Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. ریاضی تجربی
  4. نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه )
راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۴
F FuF
کنکور ریاضی یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین گروه‌های آزمایشی در کنکور سراسری است. بیشتر داوطلبان این رشته به دنبال ورود به رشته‌های مهندسی و علوم پایه هستند. با اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه، داوطلبان مجاز می‌توانند تا سقف ۱۵۰ کدرشته محل انتخاب کنند. این انتخاب‌ها باید با دقت و آگاهی انجام شود، چرا که کوچک‌ترین اشتباه ممکن است روی آینده تحصیلی و شغلی افراد تأثیر بگذارد. زمان و نحوه انتخاب رشته انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۴ از طریق سامانه سازمان سنجش در نشانی my.sanjesh.org انجام می‌شود. بر اساس اطلاعیه منتشرشده، فرصت انتخاب رشته تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت. داوطلبان باید قبل از ورود به سامانه، دفترچه انتخاب رشته را دانلود و به‌طور کامل مطالعه کنند تا با شرایط و ظرفیت رشته‌ها آشنا شوند. اهمیت انتخاب رشته اصولی بسیاری از داوطلبان پس از دریافت کارنامه دچار سردرگمی می‌شوند؛ اینکه رتبه کسب‌شده برای کدام دانشگاه و رشته مناسب است؟ چگونه باید اولویت‌بندی کرد؟ پاسخ این پرسش‌ها در گرو داشتن یک انتخاب رشته اصولی و علمی است. توجه به علاقه شخصی، بازار کار، شرایط دانشگاه‌ها و همچنین رتبه و سهمیه از مهم‌ترین نکات در این مسیر است. بررسی کارنامه انتخاب رشته کارنامه اولیه منتشرشده در سایت سازمان سنجش، راهنمای اصلی داوطلب برای انتخاب رشته است. این کارنامه شامل سه بخش اصلی است: مشخصات فردی و تحصیلی: اطلاعات هویتی، معدل کتبی و نوع سهمیه. وضعیت مجاز بودن: مشخص می‌کند که داوطلب در چه دوره‌هایی مانند روزانه، شبانه، پیام‌نور یا دانشگاه فرهنگیان حق انتخاب رشته دارد. نمرات و رتبه‌ها: درصد دروس، تراز، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری. این بخش مهم‌ترین معیار در انتخاب رشته محسوب می‌شود. ظرفیت پذیرش در کنکور ریاضی اگرچه طی سال‌های اخیر تعداد داوطلبان گروه ریاضی کاهش یافته است، اما همچنان رشته‌های مهندسی پرطرفدارترین انتخاب محسوب می‌شوند. با توجه به ظرفیت‌های اعلام‌شده در دانشگاه‌های روزانه، شبانه، پردیس‌های خودگردان، فرهنگیان و دانشگاه‌های غیرانتفاعی، شانس قبولی برای بسیاری از داوطلبان وجود دارد. کاهش تعداد متقاضیان در سال‌های اخیر، قبولی در رشته‌های مهندسی را برای داوطلبان جدی‌تر و ساده‌تر کرده است. نقش رتبه و سهمیه در انتخاب رشته رتبه هر داوطلب نقش کلیدی در نتیجه نهایی دارد. علاوه بر رتبه، سهمیه منطقه و بومی‌گزینی نیز در پذیرش مؤثر است. به همین دلیل، مقایسه مستقیم رتبه‌های داوطلبان مناطق مختلف چندان منطقی نیست. هر داوطلب باید بر اساس شرایط سهمیه و استان بومی خود، رشته‌ها و دانشگاه‌ها را انتخاب کند. انتخاب رشته در دانشگاه آزاد کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر ادغام شده‌اند. به همین خاطر تمامی داوطلبان ریاضی که در کنکور شرکت کرده‌اند و کد دسترسی انتخاب رشته آزاد را دریافت کرده‌اند، می‌توانند در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت کنند. این مرحله برای بسیاری از داوطلبان اهمیت زیادی دارد، زیرا دانشگاه آزاد بخش بزرگی از ظرفیت رشته‌های مهندسی و علوم پایه را به خود اختصاص داده است. توصیه‌های مهم برای داوطلبان ریاضی علاقه شخصی را فراموش نکنید: فقط به ظرفیت یا رتبه قبولی توجه نکنید. انتخاب رشته‌ای که مطابق با علاقه و استعداد شما باشد آینده بهتری رقم می‌زند. اطلاعات دفترچه را دقیق بخوانید: شرایط خاص برخی رشته‌ها (مثل فرهنگیان) ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد. مشورت با افراد آگاه: استفاده از تجربه مشاوران تحصیلی یا دانشجویان سال‌های گذشته می‌تواند خطاهای انتخاب رشته را کاهش دهد. چینش درست اولویت‌ها: انتخاب‌های اول را به رشته‌ها و دانشگاه‌های ایده‌آل خود اختصاص دهید و به‌تدریج سراغ گزینه‌های مطمئن‌تر بروید. فرصت دانشگاه آزاد را جدی بگیرید: ممکن است رتبه‌تان برای روزانه مناسب نباشد اما در آزاد بتوانید همان رشته محبوب را ادامه دهید. سهمیه‌ها و تأثیر آن‌ها اکثر داوطلبان کنکور ریاضی مشمول سهمیه مناطق یک، دو یا سه می‌شوند. تعیین منطقه بر اساس محل تحصیل سه سال آخر دبیرستان است. علاوه بر این، سهمیه‌های ایثارگران، جانبازان و مناطق محروم هم وجود دارد که شرایط پذیرش را تغییر می‌دهد. آشنایی با نحوه اعمال سهمیه‌ها می‌تواند مسیر انتخاب رشته را روشن‌تر کند. و در آخر... انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۴ فرصتی سرنوشت‌ساز برای داوطلبان این گروه آزمایشی است. کاهش تعداد متقاضیان باعث شده شانس قبولی در رشته‌های مهندسی و علوم پایه افزایش یابد. اما موفقیت نهایی تنها با یک انتخاب رشته هوشمندانه و دقیق به دست می‌آید. توصیه می‌شود پیش از ثبت انتخاب‌ها در سایت سنجش، دفترچه را کامل بررسی کنید، از مشاوره‌های تخصصی بهره ببرید و اولویت‌های خود را بر اساس علاقه، رتبه و شرایط سهمیه تنظیم نمایید.
ریاضی تجربی
رسم تابع
N
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
حل معادله براکت دار
N
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
کسی این تست از ای کیو رو بلده ؟
Fatemeh Karimi 7F
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
جزوه ریاضی
Y
سلام وقت بخیر من دارم دوره های استاد وحید قلیچ خانی رو میبینم میخواستم بدونم استاد جزوه دارن برا دوره؟؟
ریاضی تجربی
کتاب تست برای ریاضی و فیزیک کنکور تجربی
Z
بهترین منبع کنکور برای ریاضی و فیزیک جامع بهم بگید از روی تجربه بقیه نگید اگه واقعا استفاده کردید ونتیجه گرفتید بگید
ریاضی تجربی
جابجا نوشتن نسبت تشابه مثلثا
Zaahra._.Z
سلام بچه ها من وقتی میخوام نسبت اضلاع متشابه مثلث هارو بنویسم همش جابه‌جایی مینویسم راهی، ترتیبی، تکنیکی چیزی هست که طبق اون درست بنویسم؟
ریاضی تجربی
ریاضی
م
چطوری ریاضی بخونم
ریاضی تجربی
معادله
Zaahra._.Z
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
معادله
Zaahra._.Z
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
زاویه مجهول
آیلینآ
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
اتحاد ها
ح
اتحاد ها
ریاضی تجربی
ریاضی
E.B.BUTTERFLYE
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
ریاضی
5
سلام بچه ها خوبین؟ من ریاضیم تقریبا صفره صفرع هیچیم بلد نیستم. کنکوری ۴۰۵ام. کلاس کدوم استاد بهتره؟
ریاضی تجربی
تاپیک همخوانی ریاضی
_
خب دیگه نوبتیم باشه نوبت منه تاپیک بزنم ریاضی رو هم رفع اشکال کنیم هم همخوانی و همه جوره باهم پیش بریم که ۲۰ شیم ️
ریاضی تجربی
ساده سازی حد
SavageS
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
ریاضی
S
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
فاکتور گیری
م
[image: 1745226196798-screenshot_2025421_133130.png] سلام بچها بالایی اصلیه س پایینی فاکتورگیری شده میشه ی دور کامل بنویسین
ریاضی تجربی
بهینه‌سازی
wanderingW
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
اکسترمم نسبی
آیلینآ
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی

نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه )

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده ریاضی تجربی
13 دیدگاه‌ها 3 کاربران 142 بازدیدها 3 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • Mr Unknown XDM آفلاین
    Mr Unknown XDM آفلاین
    Mr Unknown XD
    دانش آموزان آلاء
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    یک تابع
    یعنی دستگاهی که اینطوری تعریف میشه
    f(∆)=@
    یعنی
    هر موقع به تابع ∆رو دادیم به ما @ رو میده
    ببین ورودی برای اهمیت داره
    بهش مثلث بدم اتساین رو میده
    بهش مثلا مربع بدم فلان رو میده درسته؟
    حالا ما میایم تابع ( یا سیستم رو دستکاری میکنیم)
    مثلا میگیم این تابع تغییر کنه بشه
    f(x-1)
    خب
    ببین دستگاه همون دستگاه هست
    خروجی هاش فرقی نکرد
    فقط ورودی هاشو دستکاری کردن
    یعنی هنوزم اگر بتونه ∆رو بگیره
    به ما @
    میده
    ببین در واقعیت هم همینه
    امکان نداره دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بزنی
    بهت طلا بده
    تو دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بازم بهت شکلات میده
    خب
    الان در چه صورت به ما دوباره @ رو میده؟
    در صورتی که بتونم این رو به وجود بیارم
    f(∆)
    یعنی بتونیم به ایکس چیزی بدم که در نهایت نهایت بهش ∆ وارد بشه
    خب ببین
    به x-1
    چی بهش بدم تا در نهایت ∆ بشه ؟؟
    یعنی
    x-1=∆
    پس باید بهش
    x=∆+1
    این رو باید بهش بدیم.
    یعنی اگر مثلث بعلاوه یک رو بهش بدم اون بهش مثلث وارد میشه
    در نهایت به من @ رو میده
    خب حالا همین الان مفهوم انتقال رو تا حدی باید فهمیده باشی
    ببین
    تابع تبدیل شد به
    f(x-1)
    اما این بار باید بهش مثلث +۱ رو وارد کنیم تا اون خروجی قبلی رو به ما بده درسته؟؟؟
    یعنی چی ∆+1????
    مثلث بعلاوه یک یعنی انگار قبلا ∆ میدادیم
    اما الان ∆+۱
    یعنی یک واحد اومده سمت راست
    ببین این اشتباه رایج بیشتر بچه ها هست
    که میگن
    خب
    f(x-1)
    خب چون منهای یک شده
    پس یک تابع رو میاریم سمت چپ
    اما نه
    الان فهمیدیم که باید برای اوکی بودنش ( منظورم از اوکی بودن چیه؟؟ منظورم اینه برای اینکه دوباره همون @ رو بگیریم باید ∆+۱ بهش بدیم) انگار باید یک واحد بیاد سمت راست
    خب این تا اینجا

    س 1 پاسخ آخرین پاسخ
    4
    • Mr Unknown XDM آفلاین
      Mr Unknown XDM آفلاین
      Mr Unknown XD
      دانش آموزان آلاء
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      خب حالا شاید مسئله سخت تر شد یا تابع بیشتر عوض بشه
      یعنی شد
      f(2x-2)
      الان چی؟؟
      الان چی کار کنم تا دوباره @ رو بگیرم؟
      خب مفاهیم رو یک دور مرور کن
      تابع در چه صورت به ما @ میده؟
      وقتی که ∆ رو دریافت کنه
      خب اوکی
      یعنی باید به جای
      2x-2
      باشه ∆
      تا که اینطوری بشه
      f(∆)=@
      پس
      باید
      2x-2=∆
      پس
      1️⃣2x=∆+2
      2️⃣x=(∆+2)/2
      خب
      یک کم سخت به نظر میاد ولی سخت نیست
      ببین مرحله اول(1️⃣) چی شد؟
      اومدم ۲ رو بردم اون سمت
      شد ∆+2
      یعنی چی؟؟ در پایان کار میگم
      بعد در مرحله دوم(2️⃣) چی شد
      اومدم تقسیم بر دو کردم یعنی چی؟؟ در پایان میگم
      بعد اوکی شد
      خب حالا این اتفاقات در واقع همون انتقال هست
      یعنی چی؟
      یعنی در مرحله اول 1️⃣ دو واحد میاری تابع رو سمت راست ( چرا راست؟؟؟ مگه تبدیل نشد به ∆+۲ یعنی چی ؟ یعنی اینکه به جای ∆ باید دو تا کنار ترشو بزارم) انگار تابع اومده دو واحد سمت راست)
      خب در مرحله دوم 2️⃣ چی میشه؟ تقسیم بر دو میشه چرا تقسیم بر دو؟؟( چون اینطوری شد دیگه
      (∆+2)/2
      خب پس تقسیم بر دو هم از اینجا هست )

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • Mr Unknown XDM آفلاین
        Mr Unknown XDM آفلاین
        Mr Unknown XD
        دانش آموزان آلاء
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        خب سوال تو گفته
        √2x+6
        خب
        یعنی چی؟
        میخوام با همون مفهوم وکار های قبلی پیش برم
        ببین قبلا اگر قرار بود بهش ∆ بدم
        بهم @ بده
        الان هم تابع اولیش واضحه چی بوده
        در اصل اول اول اول بوده
        √x
        درسته؟
        خب یعنی اول اگر قرار بود
        ∆ بگیره بهم @ بده
        حالا ما دستکاری کردیم
        √2x+6
        ببین حکایت همون حکایته بازم باید به ازای وقتی که ∆ گرفت بهم @ رو بده
        یعنی
        2x+6=∆
        مرحله اول 1️⃣
        2x=∆-6
        .....
        مرحله دوم 2️⃣
        x=(∆-6)/2

        خب در مرحله اول 1️⃣ چی شد؟؟
        به جای اینکه مثلث باشه
        شد
        ∆-۶
        یعنی چی؟؟؟
        یعنی باید به جای ∆
        ۶ تا عقب ترشو بزارم
        پس تابع رادیکال ایکس رو ۶ واحد میارم عقب
        خب مرحله دوم 2️⃣
        چی شد؟؟ تقسیم بر ۲ شد درسته؟
        پس منم به جای
        ∆-6
        باید بزارم
        (∆-6)/2
        یعنی نصف اون
        پس همه چی رو تقسیم بر ۲ میکنم

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • Mr Unknown XDM آفلاین
          Mr Unknown XDM آفلاین
          Mr Unknown XD
          دانش آموزان آلاء
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #4

          IMG_20220425_181707_830.jpg
          در کل از همه این اراجیف فهمیدیم که نحوه انتقال مربوط به عشق هر کسی هست یعنی هر کسی به عشق خودش چطوری اون معادله رو حل میکنه اما بچه ها به صورت حفظی و یک روند همیشگی چون اینطوری حل میکنن در نتیجه معلم ها هم با همین روند تدریسش میکنن اما هیچ ترتیبی نیست
          برای رسم
          f( 2x+1) هیچ دلیلی نداره اول ۱ رو اثر بدی بعد ۲ رو مهم میگم نحوه حل معادله هست اگر کسی خواست عادی حل کنه اول یک رو میبره اون بر بعد تقسیم بر دو می‌کنه. خب پس روندش میشه اول یک واحد به چپ بعد تقسیم بر ۲ اما یکی شاید حال کنه اول تقسیم بر دو کنه بعد ½ رو ببره اون سمت اینم درسته یعنی انگار اول همه رو تقسیم بر دو میکنه بعد ½ میکشه سمت چپ

          Hamid.sH 1 پاسخ آخرین پاسخ
          1
          • Mr Unknown XDM آفلاین
            Mr Unknown XDM آفلاین
            Mr Unknown XD
            دانش آموزان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            چند تا سوالو هم بررسی میکنم که حدس میدم
            گیج باشی موقع تحلیل کردنش
            رسم
            f(|x|)
            خب ببین وقتی میخوای اینو رسم کنی چی کار میکنی؟ اگر قوانینش رو حفظ باشی مستقیم بخش منفی رو پاک میکنم و همون بخش مثبت رو نسبت به محور عرض ها قرینه میکنم و رسم میشه ، اما این فقط از جذابیت ریاضی کم می‌کنه واقعیتش چی بوده؟ چه اتفاقاتی میوفته؟
            خب بریم بررسی کنیم
            اول میگم برام اون چیزی که داخل قرار میگیره مهمه
            پس مثلا قراره ∆داخل باشه خب
            پس معادله رو مینویسم تا ببینم تغییراتش چیه
            |x|=∆
            خب
            اگر ایکسا مثبت باشه میشه
            x=∆
            اگر ایکس ها منفی باشه میشه
            x=-∆
            خب
            اینا رو چطوری رسم کنم یک کم فکر کن در واقع انگار میخوای همین دو تارو ترجمه کنیشون
            گفتی اگر ایکس + باشه جواب میشه∆
            خب پس در جاهایی که ایکس مثبت هست تغییری نداشتم ،
            اما اگر ایکس - باشه
            ∆ رو رسم نکنم ، بلکه
            -∆
            رو رسم کنم خب یعنی چی؟ یعنی هر چی مثبت بوده رو برعکس کن ( اصطلاحا نسبت به محور عرض ها قرینه کن و رسم کن )
            چند تا مثال دیگه هم هست
            دیگه تایپ نمیکنمش

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            1
            • Mr Unknown XDM آفلاین
              Mr Unknown XDM آفلاین
              Mr Unknown XD
              دانش آموزان آلاء
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              IMG_20220425_182152_984.jpg

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              2
              • Mr Unknown XDM Mr Unknown XD

                IMG_20220425_181707_830.jpg
                در کل از همه این اراجیف فهمیدیم که نحوه انتقال مربوط به عشق هر کسی هست یعنی هر کسی به عشق خودش چطوری اون معادله رو حل میکنه اما بچه ها به صورت حفظی و یک روند همیشگی چون اینطوری حل میکنن در نتیجه معلم ها هم با همین روند تدریسش میکنن اما هیچ ترتیبی نیست
                برای رسم
                f( 2x+1) هیچ دلیلی نداره اول ۱ رو اثر بدی بعد ۲ رو مهم میگم نحوه حل معادله هست اگر کسی خواست عادی حل کنه اول یک رو میبره اون بر بعد تقسیم بر دو می‌کنه. خب پس روندش میشه اول یک واحد به چپ بعد تقسیم بر ۲ اما یکی شاید حال کنه اول تقسیم بر دو کنه بعد ½ رو ببره اون سمت اینم درسته یعنی انگار اول همه رو تقسیم بر دو میکنه بعد ½ میکشه سمت چپ

                Hamid.sH آفلاین
                Hamid.sH آفلاین
                Hamid.s
                فارغ التحصیلان آلاء
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                Mr Unknown XD این قرینه نسبت به محور عرض ها رو متوجه نشدم میشه بگی چطوره

                مروح کن دل و جان را...🌊🕊

                Hamid.sH Mr Unknown XDM 2 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • Hamid.sH Hamid.s

                  Mr Unknown XD این قرینه نسبت به محور عرض ها رو متوجه نشدم میشه بگی چطوره

                  Hamid.sH آفلاین
                  Hamid.sH آفلاین
                  Hamid.s
                  فارغ التحصیلان آلاء
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #8

                  @حمید-صباحی در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                  Mr Unknown XD این قرینه نسبت به محور عرض ها رو متوجه نشدم میشه بگی چطوره

                  فک میکنم باید میگفتی نسبت به محوط طول ها دیگه؟

                  مروح کن دل و جان را...🌊🕊

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • Mr Unknown XDM Mr Unknown XD

                    یک تابع
                    یعنی دستگاهی که اینطوری تعریف میشه
                    f(∆)=@
                    یعنی
                    هر موقع به تابع ∆رو دادیم به ما @ رو میده
                    ببین ورودی برای اهمیت داره
                    بهش مثلث بدم اتساین رو میده
                    بهش مثلا مربع بدم فلان رو میده درسته؟
                    حالا ما میایم تابع ( یا سیستم رو دستکاری میکنیم)
                    مثلا میگیم این تابع تغییر کنه بشه
                    f(x-1)
                    خب
                    ببین دستگاه همون دستگاه هست
                    خروجی هاش فرقی نکرد
                    فقط ورودی هاشو دستکاری کردن
                    یعنی هنوزم اگر بتونه ∆رو بگیره
                    به ما @
                    میده
                    ببین در واقعیت هم همینه
                    امکان نداره دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بزنی
                    بهت طلا بده
                    تو دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بازم بهت شکلات میده
                    خب
                    الان در چه صورت به ما دوباره @ رو میده؟
                    در صورتی که بتونم این رو به وجود بیارم
                    f(∆)
                    یعنی بتونیم به ایکس چیزی بدم که در نهایت نهایت بهش ∆ وارد بشه
                    خب ببین
                    به x-1
                    چی بهش بدم تا در نهایت ∆ بشه ؟؟
                    یعنی
                    x-1=∆
                    پس باید بهش
                    x=∆+1
                    این رو باید بهش بدیم.
                    یعنی اگر مثلث بعلاوه یک رو بهش بدم اون بهش مثلث وارد میشه
                    در نهایت به من @ رو میده
                    خب حالا همین الان مفهوم انتقال رو تا حدی باید فهمیده باشی
                    ببین
                    تابع تبدیل شد به
                    f(x-1)
                    اما این بار باید بهش مثلث +۱ رو وارد کنیم تا اون خروجی قبلی رو به ما بده درسته؟؟؟
                    یعنی چی ∆+1????
                    مثلث بعلاوه یک یعنی انگار قبلا ∆ میدادیم
                    اما الان ∆+۱
                    یعنی یک واحد اومده سمت راست
                    ببین این اشتباه رایج بیشتر بچه ها هست
                    که میگن
                    خب
                    f(x-1)
                    خب چون منهای یک شده
                    پس یک تابع رو میاریم سمت چپ
                    اما نه
                    الان فهمیدیم که باید برای اوکی بودنش ( منظورم از اوکی بودن چیه؟؟ منظورم اینه برای اینکه دوباره همون @ رو بگیریم باید ∆+۱ بهش بدیم) انگار باید یک واحد بیاد سمت راست
                    خب این تا اینجا

                    س آفلاین
                    س آفلاین
                    سید حسین حسینی 0
                    دانش آموزان آلاء
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #9

                    Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                    یک تابع
                    یعنی دستگاهی که اینطوری تعریف میشه
                    f(∆)=@
                    یعنی
                    هر موقع به تابع ∆رو دادیم به ما @ رو میده
                    ببین ورودی برای اهمیت داره
                    بهش مثلث بدم اتساین رو میده
                    بهش مثلا مربع بدم فلان رو میده درسته؟
                    حالا ما میایم تابع ( یا سیستم رو دستکاری میکنیم)
                    مثلا میگیم این تابع تغییر کنه بشه
                    f(x-1)
                    خب
                    ببین دستگاه همون دستگاه هست
                    خروجی هاش فرقی نکرد
                    فقط ورودی هاشو دستکاری کردن
                    یعنی هنوزم اگر بتونه ∆رو بگیره
                    به ما @
                    میده
                    ببین در واقعیت هم همینه
                    امکان نداره دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بزنی
                    بهت طلا بده
                    تو دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بازم بهت شکلات میده
                    خب
                    الان در چه صورت به ما دوباره @ رو میده؟
                    در صورتی که بتونم این رو به وجود بیارم
                    f(∆)
                    یعنی بتونیم به ایکس چیزی بدم که در نهایت نهایت بهش ∆ وارد بشه
                    خب ببین
                    به x-1
                    چی بهش بدم تا در نهایت ∆ بشه ؟؟
                    یعنی
                    x-1=∆
                    پس باید بهش
                    x=∆+1
                    این رو باید بهش بدیم.
                    یعنی اگر مثلث بعلاوه یک رو بهش بدم اون بهش مثلث وارد میشه
                    در نهایت به من @ رو میده
                    خب حالا همین الان مفهوم انتقال رو تا حدی باید فهمیده باشی
                    ببین
                    تابع تبدیل شد به
                    f(x-1)
                    اما این بار باید بهش مثلث +۱ رو وارد کنیم تا اون خروجی قبلی رو به ما بده درسته؟؟؟
                    یعنی چی ∆+1????
                    مثلث بعلاوه یک یعنی انگار قبلا ∆ میدادیم
                    اما الان ∆+۱
                    یعنی یک واحد اومده سمت راست
                    ببین این اشتباه رایج بیشتر بچه ها هست
                    که میگن
                    خب
                    f(x-1)
                    خب چون منهای یک شده
                    پس یک تابع رو میاریم سمت چپ
                    اما نه
                    الان فهمیدیم که باید برای اوکی بودنش ( منظورم از اوکی بودن چیه؟؟ منظورم اینه برای اینکه دوباره همون @ رو بگیریم باید ∆+۱ بهش بدیم) انگار باید یک واحد بیاد سمت راست
                    خب این تا اینجا

                    خب اینکه بخوای چشمی بگی یکی راست یا چپ درس نیست باید به اندازه ریشه داخل پرانتز اگه + بود راست ببری و اگه منفی بود چپ.

                    Mr Unknown XDM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    1
                    • س سید حسین حسینی 0

                      Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                      یک تابع
                      یعنی دستگاهی که اینطوری تعریف میشه
                      f(∆)=@
                      یعنی
                      هر موقع به تابع ∆رو دادیم به ما @ رو میده
                      ببین ورودی برای اهمیت داره
                      بهش مثلث بدم اتساین رو میده
                      بهش مثلا مربع بدم فلان رو میده درسته؟
                      حالا ما میایم تابع ( یا سیستم رو دستکاری میکنیم)
                      مثلا میگیم این تابع تغییر کنه بشه
                      f(x-1)
                      خب
                      ببین دستگاه همون دستگاه هست
                      خروجی هاش فرقی نکرد
                      فقط ورودی هاشو دستکاری کردن
                      یعنی هنوزم اگر بتونه ∆رو بگیره
                      به ما @
                      میده
                      ببین در واقعیت هم همینه
                      امکان نداره دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بزنی
                      بهت طلا بده
                      تو دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بازم بهت شکلات میده
                      خب
                      الان در چه صورت به ما دوباره @ رو میده؟
                      در صورتی که بتونم این رو به وجود بیارم
                      f(∆)
                      یعنی بتونیم به ایکس چیزی بدم که در نهایت نهایت بهش ∆ وارد بشه
                      خب ببین
                      به x-1
                      چی بهش بدم تا در نهایت ∆ بشه ؟؟
                      یعنی
                      x-1=∆
                      پس باید بهش
                      x=∆+1
                      این رو باید بهش بدیم.
                      یعنی اگر مثلث بعلاوه یک رو بهش بدم اون بهش مثلث وارد میشه
                      در نهایت به من @ رو میده
                      خب حالا همین الان مفهوم انتقال رو تا حدی باید فهمیده باشی
                      ببین
                      تابع تبدیل شد به
                      f(x-1)
                      اما این بار باید بهش مثلث +۱ رو وارد کنیم تا اون خروجی قبلی رو به ما بده درسته؟؟؟
                      یعنی چی ∆+1????
                      مثلث بعلاوه یک یعنی انگار قبلا ∆ میدادیم
                      اما الان ∆+۱
                      یعنی یک واحد اومده سمت راست
                      ببین این اشتباه رایج بیشتر بچه ها هست
                      که میگن
                      خب
                      f(x-1)
                      خب چون منهای یک شده
                      پس یک تابع رو میاریم سمت چپ
                      اما نه
                      الان فهمیدیم که باید برای اوکی بودنش ( منظورم از اوکی بودن چیه؟؟ منظورم اینه برای اینکه دوباره همون @ رو بگیریم باید ∆+۱ بهش بدیم) انگار باید یک واحد بیاد سمت راست
                      خب این تا اینجا

                      خب اینکه بخوای چشمی بگی یکی راست یا چپ درس نیست باید به اندازه ریشه داخل پرانتز اگه + بود راست ببری و اگه منفی بود چپ.

                      Mr Unknown XDM آفلاین
                      Mr Unknown XDM آفلاین
                      Mr Unknown XD
                      دانش آموزان آلاء
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #10

                      سید حسین حسینی 0 در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                      Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                      یک تابع
                      یعنی دستگاهی که اینطوری تعریف میشه
                      f(∆)=@
                      یعنی
                      هر موقع به تابع ∆رو دادیم به ما @ رو میده
                      ببین ورودی برای اهمیت داره
                      بهش مثلث بدم اتساین رو میده
                      بهش مثلا مربع بدم فلان رو میده درسته؟
                      حالا ما میایم تابع ( یا سیستم رو دستکاری میکنیم)
                      مثلا میگیم این تابع تغییر کنه بشه
                      f(x-1)
                      خب
                      ببین دستگاه همون دستگاه هست
                      خروجی هاش فرقی نکرد
                      فقط ورودی هاشو دستکاری کردن
                      یعنی هنوزم اگر بتونه ∆رو بگیره
                      به ما @
                      میده
                      ببین در واقعیت هم همینه
                      امکان نداره دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بزنی
                      بهت طلا بده
                      تو دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بازم بهت شکلات میده
                      خب
                      الان در چه صورت به ما دوباره @ رو میده؟
                      در صورتی که بتونم این رو به وجود بیارم
                      f(∆)
                      یعنی بتونیم به ایکس چیزی بدم که در نهایت نهایت بهش ∆ وارد بشه
                      خب ببین
                      به x-1
                      چی بهش بدم تا در نهایت ∆ بشه ؟؟
                      یعنی
                      x-1=∆
                      پس باید بهش
                      x=∆+1
                      این رو باید بهش بدیم.
                      یعنی اگر مثلث بعلاوه یک رو بهش بدم اون بهش مثلث وارد میشه
                      در نهایت به من @ رو میده
                      خب حالا همین الان مفهوم انتقال رو تا حدی باید فهمیده باشی
                      ببین
                      تابع تبدیل شد به
                      f(x-1)
                      اما این بار باید بهش مثلث +۱ رو وارد کنیم تا اون خروجی قبلی رو به ما بده درسته؟؟؟
                      یعنی چی ∆+1????
                      مثلث بعلاوه یک یعنی انگار قبلا ∆ میدادیم
                      اما الان ∆+۱
                      یعنی یک واحد اومده سمت راست
                      ببین این اشتباه رایج بیشتر بچه ها هست
                      که میگن
                      خب
                      f(x-1)
                      خب چون منهای یک شده
                      پس یک تابع رو میاریم سمت چپ
                      اما نه
                      الان فهمیدیم که باید برای اوکی بودنش ( منظورم از اوکی بودن چیه؟؟ منظورم اینه برای اینکه دوباره همون @ رو بگیریم باید ∆+۱ بهش بدیم) انگار باید یک واحد بیاد سمت راست
                      خب این تا اینجا

                      خب اینکه بخوای چشمی بگی یکی راست یا چپ درس نیست باید به اندازه ریشه داخل پرانتز اگه + بود راست ببری و اگه منفی بود چپ.

                      سلام من داشتم توضیح برای کسی دیگه میدادم نع درسته اینو قبلنا به عنوان کنفرانس داخل کلاس اجرا کردم مثلا
                      f(x+1) الان ریشه داخل میشه ۱- خب طبق گفته تو هم اوکی هست طبق گفته های منم مشکلی نداره که ، هر دو به یک جواب میرسیم ،، من داشتم روند کلی رو توضیح میدادم ,( داخل یک تاپیک دیگه داشت بحث سر ترتیب عملیات هاش میشد من اومدم توضیح بدم ترتیبی وجود نداره )

                      س 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      2
                      • Mr Unknown XDM Mr Unknown XD

                        سید حسین حسینی 0 در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                        Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                        یک تابع
                        یعنی دستگاهی که اینطوری تعریف میشه
                        f(∆)=@
                        یعنی
                        هر موقع به تابع ∆رو دادیم به ما @ رو میده
                        ببین ورودی برای اهمیت داره
                        بهش مثلث بدم اتساین رو میده
                        بهش مثلا مربع بدم فلان رو میده درسته؟
                        حالا ما میایم تابع ( یا سیستم رو دستکاری میکنیم)
                        مثلا میگیم این تابع تغییر کنه بشه
                        f(x-1)
                        خب
                        ببین دستگاه همون دستگاه هست
                        خروجی هاش فرقی نکرد
                        فقط ورودی هاشو دستکاری کردن
                        یعنی هنوزم اگر بتونه ∆رو بگیره
                        به ما @
                        میده
                        ببین در واقعیت هم همینه
                        امکان نداره دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بزنی
                        بهت طلا بده
                        تو دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بازم بهت شکلات میده
                        خب
                        الان در چه صورت به ما دوباره @ رو میده؟
                        در صورتی که بتونم این رو به وجود بیارم
                        f(∆)
                        یعنی بتونیم به ایکس چیزی بدم که در نهایت نهایت بهش ∆ وارد بشه
                        خب ببین
                        به x-1
                        چی بهش بدم تا در نهایت ∆ بشه ؟؟
                        یعنی
                        x-1=∆
                        پس باید بهش
                        x=∆+1
                        این رو باید بهش بدیم.
                        یعنی اگر مثلث بعلاوه یک رو بهش بدم اون بهش مثلث وارد میشه
                        در نهایت به من @ رو میده
                        خب حالا همین الان مفهوم انتقال رو تا حدی باید فهمیده باشی
                        ببین
                        تابع تبدیل شد به
                        f(x-1)
                        اما این بار باید بهش مثلث +۱ رو وارد کنیم تا اون خروجی قبلی رو به ما بده درسته؟؟؟
                        یعنی چی ∆+1????
                        مثلث بعلاوه یک یعنی انگار قبلا ∆ میدادیم
                        اما الان ∆+۱
                        یعنی یک واحد اومده سمت راست
                        ببین این اشتباه رایج بیشتر بچه ها هست
                        که میگن
                        خب
                        f(x-1)
                        خب چون منهای یک شده
                        پس یک تابع رو میاریم سمت چپ
                        اما نه
                        الان فهمیدیم که باید برای اوکی بودنش ( منظورم از اوکی بودن چیه؟؟ منظورم اینه برای اینکه دوباره همون @ رو بگیریم باید ∆+۱ بهش بدیم) انگار باید یک واحد بیاد سمت راست
                        خب این تا اینجا

                        خب اینکه بخوای چشمی بگی یکی راست یا چپ درس نیست باید به اندازه ریشه داخل پرانتز اگه + بود راست ببری و اگه منفی بود چپ.

                        سلام من داشتم توضیح برای کسی دیگه میدادم نع درسته اینو قبلنا به عنوان کنفرانس داخل کلاس اجرا کردم مثلا
                        f(x+1) الان ریشه داخل میشه ۱- خب طبق گفته تو هم اوکی هست طبق گفته های منم مشکلی نداره که ، هر دو به یک جواب میرسیم ،، من داشتم روند کلی رو توضیح میدادم ,( داخل یک تاپیک دیگه داشت بحث سر ترتیب عملیات هاش میشد من اومدم توضیح بدم ترتیبی وجود نداره )

                        س آفلاین
                        س آفلاین
                        سید حسین حسینی 0
                        دانش آموزان آلاء
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #11

                        Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                        سید حسین حسینی 0 در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                        Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                        یک تابع
                        یعنی دستگاهی که اینطوری تعریف میشه
                        f(∆)=@
                        یعنی
                        هر موقع به تابع ∆رو دادیم به ما @ رو میده
                        ببین ورودی برای اهمیت داره
                        بهش مثلث بدم اتساین رو میده
                        بهش مثلا مربع بدم فلان رو میده درسته؟
                        حالا ما میایم تابع ( یا سیستم رو دستکاری میکنیم)
                        مثلا میگیم این تابع تغییر کنه بشه
                        f(x-1)
                        خب
                        ببین دستگاه همون دستگاه هست
                        خروجی هاش فرقی نکرد
                        فقط ورودی هاشو دستکاری کردن
                        یعنی هنوزم اگر بتونه ∆رو بگیره
                        به ما @
                        میده
                        ببین در واقعیت هم همینه
                        امکان نداره دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بزنی
                        بهت طلا بده
                        تو دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بازم بهت شکلات میده
                        خب
                        الان در چه صورت به ما دوباره @ رو میده؟
                        در صورتی که بتونم این رو به وجود بیارم
                        f(∆)
                        یعنی بتونیم به ایکس چیزی بدم که در نهایت نهایت بهش ∆ وارد بشه
                        خب ببین
                        به x-1
                        چی بهش بدم تا در نهایت ∆ بشه ؟؟
                        یعنی
                        x-1=∆
                        پس باید بهش
                        x=∆+1
                        این رو باید بهش بدیم.
                        یعنی اگر مثلث بعلاوه یک رو بهش بدم اون بهش مثلث وارد میشه
                        در نهایت به من @ رو میده
                        خب حالا همین الان مفهوم انتقال رو تا حدی باید فهمیده باشی
                        ببین
                        تابع تبدیل شد به
                        f(x-1)
                        اما این بار باید بهش مثلث +۱ رو وارد کنیم تا اون خروجی قبلی رو به ما بده درسته؟؟؟
                        یعنی چی ∆+1????
                        مثلث بعلاوه یک یعنی انگار قبلا ∆ میدادیم
                        اما الان ∆+۱
                        یعنی یک واحد اومده سمت راست
                        ببین این اشتباه رایج بیشتر بچه ها هست
                        که میگن
                        خب
                        f(x-1)
                        خب چون منهای یک شده
                        پس یک تابع رو میاریم سمت چپ
                        اما نه
                        الان فهمیدیم که باید برای اوکی بودنش ( منظورم از اوکی بودن چیه؟؟ منظورم اینه برای اینکه دوباره همون @ رو بگیریم باید ∆+۱ بهش بدیم) انگار باید یک واحد بیاد سمت راست
                        خب این تا اینجا

                        خب اینکه بخوای چشمی بگی یکی راست یا چپ درس نیست باید به اندازه ریشه داخل پرانتز اگه + بود راست ببری و اگه منفی بود چپ.

                        سلام من داشتم توضیح برای کسی دیگه میدادم نع درسته اینو قبلنا به عنوان کنفرانس داخل کلاس اجرا کردم مثلا
                        f(x+1) الان ریشه داخل میشه ۱- خب طبق گفته تو هم اوکی هست طبق گفته های منم مشکلی نداره که ، هر دو به یک جواب میرسیم ،، من داشتم روند کلی رو توضیح میدادم ,( داخل یک تاپیک دیگه داشت بحث سر ترتیب عملیات هاش میشد من اومدم توضیح بدم ترتیبی وجود نداره )

                        درسته من هم به بقیه گفتم میدونم توهم میدونی

                        Mr Unknown XDM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • Hamid.sH Hamid.s

                          Mr Unknown XD این قرینه نسبت به محور عرض ها رو متوجه نشدم میشه بگی چطوره

                          Mr Unknown XDM آفلاین
                          Mr Unknown XDM آفلاین
                          Mr Unknown XD
                          دانش آموزان آلاء
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #12

                          @حمید-صباحی در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                          Mr Unknown XD این قرینه نسبت به محور عرض ها رو متوجه نشدم میشه بگی چطوره

                          ببین
                          مثلا
                          F(-x).
                          الان این قرینه نسبت به چه محوری هست؟؟
                          خب ببین طبق قاعده میگی
                          ∆=x- خب
                          حالا معادلشو حل میکنی البته فقط کافیه قرینه کنیش تا حل بشه (حل معادله یعنی رسیدن به ۱ دونع ایکس واحد یعنی چیزی دور و برش نباشه ) خب میشه
                          x=∆-
                          فقط اومدم قرینع کردم
                          چی رو؟؟∆ رو خب دلتا اصلا چی بود؟؟ مربوط به ورودی و اینا هست یعنی قراره ایکس ها قرینع بشن خب تو یک محورو تصور کن برای اینکه ایکس ها قرینع بشن ( باید نسبت به اون محور عمودیه قرینع کنی)

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • س سید حسین حسینی 0

                            Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                            سید حسین حسینی 0 در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                            Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                            یک تابع
                            یعنی دستگاهی که اینطوری تعریف میشه
                            f(∆)=@
                            یعنی
                            هر موقع به تابع ∆رو دادیم به ما @ رو میده
                            ببین ورودی برای اهمیت داره
                            بهش مثلث بدم اتساین رو میده
                            بهش مثلا مربع بدم فلان رو میده درسته؟
                            حالا ما میایم تابع ( یا سیستم رو دستکاری میکنیم)
                            مثلا میگیم این تابع تغییر کنه بشه
                            f(x-1)
                            خب
                            ببین دستگاه همون دستگاه هست
                            خروجی هاش فرقی نکرد
                            فقط ورودی هاشو دستکاری کردن
                            یعنی هنوزم اگر بتونه ∆رو بگیره
                            به ما @
                            میده
                            ببین در واقعیت هم همینه
                            امکان نداره دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بزنی
                            بهت طلا بده
                            تو دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بازم بهت شکلات میده
                            خب
                            الان در چه صورت به ما دوباره @ رو میده؟
                            در صورتی که بتونم این رو به وجود بیارم
                            f(∆)
                            یعنی بتونیم به ایکس چیزی بدم که در نهایت نهایت بهش ∆ وارد بشه
                            خب ببین
                            به x-1
                            چی بهش بدم تا در نهایت ∆ بشه ؟؟
                            یعنی
                            x-1=∆
                            پس باید بهش
                            x=∆+1
                            این رو باید بهش بدیم.
                            یعنی اگر مثلث بعلاوه یک رو بهش بدم اون بهش مثلث وارد میشه
                            در نهایت به من @ رو میده
                            خب حالا همین الان مفهوم انتقال رو تا حدی باید فهمیده باشی
                            ببین
                            تابع تبدیل شد به
                            f(x-1)
                            اما این بار باید بهش مثلث +۱ رو وارد کنیم تا اون خروجی قبلی رو به ما بده درسته؟؟؟
                            یعنی چی ∆+1????
                            مثلث بعلاوه یک یعنی انگار قبلا ∆ میدادیم
                            اما الان ∆+۱
                            یعنی یک واحد اومده سمت راست
                            ببین این اشتباه رایج بیشتر بچه ها هست
                            که میگن
                            خب
                            f(x-1)
                            خب چون منهای یک شده
                            پس یک تابع رو میاریم سمت چپ
                            اما نه
                            الان فهمیدیم که باید برای اوکی بودنش ( منظورم از اوکی بودن چیه؟؟ منظورم اینه برای اینکه دوباره همون @ رو بگیریم باید ∆+۱ بهش بدیم) انگار باید یک واحد بیاد سمت راست
                            خب این تا اینجا

                            خب اینکه بخوای چشمی بگی یکی راست یا چپ درس نیست باید به اندازه ریشه داخل پرانتز اگه + بود راست ببری و اگه منفی بود چپ.

                            سلام من داشتم توضیح برای کسی دیگه میدادم نع درسته اینو قبلنا به عنوان کنفرانس داخل کلاس اجرا کردم مثلا
                            f(x+1) الان ریشه داخل میشه ۱- خب طبق گفته تو هم اوکی هست طبق گفته های منم مشکلی نداره که ، هر دو به یک جواب میرسیم ،، من داشتم روند کلی رو توضیح میدادم ,( داخل یک تاپیک دیگه داشت بحث سر ترتیب عملیات هاش میشد من اومدم توضیح بدم ترتیبی وجود نداره )

                            درسته من هم به بقیه گفتم میدونم توهم میدونی

                            Mr Unknown XDM آفلاین
                            Mr Unknown XDM آفلاین
                            Mr Unknown XD
                            دانش آموزان آلاء
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #13

                            سید حسین حسینی 0 در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                            Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                            سید حسین حسینی 0 در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                            Mr Unknown XD در نحوه انتقال ( تصحیح یک اشتباه ) گفته است:

                            یک تابع
                            یعنی دستگاهی که اینطوری تعریف میشه
                            f(∆)=@
                            یعنی
                            هر موقع به تابع ∆رو دادیم به ما @ رو میده
                            ببین ورودی برای اهمیت داره
                            بهش مثلث بدم اتساین رو میده
                            بهش مثلا مربع بدم فلان رو میده درسته؟
                            حالا ما میایم تابع ( یا سیستم رو دستکاری میکنیم)
                            مثلا میگیم این تابع تغییر کنه بشه
                            f(x-1)
                            خب
                            ببین دستگاه همون دستگاه هست
                            خروجی هاش فرقی نکرد
                            فقط ورودی هاشو دستکاری کردن
                            یعنی هنوزم اگر بتونه ∆رو بگیره
                            به ما @
                            میده
                            ببین در واقعیت هم همینه
                            امکان نداره دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بزنی
                            بهت طلا بده
                            تو دستگاه شکلات سازی رو دستکاری کنی بازم بهت شکلات میده
                            خب
                            الان در چه صورت به ما دوباره @ رو میده؟
                            در صورتی که بتونم این رو به وجود بیارم
                            f(∆)
                            یعنی بتونیم به ایکس چیزی بدم که در نهایت نهایت بهش ∆ وارد بشه
                            خب ببین
                            به x-1
                            چی بهش بدم تا در نهایت ∆ بشه ؟؟
                            یعنی
                            x-1=∆
                            پس باید بهش
                            x=∆+1
                            این رو باید بهش بدیم.
                            یعنی اگر مثلث بعلاوه یک رو بهش بدم اون بهش مثلث وارد میشه
                            در نهایت به من @ رو میده
                            خب حالا همین الان مفهوم انتقال رو تا حدی باید فهمیده باشی
                            ببین
                            تابع تبدیل شد به
                            f(x-1)
                            اما این بار باید بهش مثلث +۱ رو وارد کنیم تا اون خروجی قبلی رو به ما بده درسته؟؟؟
                            یعنی چی ∆+1????
                            مثلث بعلاوه یک یعنی انگار قبلا ∆ میدادیم
                            اما الان ∆+۱
                            یعنی یک واحد اومده سمت راست
                            ببین این اشتباه رایج بیشتر بچه ها هست
                            که میگن
                            خب
                            f(x-1)
                            خب چون منهای یک شده
                            پس یک تابع رو میاریم سمت چپ
                            اما نه
                            الان فهمیدیم که باید برای اوکی بودنش ( منظورم از اوکی بودن چیه؟؟ منظورم اینه برای اینکه دوباره همون @ رو بگیریم باید ∆+۱ بهش بدیم) انگار باید یک واحد بیاد سمت راست
                            خب این تا اینجا

                            خب اینکه بخوای چشمی بگی یکی راست یا چپ درس نیست باید به اندازه ریشه داخل پرانتز اگه + بود راست ببری و اگه منفی بود چپ.

                            سلام من داشتم توضیح برای کسی دیگه میدادم نع درسته اینو قبلنا به عنوان کنفرانس داخل کلاس اجرا کردم مثلا
                            f(x+1) الان ریشه داخل میشه ۱- خب طبق گفته تو هم اوکی هست طبق گفته های منم مشکلی نداره که ، هر دو به یک جواب میرسیم ،، من داشتم روند کلی رو توضیح میدادم ,( داخل یک تاپیک دیگه داشت بحث سر ترتیب عملیات هاش میشد من اومدم توضیح بدم ترتیبی وجود نداره )

                            درسته من هم به بقیه گفتم میدونم توهم میدونی

                            اها اوکیه🙏🏻 ولی ترتیبشون بهم ریخت😂 شاید موقع خوندن زیاد فهمیده نشه

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            1
                            پاسخ
                            • پاسخ به عنوان موضوع
                            وارد شوید تا پست بفرستید
                            • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                            • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                            • بیشترین رای ها


                            • درون آمدن

                            • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                            • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                            • اولین پست
                              آخرین پست
                            0
                            • دسته‌بندی‌ها
                            • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                            • جدیدترین پست ها
                            • برچسب‌ها
                            • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                            • دوره‌های آلاء
                            • گروه‌ها
                            • راهنمای آلاخونه
                              • معرفی آلاخونه
                              • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                              • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                              • استفاده از ابزارهای ادیتور
                              • معرفی گروه‌ها
                              • لینک‌های دسترسی سریع