Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • فصل 9 پیش دانشگاهی

    3
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    610 بازدیدها
    avishan77A
    @دکتر-عاطی منم خودم فک میکنم که حرف نشر الگو درسته چون دلیلش قانع کنندس که نورون ها تقسیم نمیشن به خاطر همون ولی تو کتاب چکیده ژنتیک اقای علی کرامت هم بر خلاف نشر الگو نوشته و دقیقا مثل دبیر ما.به خاطر همین شکم بیشتر شده.:neutral_face:
  • زردپی زیرزانو سوال

    زردپی
    14
    0 رای ها
    14 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    D
    @دکتر-عاطی پس بسوال
  • دیابت،نکته

    8
    0 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    751 بازدیدها
    D
    @Dr.Saraaa :flushed:
  • یه سوال از فصل 8 پیش

    حل شده فتوسنتز
    11
    2 رای ها
    11 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    K
    @فااطمه نه اشتباه میکنیدبرروی سطح خارجی تیلاکویید تشکیل میشه ک الکترونشو اززنجیره ی دوم انتقال الکترون میگیره یعنی الکترون زنجیره ی انتقال الکترون فتوسیستم ۶۸۰ برانگیخته میشه ازطریق زنجیره ی انتقال الکترون نیکوتین امید ادنین دی نوکلیوتیدرواحیامیکنه nadph.h
  • تولید مثل گیاهان

    41
    1 رای ها
    41 دیدگاه‌ها
    4k بازدیدها
    nastaran78N
    @raminrahimi در تولید مثل گیاهان گفته است: @nastaran78 سلام نسترن خانوم عزیز. پوزش بابت تاخیر در جواب واینکه دیشب ناقص توضیح دادم اگر ب شکل زیر توجه کنید متوجه میشید که سوال درسته من فقط دیشب وقت نداشتم ک کامل توضیح بدم +خط میخی بنده را عفو. کنید اگر خوانا نبود. بگید توضیح بدم![alt text](![0_1488441334930_1488441304854-1525610891.jpg](در حال بارگذاری 100%) image url) کاملا توضیسحات شما رو متوجه شدم ولی اینطریه میتونیم بگیم کتاب تناقض داره چون یه جا دیگه یکی نشون داده فک کنم خانوم ریحانه هم درست میگن به هر حال ممنونم
  • هر سلول هاگ سیب زمینی در پایان مرحله میتوز : چند سانتریول دارد

    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    498 بازدیدها
    عااطفهع
    خودتون گفتین دیگه چون سیب زمینی جز نهان دانگان پس سانتریول نداره :)
  • پاسخ

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    268 بازدیدها
    D
    پاسخ: در بخش سمپاتیک چگونه خون بیشتری به قلب شش ها و ماهیچه ف... در واقع با تنگ کردن رگ های غیرضروریا و گشاد کردن رگ های ماهیچهای اسکلتی و... برای افزایش ضربان قلبم تاثیر میذاره رو گره پیشاهنگ،درنتجیه بیچاره مجبور میشه کلسیم اشو بیشتر فدا کنه در واحد زمان
  • سوال ماهیچه های مژکی،مورچه،عنبیه

    مورچه
    4
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    507 بازدیدها
    D
    سوال آخر نظری ندارید؟
  • این جمله درسته؟

    بویایی
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    278 بازدیدها
    D
    به نظرتون این جمله درسته؟ نورون های حسی تماییز یافته بویایی(گیرنده بویایی)،برخلاف سایر نورونها ی حسی،دندریت کوتاه،آکسون بلندند.....ممنون
  • موضوع حذف شده است!

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    1 بازدیدها
  • پاسخ

    1
    1 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    263 بازدیدها
    D
    پاسخ: لیپید درشت مولکول هست یانه؟ دو تا جواب من دیدم... لیپیدها خیلی متنوع اند،اما عموما درشت مولکول اند،،،درشت مولکول هاش هم پلیمر دارند(موم) هم ممکمه پلیمری نباشند....
  • پاراتیروید درون ریز فرعی؟

    پاراتیروید
    8
    0 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    849 بازدیدها
    عااطفهع
    @Dr.Bernosi :blush:
  • تنفس نایی حشرات...سوال

    تنفس نایی
    11
    0 رای ها
    11 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    D
    هیچی مستقیم و مسقل هردوش درسته،یعنی مجبوریم بگیم درسته...ممنون
  • ویژگی های مشترک همه ی جانوران

    14
    6 رای ها
    14 دیدگاه‌ها
    7k بازدیدها
    D
    باش ممنون
  • دستگاه ایمنی

    4
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    505 بازدیدها
    AmirbernosiA
    پرفورین ترشحیه! سوال دوم رو هنوز نخوندم
  • پاسخ به لنف

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    159 بازدیدها
    D
    پاسخ: لنف در واقع خرچنگ دراز چون دستگاه گردشش بازه،هر سیاهرگی وارد ابشش شه مستقیم بعد تبادل میشه سرخرگ و میره قلب،،،طبق کتاب ما نزدیک 6 تاس،،البته زیاد مهم نیست،،،،، پلاسما از رگ خون خارج شه اسمش مایع میانبافتیه وارد رگ لنفی شه اسمش لنف...پلاسما زردکمرنگ،لنف بی رنگ ،،،پس میشه فعمید رنگ میانی چیه
  • پاسخ ماهیچه

    3
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    235 بازدیدها
    D
    مونوسیت فقط خونه ،،،،خارج شه میشه ماکروفاز
  • پاسخ دستگاه ایمنی

    دستگاه
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    274 بازدیدها
    D
    پاسخ: دستگاه ایمنی در واقع کتاب اشتباه کرده،هم از نظر علمی هم همونطور که توی بیشتر بدانید215 هست عامل تفاوت مثبت و منفی ها ضخامت اوناس«چون ضخیم ترند رنگ نفوذ نمیکند و قابل پاک کردن نبوده» نه نوع...اما ما مجبوریم برای کنکور نوع بگیریم
  • موضوع حذف شده است!

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    1 بازدیدها
  • اپران لک

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    325 بازدیدها
    عااطفهع
    خوب موقع رونویسی به شرطی انزیم بلند میشه و رونویسی نمیکنه که به جایگاه پایان ترجمه برسه تو اپران لک یه جایگاه اغاز داریم همون اول یه جایگاه پایان داریم اون اخر 3 تا رن اما اون چیزی که این 3 تا رن از هم جدا میکنه کدون پایان که نشون میده این رن اینجا تموم میشه اما چون به جایگاه پایان ترجمه نمیرسه انزیم از روی dnaبلند نمیشه