خب سلام :))
یکم دو دل بودم که جواب تاپیکت رو بدم یا نه اما خب شاید بهتر باشه بشنوی
اول این که عقیده ات در مورد شغل، علاقه، کسب درامد و این مسائل هیچ به روز نیست
یادته بچه بودیم میپرسیدن میخوای چه کاره شی؟ همه میخواستن دکتر، خلبان و پلیس بشن؟ به عنوان یه کنکوری باید شغل های بیشتری رو بشناسی و بدونی خیلی وقت ها، (خیلی خیلی خیلی خیلی وقت ها) رشته ی تحصیلی تو بازار کار مستقیم نداره
خیلیا مهندسی خوندن و تنها ایده اشون از شغل، استخدام شدن تو یه شرکت بوده و در نتیجه الان بیکارن اما عده ی نسبتا کمی هستن که از رشته ی تحصیلی شون صرفا برای پیدا کردن مسیر استفاده کردن و اتفاقا خیلی موفقن (یکی از کارفرماهای من مهندسی کامپیوتر خونده بود و کتابفروشی آنلاین داشت)
خلاصه این که به نظرم دیدگاهت نسبت به شغل و رشته خیلی به مطالعه و تحقیق نیاز داره و بهتر انقدر عجله نکنی
اما در مورد فرهنگیان؛
بهتره عاشق این کار باشی، نه این که صرفا بهش علاقه داشته باشی
میخوای بدونی عاشقش هستی یا نه؟ در موردش مطالعه کن، سعی کن بشناسیش، این که فلانی چقدر حقوق میگیره و تابستونا سر کار نمیره، شناخت نیست
من امسال تدریس میکنم (با این که هنوز دانشجوی سال آخر هستم)، طی 5 ساعتی که تو مدرسه هستم، کمتر از نیم ساعت میشینم و بقیه اش رو سر پام تا حواسم به بچه ها باشه. در خسته ترین حالتم هم جواب صدا زدن بچه ها رو با «جانم پسرم» میدم. وقتی برمیگردم خونه، انگار یه تریلی 35 چرخ از روم رد شده ولی حالم خوبه. عالم و آدم بهم گفته بودن پایه ی اول سخت ترین پایه ی ممکنه و سرویس میشی اما پامو کردم تو یه کفش تا کلاس اول بردارم و هیچ پشیمون نیستم.
اما آیا روزی که اومدم فرهنگیان هم این طوری بود؟ نه! خوب یادمه کلی دلخور بودم که کاش معلم زیست میشدم تا بتونم مثلا کنکوری کار کنم با بچه ها (چون درسای پایه های پایین تر به نظرم مسخره میومد) اما الان کلاس های تیزهوشان ششم رو قبول نمیکنم چون الان تیزهوشان به نظرم مسخره اس 😂
تو این سه سال، تمام تلاشم رو کردم تا شغلم رو بشناسم و خوش شانس بودم که وقتی شناختمش، فهمیدم همون چیزیه که دوست دارم تا آخر عمرم انجام بدم حتی اگه هیچ وقت نتونم با درامدش ماشین مورد علاقه ام رو بخرم.
همه مثل منن؟ نه! خیلی از دوستای من انگار سر کلاس شکنجه میشن! اتفاقات کلاسی که برای من بینهایت لذت بخشه، برای همکلاسیم چندش و لوسه.
در نهایت دوباره بهت پیشنهاد میکنم شغل های مختلف رو خوب بشناسی، چون فقط در این صورته که میتونی بفهمی آیا دوستش داری یا نه.
D.fateme.r
دیدگاهها
-
دانشگاه فرهنگیان؟(علاقه یا درامد مسئله این است) -
میشه در مورد این جزوه نظر بدید؟سلام (:
خب بعد از هماهنگی و انتظار بسیار آلا جان قبول کرد که جزوه هایی که مینویسم رو تو سایت بذاره (:
قبل از این که فایل های نهایی عربی رو (جمع بندی 14 ساعته) بفرستم دوست دارم نظر شماهارم بدونم البته لطفا !
http://s9.picofile.com/file/8332728376/حال_استاد_ناصح_زاده_جلسه_نه.pdf.html
پیشاپیش ممنون!
دانش-آموزان-آلاء
ادمین
همیار
فارغ-التحصیلان-آلاء
خیرین-کوچک-دریا-دل
ناظم -
معرفی دانشگاه فرهنگیان -
معرفی دانشگاه فرهنگیانبچه ها غلط های املایی رو به بزرگی خودتون ببخشید |: حرف زیاد داشتم و وقت کم.
-
نتیجه نهایی کنکور 1400 اعلام شد (سراسری و آزاد)فقط دو نفر گفتن چی قبول شدن؟
چه وضشه 😐 -
نتیجه نهایی کنکور 1400 اعلام شد (سراسری و آزاد)@kosar-mortazavi در نتیجه نهایی کنکور 1400 اعلام شد (سراسری و آزاد) گفته است:
سلام دیروز این تاپیکو دیدم ولی فراموش کردم بیام😅
پرستاری علوم پزشکی بابل
مبارکا باشه خانم پرستار 😍
-
عربی ناصح زادهکتاب جمع بندی ایشون 300 صفحه اس |:
زیادم به شکل جمع بندی بهش نگاه نکنید |: -
همکاریفقط گزینه پشت کنکور نداشت من زدم دوازدهم میخونم :|
-
توضیحات زیست دهم استاد موقاریFatemeh Mousavi سلام
فقط تا جلسه ای که نوشتم پی دی اف ها رو داریم
بقیش در حال نوشته شدن و تایپه -
قسمت یک (:@ایمورتال یک ساعت طول کشید تا بنویسمش (:
-
توضیحات زیست دهم استاد موقاری -
قسمت یک (:rose77 امیدوارم ی روزی ب حدی برسم که تو همون دو خط اول مخاطب رو طوری جذب کنم که نتونه تا متن رو تموم نکرده ولش کنه (: :upside-down_face:
-
توضیحات زیست دهم استاد موقاریجلسه ی 41
بیشترین بخش گلبول سفید لنفوسیت، توسط هسته اشغال شده است.
لنفوسیت تنها گلبول سفید خون است که می تواند خارج از خون تقسیم شود.
پلاکت :
دانه های خاوی ترکیبات فعال ← مانند پروترومبیناز
پروتئین های اکتین و میوزین ← باعث انقباض لخته و جمع شدن می شوند.
ویتامین K :
مجلول در چربی ← صفرا اهمیت بسزایی در جذب آن دارد.
در روده ی بزرگ توسط باکتری های همزیست به مقدار کمی ساخته می شوند.
کلسیم :
هورمون کلسی تونین « غده ی تیروئید » ← باعث کاهش کلسیم خون می شود.
هورمون پاراتورمون « غدد پاراتیروئیدی » ← باعث افزایش کلسیم خون می شود.
ویتامین D برای جذب کلسیم لازم که خود برای جذب نیاز ویژه ای به صفرا دارد.
عامل حرکت دهنده ی مواد غذایی در اسفنج عا، سلول های یقه دار هستند که تاژک دارند. -
قسمت دو : تو هم میخواهی دکتر شوی؟Vezra در قسمت دو : تو هم میخواهی دکتر شوی؟ گفته است:
فاطمه جان این متن که اینقدر زیبا نوشتی
داستان بود یا خاطره واقعی؟؟؟؟
هرچی بود ولی خیلی عالی بود😍😍خاطره بود (:
البته کارهایی که میکردیم بد تر از اینا بود ولی خب در این مجال نمی گنجد (: -
توضیحات زیست دهم استاد موقاریجلسه 39
ساخت گلبول قرمز : دوران جنینی ← کیسه ی زرده ← کبد، طحال، گره های لنفی، مغز استخوان ← مغز قرمز استخوان
باخته های بنیادی :
لنفوئیدی : لنفوسیت T / لنفوسیت B ← هر دو خاصیت فاگوسیتوز ندارد.
میلوئیدی :
مونوسیت : دارای خاصیت ذره خواری یا فاگوسیتوز
نوتروفیل : ذره خوار سریع دارای هسته ی چند قسمتی
ائوزینوفیل : در عفونت های انگلی و آلرژی ها زیاد می شوند و مواد ضد انگلی با اگزوسیتوز بیرون می دهند. ( فاگوسیتوز خیلی کمی دارد )
بازوفیل
مگاکاریوسیت ← ( بالغ شدن ) ← از دست دادن هسته ← تکه تکه شدن ← هر تکه = پلاکت
گلبول های قرمز نابالغ ← ( بالغ شدن ) ← هسته، میتوکندری و بیشتر اندامک ها را از دست می دهند. ← ( بدون DNA، سیتوپلاسم از هموگلبین پر می شود. ) ← گلبول قرمز بالغ
همه ی گلبول های سفید خونی :
توانایی دیاپدز دارند : عبور گلبول های سفید خونی از مویرگ های خونی و ورود به بافت
همه ی سلول های ترشح شده و ساخته شده از لنفوئیدی و میلوئیدی دارای هسته هستند.
DNA در هسته، میتوکندری و سیتوپلاسم وجود دارد.
همه ی گلبول های سفید تک هسته ای هستند.
گلبول های سفید :
گرانولوسیت ( ستوپلاسم دانه دار ) : ائوزینوفیل / بازوفیل / نوتروفیل
آگرانولوسیت ( بدون دانه در سیتپولاسم ) : مونوسیت / لنفوسیت
لنفوسیت : لنفوسیت T : حمله به سلول سرطانی / حمله به سلول آلوده به ویروس / حمله به سلول غیرخودی پیوند زده
لنفوسیت B : به میکروب حمله می کند.
مونوسیت « بعد از دیاپدز » : ماکروفاژ : ا سال عمر می کند و عمری خیلی طولانی نسبت به بقیه دارد. / دارینه ای ← در خون وجود ندارند.
بازوفیل : هپارین : ضد انعقاد خون / هیستامین : گشاد کننده ی رگ البته هر هیستامین گشاد کننده ی رگ نیست.
بیشترین بخش گلبول سفید لنفوسیت، توسط هسته اشغال شده است.
لنفوسیت تنها گلبول سفید خون است که می تواند خارج از خون تقسیم شود. -
راهنمایی درمورد انتخاب رشته....@marziyeh-bano در راهنمایی درمورد انتخاب رشته.... گفته است:
یه سوال تو دفتر چه انتخاب رشته قسمت فرهنگیان نوشته اولویت پذیرش با دانش اموزان بومی .... حالا میشه یکی که بومی اونجا نیست اون کد رشته رو هم انتخاب کنه؟
بله میتونه انتخاب کنه
-
توضیحات زیست دهم استاد موقاریجلسه ی 37
غده ی فوق کلیه :
مرکزی : پاسخ آنی : هورمون اپی نفرین و نوراپی نفرین ← افزایش قند خون ( از طریق شکستن گلیکوژن ) / افزایش فشار خون / افزایش ضربان
قشری : پاسخ دیرپا ← 1. کورتیزول ← پروتئین ها را می شکند ← افزایش قند خون
2. آلدسترون ← اثر به کلیه ← بازجذب سدیم ← افزایش فشار خون
شرایط هیجان : ابتدا سمپاتیک ← قسمت مرکزی فوق کلیه ← قسمت قشری فوق کلیه
اعصاب : عمل سریع و تاثیر کوتاه مدت
هورمون ها : عمل کند و تاثیر بلند مدت
تنظیم موضعی جریان خون در بافت ها :
افزایش کربن دی اکسید، یون هیدروژن و یون پتاسیم :
1 . تاثیر بر ماهیچه ی صاف « لایه ی میانی رگ » ← انبساط ← گشاد شدن سرخرگ های کوچک ← افزایش جریان خون
2 . تاثیر بر بنداره ی مویرگی « ماهیچه ی صاف » ← انبساط ← باز می شود ← افزایش جریان خون
هیستامین، ADP، AMP، ← گشاد کننده ی رگ
بعضی مواد مانند یون کلسیم ← ورود به مایعات بدن ← انقباض ماهیچه ی صاف « لایه ی میانی رگ ها » ← افزایش فشار خون
سازوکارهای انعکاسی ← حفظ فشار سرخرگی
گیرنده های فشاری « مکانیکی » ← در دیواره ی سرخرگ های گردش عمومی ← عامل محرک : فشار خون
گیرنده های شیمیایی : حساس به افزایش کربن دی اکسید و یون هیدروژن / حساس به کاهش اکسیژن -
واقعاااا میشه؟؟؟؟؟