Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • سه سوال با کمترین درصد پاسخ گویی در آزمون 14آبان سنجش

    6
    4 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    Z_ghZ
    @ARTHUR ممنون...من تقسیم هاشو نرفته بودم اشتباه شده بود😊
  • زیست دوم فصل چهارم /گوارش

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    276 بازدیدها
    S
    دوستان میشه گفت اگر ورود انزیم های گوارشی از پانکراس به دوازده متوقف بشه حالا یا براساس پانکراتیت یا انسداد... مدت زمانی که پیلور منقبض میمونه بیشتر میشه؟؟
  • برنامه درست خواندن زیست با فیلم های اقای رحیمی

    10
    1 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    عااطفهع
    @fatemeh67 در برنامه درست خواندن زیست با فیلم های اقای رحیمی گفته است: @saeed-piryaei فصل 7 هم تدریس کردن قبل از شروع درس اول پیش بله
  • فیلم های آلاء

    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    707 بازدیدها
    DrmehdiD
    @raziehali در فیلم های آلاء گفته است: @Drmehdi سلام.مرسی.به جز آقای امینی راد میدونید دیگه کیا هستن؟ استاد رحیمی . (همایش) الان هم داره تدریس میشه بقیه ی فصول ----- فصل 1 سال سوم تدریس شده و بقیه ی فصول در ادامه تدریس می شوند .
  • موضوع حذف شده است!

    1
    1 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    5 بازدیدها
  • اپران لک

    21
    0 رای ها
    21 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    DrmehdiD
    http://www.kanoon.ir/Article/136889 علی کرامت : روش مطالعه پروتئین‌سازی - اپران لک (فایل صوتی+PDF):arrow_up:
  • بچه ها تست هایی که خودتون طرح میکنید رو بزارید ( فصل ۱ و۲و ۳زیست سال دوم )

    منتقل شده
    77
    2 رای ها
    77 دیدگاه‌ها
    7k بازدیدها
    F
    سلام بچه ها بین شما کسی هست که 26 27 سال داشته باشه بخواد کنکور 96 شرکت کنه
  • سوال درس زیست

    34
    1 رای ها
    34 دیدگاه‌ها
    2k بازدیدها
    zahra1303Z
    جمع بندی :point_down: اگر از کدون آغاز تا پایان ترجمه در n ، mRNA کدون داشته باشیم : n-1 کدون آن از p و همین مقدار از A میگذرد که کدون های عبور کرده از P همگی معنی دارند ولی کدون های عبور کرده از A ب جز آخری بقیه معنی دارند . n-2 کدون ، همه ب جز اولی و آخزی ، هم از A و هم از P میگذرند . همواره تعداد حرکت ریبوزوم با تعداد پیوند پپتیدی تشکیل شده در کل ترجمه برابر است .
  • سوال زیست!

    24
    2 رای ها
    24 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    mohamad.13M
    توی سوال اول نکته ش اینه که میگه رونویسی ژن رمزگردان پروتین باید بدونید که رمزگردان یعنی mRNA mRNA هستش که پیامهارو انتقال میده و میدونیم که mRNA توسط RNA.PII رونویسی میشه پس یا سه هست جواب یا چهار حالا بازم باید بدونیم که هلیکاز هم یه آنزیم و درنتیجه پروتیینه پس ژن الگوی هلیکاز هم توسط RNA.PII رمز گردانی میشه ببینید یه چیزی میگم اینو همین الان برای همیشه حفظ کنید رمزگردان یعنی اون چیزی که تبدیل میکنه از زبان DNA به زبانRNA و اگر محصول مورد نظری که باید تولید بشه پروتیینه این رمزگردان Mrna isja هستش در مورد سوال دوم گول اینکه میگه در انسان رو نخورید ساخت mRNA سازنده پروتیین در پروکاریوتها توسط RNA.P یپرو هستش دیگه پرو هم که دی ان ای حلقوی داره خب حلله دیگه نه؟؟؟؟؟؟ گزینه2 راستی سوال اول هم که گزینه 3 بود دیگه سوال آخر هم اصلا متوجه منظور سوال نشدید شما باید بدونید که در مرحله اول و دوم رونویسی هنوز رونویسیی انجام نشده در نتیجه دو رشته پلی نوکلیوتیدی دارید که جفتش مال DNA هستش که یکیش رشته الگوه و اونیکی هم ول معطل فقط در مرحله 3 هستش که رونویسی اتفاق میافته و در نتیجه سه رشته نوکلیوتیدی داریم دوتا مال DNA و یکی مال محصول رونویسی که میشه RNA حالا هر RNA ای میتونه باشه
  • توضیحات زیست دکتر ارشی 94-93

    منتقل شده
    97
    6 رای ها
    97 دیدگاه‌ها
    10k بازدیدها
    بهارهب
    @sohrab در توضیحات زیست دکتر ارشی 94-93 گفته است: @بهاره در توضیحات زیست دکتر ارشی 94-93 گفته است: @ادمین :smile: اینم توضیحات فیزیک که قبلا نوشتم تو سایت وارد نشده http://forum.alaatv.com/topic/2197/توضیحات-فیزیک-آقای-فدایی-فرد-95-1394 دیگه دارم فک می کنم توضیحاتم خوب نبودن که ثبت نشدن :confused: ولی خوبنا :yum: نه بابا شرمنده واقعا باور می کنید ندیدم :see_no_evil: ببخشید الان به سایت اضافه میشه خواهش میکنم ..نفرمایید ...دشمنتون شرمنده :smile: ممنون
  • سنگ صفرا و یرقان

    13
    2 رای ها
    13 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    AmirbernosiA
    @mohamad.13 در سنگ صفرا و یرقان گفته است: @Dr.Bernosi خب همین الان از متخصص پرسیدم و جواب هم داد (: مرسی دکتر (((((: وظیفس:)
  • زیست شناسی محمد علی امینی راد امتحان نهایی سوم

    منتقل شده
    20
    3 رای ها
    20 دیدگاه‌ها
    4k بازدیدها
    sohrabS
    @riazi78 در زیست شناسی محمد علی امینی راد امتحان نهایی سوم گفته است: از چه روزی فیلم های آقای امینی راد شروع میشه ؟ http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/30/5426
  • لوله غربالی

    9
    1 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    2k بازدیدها
    zahra1303Z
    @mohamad-13 در لوله هاى غربالى، منافذ موجود در دیواره هاى میان ِسلول هاى ِ مجاور سیتوپلاسم این سلول ها را به یکدیگر مرتبط مى کنند و امکان عبور آزادانه مواد را از یک سلول به سلول دیگر فراهم مى کنند. یک نوع از سلول هاى آوند چوبى که در همه آوندى یافت مى شود، تراکئید است. حرکت آب از هر تراکئید به تراکئید مجاور از راه لان ها که نواحى نازک دیواره هستند، انجام مى شود . گیاهان گلدار نوع دیگرى از سلول هاى آوند چوبى نیز دارند که عناصر آوندى نامیده مى شوند.عناصر آوندى گشادتر از تراکئیدها هستند و در پایانه هاى خود داراى منافذ بزرگى هستند. این منافذ امکان جریان سریع تر آب را بین عناصرآوندى فراهم مى کنند
  • آزمایش بیدل و تیتوم(شکل ص 7 کتاب پیش)

    20
    2 رای ها
    20 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    AmirbernosiA
    خخخخخخخخ!خدایی یچیزی میگم ناراحت نشین!عین پارسال منین!خیلی تو حاشیه میرین!خیلیا!این به نفعتون نیسش!منم همین حاشیه ها اذیتم کردش!چیزهای خیلی مهمتری هسش که قابل طرح باش تو کنکور!
  • فصل 1 دوم

    6
    1 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    570 بازدیدها
    AmirbernosiA
    کراتین ازش آمینو اسید لسیتین لیپیده اما معلوم نیسش چ لیپیدی پس نمیشه درموردش بحث کرد کلاژن هم آمینواسید کیتین!اگه توی حشرات باشه علاوه بر اینکه قند ازش بوچود میادش پروتئین هم ما داریم از تچزیش!چون توی حشرات ما کیتینو توی ماده زمینه ای پروتئین داریم کوتین هم مومه!موم پلی مر اسیدای چرب طویله و ازش اسید چرب آزاد میشه سوبرین هم دقیقا مثه کوتینه قضیش گلوبین ازش آمینواسید میکروتوبول هم آمینواسید میلین هم فسفولیپید + پروتئین!ینی میشه ازش اسید چرب،گلیسرولو فسفات و همچنین آمینواسید استخراچ کرد!!
  • دانلود فیلم زیست شناسی

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    322 بازدیدها
    D
    @sadira سلام یعنی چی؟
  • تست های ترکیبی از زیست سال دوم

    منتقل شده
    56
    1 رای ها
    56 دیدگاه‌ها
    6k بازدیدها
    ProfessorP
    اگه بیدارید بیاید اینجا :-) http://forum.alaatv.com/topic/2320/بچه-ها-تست-هایی-که-خودتون-طرح-میکنید-رو-بزارید-فصل-و-و-زیست-سال-دوم/4
  • غشای موکوزی و لایه های مخاطی

    12
    3 رای ها
    12 دیدگاه‌ها
    8k بازدیدها
    F
    درسته بافت پوششی هست!اما موسین میسازه.ک موسین بااب(موسین +اب)میشه موکوز!😊
  • بچه ها تست هایی که خودتون طرح میکنید رو بزارید ( فصل ۴و ۵ زیست سال دوم )

    منتقل شده
    2
    2 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    315 بازدیدها
    ProfessorP
    راستی به نظر من همه بچه ها راس ساعت ۱۱ شب انلاین باشند باهم تست تحلیل کنیم . فک کنم بیشتر بچه ها ساعت ۱۱ به بعد درسی نمیخونن و وقتشون ازاده . و به نظرم ساعت ۱۱ شب بهتر باشه :-) من خودم ساعت ۱۱ شب میام :-)
  • سوال زیست سال دوم فصل اول

    9
    1 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    zahra1303Z
    @shahryars ممنون میشه ادرس نکاتی رو ک گفتید در کتاب بگین