بسم الله الرحمن الرحیم
سلام به آلایی های عزیز
خب من این تاپیکو زدم و قراره به امید خدا یه سری مطالب و نکات و تست های ادبیات با هم به اشتراک بذاریم و روند کار طوریه که اول توضیحاتی جهت یاد آوری مباحث داده میشه و بعد ازشون تست میذارم که بتونیم خودمونو بسنجیم
امیدوارم که مورد استقبال قرار بگیره

فاطمه خلیلی
دیدگاهها
-
ادبیات کنکور
-
عربیات
به نام خالق عشق
خب این تاپیک برا عشق ترین درس🥺
گویا خیلی مظلوم واقع شده داخل انجمن زیاد طرفدار نداره
اما زیاد اینطور نمیمونه
امیدوارم هر کسی نکته جالب و خاصی یا پی دی افی (البته اگه مالِ خودتون نیست با اجازه صاحبش به اشتراک بذارید) داره اینجا بذاره تا همه ازش بهره ببریم🧸
-
ادبیات کنکور
@Elham650
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@kosar-mottaghi
@Dr-Rashidi
SJY
شهیده sh
همگی خسته نباشید(و میدونم که نیستید
)
ممنون که شرکت کردید ببخشید خیلی منشنتون کردم -
ادبیات کنکور
%(#ff7777)[تست ۴]
مفهوم کدام بیت با دیگر ابیات متفاوت است؟
%(#ff7777)[۱)] هر سر موی تو را با زندگی پیوندهاست/ با چنین دلبستگی از خود بریدن مشکل است
%(#ff7777)[۲)] بی قراران هر نفس در عالمی جولان کنند/هم چو بوی گل به یک جا آرمیدن مشکل است
%(#ff7777)[۳)] هرکه گردانید از دنیای رهزن روی خویش /بی تردد پشت بر دیوار منزل داده است
%(#ff7777)[۴)] خار صحرای علایق نیست دامن گیر من/ گردبادم، ریشه من بال پرواز من است -
ادبیات کنکور
%(#ff8808)[تست ۶]
آرایه های %(#ff8808)[(مجاز - کنایه - متناقض نما - حسن تعلیل - اسلوب معادله)] به ترتیب در کدام ابیات یافت می شود؟
%(#ff8808)[الف)] به اندک فرصتی از سفله روگردان شود دولت/ که باشد نعل در آتش به دست دیو خاتم را
%(#ff8808)[ب)] مرا بر خشک مغزیهای زاهد گریه می آید/ به غیر از اشک حسرت نیست باری نخل ماتم را
%(#ff8808)[ج)] قضای روزه زآن باشدگران بر خاطرم مردم /که دشوار است تنها برگرفتن بار عالم را
%(#ff8808)[د)] هرچه رفت از کف، به دست آوردن او مشکل است /چون کند گردآوری گل بوی غارت برده را؟
%(#ff8808)[ه)] افتادگی برآورد از خاک دانه را /گردنکشی به خاک نشاند نشانه را
%(#ff8808)[۱)] ج - ب - د - الف - ه
%(#ff8808)[۲)] ج - الف - د - ھ - ب
%(#ff8808)[۳)] د - الف - ھ - ج - ب
%(#ff8808)[۴)] د - ب - ھ - الف - ج -
جزوه فیزیک دهم
سلام مجدد
جزوه ۴ فصل فیزیک که شامل درسنامه و هم تست هست رو قرار میدم امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره
(تنظیم کننده اش به قول خودشون دبیر تیزهوشان شیرازن از سطح سوالا خبر ندارم ببینم چجوریه امیدوارم که خوب باشه)
CamScanner ۰۲-۲۷-۲۰۲۱ ۱۳.۴۸.pdf
%(#ff0000)[فصل اول فیزیک دهم]
فصل دوم.pdf
%(#006e09)[فصل دوم فیزیک دهم]CamScanner ۱۲-۲۸-۲۰۲۰ ۱۹.۴۹.۲۲.pdf
%(#000788)[فصل سوم فیزیک دهم]
CamScanner ۰۳-۱۹-۲۰۲۱ ۰۹.۲۲.۵۳.pdf
%(#8dff0a)[فصل چهارم فیزیک دهم]
دانش-آموزان-آلاء
دهم تجربیا
یازدهم ریاضیا
دانش-آموزان-آلاء -
ادبیات کنکور
خب اولین موضوع ایهام و ایهام تناسبه
ایهام و ایهام تناسب
این دو آرایه معنوی هستند.
شرط اول یادگیری، تسلط بر معنی و مفهوم بیت و عبارت است( مهارت در قرابت معنایی)
داشتن دو یا چند معنی برای یک واژه دلیل بر داشتن ایهام نیست شرط آن است که خواننده متن بین دو معنی واژه با توجه به کل متن شک کند
مثلا در" من بوی گل محمدی را دوست دارم" ایهام ندارد چون "بو" که دو معنی دارد:
1.بو و رایحه
2.آرزو و امید
برای ما شکی ایجاد نمی کند چون فقط یک معنی در اینجا برداشت می شود.
اما در " من به بوی بهار زنده ام زمستان خواهد گذشت " واژه "بو" ایهام دارد چون بین دو معنی آن خواننده شک می کند و در نهایت برداشت او معنی دوم هست.
اگر یکی از معنی های واژه یا هر دو با واژه یا واژگانی در بیت تناسب( مراعات نظیر) داشته باشد به آن ایهام تناسب می گویند
مثال: فرهاد نانوا به مشتری گفت ما جوش شیرین نمی زنیم از خمیر ترش استفاده می کنیم"
" شیرین" در اینجا در بافت کلمه " جوش شیرین" به معنی یکی از مزه هاست ولی در معنی دیگر با " فرهاد" تناسب دارد پس می گوییم در عبارت فوق " شیرین " ایهام تناسب دارد.
هر ایهام تناسبی ایهام است ولی عکس آن درست نیست.
بهتر است واژگانی را که دو معنی دارند و ممکن است در بیت یا عبارتی ایهام ایجاد می کنند مرور کنیم تا در شناخت این آرایه مهارت و سرعت لازم را داشته باشیم.در اینجا آنها را فهرست کرده ایم:
1.روی(فلز-صورت)
2.خراب(مستی-نابودی)
3.هوا(دوستی-عنصر هستی)
4.پرده(پوشش-پرده موسیقی)
5.گوشه(کنج-اصطلاح موسیقی)
6.رنگ(شیوه-الوان)
7.عین(چشم-مثل)
8.مردم(مردمک چشم-انسان)
9.عشاق(اصطلاح موسیقی-عاشقان)
10. راه(اصطلاح موسیقی-طریق)
11.پروانه(حشره-اجازه)
12.گران(سنگین-باارزش)
13.درگرفتن(اثرکردن-آتش گرفتن)
14.از این دست(شیوه-عضو بدن)
15.ترک(رهاکردن-کلاه خود)
16.قانون(اساس و قاعده-نوعی ساز)
17.عود(چوب خوشبو-نام ساز)
18.آهو(غزال-عیب)
19.آیت(آیه قرآن-نشانه)
20.اسب(حیوان اسب-مهره شطرنج)
21.افتاده(بر زمین افتاده-متواضع)
22.بار(مرتبه-محموله)
23.باز(پرنده شکاری-دوباره-گشاده)
24.برآید(ممکن باشد-طلوع کند)
25.بو(رایحه-آرزو)
26.بوستان(نام کتاب سعدی-باغ)
27.پرده(پوشش وحجاب-نغمه موسیقی)
28.پیاده(متضاد سوار-مهره شطرنج )
29.پیل(نام حیوان-مهره شطرنج)
30.تار(رشته مو-تاریک-نوعی ساز)
31.تفسیر(شرح و بیان-تفسیر قرآن)
32.چنگ(دست-نوعی ساز)
33.چین(نام کشور-پیچ وتاب)
34.داد(عدل-فریاد-بن فعل ماضی)
35.دار(درخت-چوبه اعدام)
36.دارا(داریوش-ثروتمند)
37.دستان(زال-نیرنگ-نغمه-دست ها)
38.دوش(دیشب-کتف)
39.راست(درست-متضاد چپ)
40.رخ(چهره-مهره شطرنج)
41.روان(روح-جاری)
42.رود(رودخانه-نوعی ساز-فرزند)
43.روزی(رزق-یک روز) -
ادبیات کنکور
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#00ffff)[تست ۷]
در متن «%(#00ffff)[عادت کرده بود که همه چیز را گذران و همه احوال عالم را در معرض تبدل تلقی می کرد؛ لذا، از هیچ پیشامد جالبی زیاده اظهار شادمانی نمی کرد و از هیچ حادثه سوئی هم به شکوه درنمی آمد. وقتی یک تن از یاران را غمناک دید، گفت که در دنیا همه دل تنگیها از دل نهادگی بر این عالم است.]» چند «ترکیب وصفی» یافت می شود؟
%(#00ffff)[۱)] ۸
%(#00ffff)[۲)] ۹
%(#00ffff)[۳)] ۱۰
%(#00ffff)[۴)] ۱۱%(#ff0000)[گزینه ۲]
%(#ff0000)[ترکیب های وصفی]
همه چیز / همه احوال / هیچ پیشامد / پیشامد جالب / هیچ حادثه / حادثه سوء / یک تن / همه دلتنگی ها / این عالم %(#ff0000)[(۹ ترکیب)]
@Kosar-Mortazavi
zeinab dehghani
ابوالفضل ریسی
atena abolhasaniفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff0888)[تست ۸]
یکی از آرایه های مقابل کدام بیت نادرست است؟
%(#ff0888)[۱)] گوشه گیران قفس را نکهت گلشن بس است /دیدۂ کنعانیان را بوی پیراهن بس است %(#ff0888)[(تلمیح، جناس)]
%(#ff0888)[۲)] از دل پرخون تراوش کم کند اسرار عشق/پرده پوش راز گوهر سينه دريابس است %(#ff0888)[(استعاره، کنایه)]
%(#ff0888)[۳)] هم چو طوق قمريان آغوش ما گستاخ نیست/جلوه ای از دور از آن سرو روان ما را بس است %(#ff0888)[(واج آرایی، استعاره)]
%(#ff0888)[۴)] خط عذار بار که بگرفت ماه از او/خوش حلقه ای است لیک به در نیست راه از او %(#ff0888)[(ایهام، تنشبیه)]%(#ff0000)[گزینه (۱)]
%(#ff0000)[تلميح]: اشاره به داستان زندگی حضرت یوسف (ع)
%(#ff0000)[جناس]: --------
%(#ff0000)[بررسی سایر گزینه ها:]
%(#ff0000)[۲)] %(#ff0000)[استعارہ]: نسبت دادن تراوش کردن به اسرار /سينه دريا (اضافه استعاری)
%(#ff0000)[کنایه]: %(#10f000)[پردہ پوشی کردن] کنایه از رازداری
%(#ff0000)[۳)] %(#ff0000)[واج آرایی]: تکرار صامت «ر» و «س» (۵ بار) و صامت «ق /غ» در مصراع اول (۳ بار)
%(#ff0000)[استعارہ]: %(#10f000)[سرو] استعاره از یار
%(#ff0000)[۴)] %(#ff0000)[ایهام]: %(#10f000)[حلقه]: ۱- انجمن، گروه ۲- شکل دایره وار ۳- کوبه در / %(#10f000)[بگرفت]: ۱- تیره شد ۲- اخذ کرد / [به] در: ۱- بیرون ۲- در خانه
%(#ff0000)[تشبیه]: خط عذار (موی چهره یار) به حلقه
%(#ff0000)[توضیح عبارات ایهام دار بیت:] %(#10f000)[بگرفت ماه از او]: 1- ماه از زیبایی او (عذار یار) دچار ماه گرفتگی شد. ۲- [خط عذار یار (موی روییده بر چهره یار) ماه را آشکاری و زیبایی چهره معشوق را از او گرفت. / %(#10f000)[به در نیست راه از او]: ۱- راه برون رفتی از آن وجود ندارد. ۲- راهی به در خانه ندارد.
@kosar-mottaghi
ابوالفضل ریسی
atena abolhasani
@سجاد-ذوالفقاری -
ادبیات کنکور
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff5900)[تست ۹]
مفهموم کدام بیت با دیگر ابيات تفاوت دارد؟
%(#ff5900)[۱)] خاک وجود ما را از آب دیده گِل کن /ویران سرای دل را گاه عمارت آمد
%(#ff5900)[۲)] پیش از آن که اجل کند در خواب /خویشتن رابه زندگی در یاب
%(#ff5900)[۳)] خانه دل ما را از کرم عمارت کن /پیش از آن که این خانه رو نهد به ویرانی
%(#ff5900)[۴)] دریاب دمی صحبت یاری که دگر بار/چون رفت نباید به کمند آن دم و ساعت%(#ff0000)[گزینه ۲]
%(#ff0000)[مفهوم گزینه ۲] : لزوم غنیمت شمردن عمر
%(#ff0000)[مفهوم مشترک سایر گزینه ها] : طلب دستگیری از معشوق
@Kosar-Mortazavi
zeinab dehghani
@kosar-mottaghi
ابوالفضل ریسی
@سجاد-ذوالفقاری
atena abolhasaniفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff087)[تست ۱۰]
در کدام بیت %(#0ff087)[«نقش تبعی»] یافت نمی شود؟
%(#0ff087)[۱)] تو خود چه لعبتی ای شهسوار شیرین کار/که توسنی چو فلک رام تازیانه توست
%(#0ff087)[۲)] امروز چنان بزی که فردا چو روی/خندان تو برون روی و گریان همه کس
%(#0ff087)[۳)] مشنو ای دوست که غیر از تو مرا یاری هست / یا شب و روز به جز فکر توام کاری هست
%(#0ff087)[۴)] به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید/ که سالک بی خبر نبود ز راه و رسم منزلها%(#ff0000)[گزینه ۲]
%(#ff0000)[۱)] تو %(#ff0000)[خود] (بدل)
%(#ff0000)[۳)]شب و %(#ff0000)[روز] (معطوف)
%(#ff0000)[۴)]راه و %(#ff0000)[رسم] (معطوف) -
ادبیات کنکور
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff0000)[تست ۳]
در کدام بیت بعضی از آرایه های ذکر شده در مقابل آن، به کار نرفته است؟
%(#ff0000)[۱)] سبزۂ خوابیده را بیدار سازد آب و من /چون شوم مست از شراب ناب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تضاد - تشخیص]
%(#ff0000)[۲)] از سرم تانگذرد می، کم نگردد رعشه ام /هم چو ماهی در میان آب خوابم میبرد: %(#ff0000)[اغراق - تشبيه]
%(#ff0000)[۳)] نیست غیر از گوشه عزلت مرا جایی قرار / در صدف چون گوهر سیراب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تناسب - اسلوب معادله]
%(#ff0000)[۴)] غفلت من از شتاب زندگی خواهد فزود / رفته رفته زین صدای آب خوابم میبرد. %(#ff0000)[استعاره - نغمۂ حروف]%(#ff0000)[گزینه ۳]
%(#ff0000)[بررسی گزینه ۳:] %(#10f000)[تناسب]: صدف، گوهر / %(#10f000)[اسلوب معادله]: ---
بررسی سایر گزینه ها:
%(#ff0000)[۱)] %(#10f000)[تضاد]: خوابیده + بیدار / %(#10f000)[تشخیص]: این که سبزه «خوابیده» یا «بیدار» باشد، پدید آورنده آرای تشخیص است.
%(#ff0000)[۲)] %(#10f000)[اغراق]: اینکه می (شراب) از سر شاعر بگذرد، بیانی اغراق آمیز است. / %(#10f000)[تشبیه]: خود (شاعر) به ماهی
%(#ff0000)[۴)] %(#10f000)[استعاره]: صدای آب استعاره از شتاب زندگی / %(#10f000)[نغمه حروف]: تکرار مصوت بلند «ا» (۵ بار) و صامت «د» (۵ بار)@Kosar-Mortazavi
@kosar-mottaghi
@دختر-بهار
ابوالفضل ریسی
@سجاد-ذوالفقاری
atena abolhasani -
ادبیات کنکور
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff0000)[تست ۱]
مفهوم بیت «%(#ff0000)[به هست و نیست مرنجان ضمیر و خوش می باش _ که نیستی است سرانجام هر کمال که هست]» با کدام بيت متناسب نیست؟
%(#ff0000)[۱)] از آن طرف نپذیرد کمال او نقصان / وز این طرف شرف روزگارما باشد
%(#ff0000)[۲)]بدین اقبال یک هفته که بفزاید مشوغه غره / که چون ماه دوهفته است آن کز افزونی است نقصانش
%(#ff0000)[۳)] میانه کار همی باش و بس کمال مجوی / که مه تمام نشد جز ز بهر نقصان را
%(#ff0000)[۴)] منتهای کمال نقصان است / گل بریزدبه وقت سیرابی%(#ff0000)[گ ۱]
%(#ff0000)[مفهوم مشترک بیت سؤال و سایر گزینه ها]: حتمی بودن مرگ
%(#ff0000)[مفهوم گزینه (۱)]: عنایت معشوق به عاشق برای معشوق، بی زیان و برای عاشق موجب ارزشمندی است در یافتن مفهوم این بیت، با توجه به بیت پیشین در غزل خواجو، بهتر ممکن می شود:
%(#ff0000)[اگر تو راگذری بر مسن غریب افتد /وياتو را نظری بر من گدا باشد
از آن طرف نپذیرد کمال او نقصان / وز این طرف شرف روزگار ما باشد]
@Kosar-Mortazavi
zeinab dehghani
atena abolhasani -
ادبیات کنکور
%(#10f000)[تست ۲]
ترتیب ابیات زیر به لحاظ داشتن آرایه های %(#10f000)[«ایهام تناسب - تشبيه - تلمیح - حس آمیزی - اعراق»] كدام است؟
%(#10f000)[الف)] ندارد مزرع ماحاصلی غیر از تهیدستی/ توان در چشم موری کرد خرمن حاصل مارا
%(#10f000)[ب)] چرا ملامت خواجو کنی که چون فرهاد /به پای دوست درافکند جان شیرین را؟
%(#10f000)[ج)] با من به سلام خشک ای دوست زبان تر کن /تا از مژه هر ساعت لعل ترت افشانم
%(#10f000)[د)] دست رابر اژدها آن کس زند /که عصا را دستش اژدرهاکند
%(#10f000)[ه)] دلم امید فراوان به وصل روی تو داشت/ ولی اجل به ره عمر رهزن امل است
%(#10f000)[۱)] ب - الف - ج - د - ه
%(#10f000)[۲)] ج - ھ - د - ب - الف
%(#10f000)[۳)] ه - ب - الف - ج - د
%(#10f000)[۴)] ب - ھ - د - ج - الف -
ادبیات کنکور
%(#0ff7b1)[تست ۵]
در همه ابیات، به جز بیت %(#0ff7b1)[۔۔۔۔۔] اجزای جمله به %(#0ff7b1)[«شیوه بلاغی»] بیان شده است.
%(#0ff7b1)[١)] ای جان آشنا که در آن بحر می روی%(#0ff7b1)[/] وی آن که همچو تیر از این چرخ می جهی
%(#0ff7b1)[۲)] از شوق عاشقی اگرت صورتی نهدآلایشی%(#0ff7b1)[/] نیابد بحرمنزھی
%(#0ff7b1)[۳)] از خرگه تن تو جهانی منور است%(#0ff7b1)[/] تاتو چگونه باشی ای روح خرگهی
%(#0ff7b1)[۴)] دریای آگهی که خردها همه از اوست%(#0ff7b1)[/] آن است منتهای خردهای منتهی
رنگش خوشگله -
ادبیات کنکور
%(#ff88ff)[تست ۷]
مفهوم کلی کدام دو بیت، با همدیگر متفاوت است؟
%(#ff88ff)[۱)]
گر مرید راه عشقی فکر بدنامی مکن /شیخ صنعان خرقه رهن خانه خمار داشت
گرچه بدنامی است نزد عاقلان /ما نمی خواهیم ننگ ونام را
%(#ff88ff)[۲)]
مكن ملامت «خواجو» به عشق بازی و مستی/که برکناری و دانم که حال غرقه ندانی
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل/کجا دانند حال ما، سبک باران ساحل ها
%(#ff88ff)[۳)]
دلی که عاشق و صابر بود مگر سنگ است /ز عشق تابه صبوری هزار فرسنگ است
صبر است مرا چاره هجران تو لیکن /چون صبر توان کرد که مقدور نمانده است
%(#ff88ff)[۴)]
تنم بپوسد و خاکم به باد ریزه شود /هنوز مهر تو باشد در استخوان ای دوست
من از حکایت عشق توبس کنم هیهات/ مگر اجل که ببندد زبان گفتارم
-
ادبیات کنکور
%(#ff0888)[تست ۸]
مفهوم مقابل بیت %(#ff0888)[«افسرده مباش اگر نه سنگی / رهوارتر آی اگر نه لنگی»]کدام است؟
%(#ff0888)[۱)] توقلب فسرده زمینی/ از درد، ورم نموده یک چند
%(#ff0888)[۲)] خامش منشین سخن همی گوی/ افسرده مباش، خوش همی خند
%(#ff0888)[۳)] شو منفجر ای دل زمانه/وآن آتش خود نهفته مپسند
%(#ff0888)[۴)] ای مشت زمین! بر آسمان شو/ بر وی بنواز ضربتی چند -
ادبیات کنکور
%(#0ff087)[تست ۱۰]
مفهوم همه ابیات، به جز بيت %(#0ff087)[.................] یکسان است.
%(#0ff087)[۱)] ساقیا جام میام ده که نگارنده غيب%(#0ff087)[/]نیست معلوم که در پرده اسرار چه کرد
%(#0ff087)[۲)] آنکه پرنقش زد این دایره مینایی %(#0ff087)[/]کس ندانست که در گردش پرگار چه کرد
%(#0ff087)[۳)] زین دایره مینا خونین جگرم، می ده %(#0ff087)[/]تا حل کنم این مشکل در ساغر مینایی
%(#0ff087)[۴)] سخن از مطرب و میگو و راز دهر کمتر جو%(#0ff087)[/]که کس نگشود و نگشاید به حکمت این معما را -
ادبیات کنکور
%(#00fff7)[تست ۱۳]
مفهوم بیت زیر با کدام بیت %(#00fff7)[«کاملا»] یکسان است؟
%(#00fff7)[از زبان در سرشدی «خاقانیا»/ تا بماند سر زبان در بسته به»]
%(#00fff7)[۱)] خنده رسوا مینماید پسته خاموش را /چون نداری مایه از لاف سخن خاموش باش
%(#00fff7)[۲)] کمالم می شود عیبی که از من مدعی گوید /چو آن لالی که می سازد کسی حرف از زبان او
%(#00fff7)[۳)] گشتم هلاک و حرف توام در زبان هنوز /افتادم از زبان و تویی بر زبان هنوز
%(#00fff7)[۴)] زبان تابود گویا تیغ می بارید بر فرقم/ جهان دارالامان شد تا زبان در کام دزدیدم -
ادبیات کنکور
بعضی از نقش های نمادین حیوانات
آهو: نماد آزادگی و بیگناهی
اسب: نماد نجابت و هوشیاری
پلنگ: نماد تکبر و بلندپروازی
پشه: نماد ضعف و ناتوانی🦟
جغد: نماد شومی و نحسی
باز: نماد نیک فالی
بره: نماد معصومیت
خرس: نماد پُر خوری
بلبل: نماد شیدایی، عاشقی، و دلباختگی
خرگوش: نماد غفلت
بوقلمون: نماد چند رنگی و بیثباتی🦃
روباه: نماد مکر و حیله
بزغاله: نماد شیطنت
بز: نماد دانایی
سگ: نماد وفاداری
ببر: نماد ضعیفکُشی
شیر: نماد شجاعت و قدرت
شترمرغ: نماد بهانه.جویی
و
(این دوتانماد شتر مرغه
)
پرستو: نماد نیکی و بهار
شتر: نماد کینهتوزی؛
طوطی: نماد تقلید؛🦜
عقاب: نماد خودپسندی و تکبر
کرکس: نماد مفتخوری؛
لکلک: نماد شادی و نشاط؛🦩
سیمرغ: نماد بلندپروازی و همت
+30(اینم نماد سیمرغ
)
-
ادبیات کنکور
f.araye final.pdf
آرایه های ادبی کنکور سال ۸۵ تا ۹۷پاسخ کلیدی آرایه.pdf
پاسخنامه کلیدی
دهم
یازدهم
دوازدهم -
ادبیات کنکور
زخمهمیزنی تو زخمه و بر میرود
تا به گردون زیر و زارم روز و شبجلال الدین محمد بلخي
چنگ
همچو چنگم سر تسلیم و ارادت در پیش
تو به هر ضرب که خواهی بزن و بنوازمسعدی
عود / بربط دانی که چنگ و عود چه تقریر میکنند پنهان خورید باده که تعزیر میکنند بدان سان سوخت چون شمعم که بر من صراحی گریه و بربط فغان کرد حافظ ابزار موسیقی ایهام ساز همراه با اشکالشون😃🌸