Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
m.jafari9877M

m.jafari9877

@m.jafari9877
دانش آموزان آلاء
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
269
موضوع ها
2
Shares
0
گروه‌ها
2
دنبال‌کننده‌ها
8
دنبال‌شونده‌ها
4

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • منصوبات
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در منصوبات گفته است:

    سلام سلام
    بچه ها من هفته ی پیش منصوباتو خوندم (و تست هم زدم) امروز بهش برگشتم یکم یادم رفته بود و تسلط هفته ی قبلو نداشتم.کلا سر عربی اینطوری میشم.شما چه جوری میخونین؟
    دانش-آموزان-آلاء

    اشتباهتون اینه که مرورتون یه هفته طول میکشه
    شما بعد از مطالعه ی اون درس باید حددداکثر دو یا دیگه خیلی خیلی زیاد بشه، سه روز بعد (ترجیحا همون دو روز) مرور کنید
    و اینکه حتما هم تست های عربی رو باید هر شب نیم ساعت بزنید
    لازم نیست زیاد وقت بزارید
    فقط نیم ساعت هر شب تست بزنید براش(جدا از درک مطلب البته ها، برای درک مطلب هر شب زمان خودشو بذارید)

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در اسید و باز گفته است:

    سلام بچه ها
    اینو برام توضیح میدین؟ این ترتیبا کجا بود؟ :see_no_evil:
    0_1486927086150_photo_2017-02-12_22-46-13.jpg

    خب
    اسم درجه ی یونش اسیدی آورده
    پس میریم ببینیم کی از همه اسید تره؟ (من من من من :D )
    خب یون NH4 کلللا چهاروجهیه دیگه نمیتونه هیدروژن بگیره، پس حتما حتما فقط هیدروژن میده پس از همه اسید تره
    وقتی از همه قدرت اسیدیش بیشتر باشه پس درجه ی یونش اسیدیش از هممه بیشتره
    پس وارون درجه ی یونش اسیدیش از هممه کمتره
    تنها گزینه ای هم که صدق میکنه گزینه ی 1 هست

    اممما اگه بخوایید بقیه هم تحلیل کنیم، یکم سخته اممما به نظر من:

    ببینید پیوند های بین O و H در آب هیدروژنیه و در واقع اکسیژن مولکول های آب با قدرت زیادی میتونه H های بقیه مولکول های آب رو جذب کنه
    اما توی NH3 ما پیوند مولکولی داریم و بقیه ی مولکول های آمونیاک قدرت زیادی برای جذب هیدروژن ندارن
    پس نتیجه میگیریم که قدرت اسیدی آب بیشتر از آمونیاک هست
    در نتیجه وارون درجه ی یونش اون هم از آب کمتره

    شیمی

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    @Reza-Tah
    آهااااانن
    فکر کنم فهمیدم سوالتون رو حاج رضا :D
    ببین شرط پادتقارنی اینه:
    اگر a با b رابطه داشته باشه (و حتما اینجا تاکید بر اینه که رابطه با یه نقطه ی مخالف a باشه)
    یعنی نمیتونی بگی a با a رابطه داشته باشه
    اینی که شما گفتی توی عکس هر دو نقطه یه نقطه هستن
    هر دوتا 2 هستن
    شرط پادتقارنی اینه که یه نقطه با یه نقطه ی دیگه رابطه داشته باشیه، عکسش نباید رابط داشته باشه

    گسسته

  • منصوبات
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در منصوبات گفته است:

    m.jafari9877 در منصوبات گفته است:

    banoo در منصوبات گفته است:

    سلام سلام
    بچه ها من هفته ی پیش منصوباتو خوندم (و تست هم زدم) امروز بهش برگشتم یکم یادم رفته بود و تسلط هفته ی قبلو نداشتم.کلا سر عربی اینطوری میشم.شما چه جوری میخونین؟
    دانش-آموزان-آلاء

    اشتباهتون اینه که مرورتون یه هفته طول میکشه
    شما بعد از مطالعه ی اون درس باید حددداکثر دو یا دیگه خیلی خیلی زیاد بشه، سه روز بعد (ترجیحا همون دو روز) مرور کنید
    و اینکه حتما هم تست های عربی رو باید هر شب نیم ساعت بزنید
    لازم نیست زیاد وقت بزارید
    فقط نیم ساعت هر شب تست بزنید براش(جدا از درک مطلب البته ها، برای درک مطلب هر شب زمان خودشو بذارید)

    شما برای درک مطلب چه قدر تایم میزارین؟ من کتاب درک مطلب گاجو دارم استاد ناصح زاده گفته بودن.بالاش تایم ننوشته

    درک مطلب به همین سادگی گاج
    هر شب سه تا درک مطلب
    توی 1 ماهکل کتاب تموم میشه

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در اسید و باز گفته است:

    خب
    امروز یه تست دیگه میزارم
    فکر کنم یا استاد آقاجانی یا دکتر شکیبائیان مشابهشو حل کردن
    اما جالبه بدونین درصد پاسخگوییش
    فکر میکنین چه قدر بوده؟
    0_1487010611296_photo_2017-02-13_21-59-41.jpg
    دانش-آموزان-آلاء

    گزینه 2 جواب تست هست؟

    شیمی

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    @m-jafari9877 میشه جواب سوال 55 رو هم برام بفرستین؟

    جواب سوال 55 هم گفتم دیگه
    با استدلال خودم حلش کردم
    هست همین پایین مایینا بگردید :)

    گسسته

  • منصوبات
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در منصوبات گفته است:

    m.jafari9877 در منصوبات گفته است:

    banoo در منصوبات گفته است:

    m.jafari9877 در منصوبات گفته است:

    banoo در منصوبات گفته است:

    سلام سلام
    بچه ها من هفته ی پیش منصوباتو خوندم (و تست هم زدم) امروز بهش برگشتم یکم یادم رفته بود و تسلط هفته ی قبلو نداشتم.کلا سر عربی اینطوری میشم.شما چه جوری میخونین؟
    دانش-آموزان-آلاء

    اشتباهتون اینه که مرورتون یه هفته طول میکشه
    شما بعد از مطالعه ی اون درس باید حددداکثر دو یا دیگه خیلی خیلی زیاد بشه، سه روز بعد (ترجیحا همون دو روز) مرور کنید
    و اینکه حتما هم تست های عربی رو باید هر شب نیم ساعت بزنید
    لازم نیست زیاد وقت بزارید
    فقط نیم ساعت هر شب تست بزنید براش(جدا از درک مطلب البته ها، برای درک مطلب هر شب زمان خودشو بذارید)

    شما برای درک مطلب چه قدر تایم میزارین؟ من کتاب درک مطلب گاجو دارم استاد ناصح زاده گفته بودن.بالاش تایم ننوشته

    درک مطلب به همین سادگی گاج
    هر شب سه تا درک مطلب
    توی 1 ماهکل کتاب تموم میشه

    منم همینو دارم.همینو استاد گفتن
    منظورم اینه برای حل هر یه دونه اش شبی چند دقیقه وقت میزارین.:see_no_evil:

    من هر شب سه تا میزنم توی نیم ساعت تموم میشه
    واژه هایی که سخت هستن رو بعد از اینکه درک مطلب رو زدم کنارشون علامت میزنم
    اول درک مطلب رو بدون اینکه واژه هاشو بخونم خودم میزنم بعد واژه هارو میخونم
    هربار که میخام بزنم قبلش از اولین متن تا آخرین متن همه ی لغات علامت زده رو مرور میکنم

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    pH محلولی از اسید ضعیف HA با درصد تفکیک یونی 2، برابر4 و pH محلولی از باز ضعیف BOH با درصد تفکیک یونی 4، برابر 10 است.
    نسبت [HA] به [BOH] کدام است؟

    1. 2
    2. 0.5
    3. 5
    4. 0.2
    شیمی

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    alfie در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    m.jafari9877 در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    alfie در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    m.jafari9877
    سلام دوست عزیز بنده چند تا پست بالاتر جواب شما رو دادم اگه وقت میذاشتین میخوندین باز اگه متوجه نمیشدین میپرسیدین بهتر بود ...
    سوالی که شما طرح کردی مربوط به مبحثی به اسم توزیع توام هست که توی دانشگاه تدریس میشه ...
    با اینحال این جواب قسمت A

    alt text

    خوندم و متوجه نشدم
    میتونید یه توضیحی بدین دربارش؟
    m.jafari9877
    بله حتما
    ببین توی احتمال ما چیزی به اسم "متغیر تصادفی" داریم که کاری به تعریف اصلیش ندارم اما میشه گفت یچیزی شبیه به "پیشامد" هست ...
    مثلا فرض کن من یه سکه رو 3بار پرت میکنم و متغیر تصادفی X رو تعریف میکنم تعداد خط های ظاهر شده ... (این یه مثال ساده از متغیر تصادفی هست)
    حالا فرض کن من بغیر از X یه متغیر دیگه مثل Y تعریف کنم ... حالا اگه علاقمند باشم که احتمال رخ دادن این دوتا متغیر رو باهم حساب کنم بحث توام پیش میاد...
    یه مثال دیگه میزنم: یه ظرفی داریم که 3تا مهره با شماره های 1تا 3 داخلش هستن 2تا مهره به تصادف بیرون میارم X رو تعریف میکنم شماره ی اولین توپ بیرون آمده و Y رو تعریف میکنم شماره ی بزرگترین عدد بیرون آمده...
    حالا من میتونم مثلا این احتمال رو بدست بیارم: (P(x<=2,y=3
    این نمونه هایی از توزیع های توام هستن ...
    حالا شما هم توی سوالت این کار رو کردی یعنی یه متغیر X داری که تعداد پسرها توی 6تا فرزند هست و یه متغیر Y داری که تعداد فرزند سالم هست ... برای اینکه احتمال های لازم رو بدست بیاری باید تابع احتمال توام شون رو بنویسی یعنی
    تابعی که هم شامل X باشه و هم شامل Y ...
    قسمت A بدست آوردنش راحتتر بود واسه همین نوشتم واست دوتا قسمت بعدی هم میشه حساب کرد (یعنی سخت نیست) اما طولانی میشه ...
    باز اگر متوجه نشدی و سوالی هست من در خدمتم ...
    شاید مفهوم متغیر تصادفی رو متوجه نشی چون از طریق نوشتاری و کوتاه توضیح دادنش سخته ...

    خیلی ممنون کامل و عالی
    بسیار خوب
    یه کاری کنیم

    الان سوال رو اینجوری تغییر بدیم :

    6 تا فرزند داریم
    اگر احتمال سالم بودن هر فرزند 3/4 باشه. و احتمال مریض بودنشون 1/4 باشه

    بدون اهمیت دادن به پسر یا دختر بودن اونها چقدر احتمال داره 4 تا فرزند مریض و 2 تا فرزند سالم داشته باشیم؟
    اینجا دیگه بحث توام پیش نمیاد دیگه؟

    گسسته

  • منصوبات
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در منصوبات گفته است:

    ازین به بعد این تو تست منصوبات میزارم
    در صورت تمایل بهم ملحق شین
    دانش-آموزان-آلاء

    عالیه
    بذارید از همین الان شروع کنید بجوابیم
    از درس اول منصوبات شروع کنید فقط بقیه رو نخوندم آخه :/

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Reza.Tah در اسید و باز گفته است:

    moein
    من نرسیدم هنوز به تست های این قسمت راستش معلم مدرسه هم دست و پا شکسته یه چیز گفته رد شده
    منم مجبورم با برنامه آزمون پیش برم
    واسه همین سر در نیاوردم

    کجا آزمون میدین شما
    قلمچی به اینجا ها رسیده آخه

    شیمی

  • گسسته رضا شامیزاده کلاس کنکور(1) (95-94)
    m.jafari9877M m.jafari9877

    zahra1303 منظورتون رو متوجه نشدم
    من تاریخ کلاس هارو که نگاه کردم جلسه ششم تو تاریخ 12/9/2015 تشکیل شد، جلسه هفتم تو تاریخ 26/9/2015
    یعنی چهارده روز گسسته تدریس نکردن استاد؟
    آخه حتی آخرین مباحثی که توی جلسه ی 5 و 6 میگن رو تست هاشو کار نمیکنن. یعنی جلسه هفتم مبحث جدید شروع میشه
    بین جلسه ی 5 و 6 هم همینطور یکم فاصله است
    طوریکه مبحثی که آخر جلسه 5 میگن رو توی جلسه 6 ام اصلا ازش تست حل نمیکنن در صورتی که از بقیه مباحث حل میشه (یعنی یه جلسه این بین بوده احتمالا!)

    گسسته

  • منصوبات
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در منصوبات گفته است:

    m.jafari9877 در منصوبات گفته است:

    banoo در منصوبات گفته است:

    ازین به بعد این تو تست منصوبات میزارم
    در صورت تمایل بهم ملحق شین
    دانش-آموزان-آلاء

    عالیه
    بذارید از همین الان شروع کنید بجوابیم
    از درس اول منصوبات شروع کنید فقط بقیه رو نخوندم آخه :/

    کتاب من 4 درس کرده اینو.اولیش مفعول مطلقه.خوبه؟

    آره آره مفعول مطلق بذارید

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Reza.Tah در اسید و باز گفته است:

    m.jafari9877
    گزینه دو تا ثابت یونش آب هست

    آهان
    موفق باشید

    شیمی

  • گسسته رضا شامیزاده کلاس کنکور(1) (95-94)
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در گسسته رضا شامیزاده کلاس کنکور(1) (95-94) گفته است:

    شما که دیدین این فیلما رو میشه بگین این مبحثی که ضبط نشده کدومه؟
    m.jafari9877

    نرسیدم بهش
    دقیقا قسمت قبلش رو امروز میبینم
    امشب بهتون میگم احتمالا
    مگه اینکه برق بره یا مشکل خاصی پیش بیاد :|

    گسسته

  • منصوبات
    m.jafari9877M m.jafari9877

    moein در منصوبات گفته است:

    banoo در منصوبات گفته است:

    0_1487102184763_photo_2017-02-14_23-25-56.jpg

    گزينه ١ چرا تانيت گرفته؟! تفعله ك نداريم كاكو🤔

    اون مصدر دومشه
    مصدر دوم تفعیل تفعله هست

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    m.jafari9877 در اسید و باز گفته است:

    pH محلولی از اسید ضعیف HA با درصد تفکیک یونی 2، برابر4 و pH محلولی از باز ضعیف BOH با درصد تفکیک یونی 4، برابر 10 است.
    نسبت [HA] به [BOH] کدام است؟

    1. 2
    2. 0.5
    3. 5
    4. 0.2

    اینممم بجوابید اگه بلدین دوستان
    خیلی از سوالش خوشم اومد

    شیمی

  • گسسته رضا شامیزاده کلاس کنکور(1) (95-94)
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در گسسته رضا شامیزاده کلاس کنکور(1) (95-94) گفته است:

    m.jafari9877 در گسسته رضا شامیزاده کلاس کنکور(1) (95-94) گفته است:

    banoo در گسسته رضا شامیزاده کلاس کنکور(1) (95-94) گفته است:

    شما که دیدین این فیلما رو میشه بگین این مبحثی که ضبط نشده کدومه؟
    m.jafari9877

    نرسیدم بهش
    دقیقا قسمت قبلش رو امروز میبینم
    امشب بهتون میگم احتمالا
    مگه اینکه برق بره یا مشکل خاصی پیش بیاد :|

    ممنون
    ان شاا.. که چیزی پیش نمیاد

    جلسه ی 51 سال قبل رو باید ببینید ولی 52 رو نمیدونم هنوز
    بعدا بهتون میگم
    فعلا تا همینجارو ببینید

    گسسته

  • منصوبات
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Reza.Tah در منصوبات گفته است:

    آقا من تا لان بیش از 40 تا درک مطلب عربی حل کردم هنوزم ضعف دارم لامصب 7 دقیقه همش وقت هست واسش 9 تا سوال سخت داره
    تا الان نتونستم تو 7 دقیقه تمومش کنم,هر چقدرم که دایره لغات رو میبرم بالا باز یه تیکه از متن هست که نمیفهممش,زبانم که کلا ریدینگ هارو تا الان تو هیچ آزمونی نزدم اصلا:expressionless:
    اگه ترفندی کلکی چیزی بلدید معرفی کنید از این وضع بیام بیرون:neutral_face:
    خودم که اول تحلیل صرفی رو میزنم که احتیاج به خوندن متن نداره
    بعدش همون سوالای درک مطلبش آخر سر هم تشکیل

    شما اصلا لازم نیست هر 4 تای درک مطلب رو بزنی
    سریع بخون و رد شو
    اول تحلیل صرفی و شکل رو بزن بعد برو سر اون 4 تا سوال، از بینشون ببین کدوم راحته، وقتی سوالو خوندی دیدی هیچ نظری نداری و برای جواب دادن بهش باید بری دوباره متن رو بخونی بیخیالش شو برو سوال بعدی

    ریدینگ زبان چرا نمیزنید؟ :|
    زبان که دیگه آسونه که :/

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    moein در اسید و باز گفته است:

    m.jafari9877 در اسید و باز گفته است:

    pH محلولی از اسید ضعیف HA با درصد تفکیک یونی 2، برابر4 و pH محلولی از باز ضعیف BOH با درصد تفکیک یونی 4، برابر 10 است.
    نسبت [HA] به [BOH] کدام است؟

    1. 2
    2. 0.5
    3. 5
    4. 0.2

    ٢ يني گزينه ١🤔
    كاكو سوال ندين بزارين عربي بخونم😁

    درسته ولی خب با راه حل بذارید بقیه بچه ها هم استفاده کنن دیگه
    راه حل اینو بذارید بعد برید درس :D

    شیمی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 6 / 9
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع