Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. ادبیات و زبان فارسی
  4. جزوه و روزی یک تست آرایه های ادبی
نهاد یا مسند ؟
AquaA
سلام تو جمله زیر کان سوخته را جان شد الان جان مسند هستش یا نهاد ؟ چجوری اینو تشخیص میدید؟ (تشخیص نهاد و ... بلدم اینجا مشکل خوردم ) @ریاضیا @تجربیا @دوازدهم
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
E.B.BUTTERFLYE
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
امتحان نهایی
منتظر ظهورم
سلام میشه بگین برای امتحان نهایی کودوم شعرها حفظیه؟ و اینکه قسمتی هست که حذف کرده باشن؟ بارم بندی درس ها چجوریه؟ من دوباره میخوام کنکور بدم و امتحانای نهایی رو باید شرکت کنم برا همین چیزی نمیدونم ممنون میشم کمکم کنین
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
E.B.BUTTERFLYE
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
این چیه؟
Hg L 0H
سلام مجدد مشت خونین قلبم داخل درس9 گفته میشه اضافه ی تشبیهی معنی جمله رو خوب متوجه نمیشم یا چی؟ چون من فکر کردم اضافه ی استعاره ایه و تشخیص یعنی قلب به انسانی تشبیه شده که مشت داره @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
چند سوال...
wanderingW
سلام توی این جمله که میگه تو از آن منی و من از آن. تو حذف فعل به قرینه لفظی نمیشه؟ یجا نوشته بود به قرینه معنایی حذف داریم درسته ؟ چرا؟ یه سوال دیگه میشه بگید تو این جمله جوان چرا مسند هست؟ عشق جاودانی همواره معشوق را جوان می‌بیند. @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
نوع را
AquaA
[image: 1747637711673-93106a8f-c54d-46e8-806c-14123fc7c91f-image.png] سلام اینجا نوع را مفعولی هست یا فک اضافه ؟ چرا ؟ @تجربیا @ریاضیا @دوازدهم
ادبیات و زبان فارسی
نقش دستوری
آیلینآ
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
از کجا میشه فهمید؟
Hg L 0H
سلام داریم: زیبا ترین نواحیِ عالم نواحی میشه هسته زیبا ترین میشه صفت برای هسته اما عالم چطور صفته؟ @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
E.B.BUTTERFLYE
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
معنی و مفهوم
msoq sharifM
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
مجاز و کنایه
msoq sharifM
سلام خسته نباشید دوستان فرق بین مجاز و کنایه مگر این نیست که کنایه یه عبارته و مجاز یه کلمه هست اما پیش اومده که تو متن در پیز دیگه داره میگه مثلا عبارت سر و کله اش پیدا شد رو در نطر بگیرید چون یه عبارته فکر میکنم کنایه باشه اما در واقع مجازه چرا؟ یا مثلا اسم و رسم داشتن یه عبارته درسه؟ولی کنایه در نطر گرفته نشده و مجازه میشه توضیح بدید ولی مثلا رنگین بودن سفره کنایه از انواع مختلف غذا در نطر گرفته شده
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
E.B.BUTTERFLYE
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
تشبیه
msoq sharifM
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
سوال دستور
AquaA
[image: 1747333504968-1000013067-resized.jpg] سلام جواب این چی میشه ؟ من خودم گزینه دو زدم ولی خب غلط گرفته شده @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
یه سوال کوچیک
Hg L 0H
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
._.Zahra.K.
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات زمینه های مختلف
._.Zahra.K.
سلام این زمینه های حماسی داستانی قهرمانی و خرق عادت چی هستن و از کجا تشخیصشون بدم؟ توی یک سری درسای حماسی و شاهنامه اینا خیلی ازشون استفاده میشه اگه ویدیو یا چیزی رو هم می‌شناسید که خوب توضیح داده باشه ممنون میشم معرفی کنین @دانش-آموزان-آلاء @دوازدهم @یازدهم
ادبیات و زبان فارسی
نوع این وابسته وابسته
Anzw 18A
دوستان سلام چطورین؟ یه سوال کوچولو داشتم تو عبارت " معلم کلاس سوم و چهارم ابتدایی من"، کلمه "ابتدایی" وابسته وابسته از چه نوعیه؟! صفت مضاف الیهه برای کلاس؟ یا صفت صفته برای سوم و چهارم؟ @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
E.B.BUTTERFLYE
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی

جزوه و روزی یک تست آرایه های ادبی

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده ادبیات و زبان فارسی
10 دیدگاه‌ها 3 کاربران 6.6k بازدیدها 1 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • behnam_esmaeeliB آفلاین
    behnam_esmaeeliB آفلاین
    behnam_esmaeeli
    مشاور ابریشم
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    با سلام دوستان عزیز
    آرایه های ادبی سهمیش 3 تست در کنکوره که میشه 12 درصد
    ما تو دبیرستان آرایه های ادبی رو تابستون درس میدم وبعد هفته ای 5 الی 10 تا تست به عنوان تکلیف به بچه ها داده میشه . که با بررسی هایی که روی کارنامه های اونا تو کنکور سراسری انجام شده به این نتیجه رسیدیم که این کار نتیجه بخشه

    بنابراین من از امروز روزی یه تست ارایه قرار میدم با جوابش امیدوارم که شما هم نتیجه بگیرید.
    شاید بگید پس درسنامش کو نمیشه که آرایه ها رو ندونیم و تست بزنیم در جوابتون باید بگم :

    بخش بیاموزیم در پایان این درس ها که در زیر میاد مرجع اصلیه (کلی کتاب کمک آموزشی تو بازار واسه آرایه ها هست اما من توصیه میکنم هیچ کدوم از این کتاب ها رو نخرید چون همشون یه توضیح کوتاه دادن و معمولا با خوندن اونا همون چیزی رو متوجه میشید که با خوندن مرجع اصلی هم به اون نتیجه میرسید)
    پس شد بخش بیاموزیم ها در پایان درس های :ادبیات اول دبیرستان (درس3و6و8) ادبیات دوم دبیرستان (درس1و2و5و12و17و23) ادبیات سوم دبیرستان (درس2و8)

    آرایه های ادبی با تکرار و تمرین اسون میشه اول همه ی بخش های بالا رو بخونید بعد برید سراغ تست .

    اگه خیلی به داشتن درسنامه اصرار دارید من به زودی یه درسنامه که واسه انتشارات دریافته رو واسه دانلود میزارم

    حالا بریم سراغ تست اول

    کدام آرایه در بیت زیر دیده نمی*شود؟

    1. روا مدار خدایا که در حریم وصال / رقیب محرم و هجران نصیب من باشد (تضاد- استعاره)
    2. من آن نگین سلیمان به هیچ نستانم / که گاه گاه بر او دست اهرمن باشد(تلمیح- مجاز)
    3. صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد /ور نه اندیشه ی این کار فراموشش باد (اسلوب معادله- تناسب)
    4. و آن که یک جرعه می از دست تواند دادن /دست با شاهد مقصود در آغوشش باد (تشبیه- کنایه).
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      پایخ ::courage:

    گزینه 3. این بیت اسلوب معادله ندارد. استعاره گزینه 1 «حریم وصال» است: وصال مثل جای مقدسی که حریم دارد مثل حریم کعبه، حریم مسجد و ... . وصال و هجران تضاد است. در گزینه 2 «نگین» مجاز از انگشتر است و تلمیح دارد به داستان جنی که انگشتر سلیمان را ربود. در گزینه 4 «شاهد مقصود» اضافه تشبیهی است: مقصود مثل زیبارویی است که آن را در آغوش می*کشند.

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • behnam_esmaeeliB آفلاین
      behnam_esmaeeliB آفلاین
      behnam_esmaeeli
      مشاور ابریشم
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      behnam;2407 said:

      با سلام دوستان عزیز آرایه های ادبی سهمیش 3 تست در کنکوره که میشه 12 درصد ما تو دبیرستان آرایه های ادبی رو تابستون درس میدم وبعد هفته ای 5 الی 10 تا تست به عنوان تکلیف به بچه ها داده میشه . که با بررسی هایی که روی کارنامه های اونا تو کنکور سراسری انجام شده به این نتیجه رسیدیم که این کار نتیجه بخشه بنابراین من از امروز زوزی یه تست ارایه قرار میدم با جوابش امیدوارم که شما هم نتیجه بگیرید. شاید بگید پس درسنامش کو نمیشه که آرایه ها رو ندونیم و تست بزنیم در جوابتون باید بگم بخش بیاموزیم در پایان این درس ها که در زیر میاد مرجع اصلیه (کلی کتاب کمک آموزشی تو بازار واسه آرایه ها هست اما من توصیه میکنم هیچ کدوم از این کتاب ها رو نخرید چون همشون یه توضیح کوتاه دادن و معمولا با خوندن اونا همون چیزی رو متوجه میشید که با خوندن مرجع اصلی هم به اون نتیجه میرسید) پس شد بخش بیاموزیم ها در پایان درس های :ادبیات اول دبیرستان (درس3و6و8) ادبیات دوم دبیرستان (درس1و2و5و12و17و23) ادبیات سوم دبیرستان (درس2و8)
      آرایه های ادبی با تکرار و تمرین اسون میشه اول همه ی بخش های بالا رو بخونید بعد برید سراغ تست .اگه خیلی به داشتن درسنامه اصرار دارید من به زودی یه درسنامه که واسه انتشارات دریافته رو واسه دانلود میزارم

      کدام آرایه در بیت زیر دیده نمی*شود؟

      1. روا مدار خدایا که در حریم وصال / رقیب محرم و هجران نصیب من باشد (تضاد- استعاره)
      2. من آن نگین سلیمان به هیچ نستانم / که گاه گاه بر او دست اهرمن باشد(تلمیح- مجاز)
      3. صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد /ور نه اندیشه ی این کار فراموشش باد (اسلوب معادله- تناسب)
      4. و آن که یک جرعه می از دست تواند دادن /دست با شاهد مقصود در آغوشش باد (تشبیه- کنایه).
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        پایخ ::courage:

      گزینه 3. این بیت اسلوب معادله ندارد. استعاره گزینه 1 «حریم وصال» است: وصال مثل جای مقدسی که حریم دارد مثل حریم کعبه، حریم مسجد و ... . وصال و هجران تضاد است. در گزینه 2 «نگین» مجاز از انگشتر است و تلمیح دارد به داستان جنی که انگشتر سلیمان را ربود. در گزینه 4 «شاهد مقصود» اضافه تشبیهی است: مقصود مثل زیبارویی است که آن را در آغوش می*کشند.

      اینم درس نامه ارایه های ادبی
      http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01405511707.pdf

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      0
      • sohrabS آفلاین
        sohrabS آفلاین
        sohrab
        مدیر
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        بسیار عالی این درسنامه توسط دکتر هامون سبطی از انتشارات دریافت هست، اینکه هر روز یه تست قرار می دید واقعا عالی است،

        دوستان اگر سوال داشتند تاپیک جداگانه بزنند،
        و لطفا هر روز تست ها را پاسخ به همین پست ارسال کنید و من این موضوع را مهم می کنم

        ​اگر می خواهید این موضوع را پرینت کنید، از ابزارهای موضوع -> پرینت را انتخاب نمایید.

        هیچ پدر سوخته بازیی بالاتر از صداقت و راستگویی نیست.

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • behnam_esmaeeliB آفلاین
          behnam_esmaeeliB آفلاین
          behnam_esmaeeli
          مشاور ابریشم
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #4

          با سلام همان طور که وعده داده بودم هر روز یک تست قرار میدم با جواب اینم تست دوم

          در کدام گزینه ایهام *و تلمیح نمی*بینید؟

          1. بر مهر چرخ و شیوه*ی او نیست اعتماد /ای وای بر کسی که شد ایمن ز مکر وی
          2. جهان پیر رعنا را ترحم در جبلت نیست / ز مهر او چه می*پرسی در او همت چه می*بندی
          3. اورنگ کو گلچهر کو نقش وفا و مهر کو /حالی من اندر عاشقی داو تمامی میزنم
          4. ز دوستان تو آموخت در طریقت مهر /سپیده دم که صبا چاک زد شعار سیاه

          پاسخ:

          گزینه 4: مهر ایهام تناسب دارد. معنی اصلی طریق محبت است و مهر در معنی خورشید با سپیده دم تناسب دارد. در سایر گزینه ها:
          گزینه 1: مهر ایهام دارد: خورشید و محبت. تلمیح به بی اعتباری دنیا.
          گزینه 2: مشابه گزینه پیش.
          گزینه 3: وفا و مهر نام عاشق و معشوقی مشابه لیلی و مجنون بوده است. بنابراین هم تلمیح دارد و هم ایهام.

          خود تست :
          http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01405589388.pdf
          پاسخ تست:
          http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01405589431.pdf

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • behnam_esmaeeliB آفلاین
            behnam_esmaeeliB آفلاین
            behnam_esmaeeli
            مشاور ابریشم
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            با سلام سومین روز وسومین تست

            در کدام دو بیت تشبیه، ایهام و تناسب دیده می*شود؟

            • الف- آن ترک پری چهره که دوش از بر ما رفت / یا رب چه خطا دید که از راه خطا رفت

            • ب- دو چشم شوخ تو برهم زده خطا و حبش / به چین زلف تو ماچین و هند داده خراج

            • ج- پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت / آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد

            • د- غمزه* ی شوخ تو خونم به خطا می*ریزد / فرصتش باد که خوش فکر صوابی دارد

            1. الف و د / 2- ج و ب 3- ب و د / 4- الف و ب
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              پاسخ :
              گزینه 4. توضیح ابیات:
              الف: در «پری*چهره» تشبیه دیده می*شود. یعنی آن*که چهره*ای چون پری دارد. «خطا»ی دوم در بیت ایهام دارد. یکی به معنی «اشتباه»، و
              دیگری شهری در ترکستان چین به پروراندن خوبرویان و آهوی مشک مشهور است. در معنی اخیر، این واژه با «ترک» مصرع اول تناسب دارد.
              در باقی گزینه*ها:
              ب: این گزینه هم صحیح است. گزینه 2: چین در مصرع دوم ایهام دارد: «چین و شکن» و «کشور چین». (در معنی اخیر زلف یار به کشور تشبیه شده است.) تناسب بین خطا و حبش و چین و ماچین و هند نیز مشهود است. (خطا در مصرع اول با توجه به توضیح گزینه*ی پیش ایهام تناسب دارد.)
              گزینه 3: هیچ یک از موارد دیده نمی شود.
              گزینه 4: تشبیه و ایهام دیده نمی*شود. خطا در این بیت تنها یک معنی دارد. بین غمزه و شوخ خون ریختن می*توان تناسب قائل شد.
              خنده و گریه*ی عشاق ز جایی دگر است / می*سرایم به شب و وقت سحر می*مویم(ایهام تناسب عشاق)

            خود تست:
            http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01405696900.pdf
            پاسخ تست :
            http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01405696947.pdf

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            0
            • behnam_esmaeeliB آفلاین
              behnam_esmaeeliB آفلاین
              behnam_esmaeeli
              مشاور ابریشم
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              سلام اینم تست چهارم

              در کدام گزینه ایهام، تشخیص و تناسب نمی*بینید؟

              1. به تنگ چشمی آن ترک لشگری نازم / که حمله بر من مسکین یک قبا آورد
              2. به مردمی که دل دردمند حافظ را /مزن به ناوک دلدوز مردم افکن چشم
              3. من از بازوی خود دارم بسی شکر / که زور مردم*آزاری ندارم
              4. مراد دل ز تماشای باغ عالم چیست؟ / به دست مردم چشم از رخ تو گل چیدن.
                .
                .
                .
                .
                .
                .
                .
                .
                .
                .
                .
                پاسخ :
                گزینه 3: در این بیت فقط مراعات بین زور و بازو دیده می شود و سایر موارد وجود ندارد.
                گزینه 1:ایهام:تنگ چشمی: یکی چشمهای باریک و دیگری حرص و طمع.
                گزینه 2: ایهام: مردم افکن به دو معنای افکننده ی انسان و افکننده ی مردمک چشم. تشخیص: نسبت دادن ناوک انداختن به چشم. تناسب:مردم،چشم
                گزینه 4:در بیت ایهام تناسب وجود دارد.مردم به معنای مردمک چشم است اما معنای دیگرش(انسان) با دست،چشم و رخ تناسب دارد. هم چنین نسبت دادن گل چیدن به دست مردمک چشم تشخیص است.

              خود تست:
              http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01405792133.pdf
              پاسخ تست:
              http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01405792234.pdf

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • behnam_esmaeeliB آفلاین
                behnam_esmaeeliB آفلاین
                behnam_esmaeeli
                مشاور ابریشم
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                تست پنجم :

                کدام گزینه ایهام ندارد؟

                1. خزینه*ی دل حافظ به زلف و خال مده / که کارهای چنین حد هر سیاهی نیست
                2. سواد زلف سیاه تو جاعل الظلمات / بیاض روی چو ماه تو فالق الاصباح
                3. ز بنفشه تاب دارم که ز زلف او زند دم / تو سیاه کم بها بین که چه در دماغ دارد
                4. دی گله*ای ز طره*اش کردم و از سر فسوس / گفت که این سیاه کج گوش به من نمی*کند.
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  پاسخ:
                  گزینه 2:در این گزینه ایهام وجود ندارد.
                  در سایر گزینه ها کلمه ی سیاه ایهام دارد:1- سیاه رنگ 2- غلام سیاه پوست. ضمنا سواد و بیاض به ترتیب به معنای چرکنویس و پاکنویس با هم ایهام تناسب دارند.

                خود تست:
                http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01405878314.pdf
                پاسخ تست:
                http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01405878442.pdf

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • behnam_esmaeeliB آفلاین
                  behnam_esmaeeliB آفلاین
                  behnam_esmaeeli
                  مشاور ابریشم
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #8

                  کدام آرایه را دربیت زیر نمی*بینید؟
                  « سلامی چو بوی خوش آشنایی / بر آن مردم دیده*ی روشنایی»

                  1. استعاره*ی مکنیه و تشبیه
                  2. تتابع اضافات و حس*آمیزی
                  3. حسن تعلیل و واج*آرایی
                  4. ایهام و تناسب.
                    .
                    .
                    .
                    .
                    .
                    .
                    .
                    ..
                    .
                    .
                    .
                    پاسخ:
                    گزینه 3:در بیت حسن تعلیل و واج آرایی وجود ندارد.
                    گزینه 1: استعاره مکنیه: برای آشنایی بو فرض کردن یعنی آشنایی گلی است که بودارد. تشبیه: سلام به بوی خوش آشنایی
                    گزینه 2: تتابع اضافات: مردمف دیده*یف روشنایی دو مضاف*الیه پشت سر هم آمنده و تتابع اضافات را شکل داده است. استعاره مصرحه: مردم دیده استعاره از یار است.
                    گزینه 4:ایهام : مردم ، تناسب: مردم، دیده، روشنایی

                  خود تست:
                  http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01406002990.pdf
                  پاسخ تست:
                  http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01406003056.pdf

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • behnam_esmaeeliB آفلاین
                    behnam_esmaeeliB آفلاین
                    behnam_esmaeeli
                    مشاور ابریشم
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #9

                    در کدام گزینه ایهام، کنایه و تشخیص دیده می*شود؟

                    1. به بوی نافه*ای کآخر صبا زان طره بگشاید /زتاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دلها
                    2. مژه*ی سیاهت ار کرد به خون ما اشارت / ز فریب او بیندیش و غلط مکن نگارا
                    3. دور دار از خاک و خون دامن چو بر ما بگذری / کاندرین ره کشته بسیارند قربان شما 4.چنین که صومعه آلوده شد ز خون دلم / گرم به باده بشویید حق به دست شماست
                      .
                      .
                      .
                      .
                      .
                      .
                      .
                      .
                      .
                      .
                      .
                      .
                      پاسخ:
                      گزینه 1:ایهام:بوی(توضیح در سؤالات پیشین ذکر شد). کنایه: خون در دل افتادن: دچار رنج و درد شدن. تشخیص: گشودن طره به باد صبا نسبت داده شده.
                      گزینه 2:تنها تشخیص دیده می شود: اشارت کردن به کشتن کسی توسط مژه ی چشم.
                      گزینه 3: هیچ موردی دیده نمی شود..
                      گزینه 4: ایهام: حق به دست شما است:1- حق با شما است. 2- آنچه در دست شماست حق است.

                    خود تست:
                    http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01406003297.pdf
                    پاسخ تست:
                    http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/12_01406003339.pdf

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • m.agangar92gmail.comM آفلاین
                      m.agangar92gmail.comM آفلاین
                      m.agangar92gmail.com
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #10

                      ممنون🐅🐅

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      پاسخ
                      • پاسخ به عنوان موضوع
                      وارد شوید تا پست بفرستید
                      • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                      • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                      • بیشترین رای ها


                      • درون آمدن

                      • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                      • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                      • اولین پست
                        آخرین پست
                      0
                      • دسته‌بندی‌ها
                      • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                      • جدیدترین پست ها
                      • برچسب‌ها
                      • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                      • دوره‌های آلاء
                      • گروه‌ها
                      • راهنمای آلاخونه
                        • معرفی آلاخونه
                        • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                        • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                        • استفاده از ابزارهای ادیتور
                        • معرفی گروه‌ها
                        • لینک‌های دسترسی سریع