Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • اغازیان

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    224 بازدیدها
    D
    اغازیان ساختارهای تولید مثل پرسلولی ندارند پس چرا کاهوی دریایی گامتوفیت دارد؟؟
  • شارش

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    233 بازدیدها
    D
    ایا در همه ی ماهیچه ای لاکتات تولید می شود؟
  • آمادگی برای آزمون 19 آذر (ویژه چهارم دبیرستان)

    1
    1 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    493 بازدیدها
    M
    سلام به چهارمی ها، از این تست ها میتونید برای آمادگی آزمون فردا استفاده کنید (زیست). سوال پاسخ تشریحی
  • صفر تا صد زیست و دبیر عوض بشه خواهشاااا :((((((((((((((((((((((((((((((

    17
    3 رای ها
    17 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    Mobin 7M
    منم موافقم صفرتا صد پیش عوض شه... رحیمی و امینی راد عالیه
  • زیست شناسی محمد علی امینی راد دوم دبیرستان (93-92)

    منتقل شده
    5
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    2k بازدیدها
    M
    @marzyeh78 در زیست شناسی محمد علی امینی راد دوم دبیرستان (93-92) گفته است: واسه سال دوم کلیپای اقای امینی وجود نداره؟ http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Lesson/15/16/
  • اشکال در نامگذاری درس زیست استاد رحیمی !!!

    3
    3 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    944 بازدیدها
    alireza_ysf75A
    سلام ممنون از شما دوست آلایی پیگیری میکنیم
  • زیست جانوری

    46
    4 رای ها
    46 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    DR.PeRshIAD
    @Dr.Bernosi در زیست جانوری گفته است: مثل لقمه مهروماه نیس :| اون همه چاندارا رو بررسی کرده اون بدبخبت کتابه این جزوه ههه
  • اشتباه جزیی در تدریس فیلم جلسه ی 80 دکتر رحیمی (رسم شکل)

    1
    3 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    457 بازدیدها
    DrmehdiD
    سلام دوباره . اینبار میخوام یک اشتباه جزیی رو در تدریس جلسه ی 80 دکتر رحیمی(رسم شکل) بگم که شمایی که جزوه می نویسید دچار اشتباه در رسم شکل نشید نشید و توضیحات دکتر رو با شکل کشیده شده متناقض نبینید!!! [image: 1480423605775-photo_2016-11-30_16-11-04.jpg] در شکل الکتروفورز ژن پلازمید رو بزرگتر از ژن خارجی رسم کنید .... همین !!!..... این نکته در شکل استاد رعایت نشده ولی ایشون در توضیحات این رو میگن . @دانش-آموزان-آلاء
  • جزوه فصل 6_7_8 رو کی میذاره استاد امینی

    حل نشده
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    378 بازدیدها
    R
    جزوه فصل 6_7_8 رو کی میذاره استاد امینی
  • موضوع حذف شده است!

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    3 بازدیدها
  • درخواست

    حل نشده
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    428 بازدیدها
    M
    پاسخ: همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء:blush: :grinning: سلام اقا سهراب عزیز. خدا قوت.خواهشا از استاد خواهش کنید که همه و ریز به ریز مباحث و نکات رو تدریس کنن.و خواهش بعدی اینکه حداکثر یه ماه مونده به کنکور تموم کنن.یاعلی . @sohrab
  • نظر شما چیه؟

    54
    1 رای ها
    54 دیدگاه‌ها
    5k بازدیدها
    M
    @Dr.Masters در نظر شما چیه؟ گفته است: از طرفی کرامت در سطحی نیست که ازش نقل قول کنید!!!! والا در کنکور 94 و 95 دیدیم بعد ازمون چنتا تستو خودش غلط حل کرد رو سایت گذاشت ! :-) والا فقط تکیه بر خویشتن کرده و مرجعتون کتاب درسی باشه با توجه به این موضوع که کتاب درسی ما یه غلط نامه کامله!! ولی از این کتاب تو کنکور تست میدن این که بگیم غلط حل کرد دور از واقعیته وجنبه خویشتن داری رو میرسونه خودتون دارین میگین کتاب درسی غلط نامه کامله پس بعضی از تستایی که ب قول شما غلط حل میشه باید پای ابهام کتاب درسی گذاشت نه معلومات اساتید سوال ابهام دار براساس معلومات دانشگاهی جواب داده میشه که غلط بنظر میرسه از دید شما، نه اینکه غلط جواب میدن ولی خب این وسط مولفین کتاب درسی مقصرن کامیاب باشید
  • سوال زیست

    17
    1 رای ها
    17 دیدگاه‌ها
    2k بازدیدها
    fatemehF
    @Dr.Bernosi در سوال زیست گفته است: @fatemeh در سوال زیست گفته است: @moh1377 در سوال زیست گفته است: #پرسش_زیست ... ما میدونیم که کل پلاسمای خون انسان 3 لیتره و حجم مواد تراوش شده به کپسول بومن 180لیتر در شبانه روزه یعنی پلاسمای خون در هر شبانه روز 60 بار تصفیه میشه حالا اگه یک فردی یک کلیه داشته باشه یعنی میشه گفت 30 بار در طول شبانه روز پلاسما تصفیه میشه؟؟ کلا اگه امکانش هست بگین که اگه یه فردی یه کلیه داشته باشه چه اتفاقاتی میفته ؟؟؟ خب من فکر میکنم خون بلاخره باید تصفیه شه چه 1 کلیه و چه دو کلیه . پس نتیجه این که اگه 1 کلیه باشه باید به تنهایی 60 بار خون رو تصفیه کنه و خب احتمالا سریع تر از فردی که دو کلیه داره دچار نا رسایی کلیه میشه. نمیدونم والا!ولی فک نکنم بش مویرگ وارد بشه!چون کتابم گفته خونی که از انداما میادش به قلب 78 درصد اکسیژ« داره!درمورد خود قلب حرفی نزده خب این چه ربطی به کلیه داشت؟
  • درسی

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    403 بازدیدها
    A
    باسلام .جسارتا مشکل فیلم زیست دهم چیست که تو سایت قرار نمیدین
  • #پرسش_زیست

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    358 بازدیدها
    moh1377M
    دوستان #پرسش_زیست ... ما میدونیم که کل پلاسمای خون انسان 3 لیتره و حجم مواد تراوش شده به کپسول بومن 180لیتر در شبانه روزه یعنی پلاسمای خون در هر شبانه روز 60 بار تصفیه میشه حالا اگه یک فردی یک کلیه داشته باشه یعنی میشه گفت 30 بار در طول شبانه روز پلاسما تصفیه میشه؟؟ کلا اگه امکانش هست بگین که اگه یه فردی یه کلیه داشته باشه چه اتفاقاتی میفته ؟؟؟
  • ویدیوهای زیست اردو

    قفل شده است منتقل شده
    2
    2 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    B
    *اصلاح:بعد
  • جای خالی یه مجموعه عالی و کامل

    12
    1 رای ها
    12 دیدگاه‌ها
    2k بازدیدها
    P
    @mostafa-gholami بروجنی هستن ایشون همشهری منه
  • تست های اموزشی زیست ؟؟

    30
    0 رای ها
    30 دیدگاه‌ها
    5k بازدیدها
    DR.PeRshIAD
    @mostafa-gholami اهان خب خووبه مووفق باشی ایشالله
  • سوال

    23
    2 رای ها
    23 دیدگاه‌ها
    4k بازدیدها
    AmirbernosiA
    باز هم میگم!کلید و رمز زیست اینه که بدونین هر بخشی متناسب با کارش ساخته شده!مثلا مویرگا نازکن که مواد ازشون رد شده!
  • پاورپوینت های کلاس آقای پازوکی

    قفل شده است
    1
    2 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    491 بازدیدها
    M
    با سلام چرا پاورپوینتهای کلاس اقای پازوکی در سایت نیست؟ فقط سال دوم هست اونم 5 فصل. ولی سال سوم و چهارم هیچ فصلی نیست. میشه بگید از کجا میشه دانلود کرد؟ با تشکر