Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
D

D.fateme.r

@D.fateme.r
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
621
موضوع ها
16
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
77
دنبال‌شونده‌ها
32

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • چرا میگی نمیشه توو هفته های اخر؟؟؟؟؟؟
    D D.fateme.r

    فلذا من بودم که اینا رو یادش انداختم ((: قدرمو بدونید :joy:

    مشاوره تحصیلی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    قسمت چهاردهم / صفر تا صد زیست شناسی استاد موقاری
    چربی :
    کلسترول ، اسید چرب و مونوگلیسیرید نیاز به گوارش ندارند و به همان شکلی که هستند جذب می شوند .
    تفاوت تری گلیسیرید و فسفولیپید :
    تری گلیسیرد 3 اسید چرب دارد در حالی که فسفولیپید 2 اسید چرب دارد و علاوه بر ان در کنار گلیسرول فسفات نیز دارد .
    اگر اسید های چرب در تری گلیسیرید ، پیوند های چندگانه داشته باشند ، این پیوند ها می شکنند و در نتیجه روی هم ثابت قرار نمی گیرند ، اسید های چرب و روغن مایع تشکیل می شود . اگر پیوند ها یگانه باشد ، اسید های چرب به صورت صاف و خطی روی هم قرار می گیرند و روغن جامد ایجاد می شود .
    در روده ی باریک آنزیم لیپاز نیز از یاخته هایی که عمر کوتاهی دارند ازاد می شود .
    در کوچک کردن قطرات چربی ، نقش اصلی بر عهده ی نمک های صفرا و لسیتین است اما حرکات روده ی باریک نیز کمک کننده است .
    بخش عمده ی گوارش مواد در ابتدای روده ی باریک ( دوازدهه ) انجام می شود .
    نمک های صفراوی از طریق ارتباط فیزیکی ( چسبیدن ) قطره های چربی را کوچک می کنند .
    درون بینی :
    در آندوسکوپی از 3 اسفنکتر می گذریم : فوقانی ، انتهای مری ، پیلور
    در آندوسکوپی حداکثر از یک اسفکنتر چند هسته ای عبور می کنیم : فوقانی مری
    در آندوسکوپی حداکثر از دو اسفنکتر تک هسته ای عبور می کنیم : کاردیا ، پیلور
    از طریق آندوسکوپی می توان وارد روده ی باریک شد ولی از طریق کولونوسکوپی خیر .
    لوزالمعده تنها اندامی است که می تواند انزیم تجزیه کننده ی هر 4 گروه زیستی را ترشح کند .
    صفرا در گوارش چربی ها و ویتامین های محلول در چربی ، یکسان عمل می کند
    پی دی اف : قسمت چهاردهم.pdf
    تجربیا
    دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا

    زیست شناسی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    فیلم 22
    اپی گلوت در بلع و استفراغ بر روی نای می نشیند و در سرفه و عطسه راه نای را باز می گذارد .
    حنجره در جلو قرار دارد .
    حنجره، بالای نای قرار دارد .
    ماهیچه ی سمت دهانه ی غضروف نای ، از سمت صاف است .
    بیشترین استحکام در بخش هادی مربوط به نایژه ی اصلی و کمترین استحکام مربوط به حلق است .
    بخش مبادله ای :
    حبابک ها همیشه در کیسه ی حبابکی قرار ندارند . می توانند به صورت منفرد نیز دیده شوند .
    فقط بعضی از نوزادانی که زود هنگام به دنیا آمده اند، سورفاکتانت کافی ندارند !
    بعضی از یاخته های حبابک ها به نام یاخته ی نوع دوم، سورفاکتانت را ترشح می کنند ، به دلیل کاهش فعالیت این یاخته ها ( اگه بگیم کلا فعالیت نمیکنه، غلطه ) سورفاکتانت کمتری ترشح می شود .
    دیواره ی مویرگ از یک لایه سنگ فرشی و غشای پایه ساخته شده و حبابک نیز همین ساختار را دارد؛ بنابراین اکسیژن و کربن دی اکسید برای عبور از این مسیر باید : 1 . سنگ فرشی 2. غشای پایه 3. غشای پایه 4. سنگ فرشی را طی کند . ( در جاهای متعدد ( نه همه جا ) به جای دو تا غشای پایه ، یک غشای پایه ی مشترک بین مویرگ و حبابک وجود دارد
    22.pdf

    زیست شناسی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه 23
    هموگلبین از هم و گلوبین تشکیل شده اسا . بخش گلوبین آن، از چهار رشته ی پلی پپتیدی تشکیل شده که به هر کدام از این رشته ها، یک « هم » وصل است، که در وسط هم نیز آهن قرار دارد .
    هر گروه هم می تواند به یک مولکول اکسیژن یا دو عدد اتم اکسیژن وصل شود . به عبارتی هموگلبین می تواند به چهار مولکول اکسیژن یا یک اتم اکسیژن وصل شود .
    اکسیژن : 3 درصد پلاسما | 97 درصد هموگلبین
    کربن دی اکسید : پلاسما 7 درصد | هموگلبین 23 درصد | بی کربنات 70 درصد
    CO2 + H2O → H2CO3 → H2CO3- + H+
    یون هیدروژن به هموگلبین می پیوندد و به خون می رود .
    23.pdf

    زیست شناسی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه ی 24
    دیافراگم پرده ای ماهیچه ای است، که در همه ی پستانداران شکم را از قفسه ی سینه جدا می کند .
    منظور از لوله های منشعب شوند در ساختار شش ها، نایژه ها و نایژک هاست که می تواند غضروف دار و یا بدون غضروف باشد .
    هر کدام از شش ها را یک پرده ی دو لایه فراگرفته است .
    مایع جنب علاوه بر نیمه باز نگه داشتن شش ها، به باز و بسته شدن شش ها نیز کمک می کند .
    قفسه ی سینه از استخوان جناغ، دنده ها و تعدادی از مهره های ستون فقرات تشکیل شده است .
    قفسه ی سینه، 12 جفت یا 24 عدد، دنده دارد . 7 جفت اول، توسط غضروف مستقلی به جناغ وصل اند . جفت 8 و 9 و 10 هر سه توسط یه غضروف به جناغ وصل می شوند، جفت های 11 و 12 هم کلا به جناغ وصل نمی شوند .
    افزایش حجم قفسه ی سینه ← افزایش حجم شش ها ← کاهش فشار هوای درون شش ها ← ایجاد فشار منفی ( پمپ فشار منفی ) ← ایجاد مکش ← ورود هوا به شش ها
    دم :
    1 . معمولی ( فعال ) : ماهیچه ی دیافراگم ← منقبض ← مسطح ( پایین می آید ) ← حجم قفسه ی سینه ↑ حجم فضای شکمی ↓
    ماهیچه ی بین دنده ای خارجی ← منقبض ← دنده ها به بالا و جلو و جناغ به جلو
    2 . عمیق ( فعال ) : ماهیچه ی دیافراگم + بین دنده ای خارجی + ماهیچه های ناحیه ی گردن
    بازدم :
    1 . معمولی ( غیر فعال ) : ماهیچه ی دیافراگم استراحت ← گنبدی ( به بالا می آید ) ← حجم قفسه ی سینه ↓ حجم فضای شکمی ↑
    ماهیچه ی بین دنده ای خارجی استراحت ← دنده ها به پایین و عقب و جناغ به عقب
    2 . عمیق ( فعال ) : ماهیچه ی بین دنده ای داخلی ← منقبض
    ماهیچه های شکمی ← منقبض
    کاهش حجم قفسه ی سینه
    شش راست ار 3 لوب و 2 شیار و شش چپ از 2 لوب و 1 شیار تشکیل شده است .
    در گوسفند، قبل از دو نایژه ی اصلی ، یک انشعاب سوم هم دیده می شود که به شش راست وارد می شود .
    24.pdf

    زیست شناسی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    @Z-H-Z در توضیحات زیست دهم استاد موقاری گفته است:

    @D-fateme-r مرسی بابت این کارت❤💙 خیلی خوبه که هر روز یه جلسش اینجاس 💫
    تجربیا یه جمع بندی عالی واسه هرشب🌀

    خوشحالم که برات مفید بوده ❤
    Sharllot ممنون که جزوه ها رو سروقت میرسونی ❤

    زیست شناسی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه ی 28
    وظایف دستگاه گردش مواد :
    • تبادل گازی اکسیژن و کربن دی اکسید با همکاری دستگاه تنفس
    • دریافت ریز مغذی ها و تحویل به سلول ها
    • دور کردن مواد دفعی از سلول ها
    • انتقال هورمون ها
    هر رگی که از قلب بیرون بیاد، سرخرگ و هر رگی که به قلب وارد شود، سیاهرگ است.
    سرخرگ آئورت، 3 تا انشعاب دارد که یکی از آنها وظیفه ی خون رسانی به کل بدن را دارد و دو تای دیگر، کرونر ( اکلیلی ) هستند که وظیفه ی خون رسانی به خود قلب را دارد .
    تمام خون تیره ی بدن توسط 3 سیاهرگ ( زبرین ، زیرین و کرونر ) به دهلیز راست می ریزند .
    ضخامت ماهیچه ی سمت چپ قلب بیشتر است چون بطن چپ پمپاژ بزرگتری نسبت به بطن راست دارد.
    همواره خونی که به شش ها می رود ، تیره نیست! چون شش نیز بافت زنده است و نیاز به مواد مغذی دارد پس خون روشن از طریق یکی از انشعابات آئورت به نام سرخرگ برونکیال به شش ها رفته و غذا رسانی می کند .
    ضخامت و اندازه ی بزرگ سیاهرگ زیرین و زبرین از سیاهرگ کرونر بیشتر است.
    دهلیز راست ← بطن راست ← سرخرگ ششی ← 2 تا انشعاب اصلی سرخرگی ← شش ها ← ( خون ) ← 4 سیاهرگ ششی ← ( خون تیره ) ← 3 سیاهرگ ( بزرگ سیاهرگ زبرین ، بزرگ سیاهرگ زیرین ، کرونر ) ← دهلیز راست
    در ساختار دریچه های قلب ، ماهیچه به کار نرفته است اما دریچه ها توسط رشته هایی به برجستگی های لایه ی میوکارد وصل اند .
    جنس دریچه های قلب از بافت پوششی سنگ فرشی تک لایه است! که در قسمت مرکزی آن از بافت پوششی متراکم استفاده شده است ( در نتیجه رشته های کلاژن نیز دارد ) .
    از 4 دریچه ی قلب ، سه تای آنها سه لختی هستند .
    دریچه ی دولختی ( میترال ) در سمت چپ و دریچه ی سه لختی در سمت راست قلب قرار دارند .
    در ساختار دستگاه گردش مواد ، کلا 4 نوع دریچه وجود دارد : دریچه ی دولختی ، دریچه ی سه لختی دریچه ی سینی شکل ، دریچه ی لانه کبوتری
    در ساختار قلب ، کلا 3 نوع دریچه وجود دارد : دریچه ی دولختی ، سه لختی ، سینی شکل

    28.pdf
    تجربیا

    زیست شناسی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه ی 30
    شبکه ی هادی قلب :
    کل یاخته های شبکه ی هادی قلب ( چه رشته ها و چه گره ها ) از جنس ماهیچه ی قلبی هستند .
    گره سینوسی دهلیزی در دیواره ی پشتی دهلیز راست و زیر منفذ بزرگ سیاهرگ زبرین قرار دارد .
    گره دهلیزی بطنی در دیواره ی پشتی دهلیز راست بلافاصله در عقب دریچه ی سه لختی است .
    دهلیز راست زودتر از دهلیز چپ، پیام عصبی را دریافت می کند چون گره سینوسی دهلیزی ، نزدیک دهلیز راست است ولی انقباض هر دو دهلیز با هم است . بطن ها همزمان پیام عصبی را دریافت می کنند و با هم نیز منقبض می شوند .
    شبکه ی هادی قلب :
    رشته ها یا تار ها :
    • دسته تار های دهلیزی : انتقال پیام از دهلیز راست به دهلیز چپ | به گره سینوسی دهلیزی وصل است .
    • دسته تارهای بین بطنی : انتقال پیام از گره دهلیزی بطنی به سراسر بطن ها | به گره دهلیزی بطنی وصل است .
    • مسیر بین گرهی : انتقال پیام از گره سینوسی دهلیزی به گره دهلیزی بطنی | به هر دو گره وصل است .

    گره ها :
    • سینوسی دهلیزی
    • دهلیزی بطنی
    بیشترین مقدار دسته تارهای دهلیزی در دهلیز چپ است .
    بین پمپاژ دهلیز ها و بطن ها، یک دهم ثانیه اختلاف وجود دارد که به دو عامل بستگی دارد :
    1 . بافت پیوندی عایق که نمیگذارد صفحات بینابینی پیام را منتقل کنند .
    2 . گره دهلیزی بطنی که پس از دریافت پیام آن را برای مدتی در خود نگه می دارد .
    بیشترین انشعابات دسته ی عصب ها در دیواره ی خارجی بطن هاست .
    بیشترین سرعت عصب ها در دسته ی تارهاست نه مسیر های بین گرهی .
    چرخه ی ضربان قلب :
    قلب استراحت پیوسته ندارد و استراحتی کوتاه به مدت چهاردهم ثانیه ( دیاستول ) دارد .
    در دیاستول، تمام قلب ( یعنی هر چهار حفره ) در حال استراحت است .
    در حالت دیاستول ، هفت سیاهرگ در حال خون رسانی به قلب هستند ( 4 تا بزرگ سیاهرگ ها ، کرونر ، 2 سیاهرگ ششی )
    انقباض دهلیز ها : میترال ← باز | سه لختی ← باز | سینی شکل ← بسته
    انقباض بطن ها : میترال ← بسته | سه لختی ← بسته | سینی شکل ← باز
    دیاستول : میترال ← باز | سه لختی ← باز | سینی شکل ← بسته
    چرخه :
    انقباض دهلیز ها ( یک دهم ثانیه ) ← با صرف انرژی
    { صدای اول }
    انقباض بطن ها ( سه دهم ثانیه ) ← با صرف انرژی
    { صدای دوم }
    دیاستول ( چهاردهم ثانیه ) ← بدون صرف انرژی
    بین صدای اول و دوم ، سه دهم ثانیه اختلاف وجود دارد .
    بین صدای دوم و صدای اول دوره ی بعدی ، پنج دهم ثانیه زمان داریم .
    بین صدای اول و صدای دوم دوره ی بعدی ، یک و یک دهم ثانیه زمان داریم .
    30.pdf

    زیست شناسی

  • معرفی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    پارسال چند ساعت نشستم اینو نوشتم حق بدید که تا هفت سال آینده بخوام آپش کنم 😂

    دانشگاهی

  • من و رشتم (فرهنگیان )
    D D.fateme.r

    نزدیک اعلام نتایج یه تاپیک جزئی در موردش میزنم
    رفتار بچگانه ی همکلاسی ها ملاک نیست خدایی 😂
    ولی شرایط کلی رو (بجز حقوق) درست ذکر کرده بودین 👌🏻

    مشاوره تحصیلی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه ی 29
    صداهای قلب :
    چرخه ی کاری قلب از سه مرحله تشکیل می شود :
    مرحله ی اول : پمپاژ دهلیز ها ( یک دهم ثانیه )
    مرحله ی دوم : انقباض بطن ها ( سه دهم ثانیه )
    مرحله ی سوم : استراحت قلب ( چهاردهم ثانیه )
    صدای اول قلب مربوط به شروع انقباض بطن ها و صدای دوم مربوط به شروع استراحت بطن هاست.
    لایه های قلب :
    بیرونی :
    پریکارد ← بات پوششی سنگ فرشی تک لایه + بافت پیوندی متراکم
    مایع آبشامه ای ( بین پریکارد و اپی کارد )
    اپی کارد ← بات پوششی سنگ فرشی تک لایه + بافت پیوندی متراکم + رگ و اعصاب خودمختار
    میانی :
    میوکارد ← عمدتا یاخته های قلبی + بافت پیوندی متراکم + رشته های عصبی ( بین یاخته ها )
    داخلی :
    آندوکارد ← بافت پوششی سنگ فرشی تک لایه
    در لایه ی بیرونی ممکن است بافت چربی وجود داشته باشد که عمدتا اپی کارد است.
    نقش لایه ی بیرونی، محافظت است ، لایه ی میانی در انقباضات فعالیت دارد و لایه ی داخلی نیز پوششی است که قسمت های کناری دریچه ها را می سازد .
    تنها لایه ای که از بین چهار لایه ی بالا ، بافت پوششی سنگ فرشی تک لایه ندارد ، میوکارد است.
    تنها لایه ای که بافت پیوندی متراکم ندارد ، آندوکارد است . پس در آندوکار رشته های الاستیک و کلاژن نیز وجود ندارد .
    در هر یک از لایه ی پریکارد و اپی کارد ، 2 نوع بافت ( پوششی و پیوندی ) حتما وجود دارد . اما بافت چربی ممکن است وجود داشته باشد !
    در لایه ی میوکارد ، سه نوع بافت ( ماهیچه ای ، پیوندی و عصبی ) وجود دارد .
    در لایه ی آندوکارد فقط یک نوع بافت ( پوششی ) قرار دارد .
    بیشترین نوع بافت در میوکارد وجود دارد و کمترین نوع بافت در آندوکارد .
    تحلیل شکل ساختار بافتی قلب :
    ضخیم ترین لایه ی قلب میوکارد است .
    خارجی ترین بافت قلب پیوندی رشته ای متراکم است .
    مایع آبشامه ای بین دو بافت اپی کارد و بافت پوششی است .
    تنها قسمتی از لایه ی بیرونی که به میوکارد متصل است ، اپی کارد است .
    دورترین بافت ، از بافت پیوندی متراکم ( لایه ی خارجی ) ← بافت پوششی سنگ فرشی ( لایه ی داخلی )
    نزدیک ترین بافت از بافت پیوندی متراکم ( لایه ی خارجی ) ← پوششی سنگ فرشی ( لایه ی اپی کارد )
    29.pdf

    زیست شناسی

  • نتایج نهایی کنکور اعلام شد
    D D.fateme.r

    مبارکتون باشه آلایی ها ❤

    مشاوره تحصیلی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه ی 33
    در کتاب میخوانیم « سرخرگ باعث حفظ پیوستگی جریان خون می شود . »
    یعنی : وقتی که خون با فشار بطن به درون سرخرگ می ریزد، خون قسمتی از انرژی خود را در دیواره ی سرخرگ ذخیره می کند . بنابراین وقتی بعد از انقباض بطن، قلب به دیاستول می رود، دیواره ی سرخرگ با هل دادن خون به سمت جلو، باعث پیوستگی جریان خون می شود!
    نبض هیچ ربطی به سیاهرگ ندارد و مربوط به سرخرگ هاست!
    فشار خون نیرویی است که خون به دیواره ی رگ ها وارد می کند . افزایش فشار خون یعنی سرخرگ که تنگ می شود و نیروی وارده به دیواره ی آن بیشتر می شود! چرا نیروی وارده بیشتر می شود؟ چون در سرخرگ های کوچک و تنگ، قدرت کشسانی کمتر است و کمتر کشیده می شود.
    رسوب کلسترول و چربی فقط در دیواره ی سرخرگ انجام می شود نه سیاهرگ!
    33.pdf
    تجربیا

    زیست شناسی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه 43
    گردش مواد در کرم خاکی :
    رگ پشتی ( قلب لوله ای ، قلب اصلی ) با خون تیره ← خون تیره را به جلو می راند ← 5 جفت کمان رگی با خون تیره ( قلب کمکی ) ← خون تیره را به پایین و عقب می راند ← سرخرگ شکمی ( ابتدا با خون تیره ) ← تبادل گازی ( خون روشن ) | تنفس پوستی ← مویرگ های بین شکمی و پشتی ( خون روشن ) ← سیاهرگ با خون تیره ← رگ پشتی
    بین رگ پشتی و شکمی ← در همه ی قسمت های بدن ← مویرگ داریم ( برای فرایند تبادل )
    ساده ترین دستگاه گردش خون
    سیاهرگ خون تیره دارد و سرخرگ ممکن است خون تیره داشته باشد یا روشن

    زیست شناسی

  • توضیحات زیست یازدهم صفر تا صد استاد موقاری
    D D.fateme.r

    @Roghayeh-eftekhari

    زیست شناسی

  • شیمی خیلی مهم
    D D.fateme.r

    خب ب نام خدا :joy:
    ببین خیلی خوبه که شیمیت صفره چون من یک سال تو قلمچی شیمی مثبت نزدم :joy: یا منفی بود :joy: یا صفر
    حتی ی تاپیک داشتم ک فرق عنصر و مولکول و اتم چیه ؟ :joy: در این حد
    یک ، شیمی درس حفظی هست ولی نیست :confused_face: یعنی اول باید بفهمیش بفهمیش بفهمیش و همچنان بفهمیش حالا بعدش میرسیم به ریزه کاری ها و نکات حفظی :confused_face: پس وختی هنوز نتونستی ی مبحثی رو بفهمی لزومی نداره قفل کنی روی نکات حفظی چون این طوری فقط از شیمی زده میشی :confused_face:
    دو ، فهمیدن یعنی چی ؟ فرض کن تو قسمت آرایش الکترونی ؛ تو این مبحث رو از چند تا معلم میبینی و چند تا کتاب درموردش میخونی و این حرفا ؛ حالا من ی آدم بی سواد میذارم جلوت ! هر وخت تونستی به اون بفهمونی که ارایش نویسی چطوریه یعنی خودت فهمیدیش ! پس این که برای ی مبحث زیاد وقت میذاری به این معنی نیست که فهمیدیش و تموم شد رفت :confused_face: من برای فصل اسید باز دو سال وقت گذاشتم و هنوز نفهمیدمش :confused_face:
    سه ، درمورد آموزش ، میتونی از فیلمای استاد اقاجانی استفاده کنی یا هرکدوم از اساتیدی که تو الا هست ، این ی مساله ی کاملن شخصیه که تو با کدوم استاد راحتی (من خودم اگه موزلی و رادرفورد هم میومدن بهم درس بدن باز میگفتم هیچکس مث استاد اقاجانی نمیشه :neutral_face: :blue_heart: )
    پس یک مبحث مشخص رو انتخاب کن و از چند تا استاد باهاش فیلم ببین و حتی از کتاب های کمک درسی براش درسنامه بخون ، ممکنه با درسنامه خوندن راحت باشی و ب فیلم نیاز نداشته باشی
    چهار ، بعد از مرحله ی آموزش (که مهم ترین قسمته) میرسی ب تست زدن ، لازم نیست خودت رو با تستای غیر استاندارد خفه کنی (گفتم غیر استاندارد :confused_face: نه تست سخت :confused_face: )
    درمورد انتخاب منبع نمیری از روی جلد کتاب یا قیمتش کتاب بخری :confused_face: یا مثلن اگه قبلن از خیلی سبز کتاب زیست خریدی و خوب بوده لزومن شیمی خیلی سبز هم خوب نیست :confused_face: (مثال زدم)
    از دوستات یا کتابخونه ، کتاب های مختلف رو امانت بگیر و باز ی مبحث مشترک رو از هرکدوم تست بزن ، هر کتابی که با لحن نویسنده راحت تر بودی برای تو نوشته شده و میتونی باهاش پیش بری ((: (تفاوت چندانی بین کتابای بازار نیست)

    انتخاب منابع

  • توضیحات زیست یازدهم صفر تا صد استاد موقاری
    D D.fateme.r

    https://forum.alaatv.com/topic/38040/جزوه-ی-زیست-دوازدهم?_=1631094984492
    لطفا این تاپیک رو ببینید بچه ها

    زیست شناسی

  • پاسخ تشریحی کنکور های خارج وداخل 97 رشته تجربی
    D D.fateme.r

    https://forum.alaatv.com/topic/11648/تحلیل-کنکور-97-و-96
    https://fidibo.com/book/83596-کتاب-آزمون-سراسری-97-رشته-تجربی-همراه-با-پاسخ-تشریحی
    ادمین های عزیز ممنون میشم حذف نشه |: بچه ها لازمش دارن |:
    آها راستی آقای کازانیان داره فیزیک 97 رو برای نظام قدیم ها تحلیل میکنه ((: برین جلسات آخر این لینک :
    https://alaatv.com/c/9011

    آزمون

  • دوست دارین با انجمن آلا همکاری کنین ؟
    D D.fateme.r

    سلام منم دوست دارم همیار باشم (:

    اطلاعیه ها
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22
  • 23
  • 3 / 23
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع