هرچی تودلته بریز بیرون۶
-
@Venus655 در هرچی تودلته بریز بیرون۶ گفته است:
لباس کاروان ایران چرا شبیه روپوشه؟
روپوش آزمایشگاه ما قشنگ تره
میگن دیروز یکی حالش بد شده رفته سمت تیم ایران فکر کرده اینا پزشکن! -
Succinate
این همه طراح لباس درجه یک هست از اونا کمک میگرفتن نه نقشی نه نگاری هیچی
دلم به حال اون تمدن میسوزه@Venus655
-
@Comrade_Bayat آفرین بر تو
-
چند وقت یه مقاله جالب خوندم برات کپیش کردم بخون حتما
یکی از مواردی که آزار دهنده است استفاده مکرر از مردان و زنان و کودکان بور و چشم زاغ در تبلیغات تلویزیونی است. از ماست و خمیردندان بگیر تا بانک و پارکت! آنقدر بچه بور و مرد چشم رنگی در تلویزیون هست در کل ایران نیست!درک می کنم که تیزرهای تبلیغاتی با هدف بیشتر دیده شدن و جلب توجه ساخته می شوند و در آن «تمایز» و «تفاوت» یک اصل است اما اینجا اروپا نیست. نژادها در ایرانی بور و بلوند و چشم رنگی هم نیست. موارد استثنا را تعمیم کلی ندهیم و دست به تغییر ذائقه و تصور مردم نزنیم و آنها را متوهم نکنیم.
تبلیغات تلویزیون فقط فروش کالاها را افزایش نمی دهند بلکه به خاطر تکرار در ساعات طلایی و پربیننده، کوتاه و اثرگذار بودن، استفاده از رنگ و ... روی ذائقه و سلیقه بصری مردم تاثیر می گذارد. برای همین پدر و مادری که پوست تیره و چشم های سیاه دارند این روزها وقتی بچه شان در زایشگاه به دنیا می آید انتظار دارند مثل قوطی شانسی یک دفعه یک بچه بور و بلوند و موطلایی موفرری و چشم رنگی از کار در بیاید!
چه اصراری بر استفاده از این همه کاراکتر با ظاهر اروپایی وجود دارد وقتی زن و مرد ایرانی با چشم سیاه و چهره گندمگون و نمکین جذابیت خیره کننده ای برای مخاطب غربی هم دارد و اصولاً این شبه بازیگران چقدر با زندگی واقعی ما جور در می آیند و در خیابان و مدرسه و دانشگاه آنها را می بینیم؟!این همه تلاش برخی از دختران و زنان برای بلوند و بور شدن و استفاده از لنزهای رنگی و گرایش پسرها به سمت مدل ها و مانکن شدن شبیه آنچه در فیلم های اروپایی می بینند شاید «یکی»- تکرار می کنم- «یکی» از ریشه های آن را در تبلیغات کالا در تلویزیون بتوان یافت.
دوست روزنامه نگاری که به کره جنوبی سفر کرده بود و سفرنامه ظریف و دقیقی از آنجا نوشته بود تعریف می کرد در این کشور که اتفاقاً بالاترین سرعت اینترنت را در دنیا دارد و اصولاً گرفتار مباحثی مثل تهاجم فرهنگی و جدال با فرهنگ های وارداتی نیست، داوطلبانه در تبلیغات اصرار بر این بود که از چهره های شرق آسیا استفاده شود. چهره های دختر و پسرهای کره ای با آن فرم خاص چشم و بینی نه اینکه برای تبلیغ سامسونگ و ال جی که خودشان می سازند و ما با بازیگر موبور و چشم زاغ در ایران تبلیغ شان می کنیم شمایل اروپایی به نمایش بگذارند! برخی از فعالان مباحث انسانی در دنیا در حال تلاش برای پاک کردن کلیشه مانکن باریک اندام هستند و آن را ظلم به انسان می دانند و ما در حال بازآفرینی کلیشه های دست چندم غربی! جای آقای جهانگیری خالی که با همان لحن خاص خودش بگوید: به خودت بیا آقای صدا و سیما!
@Comrade_Bayat -
Blue28
پس چرا من اینقدر گیرنده های حواس مربوط به دمام زیاده -
چند وقت یه مقاله جالب خوندم برات کپیش کردم بخون حتما
یکی از مواردی که آزار دهنده است استفاده مکرر از مردان و زنان و کودکان بور و چشم زاغ در تبلیغات تلویزیونی است. از ماست و خمیردندان بگیر تا بانک و پارکت! آنقدر بچه بور و مرد چشم رنگی در تلویزیون هست در کل ایران نیست!درک می کنم که تیزرهای تبلیغاتی با هدف بیشتر دیده شدن و جلب توجه ساخته می شوند و در آن «تمایز» و «تفاوت» یک اصل است اما اینجا اروپا نیست. نژادها در ایرانی بور و بلوند و چشم رنگی هم نیست. موارد استثنا را تعمیم کلی ندهیم و دست به تغییر ذائقه و تصور مردم نزنیم و آنها را متوهم نکنیم.
تبلیغات تلویزیون فقط فروش کالاها را افزایش نمی دهند بلکه به خاطر تکرار در ساعات طلایی و پربیننده، کوتاه و اثرگذار بودن، استفاده از رنگ و ... روی ذائقه و سلیقه بصری مردم تاثیر می گذارد. برای همین پدر و مادری که پوست تیره و چشم های سیاه دارند این روزها وقتی بچه شان در زایشگاه به دنیا می آید انتظار دارند مثل قوطی شانسی یک دفعه یک بچه بور و بلوند و موطلایی موفرری و چشم رنگی از کار در بیاید!
چه اصراری بر استفاده از این همه کاراکتر با ظاهر اروپایی وجود دارد وقتی زن و مرد ایرانی با چشم سیاه و چهره گندمگون و نمکین جذابیت خیره کننده ای برای مخاطب غربی هم دارد و اصولاً این شبه بازیگران چقدر با زندگی واقعی ما جور در می آیند و در خیابان و مدرسه و دانشگاه آنها را می بینیم؟!این همه تلاش برخی از دختران و زنان برای بلوند و بور شدن و استفاده از لنزهای رنگی و گرایش پسرها به سمت مدل ها و مانکن شدن شبیه آنچه در فیلم های اروپایی می بینند شاید «یکی»- تکرار می کنم- «یکی» از ریشه های آن را در تبلیغات کالا در تلویزیون بتوان یافت.
دوست روزنامه نگاری که به کره جنوبی سفر کرده بود و سفرنامه ظریف و دقیقی از آنجا نوشته بود تعریف می کرد در این کشور که اتفاقاً بالاترین سرعت اینترنت را در دنیا دارد و اصولاً گرفتار مباحثی مثل تهاجم فرهنگی و جدال با فرهنگ های وارداتی نیست، داوطلبانه در تبلیغات اصرار بر این بود که از چهره های شرق آسیا استفاده شود. چهره های دختر و پسرهای کره ای با آن فرم خاص چشم و بینی نه اینکه برای تبلیغ سامسونگ و ال جی که خودشان می سازند و ما با بازیگر موبور و چشم زاغ در ایران تبلیغ شان می کنیم شمایل اروپایی به نمایش بگذارند! برخی از فعالان مباحث انسانی در دنیا در حال تلاش برای پاک کردن کلیشه مانکن باریک اندام هستند و آن را ظلم به انسان می دانند و ما در حال بازآفرینی کلیشه های دست چندم غربی! جای آقای جهانگیری خالی که با همان لحن خاص خودش بگوید: به خودت بیا آقای صدا و سیما!
@Comrade_Bayat -
یه یوزی چیزی میزدین
-
واقن میشد روش نقش و نگارای قشنگ زد
-
واقعا آیناز رو درک نمی کنم
می خنده -
پس باتوجه به طرح لباس و مدل( اونم آدما منظورمه) هاشون میخوان فرهنگ شون رو حفظ کنن
@Comrade_Bayat -
چند وقت یه مقاله جالب خوندم برات کپیش کردم بخون حتما
یکی از مواردی که آزار دهنده است استفاده مکرر از مردان و زنان و کودکان بور و چشم زاغ در تبلیغات تلویزیونی است. از ماست و خمیردندان بگیر تا بانک و پارکت! آنقدر بچه بور و مرد چشم رنگی در تلویزیون هست در کل ایران نیست!درک می کنم که تیزرهای تبلیغاتی با هدف بیشتر دیده شدن و جلب توجه ساخته می شوند و در آن «تمایز» و «تفاوت» یک اصل است اما اینجا اروپا نیست. نژادها در ایرانی بور و بلوند و چشم رنگی هم نیست. موارد استثنا را تعمیم کلی ندهیم و دست به تغییر ذائقه و تصور مردم نزنیم و آنها را متوهم نکنیم.
تبلیغات تلویزیون فقط فروش کالاها را افزایش نمی دهند بلکه به خاطر تکرار در ساعات طلایی و پربیننده، کوتاه و اثرگذار بودن، استفاده از رنگ و ... روی ذائقه و سلیقه بصری مردم تاثیر می گذارد. برای همین پدر و مادری که پوست تیره و چشم های سیاه دارند این روزها وقتی بچه شان در زایشگاه به دنیا می آید انتظار دارند مثل قوطی شانسی یک دفعه یک بچه بور و بلوند و موطلایی موفرری و چشم رنگی از کار در بیاید!
چه اصراری بر استفاده از این همه کاراکتر با ظاهر اروپایی وجود دارد وقتی زن و مرد ایرانی با چشم سیاه و چهره گندمگون و نمکین جذابیت خیره کننده ای برای مخاطب غربی هم دارد و اصولاً این شبه بازیگران چقدر با زندگی واقعی ما جور در می آیند و در خیابان و مدرسه و دانشگاه آنها را می بینیم؟!این همه تلاش برخی از دختران و زنان برای بلوند و بور شدن و استفاده از لنزهای رنگی و گرایش پسرها به سمت مدل ها و مانکن شدن شبیه آنچه در فیلم های اروپایی می بینند شاید «یکی»- تکرار می کنم- «یکی» از ریشه های آن را در تبلیغات کالا در تلویزیون بتوان یافت.
دوست روزنامه نگاری که به کره جنوبی سفر کرده بود و سفرنامه ظریف و دقیقی از آنجا نوشته بود تعریف می کرد در این کشور که اتفاقاً بالاترین سرعت اینترنت را در دنیا دارد و اصولاً گرفتار مباحثی مثل تهاجم فرهنگی و جدال با فرهنگ های وارداتی نیست، داوطلبانه در تبلیغات اصرار بر این بود که از چهره های شرق آسیا استفاده شود. چهره های دختر و پسرهای کره ای با آن فرم خاص چشم و بینی نه اینکه برای تبلیغ سامسونگ و ال جی که خودشان می سازند و ما با بازیگر موبور و چشم زاغ در ایران تبلیغ شان می کنیم شمایل اروپایی به نمایش بگذارند! برخی از فعالان مباحث انسانی در دنیا در حال تلاش برای پاک کردن کلیشه مانکن باریک اندام هستند و آن را ظلم به انسان می دانند و ما در حال بازآفرینی کلیشه های دست چندم غربی! جای آقای جهانگیری خالی که با همان لحن خاص خودش بگوید: به خودت بیا آقای صدا و سیما!
@Comrade_Bayat@Sally دقیقن همینه
بع سمتی کشیده شده اگر شما یه فرد مشکی زیبا و یه فرد بور زشت رو بذارین جلوی یکی
خیلیا بوره رو انتخاب می کنن=/