1716636153296983885153997168406.jpg
سلام روزتون بخیر.
ببخشید اینجا انا
داخل ترجمه متوجه نمی شم چطور معنی شده. 2 جا هم برسی کردم همین معنی بود.
این طور نمیشه همانا ما قران را برتو قطعا نازل کردیم؟
داخل ترجمه قران نگاه کردم.
17166363519115495426405647840078.jpg
این طور نوشته بود.
نظر شما چیه این عبارت معنی ش با ترجمه انا چی میشه؟
@بچه-های-تجربی-کنکور-1403
@تجربیا @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا
-
sosha در عربی مهدی جلادتی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
دوستان یه سوال داشتم .
انتخبوا
چه نوع فعلی هست و اگر فعل مزید هست کدوم باب هستشانتخب ینتخب انتخاب
فعل شما صیغه سوم از ماضی است
و یا امر از مخاطب اینو نمیدانم.سوال خوبی هم بود افرین -
استاد فوق العاده ایی منی که از عربی متنفر بودم الان عربی برام شده اب خوردن به امید موفقیت همه بچه های الایی
-
ادات شرط که بر سر فعل نضارع بیاید معنی را تغییر میدهد
فعل اول مضارل التزامی و فعل دوم یا اخباری یا اینده.
نکتش:
اگه فلفل بخوری میسوزی یا خواهی سوختادوات شط بر سر دو فعل می ایند
یا یک فعل و یک ف
ادوات شرط ازجمله
ان اگر
من هرکس
ما هرچیز
لو اذاما
متی متی ما
و ...
میباشد که بهتر است با (هر) معنا شود
و حل تست های مربوط به ان -
ادوات جازمه که به مرور بیشتری احتیاج دارد چون یک تست دارد و میزان فراموشیش بیشتره
ادوات:
لما و لم که معنی مضارع را به ماضی و ماضی تقلی تبدیل میکند(لما = هنوز)
لا نهی : انجام نده امر منفط
لای نفی که جازنه نیس: انجام نمیدی
ل امر : باید فعل مضارع التزامی
چند نکته
لما +ماضی= هنگامی که
لما : مخفف کلمه پرشس از ل + ما است
اگر پشت ماضی یا مضارع غیز مجزوم باشد پرسشی است
اگر قبل از مجزوم بیاد لما عادی
اگر هم شرط باشد هم کان و هم جازمه ابتدا شرط و کان را در نظر میگیرم و بخاطر لم و لما انرا منفی میکنیمحل چند تست
-
سلام میشه جزوه تستارو هم بزارید؟
-
لینک دانلودم بزارید
-
دوستان یه سوال.تست آخری که استاد در بحث معرفه و نکره حل کردن:
هناک جرس جمیل فضیّ علی رقبة قطّة هی نائمة .
مگه "هی" معرفه نیست؟ مگه طبق جزوه و گفته استاد معرفه،نکره های بدون تنوین قبل خودشو معرفه به اضافه نمیکنه؟
پس چطور قطة و رقبة هیچکدوم معرفه نمیشن؟! -
سلام من یک دانش آموز دهمی هستم .ای کاش دروس فیزیک و زیست و عربی هم معلمانی دلسوز همچون استاد انوشه که شیمی دهم را تدریس کردن در سایت بگذارندمن در منطقه ای درس می خوانم که امکانات تهران را ندارد . من شیمی را بسیار عالی از جناب آقای انوشه یاد گرفتم . با تشکر از پیگیری شما
-
جلسه ی چهاردهم تدریس ترجمه (قسمت دوم)
زمان : 16 دقیقه و 58 ثانیه
تدریس :
جلسه ١٤ ترجمه کان
توضیحات استاد جلادتی :
7 سوال از بخش ترجمه برای عربی عمومی می آید که معادل 28 درصد است.
ترجمه خیلی بخش مهمی است و به هیچ وجه این 24 درصد رو از دست ندهید و برای خودتان دوره های منظم مروری قرار بدهید .
من در فیلم های آلاء بخش هایی برای مرور ندارم اما شاید با همکاری آلاء همایش جمع بندی در آینده قراربگیرد .
پیشوند کان :
حالت های کان :
کان + .... فعل مضارع --> ماضی استمراری
حل یک مثال
کان + ... (قد) + ماضی --> ماضی بعید (ه بود)
حل یک مثال
کان + لِ / عند --> داشت
حل یک مثال
کان + الله (صفات خداوند)--> است (حال)
حل یک مثال
کان بدون فعل --> بود
حل دو مثال
امر مخاطب کان --> باش ، باشید (کُن کونا کونوا کونی کونا کن)
حل دو مثال
نکته : یه دونه «کان» می تونه روي چنتا فعل و فرمول تاثیر بذاره.
حل یک مثال
حل و بررسی مفصل 6 تست از بخش فرمول های کان :
سراسری ریاضی 94
سراسری زبان خارجی 94
سراسری زبان خارجی 93
سراسری تجربی 93
سراسری انسانی92
سراسری ریاضی 94 -
جلسه ی پانزدهم تدریس ترجمه (قسمت سوم)
زمان : 12 دقیقه و 4 ثانیه
تدریس :
جلسه ١٥ ترجمه (ادوات شرط)
توضیحات استاد جلادتی:
ادوات شرط هر سال 1 تست کنکور دارد و توصیه ی استاد به خوب گوش دادن تدریس و زدن تست ها ی متعدد چه همراه با فیلم
و چه تست های کتاب های کمک آموزشی .
پیشوند ادوات شرط :
إن(اگر)
مَن (هرکس)
ما (هرچه)
این / اینما (هرجا)
متی / متی ما (هروقت)
کیف / کیفما (هرطور)
اذا / اذاما (آنگاه ، هرگاه ، زمانیکه ، اگر)
لو (اگر)
مهما (هرجا ، هرطور)
توجه : شرطیا دوتا فعل رو مجزوم میکنند و معناي دوتا فعل رو تغییر میدن . (اذا- اذاما- لو: مجزوم نمی کنند)
توجه : شرطیا بهتره با هر معنی بشن
نکته : شرطیا اول میان با «فعل .... فعل» یا «فعل .... فـَ»
نکته : «فاء» جواب شرط با «قَد ، لا ، لَن ، فعل امر» یا «جمله ي اسمیه»
فرمول ترجمه ی شرط :
<<اگه>> فلفل بخوري می سوزي یا خواهی سوخت.
نکته : جوابِ شرط بی فعل ، معنیِ «است» میگیره.
حل و بررسی پنج مثال
مرور سریع تدریس ادوات شرط
برسی و تحلیل سه تست از مبحث ادوات شرط :
سراسری انسانی 94
سراسری انسانی 94
سراسری هنر 94
توضیحات استد جلادتی در پایان فیلم : فرمول های گفته شده برای ترجمه رو همگی مرور کنید چون هر چه جلو تر میریم مباحث به
هم مرتبط تر (مباحث قبلی پیش نیاز مباحث بعدی) میشوند . -
جلسه ی شانزدهم تدریس ترجمه (قسمت چهارم)
زمان : 14 دقیقه و 42 ثانیه
تدریس:
جلسه ١٦ ترجمه (ادوات جازمه)
توضیحات استاد جلادتی :
ادوات جازمه ی فعل 4 تا هستند و هر ساله سوال کنکور سراسری هستند بعد از تدریس فرمول ها رو چندین بار بخونید و حفظ کنید
و مرور نیز داشته باشید چون این ادوات جازمه و فرمول های آنها خیلی خیلی فرار هستند .
ادوات جازمه يك فعل :
لم یا لما+ مضارع مجزوم --> ماضی ساده ي منفی یا ماضی نقلی منفی ( لمّا : هنوز)
حل و بررسی 2 مثال
لا نهی + مضارع مجزوم --> امر منفی (انجام نده)
حل وبررسی 1 مثال
لا نفی + مضارع --> مضارع منفی (نجام نمی دی )
حل و بررسی 1 مثال
لِ امر + مضارع مجزوم --> باید + مضارع التزامی
حل و بررسی 1 مثال
نکته 1 : لما + فعل ماضی --> هنگامیکه + ماضی
نکته2 : لِمَ --> برای چه ( لِ + ما )
حل و بررسی 2 مثال
نکته 3 : منفی کننده ها بیان تو فرمولاي دیگه ، اون فرمولا منفی میشن .
حل و بررسی 2 مثال
توضیحات استاد جلادتی : قبل از مشاهده ی فیلم بررسی تست های مبحث ادوات جازمه ی فعل ، فرمول های ادوات جازمه را مرور
و حفظ کنید و قبل از حل تست ها در فیلم خودتان تست ها را حل کنید و بعد به بررسی تست ها در فیلم توجه کنید .
حل وبررسی 2 تست از مبحث ادوات جازمه ی فعل :
سراسری انسانی 92
سراسری تجربی 94
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/5/26/5430