
ممنون🙏✨ -
مشتق -
زیست یازده@Sally در زیست یازده گفته است:
بنظرم من هم بخش صعودی و هم بخش نزولی شاهدش هستیم
اره موافقم باهات
ولی یه بخشی از پتانسیل عمل هم مثل پتانسیل آرامش هست
یعنی بیرون مثبت تر از درونه
اون بازه -۷۰ تا ۰ صعودی و ۰ تا -۷۰ نزولی رو میگم
بخاطر همین گفتم توی بخشی از پتانسیل شاهد این اتفاق هستیم

