Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
zeinab dehghaniZ

zeinab dehghani

@zeinab dehghani
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
1.6k
موضوع ها
35
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
56
دنبال‌شونده‌ها
16

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • ☘ادبیات کنکور☘
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

    🌸%(#ff0000)[تست ۱] 🌸
    مفهوم بیت «%(#ff0000)[به هست و نیست مرنجان ضمیر و خوش می باش _ که نیستی است سرانجام هر کمال که هست]» با کدام بيت متناسب نیست؟
    %(#ff0000)[۱)] از آن طرف نپذیرد کمال او نقصان / وز این طرف شرف روزگارما باشد
    %(#ff0000)[۲)]بدین اقبال یک هفته که بفزاید مشوغه غره / که چون ماه دوهفته است آن کز افزونی است نقصانش
    %(#ff0000)[۳)] میانه کار همی باش و بس کمال مجوی / که مه تمام نشد جز ز بهر نقصان را
    %(#ff0000)[۴)] منتهای کمال نقصان است / گل بریزدبه وقت سیرابی

    4

    ادبیات و زبان فارسی

  • ☘ادبیات کنکور☘
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

    🌸%(#ff0000)[تست ۲] 🌸
    مفهوم عبارت «%(#ff0000)[وجود عاشق از عشق است؛ بی عشق چگونه زندگانی کند؟ حیات از عشق میشناس و ممات بی عشق می یاب.]» با کدام بیت تناسب مفهومی ندارد؟
    %(#ff0000)[۱)] کسی کز عشق خالی شد فسرده ست / گرش صد جان بود بی عشق مرده ست
    %(#ff0000)[۲)] ای حیات عاشقان در مردگی / دل نیابی جز که در دل بردگی
    %(#ff0000)[۳)] اگر صد آب حیوان خورده باشی /چو عشقی در تو نبود، مرده باشی
    %(#ff0000)[۴)] هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق / بر او نمرده به فتوای من نماز کنید

    2

    ادبیات و زبان فارسی

  • ☘ادبیات کنکور☘
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

    🌸%(#ff0000)[تست ۳] 🌸
    در کدام بیت بعضی از آرایه های ذکر شده در مقابل آن، به کار نرفته است؟
    %(#ff0000)[۱)] سبزۂ خوابیده را بیدار سازد آب و من /چون شوم مست از شراب ناب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تضاد - تشخیص]
    %(#ff0000)[۲)] از سرم تانگذرد می، کم نگردد رعشه ام /هم چو ماهی در میان آب خوابم میبرد: %(#ff0000)[اغراق - تشبيه]
    %(#ff0000)[۳)] نیست غیر از گوشه عزلت مرا جایی قرار / در صدف چون گوهر سیراب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تناسب - اسلوب معادله]
    %(#ff0000)[۴)] غفلت من از شتاب زندگی خواهد فزود / رفته رفته زین صدای آب خوابم میبرد. %(#ff0000)[استعاره - نغمۂ حروف]

    3
    اسلوب نداره به نظرمن:/

    ادبیات و زبان فارسی

  • ☘ادبیات کنکور☘
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

    🌸%(#ff0000)[تست ۴] 🌸
    (%(#ff0000)[کنایه] )در کدام بیت کم تر یافت می شود؟
    %(#ff0000)[۱)]سبک سری که زند پیش بحر لافي وجود /اگر به باد دهد سر بجاست همچو حباب
    %(#ff0000)[۲)] هرکه سجاده خود بر سر آب اندازد /هم چوکف در نظر همت مردان پوچ است
    %(#ff0000)[۳)] دهر سپیددست سیه کاسه ای است صعب /منگربه خوش زبانی این ترش میزبان
    %(#ff0000)[۴)] فلک با تنگ چشمان گوشه چشم دگر دارد/که چون فرزند کور آید، شود چشم گدا روشن

    شک دارم..شاید 2

    ادبیات و زبان فارسی

  • ☘ادبیات کنکور☘
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

    🌸%(#00ff00)[تست ۵] 🌸
    عبارت «%(#00ff00)[چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید.]» با همه ابيات، به استثنای بیت ---- قرابت مفهومی دارد.
    %(#00ff00)[۱)]درچشم پاک بین نبود رسم امتیاز/ در آفتاب سایه شاه و گدا یکی است
    %(#00ff00)[۲)]در این بساط به تمکین خود مشو مغرور /که پیش سیل فنا، کوه و كه هر دو یکی است
    %(#00ff00)[۳)]خرد را دید به چشم کی شان احولي (= دوبینی) است/ پیش ارباب بصیرت قطره و دریا یکی است
    %(#00ff00)[۴)]ز اختلاف ظرف ، گوناگون نماند رنگ می / ورنه در میخانه وحدت ميِ حمرا (= سرخ) یکی است

    2!
    :face_without_mouth:

    ادبیات و زبان فارسی

  • ☘ادبیات کنکور☘
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

    🌸 %(#0000ff)[تست ۶] 🌸
    بیت %(#0000ff)[گر نور عشق حق به دل و جانت اوفتد / بالله كز آفتاب فلک خوب تر شوی]» با کدام گزینه ارتباط مفهومی دارد؟
    %(#0000ff)[۱)] خورشید بلندی سو و من سایه ی خاکی / آنجا که تو باشی نتوان گفت که هستم
    %(#0000ff)[۲)] من خاکی نه آن گردم که از راه تو برخیزم /من گریان نه آن شمعم که بی سوز تو بنشینم
    %(#0000ff)[۳)] خاکم به باد دادی از دل مشوغبارم/ در آتشم فکندی غافل مشو ز دودم
    %(#0000ff)[۴)] خاشاک راه بودم، در کوی دوست عمری /سیل محبت آمد،ناگاه درربودم

    4

    ادبیات و زبان فارسی

  • ☘ادبیات کنکور☘
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

    🌸 %(#ff0888)[تست ۸] 🌸
    یکی از آرایه های مقابل کدام بیت نادرست است؟
    %(#ff0888)[۱)] گوشه گیران قفس را نکهت گلشن بس است /دیدۂ کنعانیان را بوی پیراهن بس است %(#ff0888)[(تلمیح، جناس)]
    %(#ff0888)[۲)] از دل پرخون تراوش کم کند اسرار عشق/پرده پوش راز گوهر سينه دريابس است %(#ff0888)[(استعاره، کنایه)]
    %(#ff0888)[۳)] هم چو طوق قمريان آغوش ما گستاخ نیست/جلوه ای از دور از آن سرو روان ما را بس است %(#ff0888)[(واج آرایی، استعاره)]
    %(#ff0888)[۴)] خط عذار بار که بگرفت ماه از او/خوش حلقه ای است لیک به در نیست راه از او %(#ff0888)[(ایهام، تنشبیه)]

    ۱
    من جناس نیافتم:/

    ادبیات و زبان فارسی

  • چجور باید حل کنم؟!
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    سلام رفقا:raised_back_of_hand_medium-light_skin_tone: :raised_back_of_hand_medium-light_skin_tone:
    وقتتون بخیــر:seedling:
    من کلا همیشه از شیمی مشکلی داشته، دارم و خواهم ... :confused_face: عععع ن دیگه ایشالله که نخواهم داشت:face_with_hand_over_mouth: :smiling_face_with_sunglasses: :upside-down_face:
    هیع...بگذریم.....
    این سوال رو میشه بهم توضیح بدین که چ جوری باید حل کنم؟!
    یعنی طریقه ی حل اینجورمساله ها چ جوریه؟!:thinking_face:
    چندبار حل کردم...هربار جوابای مختلف...گاهی عددی میان دوگزینه...یه بارهم عدد گزینه بدست اومد...ولی گزینه غلط بود:face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy:
    ن دیگه خودم میخندم،شماهاک نباید بخندین....:kitchen_knife: :face_without_mouth:
    شماها باید جواب بدین و کمک کنین:beaming_face_with_smiling_eyes:

    9c438293-60ee-436a-bbe4-9a47a25e703f-image.png
    سوال 750
    دوازدهم تجربیا ریاضیا

    شیمی شیمی شیمی1 سوال

  • گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    برایِ کنکور کارشناسی اونقدر تمامِ مسیر و اطلاعات جلوی رومون بود که فقط کافی بود انتخاب کنیم..
    انتخاب کردیم و نهایتش شد یه رتبه سه رقمی و رشته مورد علاقه^^
    اما الان کنکور ارشد و نداشتنِ هیچ مسیر و ندونستنِ انجام چه کار و چیزی
    و برای کنکور ارشد به نسبت کنکور کارشناسی حتی یک چهارم اطلاعات جانبی رو هم نداریم!!!

    سعی میکنم حتی اگه چیزی نخوندم هم باز بیام گزارشش رو بنویسم به یاد تاپیک گزارش مطالعه بچه‌های همخوانی و romisa که دوماه حیاتی آخر کنکور کارشناسی خیلی قوت قلب دادی.

    بریم ببینیم این یکی‌ کنکور نتیجه‌ش چی میشه:


    همت‌تون بلند و موفقیتاتون روزافزون

    دانشگاهی دانشگاه ساعت مطالعه فارغ التحصیل

  • گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    zeinab dehghani

    • روز اول
      کنترل خطی------ ۳ ساعت
      معادلات دیفرانسیل ------ ۴۵ دقیقه
    دانشگاهی دانشگاه ساعت مطالعه فارغ التحصیل

  • گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    zeinab dehghani در گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓 گفته است:

    zeinab dehghani

    • روز هفتم
      ادامه‌یِ تایپ و تهیه گزارش کاراموزی----- ۶ ساعت

    یه هفته گذشته و من استپم
    درگیر کارهایی فراتر از درس

    دانشگاهی دانشگاه ساعت مطالعه فارغ التحصیل

  • نمایه کنکور یا تک سوالی؟
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    @m-an سلام...من از تک سوالی استفاده کردم..
    راحت تربود=)

    سه آ سه آ

  • حتمن خودت دقت کردی😉
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    Mehdi Hosseinbor آره منم اصللن ازشون چیزی ندیده بودم ...ولی دبیرمون همیشه میگه اون آیه ای ک توی متن کتاب هست و گفت برای چه سوره و آیه ای هست حتمن لازمه ک بدونین...
    واینکه من وقتی آزمون سه آ و تحلیلشو دیدم تازه فهمیدم ک بدونیم خیلیییی خیلیییی بهتره.
    کلش هم برای دوتا سوره هست...
    ۳ و ۴ قیامت
    ۵۹ و ۶۰ نسا
    به جز اینا دیگه هیچ جا..نه توی متن و نه توی تدبرها حرفی ازنشانیِ آیات نیست...
    پ.ن:حالا اینهمه نکته به ذهنت سپردی این دوتا هم روش😅

    دین و زندگی دینی دینی دهم دینی یازدهم کنکور۱۴۰۰ نکته

  • ریلود ↔ Reload
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    خب سلام
    من تاحالا توی هیچ کدوم از این تاپیکا گزارش ندادم ،ولی خب اینجافقط مخصوص دوازدهمی هاست و این ب نظرم خیلیییی خوبه
    خب من درکل هیچوقت ساعت مطالعاتی بالایی نداشتم....وقتی هم ساعت مطالعاتی بقیه رو میشنوم شوکه میشم......اوج ساعت مطالعاتیم 5تا6ساعت بوده:beaming_face_with_smiling_eyes: :beaming_face_with_smiling_eyes:
    خب درکل شرایط خیلی مناسبی هم برای درس خوندن ندارم ک بخوام زیادبخونم ولی خب اینجوری ک نمیشه......ایشالله منم اندک اندک تاقبل از عید ب ی ساعت مطالعاتی عالی برسم
    این برنامه امروزم
    بیداری: 6
    سه ساعت فیزیک 1 فصل دو دهم رو تموم کردم(ازچندروزقبل ب اندازه ی ربع میخوندم امروزاین فصل روهم کامل تموم کردم)
    نیم ساعت تست آرایه فارسی
    45دقیقه شیمی
    ساعت خوابم هم هیچ وقت معلوم نیست :grinning_face_with_sweat: :grinning_face_with_sweat: :grinning_face_with_sweat: :grinning_face_with_sweat:

    مشاوره تحصیلی

  • فارسی3 ویه آرایه ی خوب=/
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    سلام رفقا:raised_back_of_hand_medium-light_skin_tone: :raised_back_of_hand_medium-light_skin_tone: :raised_back_of_hand_medium-light_skin_tone:
    من چندتاسوال داشتم درمورد درس فارسی:seedling:
    اول اینکه من کل کتابای ادبیات هر سه سالم کامل سفیده.....فقط تنها کاری ک کردم این بوده ک وقتی معلما سرکلاس درس میدادن؛بنده برای اینکه بتونم اون لحظاتِ بسی دلنشین رو تحمل کنم،فقط توی صفحه به صفحه ی کتابم شعرنوشتم:face_with_hand_over_mouth:
    وخب درمورد درس ادبیات از لحاظ آرایه و قرابت قوی هستم و کتاب ادبیات موضوعی کامل کنکور از نشرمیکروطلایی گاج رو دارم....
    امامیخوام بدونم شماها چ کتابی رو برای خودِ کتاب فارسی دوازدهم پیشنهاد مییدن که درسای کتاب رو کامل بررسی کرده باشه.....چون من میخوام ک هم برای نهایی بخونم و هم ازطرفی از بین سه تا کتاب فارسی،همین فارسی 3 رو کامل برای کنکوربخونم:/
    وسوال دوم هم اینکه برای آرایه ی ایهام تناسب....گاهن بعضی کلمات معنی دومشون به ذهن هیچ عادم معمولی ای نمیرسه....وخب وقتی نتونیم بفهمیم ک معانی دیگه ی کلمه مشکوک به ایهام چی هست ،نمیتونیم تشخیص بدیم که ایهام تناسب داریم یانع!!!شما برای بخاطرسپردن اینجورکلمه ها چ راهکاری پیشنهاد میدین؟؟
    دوازدهم همیار

    ادبیات و زبان فارسی فارسی

  • حتمن خودت دقت کردی😉
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    سارا M 0 سلام دوستِ خوبم...
    آره منم وقتی دینی هامو جمع و جورمیکردم فکرنمیکردم خیلی مهم باشه...فقط یه علامت کوچیک اول کتابای دینی ۱و۲خودم زده بودم....
    وخب همش دوتا سوره بیشترنیست...🙃
    توی پی دی اف ک حالاکیفیتش هم بیشتره،آدرس اینکه دقیقن توی کدوم کتاب و چه درسی و چه صفحه ای هست رو نوشتم...
    واینکه توی همه ی کتابامون فقط همین ۴تا آیه هست...فقط بخاطرت بسپار ک حالا اگه ی روزی..یه تستی دیدی ک گفت آیه ی ۵۹سوره نسا..بدونی آیه درمورد چی هست😉

    دین و زندگی دینی دینی دهم دینی یازدهم کنکور۱۴۰۰ نکته

  • گزارش مطالعه بچه های همخوانی
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    zeinab dehghani
    گزارش روز هفتم:raised_back_of_hand_medium-light_skin_tone:
    شیمی 3 ـــــ 1 ساعت
    فیزیک 2 + 62 تست ـــــ 4 ساعت
    فارسی 1 + 50 تست قرابت ـــــ 1 ساعت
    ــــــــــــــــــ
    مجموع 6 ساعت + 112 تست
    پ.ن:توبرنامم ده ساعت بود ک خب مهمان برامون اومد:/
    ..................
    گفتم زمان عشرت،دیدی که چون سرآمد؟
    گفتا خموش حافظ،کاین غصه هم سرآید
    ................
    همتتون بلــــــــند:herb:
    این شبا مارو از دعای خیر خودتون محروم نکنین(=

    مشاوره تحصیلی گزارش مطالعه

  • ☘ادبیات کنکور☘
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

    🌸%(#ff1fff)[تست ۲]🌸
    در همه ابیات، به استثنای بیت ...................... «%(#ff1fff)[جهش یا جابه جایی ضمیر]» به «%(#ff1fff)[شیوه بلاغی]» مشاهده می شود.
    %(#ff1fff)[۱ )] یکم روز بر بندهای دل بسوخت%(#ff1fff)[/] که میگفت و فرماندهش می فروخت
    %(#ff1fff)[۲)] دلم از پرده بشد «حافظ» خوش گوی کجاست؟%(#ff1fff)[/] تابه قول و غزلش ساز نوایی بکنیم
    %(#ff1fff)[۳)] گمان مبر که بداریم دستت از فتراک %(#ff1fff)[/]بدین قدر که تو از ماعنان بگردانی
    %(#ff1fff)[۴)] عنان مپیچ که گر میزنی به شمشیرم%(#ff1fff)[/] سپر کنم سر و دستت ندارم از فتراک

    شاید3!

    ادبیات و زبان فارسی

  • گزارش مطالعه بچه های همخوانی
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    zeinab dehghani
    گزارش روزنهم:raised_back_of_hand_medium-light_skin_tone:
    فیزیک 2 + 70 تست ــــــ 2 ساعت و نیم
    فارسی 1ـــــ 1 ساعت و ربع
    75 تست دینی 1و2 آزمونای قلمچی و کنور ــــــ 1ساعت و ربع
    40 تست فیزیک 1 آزمونای گاج و کنکورو بررسی شون ـــــ 1 ساعت و ربع
    جمع بندی و نت برداری فیزیک 1 ـــــ 1 ساعت و نیم
    ـــــــــــــــ
    مجموع 7 ساعت و 45 دقیقه + 185 تست
    ................
    جماعتی که در این جا نفس شمرده زدند
    در آن جهان زحسـاب و کـتاب وارســتند
    .............
    موفقیتاتون روزافزون:herb:

    مشاوره تحصیلی گزارش مطالعه

  • ☘ادبیات کنکور☘
    zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

    🌸%(#10f000)[تست ۱]🌸
    در مصراع اول کدام بیت همه آرایه های %(#10f000)[«کنایه به استعاره - تشخیص»] به کار رفته است؟
    %(#10f000)[۱)] آواز عاشقانه مادر گلو شکست %(#10f000)[/]حق با سکوت بود، صدا در گلو شکست
    %(#10f000)[۲)] ای داد، کس به داغ دل باغ، دل نداد %(#10f000)[/] ای وای، های های عزا در گلو شکست
    %(#10f000)[۳)] «بادا» مباد گشت و «مبادا» به باد رفت%(#10f000)[/] «آیا» زیاد رفت و «چرا» در گلو شکست
    %(#10f000)[۴)] آن روزهای خوب که دیدیم خواب بود%(#10f000)[/] خوابم پرید و خاطره ها در گلو شکست

    یکم پیچیده بود..ولی بنظرم4 بهش بیشتربخوره!

    ادبیات و زبان فارسی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 59
  • 60
  • 5 / 60
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع