Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. سوال مشاوره ای
  4. هشدار .. خطر OCD و احتمال شکست در کنکور
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

هشدار .. خطر OCD و احتمال شکست در کنکور

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده سوال مشاوره ای
36 دیدگاه‌ها 24 کاربران 3.0k بازدیدها 21 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • M Mohammad Javad Mo Ja

    منم اینطورم یعنی مریضیه من اگه جزوه یا کتابام کمی لکه یا تاخوردگی داشته باشن از خوندنشون بدم میاد و اخیرا هم کلی کتاب از اینترنت سفارش دادم که همشون ناصاف و موج دار هستن و بعضی از صفخاتشون تاخوردگی داره! اصلا سمتشون نمیرم یعنی کتاب را که باز میکنم و یه صفحه خراب میبینم کلا انژیمو از دس میدم و میزارمش کنار!

    BlAcKWO_OLFB آفلاین
    BlAcKWO_OLFB آفلاین
    BlAcKWO_OLF
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط BlAcKWO_OLF انجام شده
    #17

    Mohammad Javad Mo Ja بنظرم شما هم به روانپزشک مراجعه کنید ..

    چون برخلاف عقیده خیلیا اگه این جور چیزا فقط با اراده و عمل حل شدنی بود که هیچ نیازی نبود این همه روانپزشک و متخصص به این حوضه ورود کنن .. بالاخره یه جایی باید جلوشو بگیرید وگرنه پیشرفت می کنه ..

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

      سلام دوستان .. امیدوارم حالتون خوب باشه و سلامت باشید .. می خوام یه هشداری بهتون بدم .. هر سن و سالی که هستید یا هر پایه ای که هستید .. اگه ذره ای وسواس تو نوشتن جزوات درسیتون یا در کل وسواس تو درس خوندن دارید .. حتما حتما این مشکل رو با یه روانپزشک در میون بزارید و از همون مراحل ضعیفش ریشه کنش کنید .. خیلی ناراحتم از این حرف و هنوز نتونستم با خودم کنار بیام .. ولی اخیرا متوجه شدم به بیماری OCD مبتلا شدم .. یه بیماری وسواسی در حادترین حالت .. پایه دهم که بودم جزوه نویسی می کردم .. ولی من فقط می نوشتم .. هر زمان که بر می گشتم مرور کنم حالم از نوشته هام به هم می خورد .. رفته رفته بدتر شد اوضام .. جزوه نویسی رو بیخیال شدم و نکات رو تو کتاب می نوشتم .. آخرش حتی کتابامو دور انداختم (چون سلیقه ی وسواسیم هر روز عوض می شد) .. اخیرا جزواتی از موسساتی خارج از آلا رو کار می کنم .. در کمال تاسف وقتی می خوام متنی بنویسم یک ساعت روش وقت صرف می کنم و با این حال مطابق میلم نیست و احتمالا همینا هم چندین روز بعد از چشم می افتن .. بیماریم به حدی رسیده که دیگه نمی تونم بنویسم .. حسرت یه روز بدون وسواس از خواب بیدار شدن وجودمو آزار می ده .. به پزشکای مختلفی مراجعه کردم ولی در درمانش عاجز بودن (معمولا دارو هایی که تجویز می کردن خواب آور بود و خواب آلودگی در زمان کنکور یعنی شکست) .. فکر کنم دیگه امیدی برای ۱۴۰۰ ندارم (تا پروسه درمانم به اتمام برسه) .. در وهله اول امیدوارم هیچکدومتون همچین مشکلی پیدا نکنید .. و امیدوارم اگه این چنینه در مراحل خیلی ضعیف از بین ببرینش ..

      #رسیدم_ته_خط🙃

      نمونه جزوه هایی که می نوشتم رو می فرستم و ببینید این بیماری از کجا رسوندتم به اینجا ..

      ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۳۲.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۴۰۷.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۰۲.jpg
      جزوات سال دهم (وقتی هنوز سالم بودم)

      https://uupload.ir/files/beo_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۵۲.jpg
      https://uupload.ir/files/9el_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۲۴.jpg
      نوشتن رو کتاب سال یازدهم (آغاز بیماری)

      https://uupload.ir/files/2w5d_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۱۷.jpg
      https://uupload.ir/files/untr_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۴۵.jpg
      وضعیت جزوه هام سال دوازدهم (دیگه نمی نوشتم نقاشی می کردم)

      و اخیرا دیگه توان نوشتن رو هم از دست دادم ..

      شاید این تجربه یکی از تلخ ترین تجربه های تاپیک زندگی کنکوری من می شد .. ولی خواستم که خودش یه تاپیک کامل بشه ..

      https://forum.alaatv.com/topic/24920/زندگے-کنکورے-م-ن/5

      مراقب خودتون باشید ..

      تجربیا ریاضیا انسانیا بچه-های-کنکور-تجربی-1400 دانش-آموزان-آلاء و ...

      Mohammad M.M آفلاین
      Mohammad M.M آفلاین
      Mohammad M.
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #18

      بچه ها من یه نکته خیلی مهم رو میگم لطفا حواستون به این باشه
      اگه شما وسواس فکری و نشخوار کننده دارید برای مثال در اینجا نوشتن جزوه تمیز
      1- اگه شما از این کار لذت می برید و دوست دارید هر چه تمیز تر بنویسید و تاثیری در روند تحصیلیتون نگذاشته میشید OCPD که یه نوع شخصیت هست شخصیت وسواس فکری که لازم نیست به روان پزشک مراجعه کنید ولی اگه میخواید به روان درمانگر مراجعه کنید و موضوع رو بگید این جور موارد حتا در حاد ترین حالتشون به دارو نیاز ندارن
      2- اگه این کار داره زندگیتون رو جهنم میکنه و عذاب الهیه براتون این میشه OCD که بیماری روانشناسی هست و باید بعد تشخیص رواندرمانگر به روانپزشک مراجعه شود تا دارو با شدت درست سریعا تجویز و مصرف شود
      ایشون مورد دو هستن که واقعا متاسفم و امیدوارم هر چه زودتر روند درمانشون اوکی بشه و ایشالا رقیب خوبی واسمون باشه برای این کنکور
      دوستانی رو دیدم تو کامنت ها که نگران بودن خواستم اینو بگم چون توهم نزنین که بیمارین من خودم رو جزوه هام به شدت حساسم ولی واقعا لذت میبرم از اینکار و رو روند تحصیلیم تاثیری نذاشته پس شما هم چک کنید ببینید آیا به OCDها شبیه هستید یا به OCPD
      اگه نشونه OCD داشتید خواهشا برید رواندرمانگر تا تشخیص درست داده بشه
      راستی تو بیماری دوقطبی (بایپولار) هم OCPD دیده میشه! محض اطلاع!!
      OCD = obsessive compulsive disorder
      OCPD = obsessive compulsive personality disorder
      تجربیا ریاضیا انسانیا

      BlAcKWO_OLFB 1 پاسخ آخرین پاسخ
      3
      • Mohammad M.M Mohammad M.

        بچه ها من یه نکته خیلی مهم رو میگم لطفا حواستون به این باشه
        اگه شما وسواس فکری و نشخوار کننده دارید برای مثال در اینجا نوشتن جزوه تمیز
        1- اگه شما از این کار لذت می برید و دوست دارید هر چه تمیز تر بنویسید و تاثیری در روند تحصیلیتون نگذاشته میشید OCPD که یه نوع شخصیت هست شخصیت وسواس فکری که لازم نیست به روان پزشک مراجعه کنید ولی اگه میخواید به روان درمانگر مراجعه کنید و موضوع رو بگید این جور موارد حتا در حاد ترین حالتشون به دارو نیاز ندارن
        2- اگه این کار داره زندگیتون رو جهنم میکنه و عذاب الهیه براتون این میشه OCD که بیماری روانشناسی هست و باید بعد تشخیص رواندرمانگر به روانپزشک مراجعه شود تا دارو با شدت درست سریعا تجویز و مصرف شود
        ایشون مورد دو هستن که واقعا متاسفم و امیدوارم هر چه زودتر روند درمانشون اوکی بشه و ایشالا رقیب خوبی واسمون باشه برای این کنکور
        دوستانی رو دیدم تو کامنت ها که نگران بودن خواستم اینو بگم چون توهم نزنین که بیمارین من خودم رو جزوه هام به شدت حساسم ولی واقعا لذت میبرم از اینکار و رو روند تحصیلیم تاثیری نذاشته پس شما هم چک کنید ببینید آیا به OCDها شبیه هستید یا به OCPD
        اگه نشونه OCD داشتید خواهشا برید رواندرمانگر تا تشخیص درست داده بشه
        راستی تو بیماری دوقطبی (بایپولار) هم OCPD دیده میشه! محض اطلاع!!
        OCD = obsessive compulsive disorder
        OCPD = obsessive compulsive personality disorder
        تجربیا ریاضیا انسانیا

        BlAcKWO_OLFB آفلاین
        BlAcKWO_OLFB آفلاین
        BlAcKWO_OLF
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #19

        @mohammad-m من صددرصد دچار OCD شدم و متنی که باید تو 1 دقیقه بنویسم 20 دقیقه ازم وقت می گیره .. به روانپزشک مراجعه کردم و متاسفانه مشکل فقط به اینجا ختم نمی شه .. گویا افسردگی هم دارم و مشکلات دیگه .. فعلا باید 7 نوع آزمایش مختلف و نوار مغز برم تا پروسه درمانم شروع بشه ..

        SaghiaS Mohammad M.M 2 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

          @mohammad-m من صددرصد دچار OCD شدم و متنی که باید تو 1 دقیقه بنویسم 20 دقیقه ازم وقت می گیره .. به روانپزشک مراجعه کردم و متاسفانه مشکل فقط به اینجا ختم نمی شه .. گویا افسردگی هم دارم و مشکلات دیگه .. فعلا باید 7 نوع آزمایش مختلف و نوار مغز برم تا پروسه درمانم شروع بشه ..

          SaghiaS آفلاین
          SaghiaS آفلاین
          Saghia
          دانشجویان مهندسی
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #20

          @black-wo_olf انشالله حالتون خوب بشه توکل به خدا🤲

          -چو تخته پاره بر موج رها رها رها من ...

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

            @mohammad-m من صددرصد دچار OCD شدم و متنی که باید تو 1 دقیقه بنویسم 20 دقیقه ازم وقت می گیره .. به روانپزشک مراجعه کردم و متاسفانه مشکل فقط به اینجا ختم نمی شه .. گویا افسردگی هم دارم و مشکلات دیگه .. فعلا باید 7 نوع آزمایش مختلف و نوار مغز برم تا پروسه درمانم شروع بشه ..

            Mohammad M.M آفلاین
            Mohammad M.M آفلاین
            Mohammad M.
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #21

            @black-wo_olf توکل کن به خدا و نا امید نشو
            من افرادی رو دیدم که OCD حاد داشتن و تونستن بهش غلبه کنن
            همه مون برات دعا میکنیم تسلیم نشو

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            3
            • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

              سلام دوستان .. امیدوارم حالتون خوب باشه و سلامت باشید .. می خوام یه هشداری بهتون بدم .. هر سن و سالی که هستید یا هر پایه ای که هستید .. اگه ذره ای وسواس تو نوشتن جزوات درسیتون یا در کل وسواس تو درس خوندن دارید .. حتما حتما این مشکل رو با یه روانپزشک در میون بزارید و از همون مراحل ضعیفش ریشه کنش کنید .. خیلی ناراحتم از این حرف و هنوز نتونستم با خودم کنار بیام .. ولی اخیرا متوجه شدم به بیماری OCD مبتلا شدم .. یه بیماری وسواسی در حادترین حالت .. پایه دهم که بودم جزوه نویسی می کردم .. ولی من فقط می نوشتم .. هر زمان که بر می گشتم مرور کنم حالم از نوشته هام به هم می خورد .. رفته رفته بدتر شد اوضام .. جزوه نویسی رو بیخیال شدم و نکات رو تو کتاب می نوشتم .. آخرش حتی کتابامو دور انداختم (چون سلیقه ی وسواسیم هر روز عوض می شد) .. اخیرا جزواتی از موسساتی خارج از آلا رو کار می کنم .. در کمال تاسف وقتی می خوام متنی بنویسم یک ساعت روش وقت صرف می کنم و با این حال مطابق میلم نیست و احتمالا همینا هم چندین روز بعد از چشم می افتن .. بیماریم به حدی رسیده که دیگه نمی تونم بنویسم .. حسرت یه روز بدون وسواس از خواب بیدار شدن وجودمو آزار می ده .. به پزشکای مختلفی مراجعه کردم ولی در درمانش عاجز بودن (معمولا دارو هایی که تجویز می کردن خواب آور بود و خواب آلودگی در زمان کنکور یعنی شکست) .. فکر کنم دیگه امیدی برای ۱۴۰۰ ندارم (تا پروسه درمانم به اتمام برسه) .. در وهله اول امیدوارم هیچکدومتون همچین مشکلی پیدا نکنید .. و امیدوارم اگه این چنینه در مراحل خیلی ضعیف از بین ببرینش ..

              #رسیدم_ته_خط🙃

              نمونه جزوه هایی که می نوشتم رو می فرستم و ببینید این بیماری از کجا رسوندتم به اینجا ..

              ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۳۲.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۴۰۷.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۰۲.jpg
              جزوات سال دهم (وقتی هنوز سالم بودم)

              https://uupload.ir/files/beo_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۵۲.jpg
              https://uupload.ir/files/9el_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۲۴.jpg
              نوشتن رو کتاب سال یازدهم (آغاز بیماری)

              https://uupload.ir/files/2w5d_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۱۷.jpg
              https://uupload.ir/files/untr_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۴۵.jpg
              وضعیت جزوه هام سال دوازدهم (دیگه نمی نوشتم نقاشی می کردم)

              و اخیرا دیگه توان نوشتن رو هم از دست دادم ..

              شاید این تجربه یکی از تلخ ترین تجربه های تاپیک زندگی کنکوری من می شد .. ولی خواستم که خودش یه تاپیک کامل بشه ..

              https://forum.alaatv.com/topic/24920/زندگے-کنکورے-م-ن/5

              مراقب خودتون باشید ..

              تجربیا ریاضیا انسانیا بچه-های-کنکور-تجربی-1400 دانش-آموزان-آلاء و ...

              Fatemeh H 2F آفلاین
              Fatemeh H 2F آفلاین
              Fatemeh H 2
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #22

              @black-wo_olf منو فالو کن شاید بتونم راهنماییت کنم از نظر من مشکل با دو سه هفته نهایت یک ماه حله وقت داری برا کنکور

              Fatemeh H 2F 1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • Fatemeh H 2F Fatemeh H 2

                @black-wo_olf منو فالو کن شاید بتونم راهنماییت کنم از نظر من مشکل با دو سه هفته نهایت یک ماه حله وقت داری برا کنکور

                Fatemeh H 2F آفلاین
                Fatemeh H 2F آفلاین
                Fatemeh H 2
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #23

                Fatemeh H 2 بهم پیام بده

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • C آفلاین
                  C آفلاین
                  chichak am
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #24
                  این پست پاک شده!
                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

                    سلام دوستان .. امیدوارم حالتون خوب باشه و سلامت باشید .. می خوام یه هشداری بهتون بدم .. هر سن و سالی که هستید یا هر پایه ای که هستید .. اگه ذره ای وسواس تو نوشتن جزوات درسیتون یا در کل وسواس تو درس خوندن دارید .. حتما حتما این مشکل رو با یه روانپزشک در میون بزارید و از همون مراحل ضعیفش ریشه کنش کنید .. خیلی ناراحتم از این حرف و هنوز نتونستم با خودم کنار بیام .. ولی اخیرا متوجه شدم به بیماری OCD مبتلا شدم .. یه بیماری وسواسی در حادترین حالت .. پایه دهم که بودم جزوه نویسی می کردم .. ولی من فقط می نوشتم .. هر زمان که بر می گشتم مرور کنم حالم از نوشته هام به هم می خورد .. رفته رفته بدتر شد اوضام .. جزوه نویسی رو بیخیال شدم و نکات رو تو کتاب می نوشتم .. آخرش حتی کتابامو دور انداختم (چون سلیقه ی وسواسیم هر روز عوض می شد) .. اخیرا جزواتی از موسساتی خارج از آلا رو کار می کنم .. در کمال تاسف وقتی می خوام متنی بنویسم یک ساعت روش وقت صرف می کنم و با این حال مطابق میلم نیست و احتمالا همینا هم چندین روز بعد از چشم می افتن .. بیماریم به حدی رسیده که دیگه نمی تونم بنویسم .. حسرت یه روز بدون وسواس از خواب بیدار شدن وجودمو آزار می ده .. به پزشکای مختلفی مراجعه کردم ولی در درمانش عاجز بودن (معمولا دارو هایی که تجویز می کردن خواب آور بود و خواب آلودگی در زمان کنکور یعنی شکست) .. فکر کنم دیگه امیدی برای ۱۴۰۰ ندارم (تا پروسه درمانم به اتمام برسه) .. در وهله اول امیدوارم هیچکدومتون همچین مشکلی پیدا نکنید .. و امیدوارم اگه این چنینه در مراحل خیلی ضعیف از بین ببرینش ..

                    #رسیدم_ته_خط🙃

                    نمونه جزوه هایی که می نوشتم رو می فرستم و ببینید این بیماری از کجا رسوندتم به اینجا ..

                    ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۳۲.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۴۰۷.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۰۲.jpg
                    جزوات سال دهم (وقتی هنوز سالم بودم)

                    https://uupload.ir/files/beo_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۵۲.jpg
                    https://uupload.ir/files/9el_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۲۴.jpg
                    نوشتن رو کتاب سال یازدهم (آغاز بیماری)

                    https://uupload.ir/files/2w5d_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۱۷.jpg
                    https://uupload.ir/files/untr_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۴۵.jpg
                    وضعیت جزوه هام سال دوازدهم (دیگه نمی نوشتم نقاشی می کردم)

                    و اخیرا دیگه توان نوشتن رو هم از دست دادم ..

                    شاید این تجربه یکی از تلخ ترین تجربه های تاپیک زندگی کنکوری من می شد .. ولی خواستم که خودش یه تاپیک کامل بشه ..

                    https://forum.alaatv.com/topic/24920/زندگے-کنکورے-م-ن/5

                    مراقب خودتون باشید ..

                    تجربیا ریاضیا انسانیا بچه-های-کنکور-تجربی-1400 دانش-آموزان-آلاء و ...

                    BlAcKWO_OLFB آفلاین
                    BlAcKWO_OLFB آفلاین
                    BlAcKWO_OLF
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #25

                    @black-wo_olf دارم بهتر می شم ..! یه لحظه حواستون از مسیر پرت شه ردتون می کنم .. Xd

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    2
                    • Dr Aryan 0D آفلاین
                      Dr Aryan 0D آفلاین
                      Dr Aryan 0
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #26

                      شاید دکتر درست تشخیص نداده

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

                        سلام دوستان .. امیدوارم حالتون خوب باشه و سلامت باشید .. می خوام یه هشداری بهتون بدم .. هر سن و سالی که هستید یا هر پایه ای که هستید .. اگه ذره ای وسواس تو نوشتن جزوات درسیتون یا در کل وسواس تو درس خوندن دارید .. حتما حتما این مشکل رو با یه روانپزشک در میون بزارید و از همون مراحل ضعیفش ریشه کنش کنید .. خیلی ناراحتم از این حرف و هنوز نتونستم با خودم کنار بیام .. ولی اخیرا متوجه شدم به بیماری OCD مبتلا شدم .. یه بیماری وسواسی در حادترین حالت .. پایه دهم که بودم جزوه نویسی می کردم .. ولی من فقط می نوشتم .. هر زمان که بر می گشتم مرور کنم حالم از نوشته هام به هم می خورد .. رفته رفته بدتر شد اوضام .. جزوه نویسی رو بیخیال شدم و نکات رو تو کتاب می نوشتم .. آخرش حتی کتابامو دور انداختم (چون سلیقه ی وسواسیم هر روز عوض می شد) .. اخیرا جزواتی از موسساتی خارج از آلا رو کار می کنم .. در کمال تاسف وقتی می خوام متنی بنویسم یک ساعت روش وقت صرف می کنم و با این حال مطابق میلم نیست و احتمالا همینا هم چندین روز بعد از چشم می افتن .. بیماریم به حدی رسیده که دیگه نمی تونم بنویسم .. حسرت یه روز بدون وسواس از خواب بیدار شدن وجودمو آزار می ده .. به پزشکای مختلفی مراجعه کردم ولی در درمانش عاجز بودن (معمولا دارو هایی که تجویز می کردن خواب آور بود و خواب آلودگی در زمان کنکور یعنی شکست) .. فکر کنم دیگه امیدی برای ۱۴۰۰ ندارم (تا پروسه درمانم به اتمام برسه) .. در وهله اول امیدوارم هیچکدومتون همچین مشکلی پیدا نکنید .. و امیدوارم اگه این چنینه در مراحل خیلی ضعیف از بین ببرینش ..

                        #رسیدم_ته_خط🙃

                        نمونه جزوه هایی که می نوشتم رو می فرستم و ببینید این بیماری از کجا رسوندتم به اینجا ..

                        ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۳۲.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۴۰۷.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۰۲.jpg
                        جزوات سال دهم (وقتی هنوز سالم بودم)

                        https://uupload.ir/files/beo_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۵۲.jpg
                        https://uupload.ir/files/9el_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۲۴.jpg
                        نوشتن رو کتاب سال یازدهم (آغاز بیماری)

                        https://uupload.ir/files/2w5d_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۱۷.jpg
                        https://uupload.ir/files/untr_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۴۵.jpg
                        وضعیت جزوه هام سال دوازدهم (دیگه نمی نوشتم نقاشی می کردم)

                        و اخیرا دیگه توان نوشتن رو هم از دست دادم ..

                        شاید این تجربه یکی از تلخ ترین تجربه های تاپیک زندگی کنکوری من می شد .. ولی خواستم که خودش یه تاپیک کامل بشه ..

                        https://forum.alaatv.com/topic/24920/زندگے-کنکورے-م-ن/5

                        مراقب خودتون باشید ..

                        تجربیا ریاضیا انسانیا بچه-های-کنکور-تجربی-1400 دانش-آموزان-آلاء و ...

                        مینا مینابم آفلاین
                        مینا مینابم آفلاین
                        مینا میناب
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #27

                        @black-wo_olf سلام خیلی ناراحت شدم بابت این موضوع
                        اما بدترین چیز تلقین به بیماری هست یعنی حتی اگه نداشته باشید هم بر اثر تلقین و فکر زیاد دچارش میشید سعی کنید تعداد جزوه نوشتن رو کم کنید یا همراه با جزوه نوشتن برای خودتون استراحت تعیین کنید تو بازه ی استراحت هم بهتره از جزوه دور باشید و کار هایی که دوست دارید انجام بدین یا خوراکی های مورد علاقتون رو بخورید قبل رفتن به سراغ جزوه به آینده ایی که میخواید بسازید فکر کنید تا روحیه بگیرید با خودتون بگین(برای رسیدن به اون جایگاه هیچ چیز نمی تونه مانع من بشه)امیدوارم کمکی کرده باشم

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        4
                        • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

                          سلام دوستان .. امیدوارم حالتون خوب باشه و سلامت باشید .. می خوام یه هشداری بهتون بدم .. هر سن و سالی که هستید یا هر پایه ای که هستید .. اگه ذره ای وسواس تو نوشتن جزوات درسیتون یا در کل وسواس تو درس خوندن دارید .. حتما حتما این مشکل رو با یه روانپزشک در میون بزارید و از همون مراحل ضعیفش ریشه کنش کنید .. خیلی ناراحتم از این حرف و هنوز نتونستم با خودم کنار بیام .. ولی اخیرا متوجه شدم به بیماری OCD مبتلا شدم .. یه بیماری وسواسی در حادترین حالت .. پایه دهم که بودم جزوه نویسی می کردم .. ولی من فقط می نوشتم .. هر زمان که بر می گشتم مرور کنم حالم از نوشته هام به هم می خورد .. رفته رفته بدتر شد اوضام .. جزوه نویسی رو بیخیال شدم و نکات رو تو کتاب می نوشتم .. آخرش حتی کتابامو دور انداختم (چون سلیقه ی وسواسیم هر روز عوض می شد) .. اخیرا جزواتی از موسساتی خارج از آلا رو کار می کنم .. در کمال تاسف وقتی می خوام متنی بنویسم یک ساعت روش وقت صرف می کنم و با این حال مطابق میلم نیست و احتمالا همینا هم چندین روز بعد از چشم می افتن .. بیماریم به حدی رسیده که دیگه نمی تونم بنویسم .. حسرت یه روز بدون وسواس از خواب بیدار شدن وجودمو آزار می ده .. به پزشکای مختلفی مراجعه کردم ولی در درمانش عاجز بودن (معمولا دارو هایی که تجویز می کردن خواب آور بود و خواب آلودگی در زمان کنکور یعنی شکست) .. فکر کنم دیگه امیدی برای ۱۴۰۰ ندارم (تا پروسه درمانم به اتمام برسه) .. در وهله اول امیدوارم هیچکدومتون همچین مشکلی پیدا نکنید .. و امیدوارم اگه این چنینه در مراحل خیلی ضعیف از بین ببرینش ..

                          #رسیدم_ته_خط🙃

                          نمونه جزوه هایی که می نوشتم رو می فرستم و ببینید این بیماری از کجا رسوندتم به اینجا ..

                          ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۳۲.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۴۰۷.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۰۲.jpg
                          جزوات سال دهم (وقتی هنوز سالم بودم)

                          https://uupload.ir/files/beo_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۵۲.jpg
                          https://uupload.ir/files/9el_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۲۴.jpg
                          نوشتن رو کتاب سال یازدهم (آغاز بیماری)

                          https://uupload.ir/files/2w5d_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۱۷.jpg
                          https://uupload.ir/files/untr_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۴۵.jpg
                          وضعیت جزوه هام سال دوازدهم (دیگه نمی نوشتم نقاشی می کردم)

                          و اخیرا دیگه توان نوشتن رو هم از دست دادم ..

                          شاید این تجربه یکی از تلخ ترین تجربه های تاپیک زندگی کنکوری من می شد .. ولی خواستم که خودش یه تاپیک کامل بشه ..

                          https://forum.alaatv.com/topic/24920/زندگے-کنکورے-م-ن/5

                          مراقب خودتون باشید ..

                          تجربیا ریاضیا انسانیا بچه-های-کنکور-تجربی-1400 دانش-آموزان-آلاء و ...

                          mj323M آفلاین
                          mj323M آفلاین
                          mj323
                          تجربی
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #28

                          @black-wo_olf وای چقد جالب
                          من تابستون خیلی وضعم بد شد دیگه نمیتونستم تحمل کنم رفتم کلی تو نت سرچ کردم وسواس نوشتاری😂😂
                          آخرش هم هیچی پیدا نکردم کلا بیخیال شدم
                          من خیلی خیلی بد خط هستم اتفاقا ولی روی بعضی چیزا مثلا اینکه ه‍ رو دقیقن دوتا نیم دایره هم اندازه باید در بیاد خیلی حساسم
                          تا جایی که یهو کل برگه رو پاره میکنم اگه عصبانی بشم
                          یا روی آ خیلی حساسیت دارم که کلاهش کج نشه😂🤦🤦😐
                          جزوه هام رو انداختم دور، نمیتونم مچ بشم باهاشون انگار😑
                          ولی خب تازگیا خیلی کمتر شده یعنی دیدم هم خیلی وقتم داره میره هم کار بیخودیه این فشار دادن مداد رو هم ترک کنم دیگه حله😐✌️✌️

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

                            سلام دوستان .. امیدوارم حالتون خوب باشه و سلامت باشید .. می خوام یه هشداری بهتون بدم .. هر سن و سالی که هستید یا هر پایه ای که هستید .. اگه ذره ای وسواس تو نوشتن جزوات درسیتون یا در کل وسواس تو درس خوندن دارید .. حتما حتما این مشکل رو با یه روانپزشک در میون بزارید و از همون مراحل ضعیفش ریشه کنش کنید .. خیلی ناراحتم از این حرف و هنوز نتونستم با خودم کنار بیام .. ولی اخیرا متوجه شدم به بیماری OCD مبتلا شدم .. یه بیماری وسواسی در حادترین حالت .. پایه دهم که بودم جزوه نویسی می کردم .. ولی من فقط می نوشتم .. هر زمان که بر می گشتم مرور کنم حالم از نوشته هام به هم می خورد .. رفته رفته بدتر شد اوضام .. جزوه نویسی رو بیخیال شدم و نکات رو تو کتاب می نوشتم .. آخرش حتی کتابامو دور انداختم (چون سلیقه ی وسواسیم هر روز عوض می شد) .. اخیرا جزواتی از موسساتی خارج از آلا رو کار می کنم .. در کمال تاسف وقتی می خوام متنی بنویسم یک ساعت روش وقت صرف می کنم و با این حال مطابق میلم نیست و احتمالا همینا هم چندین روز بعد از چشم می افتن .. بیماریم به حدی رسیده که دیگه نمی تونم بنویسم .. حسرت یه روز بدون وسواس از خواب بیدار شدن وجودمو آزار می ده .. به پزشکای مختلفی مراجعه کردم ولی در درمانش عاجز بودن (معمولا دارو هایی که تجویز می کردن خواب آور بود و خواب آلودگی در زمان کنکور یعنی شکست) .. فکر کنم دیگه امیدی برای ۱۴۰۰ ندارم (تا پروسه درمانم به اتمام برسه) .. در وهله اول امیدوارم هیچکدومتون همچین مشکلی پیدا نکنید .. و امیدوارم اگه این چنینه در مراحل خیلی ضعیف از بین ببرینش ..

                            #رسیدم_ته_خط🙃

                            نمونه جزوه هایی که می نوشتم رو می فرستم و ببینید این بیماری از کجا رسوندتم به اینجا ..

                            ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۳۲.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۴۰۷.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۰۲.jpg
                            جزوات سال دهم (وقتی هنوز سالم بودم)

                            https://uupload.ir/files/beo_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۵۲.jpg
                            https://uupload.ir/files/9el_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۲۴.jpg
                            نوشتن رو کتاب سال یازدهم (آغاز بیماری)

                            https://uupload.ir/files/2w5d_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۱۷.jpg
                            https://uupload.ir/files/untr_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۴۵.jpg
                            وضعیت جزوه هام سال دوازدهم (دیگه نمی نوشتم نقاشی می کردم)

                            و اخیرا دیگه توان نوشتن رو هم از دست دادم ..

                            شاید این تجربه یکی از تلخ ترین تجربه های تاپیک زندگی کنکوری من می شد .. ولی خواستم که خودش یه تاپیک کامل بشه ..

                            https://forum.alaatv.com/topic/24920/زندگے-کنکورے-م-ن/5

                            مراقب خودتون باشید ..

                            تجربیا ریاضیا انسانیا بچه-های-کنکور-تجربی-1400 دانش-آموزان-آلاء و ...

                            mj323M آفلاین
                            mj323M آفلاین
                            mj323
                            تجربی
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #29

                            @black-wo_olf ولی نگران کنکور نباش من یه لحظه جزواتت رو نگاه کردم حدس میزنم نکته بین و دقیق باشی
                            بخونی حله که میتونی موفق باشی

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

                              سلام دوستان .. امیدوارم حالتون خوب باشه و سلامت باشید .. می خوام یه هشداری بهتون بدم .. هر سن و سالی که هستید یا هر پایه ای که هستید .. اگه ذره ای وسواس تو نوشتن جزوات درسیتون یا در کل وسواس تو درس خوندن دارید .. حتما حتما این مشکل رو با یه روانپزشک در میون بزارید و از همون مراحل ضعیفش ریشه کنش کنید .. خیلی ناراحتم از این حرف و هنوز نتونستم با خودم کنار بیام .. ولی اخیرا متوجه شدم به بیماری OCD مبتلا شدم .. یه بیماری وسواسی در حادترین حالت .. پایه دهم که بودم جزوه نویسی می کردم .. ولی من فقط می نوشتم .. هر زمان که بر می گشتم مرور کنم حالم از نوشته هام به هم می خورد .. رفته رفته بدتر شد اوضام .. جزوه نویسی رو بیخیال شدم و نکات رو تو کتاب می نوشتم .. آخرش حتی کتابامو دور انداختم (چون سلیقه ی وسواسیم هر روز عوض می شد) .. اخیرا جزواتی از موسساتی خارج از آلا رو کار می کنم .. در کمال تاسف وقتی می خوام متنی بنویسم یک ساعت روش وقت صرف می کنم و با این حال مطابق میلم نیست و احتمالا همینا هم چندین روز بعد از چشم می افتن .. بیماریم به حدی رسیده که دیگه نمی تونم بنویسم .. حسرت یه روز بدون وسواس از خواب بیدار شدن وجودمو آزار می ده .. به پزشکای مختلفی مراجعه کردم ولی در درمانش عاجز بودن (معمولا دارو هایی که تجویز می کردن خواب آور بود و خواب آلودگی در زمان کنکور یعنی شکست) .. فکر کنم دیگه امیدی برای ۱۴۰۰ ندارم (تا پروسه درمانم به اتمام برسه) .. در وهله اول امیدوارم هیچکدومتون همچین مشکلی پیدا نکنید .. و امیدوارم اگه این چنینه در مراحل خیلی ضعیف از بین ببرینش ..

                              #رسیدم_ته_خط🙃

                              نمونه جزوه هایی که می نوشتم رو می فرستم و ببینید این بیماری از کجا رسوندتم به اینجا ..

                              ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۳۲.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۴۰۷.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۰۲.jpg
                              جزوات سال دهم (وقتی هنوز سالم بودم)

                              https://uupload.ir/files/beo_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۵۲.jpg
                              https://uupload.ir/files/9el_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۲۴.jpg
                              نوشتن رو کتاب سال یازدهم (آغاز بیماری)

                              https://uupload.ir/files/2w5d_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۱۷.jpg
                              https://uupload.ir/files/untr_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۴۵.jpg
                              وضعیت جزوه هام سال دوازدهم (دیگه نمی نوشتم نقاشی می کردم)

                              و اخیرا دیگه توان نوشتن رو هم از دست دادم ..

                              شاید این تجربه یکی از تلخ ترین تجربه های تاپیک زندگی کنکوری من می شد .. ولی خواستم که خودش یه تاپیک کامل بشه ..

                              https://forum.alaatv.com/topic/24920/زندگے-کنکورے-م-ن/5

                              مراقب خودتون باشید ..

                              تجربیا ریاضیا انسانیا بچه-های-کنکور-تجربی-1400 دانش-آموزان-آلاء و ...

                              مهشید حسن زادهم آفلاین
                              مهشید حسن زادهم آفلاین
                              مهشید حسن زاده
                              تجربی
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #30

                              @black-wo_olf سلام
                              راستش ممکنه حرفم اولش بنظرتون عجیب بیاد
                              ولی میتونم بهتون اطمینان بدم که ذره ای تکرارمیکنم حتی ذره ای قصدمهربون بودن ندارم
                              راستش بنظرم شمابه طرز زیادی باهوش ونکته سنجی
                              دقت دیداریت فوق العادست!
                              یه لحظه به جزوه هات نگاه کن؛
                              شماحتی روگردبودن وسرجابودن نقطه هاهم حساسی وواکنش نشون میدی
                              همه چیزباید صاف واتوکشیده باشن درست همونطورکه میخوای دندونه درست،هم اندازه وکنارهم،نقطه هاجداوسرجاشون بالای دندونه هاو...براهمین وقتی به جاهایی از رسمالخط میرسی که منحنیه دوتاکارمیکنی اول تاجایی که بتونی صافش میکنی مثل جاهایی که حروف «کا»وجودداره ودوم اگه موفق نشی سعی داری منحنی هاتودردایره ترین حالت ممکن رسم کنی
                              براهمین مثلاتوی تتا چون اصل شکل بیضویه بهم میریزی وتازه بعداز رسمش چون همه چی بایدسرجای خودش باشه خط وسطش باید دقیقاوسطش باشه وگرنه شمایی ولاک غلطگیروازسرگرفتن پروژه نوشتن
                              وکممی بعد شمایی ودفترو برگه جدید طرح جدید وجزوه ی حجیمی که باید دوباره ودوباره بنویسیش وهمین شماروحتی ازبرنامه درسیتونم عقب میندازه
                              واحتمال شمادرچنین وضعیتی دوباره درخودتون فرو رفته ومشوش طرح بی نقص عجیبی میریزید به امیداینکه این رونددیگه شماروبرسونه!!!
                              خب حالاکجاش باهوشی بود؟!
                              بابایه لحظه نگاه کن:
                              شمااصول خودتوداری
                              اصول سختی که به هرصورت بهش پایبندی
                              خب این نشونه استقلال فکری شماست که اصول خودتونودنبال میکنید
                              ازاستفاده زیادرنگهای خودکارتون طوری که توهرمبحث باهم همخونی دارن میشه فهمیدشمابسیارکمالگرایی که اگه منجربه خودشیفتگی نشه خیلی هم خوبه واین دقیقاهمون چیزیه که الان نسل جوون بش نیازداره فقط کافیه به این قانون ذهنی که«همه چیزبایدبه بهترین شکلش باشه»واژه ممکن روهم اضافه کنید«همه چیزبایدبه بهترین شکل ممکنش باشه»البته عادت بهش سخته ولی باتوجه به اینکه شمادرحال حاضرتحت درمان هم هستین بنظرم ازعهدش برمیاید
                              گفتم هرباربرنامتون به خاطراصولتون به هم میریزه دوباره یه طرح بینقص میچینید
                              یعنی شمابراحتی برای حل مشکلتون هردفعه یه راه حل جدیدمیسازین که خب خیلی باارزشه
                              ازرنگای خودکارتون گفتم که برای خیلی ها جنبه تزیینی داره ولی مال شمادارای الگووتناسبه که یعنی شمادرآن واحدکه درحال نوشتنیدو چیزیکه مینویسیدروتحلیل وتجزیه میکنیدهم مدام برای کارتون برنامه وفکردارید .
                              درمان مشکلتون باکمک متخصص این امربهترین کاریه که میتونیدبکنیدامااعتقادپیداکردن به مشکلتون اشتباه محضه
                              شمابین اصولی که برای خودتون دارید وذهن بسیااااااااارفعال وتوانمندتون گیرافتادید والان کاری که کمکتون میکنه اینه که سعی کنید به ذهنتون خوراک وفعالیتای جذاب بیشتربدین وباکمک پزشکتون ازحصراصولتون بیرون بیاید
                              اگرباورندارید به این فکرکنید که شماتوهمین تاپیک براحتی برای مانوشتید وباماحرف زدید
                              مهم نیست 1دقیقه وقت صرف کرده باشید یابیست دقیقه
                              شمااین کاروانجام دادیدپس بااعتمادبه نفس وتمرین پروسه درمانیتون روحتی شده برای کشف قابلیت های بینظیرخودتون مستمر ودرآرامش تموم کنید
                              درکنارش درس بخونید ولی اگه حتی برفرض محال به امسال نرسیدین مهم نیست
                              شماهنوزم وقت کافی برای تبدیل شدن به اونچه که میخوایددارید مهم نیست چندسالتونه وکجایی شما منحصربه فردید وهمیشه زوایایی رومیبینید که دیگران نمیتونن
                              چراازین ویژگیتون برای دیدن زوایای زیباوفرصت های عالی درزندگیتون استفاده نمیکنید؟
                              همه ما آلایی هایه خونواده ایم وهمه منتظریم شماخیییلی زودبیاد وتاپیک بازگشت وموفقیتتون روبرامون بزنید
                              ان شالله همیشه شادباشید

                              آه ای حرم محترم ای قدس می آییم
                              برپیکرقاسم قسم ای قدس می آییم

                              BlAcKWO_OLFB 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              3
                              • M Mr.Fantastic

                                @black-wo_olf
                                این مرض دهم من بود:|(یادم هست اونموقع واسش تاپیک هم زدم که از بقیه کمک بگیرم)
                                ولی خداروشکر تابستون رو خودم کار کردم و الان که یازدهمم یه جزوه دارم مینویسم و اون جزوه که یکم حجیم هست رو سعی میکنم تایم های خالیم به دو سه برگه تبدیل کنم

                                به نظر من اینکه بخوای واسه این موضوع یه سال کنکورو از دست بدی غیر منطقیع
                                یکی دو هفته رو خودت کار کن
                                تا جایی که میتونی کم جزوه بنویس و زیاد تست بزن.من که با این راه تونستم این موضوع رو حل کنم

                                R آفلاین
                                R آفلاین
                                r sh
                                دانش آموزان آلاء
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #31

                                @mr-fantastic در هشدار .. خطر OCD و احتمال شکست در کنکور گفته است:

                                @black-wo_olf
                                این مرض دهم من بود:|(یادم هست اونموقع واسش تاپیک هم زدم که از بقیه کمک بگیرم)
                                ولی خداروشکر تابستون رو خودم کار کردم و الان که یازدهمم یه جزوه دارم مینویسم و اون جزوه که یکم حجیم هست رو سعی میکنم تایم های خالیم به دو سه برگه تبدیل کنم

                                به نظر من اینکه بخوای واسه این موضوع یه سال کنکورو از دست بدی غیر منطقیع
                                یکی دو هفته رو خودت کار کن
                                تا جایی که میتونی کم جزوه بنویس و زیاد تست بزن.من که با این راه تونستم این موضوع رو حل کنم

                                ممکنه اسم تایپیک رو بگید تا من مطالب آن را مطالعه کنم ؟

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • مهشید حسن زادهم مهشید حسن زاده

                                  @black-wo_olf سلام
                                  راستش ممکنه حرفم اولش بنظرتون عجیب بیاد
                                  ولی میتونم بهتون اطمینان بدم که ذره ای تکرارمیکنم حتی ذره ای قصدمهربون بودن ندارم
                                  راستش بنظرم شمابه طرز زیادی باهوش ونکته سنجی
                                  دقت دیداریت فوق العادست!
                                  یه لحظه به جزوه هات نگاه کن؛
                                  شماحتی روگردبودن وسرجابودن نقطه هاهم حساسی وواکنش نشون میدی
                                  همه چیزباید صاف واتوکشیده باشن درست همونطورکه میخوای دندونه درست،هم اندازه وکنارهم،نقطه هاجداوسرجاشون بالای دندونه هاو...براهمین وقتی به جاهایی از رسمالخط میرسی که منحنیه دوتاکارمیکنی اول تاجایی که بتونی صافش میکنی مثل جاهایی که حروف «کا»وجودداره ودوم اگه موفق نشی سعی داری منحنی هاتودردایره ترین حالت ممکن رسم کنی
                                  براهمین مثلاتوی تتا چون اصل شکل بیضویه بهم میریزی وتازه بعداز رسمش چون همه چی بایدسرجای خودش باشه خط وسطش باید دقیقاوسطش باشه وگرنه شمایی ولاک غلطگیروازسرگرفتن پروژه نوشتن
                                  وکممی بعد شمایی ودفترو برگه جدید طرح جدید وجزوه ی حجیمی که باید دوباره ودوباره بنویسیش وهمین شماروحتی ازبرنامه درسیتونم عقب میندازه
                                  واحتمال شمادرچنین وضعیتی دوباره درخودتون فرو رفته ومشوش طرح بی نقص عجیبی میریزید به امیداینکه این رونددیگه شماروبرسونه!!!
                                  خب حالاکجاش باهوشی بود؟!
                                  بابایه لحظه نگاه کن:
                                  شمااصول خودتوداری
                                  اصول سختی که به هرصورت بهش پایبندی
                                  خب این نشونه استقلال فکری شماست که اصول خودتونودنبال میکنید
                                  ازاستفاده زیادرنگهای خودکارتون طوری که توهرمبحث باهم همخونی دارن میشه فهمیدشمابسیارکمالگرایی که اگه منجربه خودشیفتگی نشه خیلی هم خوبه واین دقیقاهمون چیزیه که الان نسل جوون بش نیازداره فقط کافیه به این قانون ذهنی که«همه چیزبایدبه بهترین شکلش باشه»واژه ممکن روهم اضافه کنید«همه چیزبایدبه بهترین شکل ممکنش باشه»البته عادت بهش سخته ولی باتوجه به اینکه شمادرحال حاضرتحت درمان هم هستین بنظرم ازعهدش برمیاید
                                  گفتم هرباربرنامتون به خاطراصولتون به هم میریزه دوباره یه طرح بینقص میچینید
                                  یعنی شمابراحتی برای حل مشکلتون هردفعه یه راه حل جدیدمیسازین که خب خیلی باارزشه
                                  ازرنگای خودکارتون گفتم که برای خیلی ها جنبه تزیینی داره ولی مال شمادارای الگووتناسبه که یعنی شمادرآن واحدکه درحال نوشتنیدو چیزیکه مینویسیدروتحلیل وتجزیه میکنیدهم مدام برای کارتون برنامه وفکردارید .
                                  درمان مشکلتون باکمک متخصص این امربهترین کاریه که میتونیدبکنیدامااعتقادپیداکردن به مشکلتون اشتباه محضه
                                  شمابین اصولی که برای خودتون دارید وذهن بسیااااااااارفعال وتوانمندتون گیرافتادید والان کاری که کمکتون میکنه اینه که سعی کنید به ذهنتون خوراک وفعالیتای جذاب بیشتربدین وباکمک پزشکتون ازحصراصولتون بیرون بیاید
                                  اگرباورندارید به این فکرکنید که شماتوهمین تاپیک براحتی برای مانوشتید وباماحرف زدید
                                  مهم نیست 1دقیقه وقت صرف کرده باشید یابیست دقیقه
                                  شمااین کاروانجام دادیدپس بااعتمادبه نفس وتمرین پروسه درمانیتون روحتی شده برای کشف قابلیت های بینظیرخودتون مستمر ودرآرامش تموم کنید
                                  درکنارش درس بخونید ولی اگه حتی برفرض محال به امسال نرسیدین مهم نیست
                                  شماهنوزم وقت کافی برای تبدیل شدن به اونچه که میخوایددارید مهم نیست چندسالتونه وکجایی شما منحصربه فردید وهمیشه زوایایی رومیبینید که دیگران نمیتونن
                                  چراازین ویژگیتون برای دیدن زوایای زیباوفرصت های عالی درزندگیتون استفاده نمیکنید؟
                                  همه ما آلایی هایه خونواده ایم وهمه منتظریم شماخیییلی زودبیاد وتاپیک بازگشت وموفقیتتون روبرامون بزنید
                                  ان شالله همیشه شادباشید

                                  BlAcKWO_OLFB آفلاین
                                  BlAcKWO_OLFB آفلاین
                                  BlAcKWO_OLF
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #32

                                  مهشید حسن زاده سلام .. چه جملات زیبایی .. در حقیقت هفته بعد از نوشتن این تاپیک لازم بود کلی آزمایش عجیب غریب انجام بدم .. آزمایش ها نشون دادن من از یه حس گناه عمیق تو وجودم آزار می بینم و همین حس باعث می شه بقیه ارگان های فکرم هم دچار اختلال بشن از افسردگی گرفته تا وسواس .. از طرفی با پزشک معالجم یه درگیری شدید هم داشتم (من از آدم روشن فکر و وطن فروش بیزارم) .. اوضاعم روز به روز بدتر شد .. یه مدت قرص خوردم و قرص ها برام کسالت آوردن و حسابی بیخیال شدم (روزهام به لهو و لعب می گذشت نه درس خوندن) .. تا اینکه امتحانات نوبت اول شروع شد .. بیش از یک ماه از درس افتاده بودم .. فشار وحشتناکی از طرف خانوادم آزارم می داد .. از طرفی امسال رو غیرحضوری برداشتم و شکست در امتحانات به اخراج از مدرسه منتهی می شد و کلی آبرو ریزی .. چندین بار به خودکشی فکر کردم .. کار به جایی رسیده بود که زمین و زمان و خدا و حتی سرنوشت خودم رو نفرین کردم .. هر روز تاریک تر و تاریک تر .. در بدترین حالتم بودم که اهدافم رو با خودم مرور کردم (به فکر حساب های تصویه نشدم افتادم .. شخصیت آیندم رو ستایش کردم و از درد و رنجی که بقیه از وجودم خواهند کشید انگیزه گرفتم) .. چندین روز فقط فکر کردم و بنیان اندیشم رو مستحکم تر کردم .. بهتر شدم .. اول به اون حس گناه حمله کردم و هرچی که بود رو از بین بردم .. بعضی از ایرادات شخصیتم رو درست کردم و الان هم دارم به این وسواس دست و پنجه نرم می کنم .. من بیمارم..؟ بلی -- بیمار می مونم..؟ نه!! .. الان حالم خیلی بهتره ..! دوباره به کنکور 1400 امیدوارم و قطعا خودم رو در حد و اندازه یه رقیب قدر بودن می دونم (مراقب باشید ..!!) .. امتحانای مدرسه رو یکی بعد از دیگری با موفقیت دارم پاس می کنم و هر روز بهترتر هم می شم .. من چند روز قبل از متن شما گفتم که به رقابت برگشتم .. پس رفیق کنکوری تو هم خوب بخون و حسابی تلاش کن که از گرگ عقب نمونی ..

                                  مهشید حسن زادهم 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  4
                                  • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

                                    مهشید حسن زاده سلام .. چه جملات زیبایی .. در حقیقت هفته بعد از نوشتن این تاپیک لازم بود کلی آزمایش عجیب غریب انجام بدم .. آزمایش ها نشون دادن من از یه حس گناه عمیق تو وجودم آزار می بینم و همین حس باعث می شه بقیه ارگان های فکرم هم دچار اختلال بشن از افسردگی گرفته تا وسواس .. از طرفی با پزشک معالجم یه درگیری شدید هم داشتم (من از آدم روشن فکر و وطن فروش بیزارم) .. اوضاعم روز به روز بدتر شد .. یه مدت قرص خوردم و قرص ها برام کسالت آوردن و حسابی بیخیال شدم (روزهام به لهو و لعب می گذشت نه درس خوندن) .. تا اینکه امتحانات نوبت اول شروع شد .. بیش از یک ماه از درس افتاده بودم .. فشار وحشتناکی از طرف خانوادم آزارم می داد .. از طرفی امسال رو غیرحضوری برداشتم و شکست در امتحانات به اخراج از مدرسه منتهی می شد و کلی آبرو ریزی .. چندین بار به خودکشی فکر کردم .. کار به جایی رسیده بود که زمین و زمان و خدا و حتی سرنوشت خودم رو نفرین کردم .. هر روز تاریک تر و تاریک تر .. در بدترین حالتم بودم که اهدافم رو با خودم مرور کردم (به فکر حساب های تصویه نشدم افتادم .. شخصیت آیندم رو ستایش کردم و از درد و رنجی که بقیه از وجودم خواهند کشید انگیزه گرفتم) .. چندین روز فقط فکر کردم و بنیان اندیشم رو مستحکم تر کردم .. بهتر شدم .. اول به اون حس گناه حمله کردم و هرچی که بود رو از بین بردم .. بعضی از ایرادات شخصیتم رو درست کردم و الان هم دارم به این وسواس دست و پنجه نرم می کنم .. من بیمارم..؟ بلی -- بیمار می مونم..؟ نه!! .. الان حالم خیلی بهتره ..! دوباره به کنکور 1400 امیدوارم و قطعا خودم رو در حد و اندازه یه رقیب قدر بودن می دونم (مراقب باشید ..!!) .. امتحانای مدرسه رو یکی بعد از دیگری با موفقیت دارم پاس می کنم و هر روز بهترتر هم می شم .. من چند روز قبل از متن شما گفتم که به رقابت برگشتم .. پس رفیق کنکوری تو هم خوب بخون و حسابی تلاش کن که از گرگ عقب نمونی ..

                                    مهشید حسن زادهم آفلاین
                                    مهشید حسن زادهم آفلاین
                                    مهشید حسن زاده
                                    تجربی
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #33

                                    @black-wo_olf مسابقه بارقیب قدرمسابقه میشه وبایه دوست خاطره...
                                    بی صبرانه منتظرخاطره کردن یک مسابقه هستم!:flexed_biceps_light_skin_tone: :winking_face:

                                    آه ای حرم محترم ای قدس می آییم
                                    برپیکرقاسم قسم ای قدس می آییم

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    2
                                    • zoohre hociniZ آفلاین
                                      zoohre hociniZ آفلاین
                                      zoohre hocini
                                      دانش آموزان آلاء
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط zoohre hocini انجام شده
                                      #34

                                      سلام وقتتون بخیر
                                      در زمینه OCD رفتار درمانی بطور مشخص علائم بهبود به مراتب بهتری تا دارو درمانی از خودش نشون داده...
                                      بهتون پیشنهاد میکنم تو این زمینه حتما این مستند رو ببینید "OCD هیولایی درون ذهن من "
                                      به امید بهبود کاملتون

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      2
                                      • Amir EzadpanahA آفلاین
                                        Amir EzadpanahA آفلاین
                                        Amir Ezadpanah
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #35

                                        @BlAcK-Wo_oLF
                                        بنظرم ناراحت کننده ک نبود حرفات هیچ...خنده دارم بود
                                        مگه آدم باید حتما جزوه بنویسه؟😐
                                        من دوازدهمم یک صفحه جزوه دست نویسم ندارم فقط جزوه های راه ابریشم اونم جزوه های درسنامه؛ که فقط شب آزمون ی نگاهیی بهشون میندازم همین....ببین من میدونم چ حسیه مریض شدن قبل کنکور...من خودمم بخاطر کم تحرکی دوران کرونا و استفاده زیاد آب سرد الان کلسترول و کبد چرب و.... دارم باید کلی دارو مصرف کنم امپول بزنم هرشب ورزش کنم رژیم غذایی بگیرم اونم تو دورانی ک حوصله خودمم ندارم...ولی بدون هیچ وقت با فرار کردن چیزی بدست نمیاری...باید تکامل پیدا کنی بهتر بشی و با مشکلات کنار بیای این ک بگی مریضم درس نمیخونم خیلی بی معنیه....کتاب تست ک دیگه تمیزه!!

                                        راجب وسواس هم اگه من بودم از وسطش رد میشدم یعنی همون حمله مستقیم😐😂
                                        باید بتونی تمرکز کنی و ب بدخطی فکر نکنی سعی کن بزور هم ک شده بدخطی رو تحمل کنی و اینو بدون ک تغییر کردن همیشه درد داره

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

                                          سلام دوستان .. امیدوارم حالتون خوب باشه و سلامت باشید .. می خوام یه هشداری بهتون بدم .. هر سن و سالی که هستید یا هر پایه ای که هستید .. اگه ذره ای وسواس تو نوشتن جزوات درسیتون یا در کل وسواس تو درس خوندن دارید .. حتما حتما این مشکل رو با یه روانپزشک در میون بزارید و از همون مراحل ضعیفش ریشه کنش کنید .. خیلی ناراحتم از این حرف و هنوز نتونستم با خودم کنار بیام .. ولی اخیرا متوجه شدم به بیماری OCD مبتلا شدم .. یه بیماری وسواسی در حادترین حالت .. پایه دهم که بودم جزوه نویسی می کردم .. ولی من فقط می نوشتم .. هر زمان که بر می گشتم مرور کنم حالم از نوشته هام به هم می خورد .. رفته رفته بدتر شد اوضام .. جزوه نویسی رو بیخیال شدم و نکات رو تو کتاب می نوشتم .. آخرش حتی کتابامو دور انداختم (چون سلیقه ی وسواسیم هر روز عوض می شد) .. اخیرا جزواتی از موسساتی خارج از آلا رو کار می کنم .. در کمال تاسف وقتی می خوام متنی بنویسم یک ساعت روش وقت صرف می کنم و با این حال مطابق میلم نیست و احتمالا همینا هم چندین روز بعد از چشم می افتن .. بیماریم به حدی رسیده که دیگه نمی تونم بنویسم .. حسرت یه روز بدون وسواس از خواب بیدار شدن وجودمو آزار می ده .. به پزشکای مختلفی مراجعه کردم ولی در درمانش عاجز بودن (معمولا دارو هایی که تجویز می کردن خواب آور بود و خواب آلودگی در زمان کنکور یعنی شکست) .. فکر کنم دیگه امیدی برای ۱۴۰۰ ندارم (تا پروسه درمانم به اتمام برسه) .. در وهله اول امیدوارم هیچکدومتون همچین مشکلی پیدا نکنید .. و امیدوارم اگه این چنینه در مراحل خیلی ضعیف از بین ببرینش ..

                                          #رسیدم_ته_خط🙃

                                          نمونه جزوه هایی که می نوشتم رو می فرستم و ببینید این بیماری از کجا رسوندتم به اینجا ..

                                          ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۳۲.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۴۰۷.jpg ۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۳۰۲.jpg
                                          جزوات سال دهم (وقتی هنوز سالم بودم)

                                          https://uupload.ir/files/beo_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۵۲.jpg
                                          https://uupload.ir/files/9el_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۵۲۴.jpg
                                          نوشتن رو کتاب سال یازدهم (آغاز بیماری)

                                          https://uupload.ir/files/2w5d_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۱۷.jpg
                                          https://uupload.ir/files/untr_۲۰۲۰۱۱۳۰_۲۰۱۶۴۵.jpg
                                          وضعیت جزوه هام سال دوازدهم (دیگه نمی نوشتم نقاشی می کردم)

                                          و اخیرا دیگه توان نوشتن رو هم از دست دادم ..

                                          شاید این تجربه یکی از تلخ ترین تجربه های تاپیک زندگی کنکوری من می شد .. ولی خواستم که خودش یه تاپیک کامل بشه ..

                                          https://forum.alaatv.com/topic/24920/زندگے-کنکورے-م-ن/5

                                          مراقب خودتون باشید ..

                                          تجربیا ریاضیا انسانیا بچه-های-کنکور-تجربی-1400 دانش-آموزان-آلاء و ...

                                          BlAcK woLFB آفلاین
                                          BlAcK woLFB آفلاین
                                          BlAcK woLF
                                          دانش آموزان آلاء
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #36

                                          BlAcKWO_OLF بچهههههههههههه ها .. درمان شدم .. Xd .. ببینید یه راه حل خیلی ساده برای وسواسم پیدا کردم از همین مدلا ک صورت مسعله رو پاک می کنن .. خب راستش بدن من به درمان دارویی خیلی بد جواب داد و وسواسم حتی بیش از پیش شده بود خلاصه ک واقعا گند می زدم موقع نوشتن یه متنو حالم ازش بهم می خورد انقدر با خودکار متنارو پر رنگ می کردم انقدر سعی می کردم نرم بنویسم ک هیچ نشونی از قلم خوردگی ننوشتن خودکار و و و باقی نمونه .. سرتونو درد نیارم به جای جزوه نوشتن متن های جزوه رو نقاشی می کردم ..! خلاصه گذشت و گذشت کلی راه مختلف امتحان کردم تا صورت مسعله رو بتونم پاک کنم یه زمان تصمیم به تایپ کردن گرفتم چند تا از جزوه هامو تایپ کردم ولی وقت گیر بود ! یه مدل وسواس هایی هم تو تایپ درگیرشون بودم و حسابی از خودم کلافه شده بودم .. تا اینکه دو سه روزیه یه روش خفن پیدا کردم برای نوشتن جزوه در حالی ک هیچ وسواسی هم ندارم! (دیدم تو انجمن چند نفر به این مشکل برخوردن و خب می خوام بهتون توصیه کنم!) آقا من همین الان وقتی به جزوه هایی که اخیرا نوشتم از نزدیک نگاه می کنم واقعا حالم بهم می خوره ..! دلم می خواد جزوه رو بندازم دور ! حالا راه حل چیه ..؟ اینکه از دور تر نگاهشون کنم ! Xd .. باور کنید وقتی از دور نگاه می کنم خط خوردگی ها متنای کم رنگ خراب کاری های خودکارو اینا اصلا دیده نمی شن ک بخوان ذهنمو مشغول کنن ..! حالا یقین دارم با ادامه این روش جزوه نویسی اولا لازم نیست کلی زمان صرف جزوه نوشتن کنم چون می دونم از دور ک نگاه کنم بین متنی ک کلی زمان صرفش شده با متنی ک حتی بی ریخته تفاوت چندانی نیست و از طرفی بیماری وسواسیم رفته رفته به سمت بهبودی پیش می ره ..! چون هر بار ک از نزدیک متنمو نگاه کنم با اینکه زشت باشه با خودم می گم بابا از دور دیدنی عالیه پس مهم نیست نزدیکش این شکلیه .. خلاصه ک خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوشحالم ک خلاص شدم از شر این امراض .. بچه ها کنکور نزدیکه حسابی بخونیدو موفق باشید .. (سایناما)

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          10
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع