سلام
شاید جواب سوالتو کامل ندم ولی یه پیشنهاد دارم
روابط مثلثاتی رو اگه بخوای از این جور روش های حفظی بری خیلی اذیت میشه باید منطقشو درک کنی بجای حفظشون
برای این مدل سوالا و خیلی از سوالای مثلثات بهترین روش استفاده از دایره مثلثاتی هست
اینکه بدونی تو هر یک از ربع هاش چه خبره؟
یه بار تو دایره مثلثاتی برای خودت اثبات کن که این چرا اینجوری شد؟! منطقش چیه ؟ درکش راحت تر میشه واست
اینکار اولاش شاید سخت باشه ولی رفته رفته که دستت بیاد خیلی راحت حلشون میکنی
مثلا برای این سوالت
اول میریم به علامت حاصل ضربشون نگاه میکنیم تا بدونیم هم علامتن یا نه!
که هم علامتن
تانژانت و سینوس تو ربع اول و چهارم هم علامت اند(پس جواب یکی از این دوتاست?)
ربع اول هر دو مثبت اند پس اگه الفا تو ربع اول باشه باید جمعشون مثبت باشه! ( نمیشه که دو عدد مثبت جمعشون منفی بشه) که نیست
تو ربع چهارم هر دو منفی هستن پس حتما جمعشون منفی میشه! که تو سوال هم جمعشون منفی هست پس جواب ربع چهارم میشه
برای رسیدن به این فقط باید به دایره مثلثاتی تسلط داشته باشی
منطق روش استادت هم جز اینی که گفتم نیست و ایشون هم از این راه این حرف رو زدن احتمالا
که میگم لازم نیست حفظ کنی کافیه یکم تمرین کنی و تست حل کنی و اولای راه بجای وابسته شدن به حفظ این روش ها یکم وقت بزار و تحلیلش کن




