ادبیات کنکور
-
%(#ff0000)[تست ۱۰]
آرایه های «%(#ff0000)[استعاره - تشبيه - واج آرایی - کنایه - ایهام]» به ترتیب، در کدام ابیات آمده است؟%(#ff0000)[الف)] ای عاقل اگر پای به سنگیت برآید/فرهاد بدانی که چرا سنگ بریده است
%(#ff0000)[ب)] رحمت نکند بر دل بیچاره فرهاد/ آن کس که سخن گفتن شیرین نشنیده است
%(#ff0000)[ج)] از دست کمان مهره ابروی تو در شهر /دل نیست که در بر چو کبوتر نتپیده است
%(#ff0000)[د)] در وهم نیاید که چه مطبوع درختی /پیداست که هرگز کس از این میوه نچیده است
%(#ff0000)[ه)] آن کیست که پیرامن خورشید جمالش/ از مشک سیه دایره نیمه کشیده است
%(#ff0000)[۱ )] د - ج - ھ - ب - الف
%(#ff0000)[۲)] الف - د- ھ - ج- ب
%(#ff0000)[۳)] د - الف - ج - ھ - ب
%(#ff0000)[۴)] ه - د - ج - الف - بفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff0000)[تست ۱۰]
آرایه های «%(#ff0000)[استعاره - تشبيه - واج آرایی - کنایه - ایهام]» به ترتیب، در کدام ابیات آمده است؟%(#ff0000)[الف)] ای عاقل اگر پای به سنگیت برآید/فرهاد بدانی که چرا سنگ بریده است
%(#ff0000)[ب)] رحمت نکند بر دل بیچاره فرهاد/ آن کس که سخن گفتن شیرین نشنیده است
%(#ff0000)[ج)] از دست کمان مهره ابروی تو در شهر /دل نیست که در بر چو کبوتر نتپیده است
%(#ff0000)[د)] در وهم نیاید که چه مطبوع درختی /پیداست که هرگز کس از این میوه نچیده است
%(#ff0000)[ه)] آن کیست که پیرامن خورشید جمالش/ از مشک سیه دایره نیمه کشیده است
%(#ff0000)[۱ )] د - ج - ھ - ب - الف
%(#ff0000)[۲)] الف - د- ھ - ج- ب
%(#ff0000)[۳)] د - الف - ج - ھ - ب
%(#ff0000)[۴)] ه - د - ج - الف - ب%(#ff0000)[گزینه ۴]
@Kosar-Mortazavi
@Saghi-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
zeinab dehghani
%(#ff0000)[استعاره] : (بیت ه ) مشک استعاره از موی روییده بر صورت
%(#ff0000)[تشبیه]:( بیت د) تو به درخت
%(#ff0000)[واج آرایی:] (بیت ج) تکرار صامت ر (۷ بار)
%(#ff0000)[کنایه] : (بیت الف) پای به سنگ آمدن کنایه از با مشکل مواجه شدن
%(#ff0000)[ایهام]: (بیت ب) شیرین 1_ معشوق فرهاد2_نوعی مزه -
%(#ff8888)[تست ۱۱]
در کدام بیت «%(#ff8888)[تشبیه و استعاره]»، هر دو، وجود دارد؟%(#ff8888)[۱)] پشت هر شادی غمی بنهفته بنگر كآسمان /ابر گریان دارد و خورشید خندان نیز هم
%(#ff8888)[۲)] از زبان سوسن آزادهام آمد به گوش/کاندر این دیر کهن کار سبک باران خوش است
%(#ff8888)[۳)] به تولای تو در آتش محنت چو خليل /گوییا در چمن لاله و ریحان بودم
%(#ff8888)[۴)] شکر بر خویشتن خندد گر آن ماه/ به شکرخنده بگشاید دهان رافاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff8888)[تست ۱۱]
در کدام بیت «%(#ff8888)[تشبیه و استعاره]»، هر دو، وجود دارد؟%(#ff8888)[۱)] پشت هر شادی غمی بنهفته بنگر كآسمان /ابر گریان دارد و خورشید خندان نیز هم
%(#ff8888)[۲)] از زبان سوسن آزادهام آمد به گوش/کاندر این دیر کهن کار سبک باران خوش است
%(#ff8888)[۳)] به تولای تو در آتش محنت چو خليل /گوییا در چمن لاله و ریحان بودم
%(#ff8888)[۴)] شکر بر خویشتن خندد گر آن ماه/ به شکرخنده بگشاید دهان را%(#ff0000)[گزینه ۴]
zeinab dehghani
ابوالفضل ریسی
@Kosar-Mortazavi
%(#ff0000)[تشبیه] : شکّر خنده %(#ff0000)[--->] خنده را به شکر تشبیه کرده
%(#ff0000)[استعاره]: ماه استعاره از معشوق / خندیدن شکر بر خود تشخیص و استعاره است -
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبندفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبند%(#ff0000)[گزینه ۱]
zeinab dehghani
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@Saghi-Mortazavi
@M-Zngne
%(#ff0000)[استعاره]: نوعروسان استعاره از گلها
%(#ff0000)[تشبیه]: روی به گل / معشوق به نوعروسان چمن (گل ها)
%(#ff0000)[اغراق]: بزرگنمایی در توصیف زیبایی معشوق و این که چهره معشوق از گل ها هم زیباتر و لطیف تر باشد.
%(#ff0000)[مجاز]: چمن استعاره از گلزار و بوستان
%(#ff0000)[کنایه]: بازار شکستن کنایه از ناکامی و بی بهرگی و از رونق افتادن
%(#ff0000)[همگی خسته نباشید عالی بودید]
-
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبند%(#ff0000)[گزینه ۱]
zeinab dehghani
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@Saghi-Mortazavi
@M-Zngne
%(#ff0000)[استعاره]: نوعروسان استعاره از گلها
%(#ff0000)[تشبیه]: روی به گل / معشوق به نوعروسان چمن (گل ها)
%(#ff0000)[اغراق]: بزرگنمایی در توصیف زیبایی معشوق و این که چهره معشوق از گل ها هم زیباتر و لطیف تر باشد.
%(#ff0000)[مجاز]: چمن استعاره از گلزار و بوستان
%(#ff0000)[کنایه]: بازار شکستن کنایه از ناکامی و بی بهرگی و از رونق افتادن
%(#ff0000)[همگی خسته نباشید عالی بودید]
فاطمه خلیلی
شما هم خسته نباشید
ممنون بابت زحمتی که کشیدید -
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبند%(#ff0000)[گزینه ۱]
zeinab dehghani
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@Saghi-Mortazavi
@M-Zngne
%(#ff0000)[استعاره]: نوعروسان استعاره از گلها
%(#ff0000)[تشبیه]: روی به گل / معشوق به نوعروسان چمن (گل ها)
%(#ff0000)[اغراق]: بزرگنمایی در توصیف زیبایی معشوق و این که چهره معشوق از گل ها هم زیباتر و لطیف تر باشد.
%(#ff0000)[مجاز]: چمن استعاره از گلزار و بوستان
%(#ff0000)[کنایه]: بازار شکستن کنایه از ناکامی و بی بهرگی و از رونق افتادن
%(#ff0000)[همگی خسته نباشید عالی بودید]
فاطمه خلیلی خدا قوت فاطمه جان
-
فاطمه خلیلی خداقوت
-
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبند%(#ff0000)[گزینه ۱]
zeinab dehghani
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@Saghi-Mortazavi
@M-Zngne
%(#ff0000)[استعاره]: نوعروسان استعاره از گلها
%(#ff0000)[تشبیه]: روی به گل / معشوق به نوعروسان چمن (گل ها)
%(#ff0000)[اغراق]: بزرگنمایی در توصیف زیبایی معشوق و این که چهره معشوق از گل ها هم زیباتر و لطیف تر باشد.
%(#ff0000)[مجاز]: چمن استعاره از گلزار و بوستان
%(#ff0000)[کنایه]: بازار شکستن کنایه از ناکامی و بی بهرگی و از رونق افتادن
%(#ff0000)[همگی خسته نباشید عالی بودید]
فاطمه خلیلی
خیلی خوب بود
خداقوت -
فاطمه خلیلی چ خفن
بازم از این جزوه های خفن داری؟!حسین 2 در
ادبیات کنکور
گفته است:
فاطمه خلیلی چ خفن
بازم از این جزوه های خفن داری؟!سلام
من تازه این پستتونو دیدم کدوم جزوه منظورتونه؟ -
فاطمه خلیلی الان اینایی که منش کردی کسایی که درست زدن؟؟؟
ممنون عالی بود -
فاطمه خلیلی الان اینایی که منش کردی کسایی که درست زدن؟؟؟
ممنون عالی بود@kosar-mottaghi نه اونایی که خواستم جوابو نگاه کنن
یا نزدن یا هم اشتباه
خواهش میکنم -
@kosar-mottaghi نه اونایی که خواستم جوابو نگاه کنن
یا نزدن یا هم اشتباه
خواهش میکنمفاطمه خلیلی
منم فکر کردم خیلیارو درست نزدم که منشنم نکردی رفتم دوباره چک کردم
-
فاطمه خلیلی
منم فکر کردم خیلیارو درست نزدم که منشنم نکردی رفتم دوباره چک کردم
@kosar-mortazavi آها
واییی
-
@kosar-mottaghi نه اونایی که خواستم جوابو نگاه کنن
یا نزدن یا هم اشتباه
خواهش میکنمفاطمه خلیلی ممنون اینجوری خوبه من موافقم
تست هاتم عالیه
اگه وقتی ازت نمیگیره ،ادامه بده -
@kosar-mortazavi آها
واییی
فاطمه خلیلی
خیلی ممنون
-
فاطمه خلیلی
خیلی ممنون
@kosar-mortazavi
-
%(#ff0000)[واژه ي مشتق دام دار]
الهي ← الاه + ي
باارزش ← با+ ارز+-ِ ش
بي عوض ←بي + عوض
برخورداري ←بر(وند)+خورد+ار(وند)+ي (وند)
جواني ←جوان + ي
گوارا←گوار(بن فعل )+ ا(وند)
فکري ←فکر+ ي
پژوهش ←پژوه + -ِش
ايرانيان ← ايران +ي + ان
پژوهشگر←پژوه (بن مضارع )+-ِ ش(اشتقاقي )+گر(اشتقاقي )
ادبيات ←ادب + ي+ ات
متأسفانه ← متأسف +انه
نشانه ← نشان + ه
بالنده ←بال + -َنده (وند)
نوشته ← نوشت + ه
نويسنده ←نويس + -َ نده
نامحسوس ←نا+ محسوس
فتنه گري ← فتنه + گر(اشتقاقي )+ ي(اشتقاقي )
آشنايي ←آشنا+ ي(ياي اول واج ميانجي است .)
ياغي گري ← ياغي + گري (حتما به صفحه ي ١٤٧ درس ٢٠ مراجعه کنيد.) منظور تفاوت فتنه کري و ياغي گري است
منظومه ← منظوم + ه
عاشقانه ←عاشق (صفت )+انه (اشتقاقي )
سروده ← سرود+ ه (وند)
دانشور←دان (بن فعل )+ -ِ ش+ ور
شاخه ←شاخ + ه
تشنگي ← تشنه + گي
گزارشگر←گزار+ -ِ ش+ گر
بيهقي ←بيهق + ي(وند)
ساختمان ←ساخت + مان
توانا←توان (بن فعل )+ ا(وند)
گيرا← گير+ ا
آموزش ←آموز+ -ِ ش
گفتار←گفت + ار
گسترش ←گستر+ -ِ ش
انديشه ←انديش + ه
واقعيت ←واقع + يت
آفرينش ←ة فرين + -ِ ش
سوگوار ← سوگ + وار
نامحرمان ←نا+ محرم + ان ( تصريفي )
ناگوار←نا + گوار
صوفيان ←صوف +ي (وند)+ان (تصريفي )
پيدايي ←پيدا+ يي
سرايندگان ← سراي (بن مضارع )+ -َ نده (وند)+ گان (تصريفي )
بهره وري ← بهره + ور+ ي
بي تفاوتي ←بي +تفاوت + ي(وند)
بي عاطفگي ←بي +عاطفه + گي
شتاب ناک ←شتاب + ناک
پراکندگي ← پراکند+ه + گي
سروده ←سرود+ ه (وند)
تحميديه ← تحميد+ يه
زمينه ←زمين + ه (اشتقاقي )
ستايش ←ستاي +-ِ ش
فراگيري ← فرا(اشتقاقي )+ گير(بن مضارع )+ ي(اشتقاقي )
نوشته ← نوشت + ه
داستاني ←داستان + ي
وابسته ←وا+بست + ه
اسلامي ← اسلام + ي
خواننده ← خوان +-َ نده
زيبا←زيب + ا
برخورد←بر+ خورد
رسا←رس + ا (اشتقاقي )
بارور←بار+ور
سنجش ←سنج +-ِ ش
ارزشمند← ارز+-ِ ش+ مند
باستاني ←باستان + ي(وند)
شنيداري ← شنيد+ ار+ ي
ديداري ←ديد(بن ماضي )+ار(اشتقاقي )+ي (اشتقاقي )
گويا←گوي + ا(وند)
فرهنگي ←فرهنگ + ي
پيدايش ←پيدا+ -ِ ش
حکيمانه ←حکيم + انه (اشتقاقي )
جغرافيا←جغرافي + ا
شوخي ←شوخ + ي
ديدگاه ← ديد+ گاه
ماندگار←ماند(بن فعل )+ گار
آينده ← آي + -َ نده
تخيلي ← تخيل + ي(اشتقاقي )
زرّين ←زر+ ين
صحنه ←صحن + ه(وند)
دارا← دار(بن مضارع )+ا(اشتقاقي )
ظلماني ← ظلم +اني
استعاري ← استعاره + ي
روزگار←روز+ گار(وند)
بينا← بين +ا(وند)
شايستگان ←شايست + ه(اشتقاقي )+ا(تصريفي )
ساماني ←سامان + ي
زندگي ←زنده + گي (وند)
شکافتن ← شکافت + ن
افزايش ←افزاي + -ِ ش
برومند← بر+ اومند
عامي ← عام + ي
بيمناک ←بيم + ناک
معنوي ←معنا+ ي
ترکيّه ← ترک +ّ يه
اینا که حس کردم یکم جدیده گل گذاشتم -
جهش ضمیر
هرگاه ضمیرهای شخصی پیوسته (م – ت – ش – مان – تان – شان )
از روی یک کلمه به کلمۀ دیگر منتقل شوند، جهش ضمیر رخ داده است .درواقع ضمیر ،متعلق به آن کلمه نباشد
%(#ff0000)[مثال] :بوی گل%(#ff0000)[م] چنان مست کرد که دامنم از دست برفت . ⟸ بوی گل چنان مستم کرد ...
%(#ff0000)[مثال] :ای بی نشان محض نشان از که جویم%(#ff0000)[ت] گم گشت در تو هر دو جهان از که جویمت
⟸ تو را جویم%(#ff0000)[توجه]: ( م ) اگر به فعل اول شخص، بچسبد ، شناسه است . ← گفتم
%(#ff0000)[توجه]: ( م ) اگر جابجا نشود و ضمیری به فعل بچسبد .
دو حالت دارد :
یا مفعول است
یا متمم .
%(#ff0000)[مثال]:
گفتم%(#ff0000)[ت] ← به تو گفتم : متمم
دیدم%(#ff0000)[ت] ← تو را دیدم : مفعول%(#ff0000)[توجه]:( م ) اگر جابجا نشود و ضمیری به اسم بچسبد ، مضاف الیه است
-
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبند%(#ff0000)[گزینه ۱]
zeinab dehghani
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@Saghi-Mortazavi
@M-Zngne
%(#ff0000)[استعاره]: نوعروسان استعاره از گلها
%(#ff0000)[تشبیه]: روی به گل / معشوق به نوعروسان چمن (گل ها)
%(#ff0000)[اغراق]: بزرگنمایی در توصیف زیبایی معشوق و این که چهره معشوق از گل ها هم زیباتر و لطیف تر باشد.
%(#ff0000)[مجاز]: چمن استعاره از گلزار و بوستان
%(#ff0000)[کنایه]: بازار شکستن کنایه از ناکامی و بی بهرگی و از رونق افتادن
%(#ff0000)[همگی خسته نباشید عالی بودید]
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبند%(#ff0000)[گزینه ۱]
zeinab dehghani
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@Saghi-Mortazavi
@M-Zngne
%(#ff0000)[استعاره]: نوعروسان استعاره از گلها
%(#ff0000)[تشبیه]: روی به گل / معشوق به نوعروسان چمن (گل ها)
%(#ff0000)[اغراق]: بزرگنمایی در توصیف زیبایی معشوق و این که چهره معشوق از گل ها هم زیباتر و لطیف تر باشد.
%(#ff0000)[مجاز]: چمن استعاره از گلزار و بوستان
%(#ff0000)[کنایه]: بازار شکستن کنایه از ناکامی و بی بهرگی و از رونق افتادن
%(#ff0000)[همگی خسته نباشید عالی بودید]
تاعمردارم این تست رو یادم نمیره....عجب ضایع اندرضایع شدنی بود برام
ممنون فاطمه جان -
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبند%(#ff0000)[گزینه ۱]
zeinab dehghani
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@Saghi-Mortazavi
@M-Zngne
%(#ff0000)[استعاره]: نوعروسان استعاره از گلها
%(#ff0000)[تشبیه]: روی به گل / معشوق به نوعروسان چمن (گل ها)
%(#ff0000)[اغراق]: بزرگنمایی در توصیف زیبایی معشوق و این که چهره معشوق از گل ها هم زیباتر و لطیف تر باشد.
%(#ff0000)[مجاز]: چمن استعاره از گلزار و بوستان
%(#ff0000)[کنایه]: بازار شکستن کنایه از ناکامی و بی بهرگی و از رونق افتادن
%(#ff0000)[همگی خسته نباشید عالی بودید]
تاعمردارم این تست رو یادم نمیره....عجب ضایع اندرضایع شدنی بود برام
ممنون فاطمه جانzeinab dehghani
نه ضایع چرا
به قول ساقی ضایع برا شدنه
خواهش میکنم -
%(#ff0000)[تست ۱]
در مصراع اول بیتی که %(#ff0000)[تلمیح] یا %(#ff0000)[تمثیل] ندارد، چند «%(#ff0000)[استعاره]» به کار رفته است؟
%(#ff0000)[۱)] آسمان بار امانت نتوانست کشید /قرعه کار به نام من دیوانه زدند %(#ff0000)[(دو تا)]
%(#ff0000)[۲)] چه گفت آن سخنگوی پاسخ نیوش/ که دیوار دارد به گفتار گوش %(#ff0000)[(یکی)]
%(#ff0000)[۳)] بگسترد کافور برجای مشک /گل و ارغوان شد به پالیز خشک %(#ff0000)[(دو تا)]
%(#ff0000)[۴)] چنین گفت پیغمبر راستگوی / ز گهواره تا گور دانش بجوی %(#ff0000)[(یکی)]