Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • رشد و نمو گياهان

    رشد و نمو گياها
    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    472 بازدیدها
    m.mM
    @Hgh سلام خیر,مبحث رشد و نمو گیاهان هنوز توسط استاد امینی تدریس نشده,ولی ان شا الله تا کنکور تدریس میشه . شما میتونید مبحث رشد و نمو گیاهان رو از این لینک که استاد پازوکی تدریس کردند ببینید http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/12/2534
  • در بحث دیالیز سیاهرگ ب سرخرگ متصل یا برعکس؟

    4
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    722 بازدیدها
    mehdi_zanganeM
    @azar دوست عزیز متصل شدن یه رابطه دو طرفه است. یعنی اگر سرخرگ به سیاهرگ وصل شده سیاهرگ هم به سرخرگ وصل شده
  • فایلاهای کامل زیست سوم و پیش

    امینی راد
    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    648 بازدیدها
    فااطمهف
    @mobinpakza در فایلاهای کامل زیست سوم و پیش گفته است: پاسخ: زیست شناسی محمد علی امینی راد دوم دبیرستان (94-93) سلام و وقت بخیر و خدا قوت خدمت تمام آلایی ها ببخشین من دنبال فایلای تدریس کامل سال سوم و پیش استاد امینی که مربوط به سال های قبل باشه بودم که نتونستم تو سایت آلا پیدا کنم باید تا عید، سال سوم و پیش رو تموم کنم واس خاطر همین نمیتونم با فایلای امسال برم جلو چون از برنامه م عقب میمونم دو بارم تو قسمت "تماس با ما" پیام دادم ولی هیچ جوابی نیومد برام اگه کسی راهنمایی ام کنه ممنون میشم سلام فایلای استادامینی راد دردرس زیست سالهای قبل ضبط نشده یعنی هیچ فیلمی ازسال پیش وسوم ندارند وامسال دارند سال سوموضبط میکنند شمابرای اینکه عقب نمونیدازکلاس استادارشی وپازوکی که فیلم هاشونم موجوده استفاده کنید.
  • موضوع حذف شده است!

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    1 بازدیدها
  • زیست

    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    402 بازدیدها
    oktayO
    زیست دوم رو اقای امینی هم تدریس کردن میتونی از اونم استفاده کنی
  • سوال ژنتیک سختتتتت!!!!

    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    580 بازدیدها
    M
    @mohamadas ببین دادا احتمال ناقل بودن پدر و مادر از تقسیم ناقل به غالب ها بدست میاد که میشه چهار هفتم که چون ما زال رو میخواییم با اونو به توان 2 برسونیم.(یعنی q به توان 2.) احتما پسر بودن یک دومه. و احتما زال بودن یعنی aa در آمیزش 2 ناقل یک چهارمه. در نتیجه ضرب این این 3 عدد جواب در میاد. متوجه شدی انشا الله؟
  • جمع بندی هورمون ها فصل 4زیست سوم

    1
    3 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    390 بازدیدها
    DR.PeRshIAD
    اینم جمع بندی خفن هورمون ها خیلی خووبه حتما استفاده کنید http://s8.picofile.com/file/8280076276/hormon_ensan_jadval_Saviz_www_konkur_in_.pdf.html
  • فصل 4 زیست شناسی مسعودحدادی

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    290 بازدیدها
    sohrabS
    @amirh.m7 در فصل 4 زیست شناسی مسعودحدادی گفته است: سلام دوستان . کسی جواب درست تست های فصل 4 زیست مسعود حدادی را میدونه ؟ مثل اینکه جواب های پاسخنامه با سوالات هم خوانی ندارد. با تشکر سلام متاسفانه دسترسی به دبیر نداریم.
  • ژنتیک جمعیت

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    239 بازدیدها
    M
    پاسخ:سلام... خسته نباشید استاد واقعا فیلم هاتون عالیه ممنون فقط ی نکته کوچیک در جزوه ژنتیک جمعیت در تست 1 نوشته افراد ناقل ولی شما در فیلم هاتون دختران ناقل را حساب کردید تست غلط در میاد عرض کردم اصلاح کنید بازم ممنون از زحماتتون 😍😍😍😍
  • روش مطالعه زیست

    37
    0 رای ها
    37 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    بهارهب
    @Dr.Saraaa در روش مطالعه زیست گفته است: مرسی خواهش عزیزم
  • سوال کنکور مشاوره ای

    9
    0 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    840 بازدیدها
    AmirbernosiA
    @esteglal در سوال کنکور مشاوره ای گفته است: @Dr.Bernosi تشکر خواهش میکنم :)
  • فصل اول پروتین سازی

    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    428 بازدیدها
    AmirbernosiA
    در اصل اینطور بوده!هاگای پرتو دیده از نوع غیرچنسی بودن!میذارنشون توی محیط کشت کامل و یه قارچ کامل البته چهش یافته رو پدید میارن!اگه این هاگا رو میذاشتن برای ازمایش انواع اونا کم بودش!همون تنوعشون!برای همین میان از هاگای چنسی که تو مرحله بعد ایچاد میشه استفاده میکنن که اولا نوعشون زیاده و دوما میتونه توشون کراسینگ اوور رخ بده!پس متنوع ترن!برای اینم میخواستن متنوع باشن که بتونن در همه حالات بفهمن که هاگ چظور رشد میکنه!
  • نکات کنکوری زیست

    141
    9 رای ها
    141 دیدگاه‌ها
    14k بازدیدها
    فااطمهف
    @masoud @Dr-Bernosi تشکرکه وقت گذاشتید :hibiscus:
  • زیست شناسی مسعود حدادی کلاس کنکور(1) (94-93)

    منتقل شده
    35
    0 رای ها
    35 دیدگاه‌ها
    8k بازدیدها
    m.mM
    @M.an خواهش میکنم:blush:
  • باکتری

    3
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    398 بازدیدها
    عااطفهع
    کتاب میگه سلولز که توی بدن ما براش هیچ انزیمی نیس که تجزیش کنه وارد رو ده بزرگ میشه خوب باکتری ها اون رو در نهایت تبدیل به گلوکز میکنن تازه اگه اینم در نظر نگیریم خود سلول های رو ده کوچیک که بمیرن و تو فضای داخل رو ده کوچیک بیوفتن از تجزیه اونها در نهایت گلوکز ساخته میشه که این مواد میان به رو ده بزرگ که خوب ما میگیم در نهایت گلوکز ولی ممکن مواد دیگه ایم باشه مثل لاکتوز از طرفی لاکتوزغذای فرعی باکتریه ینی در صورتی که گلوکز نباشه لاکتوز استفاده میشه از طرفی همیشه جذب مواد صد در صد نیس ینی بدن به مقدار نیازش جذب میکنه و بقیش از طریق روده بزرگ دفع میشه .....پس تو ی روده بزرگم میتونه لاکتوز باشه
  • لنف

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    385 بازدیدها
    AmirbernosiA
    سوال اول توی کتاب اشاره نشده ولی درسته! سوال دوم این که بله!مثل عروس دریایی گردش آب داره! رگای ورودی به قلب خرچنگ درازیکی و خروچی 4 تا!هر 4تاش سرخرگن!2تابه سمت سر!یکی میادش سمت شکم!اون یکی عقب بدن!
  • گوارش

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    397 بازدیدها
    AmirbernosiA
    میکروب توی صفحه 1 سال سوم معرفی شده که میتونه آغازی هم باشه!البته میکروب مفید داریم و غیرمفید!که آغازی چانورمانند مفیدشه!در ضمن همزیست معده موریانس!
  • کیتین

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    342 بازدیدها
    AmirbernosiA
    درود!کیتین یه نوع پلی ساکاریده!که تو ماده زمینه ای پروتئین قرار گرفته!مونومرای پروتئین 20 و پلی ساکارید 1 هستش!
  • ماهیچه

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    310 بازدیدها
    D
    ایا ماهیچه انسان نیز میوگلبین دارد؟؟ مونوسیت داخلی خون نیز وجود دارد یعنی ایا مونوسیت ها بجز در بافت ها عمل میکند؟؟؟
  • باکتری

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    292 بازدیدها
    D
    دیفتری مسمومیت است؟؟ باکتری های هتروتروف انگل هستند؟؟ باکتری ها ساختار های رشته مانند تشکیل می دهند ایا کلنی است؟؟اما ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند