Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • بچه ها جزوه از امید فراهانی کسی نداره بزاره؟

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    820 بازدیدها
    A
    پاسخ: جزوه زیست
  • دلیل ملکه شدن برخی زنبور های عسل؟!

    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    853 بازدیدها
    I
    زنبور عسل كارگر 2n ( ماده و همانند ملكه حاصل توليد مثل جنسي ) بوده و توانايي توليد مثل ندارد ، زنبور عسل ملكه 2n بوده و توانايي توليد مثل از طريق بكرزايي و توليد مثل جنسي دارد ( كه خود ملكه نيز حاصل توليد مثل جنسي است ) و زنبور عسل نر هم n بوده و توانايي توليد مثل دارد ! بايد يادمون نگهداريم كه رفتار مشاركتي اي كه در زنبور هاي ماده ديده ميشه بطور غيرمستقيم در جهت تضمين بقاي ژنها بوده ! درضمن اگر توجه كرده باشيد گفتيم زنبور هاي نر n ( هاپلوئيد ) هستند پس ميوز ندارند و در اونها [ تتراد ، كراسينگ { اٌوور:neutral_face: اٌوِر } ، نوتركيبي و... ] مشاهده نميشود ، اثرات جهش ژن رو هم نسبت به ديپلوئيدها ( ملكه و كارگر ) سريعتر نشون ميدهند... !
  • فاگوزیست یا زیر ذره بین؟؟؟؟؟

    16
    0 رای ها
    16 دیدگاه‌ها
    7k بازدیدها
    AmirbernosiA
    @Amir1994 در فاگوزیست یا زیر ذره بین؟؟؟؟؟ گفته است: @Dr.Bernosi مر30آزمون چی؟؟؟ نمیدونم چع کتابی هس
  • سوال ژنتیک(گروه خونی)

    ژنتیک
    7
    0 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    I
    اره واقعا..عین ادم بگو اینو میخام..چرا اینطوری میکنی اخه بشر...اون دنیا خدا سوالارو عین خودشون ازشون بپرسه عالی میشه.
  • کرم خاکی !

    11
    1 رای ها
    11 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    AmirbernosiA
    مویرک داره :| چون گرش خونش بستس :)
  • فصل پویایی جمعیت ها

    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    389 بازدیدها
    I
    http://www.kanoon.ir/Article/151451 برو تو این لینک...نکته های خوبی داره راجع بش
  • تست های احتمالی 96(فقط یه پیش بینی هسش:) )

    76
    6 رای ها
    76 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    M
    @Dr.Bernosi در تست های احتمالی 96(فقط یه پیش بینی هسش:) ) گفته است: @Dr.Bernosi در تست های احتمالی 96(فقط یه پیش بینی هسش:) ) گفته است: %(#00fff2)[پیش بینی 2] %(#ff0000)[طبق کنکور 91 ] هر ... ساخته شده ... ،دارای ... 1)رشته پلی نوکلئوتیدی-توسط RNAپلی مراز-یک نوع پیوند بین مونومرهای خود است. 2)آنزیم-در سیتوپلاسم-ساختار 3 بعدی نیست. 3)لیپید-توسط شبکه آندوپلاسمی صاف-اسید چرب است. 4)پروتئین ریبوزومی-در سلول-ژن رمز کننده بروی هسته سلول یوکاریوت است. پاسخش گزینه 4 شدش! قورباغه پنجه دار افریقایی
  • موضوع حذف شده است!

    3
    5 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    69 بازدیدها
  • تست های احتمالی 96

    2
    2 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    307 بازدیدها
    AmirbernosiA
    %(#00ffee)[پیش بینی 1] %(#ff0400)[طبق کنکور 95] هر پروتئین ... که در غشای گلبول قرمز یافت می شود،... 1)ترشحی-توسط شبکه آندوپلاسمی بسته بندی نشده است. 2)دارای خاصیت آنزیمی-ترشحی نیست. 3)کانالی-در مجاور اسیدهای چرب طویل قرار دارد. 4)دخیل در تنظیم PH خون-قبل از پرشدن ستوپلاسم از پروتئین سنتز شده است. %(#00ff00)[پاسخ] : کزینه 4 %(#ff1e00)[نکته کلیدی] : اریتروسیتا قبل بالغ شدن همه پروتئینا و مواد لازم خود رو میسازن و بعد از بلوغ بیشتر اندامکاشونو از دست میدن.
  • پیشنهادات خودتونو لطفا در جهت بهتر شدن بررسی ها بگین :)

    5
    4 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    543 بازدیدها
    m.mM
    @Dr.Bernosi کارتون درسته دکتر :clap:
  • فصل 6 پیش

    45
    0 رای ها
    45 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    nastaran78N
    @_MILAD_ راستی آقای پازوکی این جوری توضیح دادن چون کنام بنیادی شون یکیه با هم رقابت دارن ولی چون کنام واقعی شون متفاوته همدسگه رو حذف نمیکنن اصلا کلا بیخیال دیگه وای بعد اینکه گزینه 2 شد رو میگین با وجود 2 مگه فقط 1 حذف نمیشه 3 که میمونه
  • زیست چهارم

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    369 بازدیدها
    Dr.SaraaaD
    @parva98 در زیست چهارم گفته است: سلام خسته نباشید اقای محمدعلی امینی راد زیست چهارم تدریس نمیکنن؟ سلام نه
  • نکته های کنکوری(یکم هم فراتر)

    4
    2 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    580 بازدیدها
    M
    غده های عرق و چربی=>اسیدی کردن سطح پوست=>مانع از %(#ff0000)[رشد] %(#00ff44)[بسیاری] از باکتریا مرسی امیر بسیاری + بعضی= همه متمم====>%(#ff0000)[بعضی] مثل پروپیونی باکتریوم آکنس(عامل جوش صورت ) رشد دارن
  • سوال زیست

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    293 بازدیدها
    I
    [image: 1485253062746-20170124_133228-1-1.jpg] [image: 1485253135851-20170124_133340-1-1-resized.jpg] نه سوالشو زیاد متوجه شدم نه جوابشو..کسی هس جوابو بدونه؟؟؟؟
  • سوال زیست

    4
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    407 بازدیدها
    AmirbernosiA
    خواهش میکنم :)
  • سوال درباره عصب

    12
    1 رای ها
    12 دیدگاه‌ها
    2k بازدیدها
    AmirbernosiA
    @mohamadas در سوال درباره عصب گفته است: @Dr.Bernosi @Atefeh031 @meysam الان این شکلی که من میفرستم توش عصب درست نمایش داده شده دیگه عصب نخاع:آکسون نورون حرکتی که کل ریشه شکمی رو در برمیگیره و دندریت نورون حسی که قسمت خیلی کوچک از ریشه پشتی روشامل میشه [image: 1485245248783-clo_5-resized.jpg] اشتباه میکنی برادر من!چسم سلولی هستش همه چا!
  • نکته_تست زیست!

    129
    9 رای ها
    129 دیدگاه‌ها
    16k بازدیدها
    AmirbernosiA
    یادش بخیر :)
  • عبارت های درست و نادرست زیست!

    314
    12 رای ها
    314 دیدگاه‌ها
    20k بازدیدها
    AmirbernosiA
    @Dr.Bernosi در عبارت های درست و نادرست زیست! گفته است: درست یا نادرست 43 در افراد مبتلا به آلکاپتونوریا برخلاف افراد سالم ادرار اسیدی است. این عبارت کاملا غلطه!چون ادرار همه افراد اسیدی هستش!این طبق چمله کتاب سال سوم فصل تولید مثل هست!
  • سوال زیست

    3
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    372 بازدیدها
    A
    @سپهر در سوال زیست گفته است: سلام ودرود به همه الایی ها ببخشید این جمله درست است یا نادرست سلول تریکودینا با اینکه تک سلولی است ولی تخصص یافته می باشد درسته دیگه...خود کتاب هم میگه تخصص یافته!!!نمیگه مگه؟؟؟
  • سوال درسی

    ژنتیک سوال درسی زیست
    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    Sepehr    CR7S
    سلام ودرود به همه الایی ها ببخشید این جمله درست است یا نادرست سلول تریکودینا با اینکه تک سلولی است ولی تخصص یافته می باشد