ادبیات کنکور
-
بچه ها کسی با اینکه داخل تحلیل منشنش میکنم مشکلی نداره؟
اگه ذره ای ناراحت میشید تا فقط برا خانم متقی انجام بدمفاطمه خلیلی نه اتفاقا خیلی هم خوبه ..جواب درستارو متوجه میشیم..
من دوس دارم -
فاطمه خلیلی
نه برای منو منشن کن امید وار بشماگه درسته البته
@saghi-mortazavi آها
سوال ۲ تون درسته احسنت
-
@saghi-mortazavi آها
سوال ۲ تون درسته احسنت
فاطمه خلیلی
هوع هوع دست جیغ هوراااااا
کوه کندم️
ممنون -
%(#ff0777)[تست ۳]
همه ابیات، به استثنای بیت ----- پاسخ مثبت مردم به دعوت کاوه تحت عنوان بیت زیر است:
%(#ff0777)[بیوید کاین مهتر آهرمن است جهان آفرین را به دل دشمن است»]
%(#ff0777)[۱)]چو کاوه بیرون آمد از پیش شاه%(#ff0777)[/] بر او انجمن گشت بازارگاه
%(#ff0777)[۲)]سوى لشکر آفریدون شدند%(#ff0777)[/] از نیرنگ ضحاک بیرون شدند
%(#ff0777)[۳)]هم آنگه یکایک ز درگاه شاه%(#ff0777)[/] برآمد خروشیدن دادخواه
%(#ff0777)[۴ )] همی رفت پیش اندرون مردگرد%(#ff0777)[/] سپاهی بر او انجمن شد نه خردفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff0777)[تست ۳]
همه ابیات، به استثنای بیت ----- پاسخ مثبت مردم به دعوت کاوه تحت عنوان بیت زیر است:
%(#ff0777)[بیوید کاین مهتر آهرمن است جهان آفرین را به دل دشمن است»]
%(#ff0777)[۱)]چو کاوه بیرون آمد از پیش شاه%(#ff0777)[/] بر او انجمن گشت بازارگاه
%(#ff0777)[۲)]سوى لشکر آفریدون شدند%(#ff0777)[/] از نیرنگ ضحاک بیرون شدند
%(#ff0777)[۳)]هم آنگه یکایک ز درگاه شاه%(#ff0777)[/] برآمد خروشیدن دادخواه
%(#ff0777)[۴ )] همی رفت پیش اندرون مردگرد%(#ff0777)[/] سپاهی بر او انجمن شد نه خرد%(#ff0000)[گزینه ۳]
@Saghi-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
%(#ff0000)[مفهوم گزینه ۳]:شکایت و دادخواهی کاوه در بارگاه ضحاک .. در این گزینه ، حرفی از دعوت کاوه و همراهی مردم نیست.
%(#ff0000)[پاسخ به دعوت کاوه در سایر گزینه ها]
%(#ff0000)[۱)]بر او انجمن گشت بازارگاه
%(#ff0000)[۲)]سوی لشکر آفریدون شدند
%(#ff0000)[4)]سپاهی بر او انجمن شد نه خرد -
%(#0058f0)[تست ۴]
ترتیب قرار گرفتن ابیات به لحاظ داشتن %(#0058f0)[«تشبيه - متناقض نما - ایهام - حس آمیزی - تلميح] در کدام گزینه درست است؟
%(#0058f0)[الف)] غمزه و ابروی چون تیر و کمان آفت ماست/لیک ترکش نکنم گر همه قربان گردیم
%(#0058f0)[ب)] از خون چو داغ لاله حصار دل من است/هر جا که بوی خون شنوی منزل من است
%(#0058f0)[ج)] آدمی گر خون بگرید از گرانباری رواست/کان چه نتوانست بردن آسمان، بر دوش اوست
%(#0058f0)[د)] هرکه مست است در این میکده هشیارتر است/ هرکه از بی خبران است خبردارتر است
%(#0058f0)[ه)] آتش چگونه دست و گریبان شود به خار؟ /عشق ستیزه خوی چنانم گرفته است
%(#0058f0)[۱)] الف - ب - ج - د -ه
%(#0058f0)[۲)] ه - د - الف - ب -ج
%(#0058f0)[۳)] ه - د - ب - ج - الف
%(#0058f0)[۴)] د- ه - الف - ب - جفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0058f0)[تست ۴]
ترتیب قرار گرفتن ابیات به لحاظ داشتن %(#0058f0)[«تشبيه - متناقض نما - ایهام - حس آمیزی - تلميح] در کدام گزینه درست است؟
%(#0058f0)[الف)] غمزه و ابروی چون تیر و کمان آفت ماست/لیک ترکش نکنم گر همه قربان گردیم
%(#0058f0)[ب)] از خون چو داغ لاله حصار دل من است/هر جا که بوی خون شنوی منزل من است
%(#0058f0)[ج)] آدمی گر خون بگرید از گرانباری رواست/کان چه نتوانست بردن آسمان، بر دوش اوست
%(#0058f0)[د)] هرکه مست است در این میکده هشیارتر است/ هرکه از بی خبران است خبردارتر است
%(#0058f0)[ه)] آتش چگونه دست و گریبان شود به خار؟ /عشق ستیزه خوی چنانم گرفته است
%(#0058f0)[۱)] الف - ب - ج - د -ه
%(#0058f0)[۲)] ه - د - الف - ب -ج
%(#0058f0)[۳)] ه - د - ب - ج - الف
%(#0058f0)[۴)] د- ه - الف - ب - ج%(#ff0000)[گزینه ۲]
%(#ff0000)[همه درست زدن]
%(#ff0000)[تشبیه] (بیت «ه»): عشق به اتش خود به خار
%(#ff0000)[متناقض] نما (بیت «د»): هشیار بودن مست و خبردار بودن بی خبر
%(#ff0000)[ایهام] (بیت «الف»): قربان: ۱- قربانی ۲- جای کمان
%(#ff0000)[حس آمیزی] (بیت «ب»): شنیدن بو
%(#ff0000)[تلمیح] (بیت «ج»): اشاره به آیه شریفه وإنا عرضنا الأمانة على الموات و الأرض و الجبال فابين آن يملئها و أشفقن منها و حملها الإنسان إنه كان ظلوما جهولا -
%(#ff59ff)[تست ۵]
در متن زیر به ترتیب چند «%(#ff59ff)[ترکیب وصفی]» و چند «%(#ff59ff)[ترکیب اضافی]» وجود دارد؟
«ادبیات تطبیقی، یکی از شاخه های مهم علوم ادبی معاصر است که ما را از تأثیرپذیری ادبیات ملتهاي مختلف جهان آگاه می سازد. تکامل و شکوفایی ادبیات هر ملت به دور از اندیشه های ادبی دیگر ملتها ناممکن است.»
%(#ff59ff)[1)] 7_7
%(#ff59ff)[2)]7_9
%(#ff59ff)[3)]8_8
%(#ff59ff)[4)]8_9فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff59ff)[تست ۵]
در متن زیر به ترتیب چند «%(#ff59ff)[ترکیب وصفی]» و چند «%(#ff59ff)[ترکیب اضافی]» وجود دارد؟
«ادبیات تطبیقی، یکی از شاخه های مهم علوم ادبی معاصر است که ما را از تأثیرپذیری ادبیات ملتهاي مختلف جهان آگاه می سازد. تکامل و شکوفایی ادبیات هر ملت به دور از اندیشه های ادبی دیگر ملتها ناممکن است.»
%(#ff59ff)[1)] 7_7
%(#ff59ff)[2)]7_9
%(#ff59ff)[3)]8_8
%(#ff59ff)[4)]8_9%(#ff0000)[گزینه ۳]
@kosar-mottaghi
@Kosar-Mortazavi
@Saghi-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@M-Zngne
zeinab dehghani
%(#ff0000)[ببخشید]%(#ff0000)[اینو دیدم کسی جواب نداد]
%(#ff0000)[ترکیبهای وصفی]: ادبیات تطبیقی / شاخه های مهم / علوم ادبی | علوم معاصر | ملت های مختلف / هر ملت / اندیشه های ادبی / دیگر ملتها (۸ ترکیب)%(#ff0000)[ترکیب های اضافی]: شاخه های ... علوم / تأثیرپذیری ادبیات / ادبیات ملتها / ملت های جهان / تکامل ... ادبیات / شکوفایی ادبیات / ادبيات ..... ملت / اندیشه های ... ملتها (۸ ترکیب)
-
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff59ff)[تست ۵]
در متن زیر به ترتیب چند «%(#ff59ff)[ترکیب وصفی]» و چند «%(#ff59ff)[ترکیب اضافی]» وجود دارد؟
«ادبیات تطبیقی، یکی از شاخه های مهم علوم ادبی معاصر است که ما را از تأثیرپذیری ادبیات ملتهاي مختلف جهان آگاه می سازد. تکامل و شکوفایی ادبیات هر ملت به دور از اندیشه های ادبی دیگر ملتها ناممکن است.»
%(#ff59ff)[1)] 7_7
%(#ff59ff)[2)]7_9
%(#ff59ff)[3)]8_8
%(#ff59ff)[4)]8_9%(#ff0000)[گزینه ۳]
@kosar-mottaghi
@Kosar-Mortazavi
@Saghi-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@M-Zngne
zeinab dehghani
%(#ff0000)[ببخشید]%(#ff0000)[اینو دیدم کسی جواب نداد]
%(#ff0000)[ترکیبهای وصفی]: ادبیات تطبیقی / شاخه های مهم / علوم ادبی | علوم معاصر | ملت های مختلف / هر ملت / اندیشه های ادبی / دیگر ملتها (۸ ترکیب)%(#ff0000)[ترکیب های اضافی]: شاخه های ... علوم / تأثیرپذیری ادبیات / ادبیات ملتها / ملت های جهان / تکامل ... ادبیات / شکوفایی ادبیات / ادبيات ..... ملت / اندیشه های ... ملتها (۸ ترکیب)
فاطمه خلیلی
حس کردیم نمره منفی داره ریسک نکردیم
-
فاطمه خلیلی
حس کردیم نمره منفی داره ریسک نکردیم
@kosar-mortazavi
کاری بس شایسته بود
-
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff59ff)[تست ۵]
در متن زیر به ترتیب چند «%(#ff59ff)[ترکیب وصفی]» و چند «%(#ff59ff)[ترکیب اضافی]» وجود دارد؟
«ادبیات تطبیقی، یکی از شاخه های مهم علوم ادبی معاصر است که ما را از تأثیرپذیری ادبیات ملتهاي مختلف جهان آگاه می سازد. تکامل و شکوفایی ادبیات هر ملت به دور از اندیشه های ادبی دیگر ملتها ناممکن است.»
%(#ff59ff)[1)] 7_7
%(#ff59ff)[2)]7_9
%(#ff59ff)[3)]8_8
%(#ff59ff)[4)]8_9%(#ff0000)[گزینه ۳]
@kosar-mottaghi
@Kosar-Mortazavi
@Saghi-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@M-Zngne
zeinab dehghani
%(#ff0000)[ببخشید]%(#ff0000)[اینو دیدم کسی جواب نداد]
%(#ff0000)[ترکیبهای وصفی]: ادبیات تطبیقی / شاخه های مهم / علوم ادبی | علوم معاصر | ملت های مختلف / هر ملت / اندیشه های ادبی / دیگر ملتها (۸ ترکیب)%(#ff0000)[ترکیب های اضافی]: شاخه های ... علوم / تأثیرپذیری ادبیات / ادبیات ملتها / ملت های جهان / تکامل ... ادبیات / شکوفایی ادبیات / ادبيات ..... ملت / اندیشه های ... ملتها (۸ ترکیب)
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff59ff)[تست ۵]
در متن زیر به ترتیب چند «%(#ff59ff)[ترکیب وصفی]» و چند «%(#ff59ff)[ترکیب اضافی]» وجود دارد؟
«ادبیات تطبیقی، یکی از شاخه های مهم علوم ادبی معاصر است که ما را از تأثیرپذیری ادبیات ملتهاي مختلف جهان آگاه می سازد. تکامل و شکوفایی ادبیات هر ملت به دور از اندیشه های ادبی دیگر ملتها ناممکن است.»
%(#ff59ff)[1)] 7_7
%(#ff59ff)[2)]7_9
%(#ff59ff)[3)]8_8
%(#ff59ff)[4)]8_9%(#ff0000)[گزینه ۳]
@kosar-mottaghi
@Kosar-Mortazavi
@Saghi-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@M-Zngne
zeinab dehghani
%(#ff0000)[ببخشید]%(#ff0000)[اینو دیدم کسی جواب نداد]
%(#ff0000)[ترکیبهای وصفی]: ادبیات تطبیقی / شاخه های مهم / علوم ادبی | علوم معاصر | ملت های مختلف / هر ملت / اندیشه های ادبی / دیگر ملتها (۸ ترکیب)%(#ff0000)[ترکیب های اضافی]: شاخه های ... علوم / تأثیرپذیری ادبیات / ادبیات ملتها / ملت های جهان / تکامل ... ادبیات / شکوفایی ادبیات / ادبيات ..... ملت / اندیشه های ... ملتها (۸ ترکیب)
اصلا این تیپ همیشه سخته
-
%(#009999)[تست ۶]
کدام بیت با بیت زیر تناسب مفهومی دارد؟
%(#009999)[تا چشم بشر نبیندت روی / بنهفته به ابر، چهر دل بند]
%(#009999)[۱)] بر روی نازبالش گل تکیه می کند/عاشق به شوخ چشمی شبنم ندیده ام
%(#009999)[۲)] به تیه حرص چون آهو چه تازی نفس هم چون سگ؟ /به صحرای قناعت شوکه بی آهوست آن صحرا
%(#009999)[۳)] روی سخن ز آینه رویان ندیده ام/گاهی ز پشت آینه حرفی شنیده ام
%(#009999)[۴)] گر وحشیانه از روش خلق میرمم/عذرم بسی به جاست که آدم ندیده امفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#009999)[تست ۶]
کدام بیت با بیت زیر تناسب مفهومی دارد؟
%(#009999)[تا چشم بشر نبیندت روی / بنهفته به ابر، چهر دل بند]
%(#009999)[۱)] بر روی نازبالش گل تکیه می کند/عاشق به شوخ چشمی شبنم ندیده ام
%(#009999)[۲)] به تیه حرص چون آهو چه تازی نفس هم چون سگ؟ /به صحرای قناعت شوکه بی آهوست آن صحرا
%(#009999)[۳)] روی سخن ز آینه رویان ندیده ام/گاهی ز پشت آینه حرفی شنیده ام
%(#009999)[۴)] گر وحشیانه از روش خلق میرمم/عذرم بسی به جاست که آدم ندیده ام%(#ff0000)[گزینه ۴]
%(#ff0000)[مفهوم مشترک بیت سؤال و گزینه (۴)]: مردم گریزی و انتقاد از مردم زمانه
مفهوم سایر گزینه ها:
%(#ff0000)[۱)] تصویر نشستن شبنم بر روی گل
%(#ff0000)[۲)] نکوهش حرص و دعوت به مناعت طبع و قناعت
%(#ff0000)[۳)] شکوه از بداقبالی و ناکامی
ابوالفضل ریسی -
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff59ff)[تست ۵]
در متن زیر به ترتیب چند «%(#ff59ff)[ترکیب وصفی]» و چند «%(#ff59ff)[ترکیب اضافی]» وجود دارد؟
«ادبیات تطبیقی، یکی از شاخه های مهم علوم ادبی معاصر است که ما را از تأثیرپذیری ادبیات ملتهاي مختلف جهان آگاه می سازد. تکامل و شکوفایی ادبیات هر ملت به دور از اندیشه های ادبی دیگر ملتها ناممکن است.»
%(#ff59ff)[1)] 7_7
%(#ff59ff)[2)]7_9
%(#ff59ff)[3)]8_8
%(#ff59ff)[4)]8_9%(#ff0000)[گزینه ۳]
@kosar-mottaghi
@Kosar-Mortazavi
@Saghi-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@M-Zngne
zeinab dehghani
%(#ff0000)[ببخشید]%(#ff0000)[اینو دیدم کسی جواب نداد]
%(#ff0000)[ترکیبهای وصفی]: ادبیات تطبیقی / شاخه های مهم / علوم ادبی | علوم معاصر | ملت های مختلف / هر ملت / اندیشه های ادبی / دیگر ملتها (۸ ترکیب)%(#ff0000)[ترکیب های اضافی]: شاخه های ... علوم / تأثیرپذیری ادبیات / ادبیات ملتها / ملت های جهان / تکامل ... ادبیات / شکوفایی ادبیات / ادبيات ..... ملت / اندیشه های ... ملتها (۸ ترکیب)
اصلا این تیپ همیشه سخته
ابوالفضل ریسی
یه ترکیب جا بندازی دیگه تسته رو غلط زدی🥲 -
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff0777)[تست ۳]
همه ابیات، به استثنای بیت ----- پاسخ مثبت مردم به دعوت کاوه تحت عنوان بیت زیر است:
%(#ff0777)[بیوید کاین مهتر آهرمن است جهان آفرین را به دل دشمن است»]
%(#ff0777)[۱)]چو کاوه بیرون آمد از پیش شاه%(#ff0777)[/] بر او انجمن گشت بازارگاه
%(#ff0777)[۲)]سوى لشکر آفریدون شدند%(#ff0777)[/] از نیرنگ ضحاک بیرون شدند
%(#ff0777)[۳)]هم آنگه یکایک ز درگاه شاه%(#ff0777)[/] برآمد خروشیدن دادخواه
%(#ff0777)[۴ )] همی رفت پیش اندرون مردگرد%(#ff0777)[/] سپاهی بر او انجمن شد نه خرد%(#ff0000)[گزینه ۳]
@Saghi-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
%(#ff0000)[مفهوم گزینه ۳]:شکایت و دادخواهی کاوه در بارگاه ضحاک .. در این گزینه ، حرفی از دعوت کاوه و همراهی مردم نیست.
%(#ff0000)[پاسخ به دعوت کاوه در سایر گزینه ها]
%(#ff0000)[۱)]بر او انجمن گشت بازارگاه
%(#ff0000)[۲)]سوی لشکر آفریدون شدند
%(#ff0000)[4)]سپاهی بر او انجمن شد نه خرد -
بچه ها کسی با اینکه داخل تحلیل منشنش میکنم مشکلی نداره؟
اگه ذره ای ناراحت میشید تا فقط برا خانم متقی انجام بدمفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
بچه ها کسی با اینکه داخل تحلیل منشنش میکنم مشکلی نداره؟
اگه ذره ای ناراحت میشید تا فقط برا خانم متقی انجام بدمنه هر جور راحتی، خیلیم خوبه(حس قشنگیه
)
-
%(#00ff80)[تست ۷]
کدام گزینه با بیت «%(#00ff80)[شور شراب عشق تو آن نفسم رود ز سر /کاین سر پرهوس شود خاک در سرای تو]» تناسب معنایی دارد؟
%(#00ff80)[۱)] کسی که عشق نورزد سیاه دل باشد/ چوسر ز خاک لحد برزند خجل باشد
%(#00ff80)[۲)] همه ذرات جهان مضطرب عشق تواند /خاک را چون فلک از شوق تو آرامی نیست
%(#00ff80)[۳)] نه من آنم که برگیرم سر از خاک درت هرگز /مگر وقتی که زیر خاک، خشتم زیر سر باشد
%(#00ff80)[۴)] کسی کز سوز عشق تو ندارد جان و دل زنده /به سان خاک گورستان درون پر مردگان داردفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#00ff80)[تست ۷]
کدام گزینه با بیت «%(#00ff80)[شور شراب عشق تو آن نفسم رود ز سر /کاین سر پرهوس شود خاک در سرای تو]» تناسب معنایی دارد؟
%(#00ff80)[۱)] کسی که عشق نورزد سیاه دل باشد/ چوسر ز خاک لحد برزند خجل باشد
%(#00ff80)[۲)] همه ذرات جهان مضطرب عشق تواند /خاک را چون فلک از شوق تو آرامی نیست
%(#00ff80)[۳)] نه من آنم که برگیرم سر از خاک درت هرگز /مگر وقتی که زیر خاک، خشتم زیر سر باشد
%(#00ff80)[۴)] کسی کز سوز عشق تو ندارد جان و دل زنده /به سان خاک گورستان درون پر مردگان دارد%(#ff0000)[گزینه ۳]
@Saghi-Mortazavi
@kosar-mottaghi
%(#ff0000)[مفهوم مشترک بیت سؤال و گزینه (۳):] پایداری عاشق در عشق تا دم مرگ
%(#ff0000)[۱)] بی بهرگی از عشق نشانه تیرگی درون و مایۂ حسرت و پشیمانی ست.
%(#ff0000)[۲)] همه پدیده ها دل داده معشوق اند. / تقابل عشق و آسایش
%(#ff0000)[۴)] هرکه عاشق نباشد مرده است. -
%(#9558ff)[تست ۸]
در کدام بیت حذف فعل به «%(#9558ff)[قرينه معنوی]» صورت گرفته است؟
%(#9558ff)[۱)] حکایت از لب شیرین دهان سیم اندام%(#9558ff)[/] تفاوتی نکند گر دعاست یا دشنام
%(#9558ff)[۲)] کسان را درم داد و تشريف و اسب %(#9558ff)[/]طبیعی است اخلاق نیکو نه کسب
%(#9558ff)[۳)] به چشم های تو دانم که تاز چشم برفتی%(#9558ff)[/] به چشم عشق و ارادت نظر به هیچ نکردم
%(#9558ff)[۴)] به جای خاک، قدم بر دو چشم «سعدی » نه %(#9558ff)[/]که هرکه چون تو گرامی بود به ناز آیدفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#9558ff)[تست ۸]
در کدام بیت حذف فعل به «%(#9558ff)[قرينه معنوی]» صورت گرفته است؟
%(#9558ff)[۱)] حکایت از لب شیرین دهان سیم اندام%(#9558ff)[/] تفاوتی نکند گر دعاست یا دشنام
%(#9558ff)[۲)] کسان را درم داد و تشريف و اسب %(#9558ff)[/]طبیعی است اخلاق نیکو نه کسب
%(#9558ff)[۳)] به چشم های تو دانم که تاز چشم برفتی%(#9558ff)[/] به چشم عشق و ارادت نظر به هیچ نکردم
%(#9558ff)[۴)] به جای خاک، قدم بر دو چشم «سعدی » نه %(#9558ff)[/]که هرکه چون تو گرامی بود به ناز آید%(#ff0000)[گزینه ۳]
ابوالفضل ریسی
%(#ff0000)[حذف فعل به قرینه معنوی:]به چشم های تو %(#ff0000)[(سوگند میخورم که]) دانم که تا ز چشم برفتی / به چشم عشق و ارادت نظر به هیچ نکردم -
%(#ff5500)[تست ۹]
بیت زیر با کدام بیت، تناسب مفهومی ندارد؟
%(#ff5500)[باخاک عجین آمد و از تاک عیان شد/خون دل شاهان که میاش نام نهادند]
%(#ff5500)[۱)] چون مرغ بر این کنگره تاکی بتوان خواند%(#ff5500)[/]یک روز نگه کن که بر این کنگره خشتیم
%(#ff5500)[۲)] بس مالکان باغ که دوران روزگار%(#ff5500)[/]کرده است خاکشان گل دیوارهای باغ
%(#ff5500)[۳)] آن که زلفش همچو سنبل تاب در سر داشتی%(#ff5500)[/]خاک تاریکش نه سر بگذاشت نه سنبل نه تاب
%(#ff5500)[۴)] گر بی تو بود جتت بر کنگره بنشینم%(#ff5500)[/] ور باتوبود دوزخ در سلسله آویزمفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff5500)[تست ۹]
بیت زیر با کدام بیت، تناسب مفهومی ندارد؟
%(#ff5500)[باخاک عجین آمد و از تاک عیان شد/خون دل شاهان که میاش نام نهادند]
%(#ff5500)[۱)] چون مرغ بر این کنگره تاکی بتوان خواند%(#ff5500)[/]یک روز نگه کن که بر این کنگره خشتیم
%(#ff5500)[۲)] بس مالکان باغ که دوران روزگار%(#ff5500)[/]کرده است خاکشان گل دیوارهای باغ
%(#ff5500)[۳)] آن که زلفش همچو سنبل تاب در سر داشتی%(#ff5500)[/]خاک تاریکش نه سر بگذاشت نه سنبل نه تاب
%(#ff5500)[۴)] گر بی تو بود جتت بر کنگره بنشینم%(#ff5500)[/] ور باتوبود دوزخ در سلسله آویزم%(#ff0000)[گزینه ۴]
@kosar-mottaghi
%(#ff0000)[مفهوم گزینه ۴]: عاشق حقیقی فقط در پی معشوق است
%(#ff0000)[مفهوم مشترک بیت سوال و سایر گزینه ها:] ناپایداری دنیا -
%(#ff0000)[تست ۱۰]
آرایه های «%(#ff0000)[استعاره - تشبيه - واج آرایی - کنایه - ایهام]» به ترتیب، در کدام ابیات آمده است؟%(#ff0000)[الف)] ای عاقل اگر پای به سنگیت برآید/فرهاد بدانی که چرا سنگ بریده است
%(#ff0000)[ب)] رحمت نکند بر دل بیچاره فرهاد/ آن کس که سخن گفتن شیرین نشنیده است
%(#ff0000)[ج)] از دست کمان مهره ابروی تو در شهر /دل نیست که در بر چو کبوتر نتپیده است
%(#ff0000)[د)] در وهم نیاید که چه مطبوع درختی /پیداست که هرگز کس از این میوه نچیده است
%(#ff0000)[ه)] آن کیست که پیرامن خورشید جمالش/ از مشک سیه دایره نیمه کشیده است
%(#ff0000)[۱ )] د - ج - ھ - ب - الف
%(#ff0000)[۲)] الف - د- ھ - ج- ب
%(#ff0000)[۳)] د - الف - ج - ھ - ب
%(#ff0000)[۴)] ه - د - ج - الف - بفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff0000)[تست ۱۰]
آرایه های «%(#ff0000)[استعاره - تشبيه - واج آرایی - کنایه - ایهام]» به ترتیب، در کدام ابیات آمده است؟%(#ff0000)[الف)] ای عاقل اگر پای به سنگیت برآید/فرهاد بدانی که چرا سنگ بریده است
%(#ff0000)[ب)] رحمت نکند بر دل بیچاره فرهاد/ آن کس که سخن گفتن شیرین نشنیده است
%(#ff0000)[ج)] از دست کمان مهره ابروی تو در شهر /دل نیست که در بر چو کبوتر نتپیده است
%(#ff0000)[د)] در وهم نیاید که چه مطبوع درختی /پیداست که هرگز کس از این میوه نچیده است
%(#ff0000)[ه)] آن کیست که پیرامن خورشید جمالش/ از مشک سیه دایره نیمه کشیده است
%(#ff0000)[۱ )] د - ج - ھ - ب - الف
%(#ff0000)[۲)] الف - د- ھ - ج- ب
%(#ff0000)[۳)] د - الف - ج - ھ - ب
%(#ff0000)[۴)] ه - د - ج - الف - ب%(#ff0000)[گزینه ۴]
@Kosar-Mortazavi
@Saghi-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
zeinab dehghani
%(#ff0000)[استعاره] : (بیت ه ) مشک استعاره از موی روییده بر صورت
%(#ff0000)[تشبیه]:( بیت د) تو به درخت
%(#ff0000)[واج آرایی:] (بیت ج) تکرار صامت ر (۷ بار)
%(#ff0000)[کنایه] : (بیت الف) پای به سنگ آمدن کنایه از با مشکل مواجه شدن
%(#ff0000)[ایهام]: (بیت ب) شیرین 1_ معشوق فرهاد2_نوعی مزه -
%(#ff8888)[تست ۱۱]
در کدام بیت «%(#ff8888)[تشبیه و استعاره]»، هر دو، وجود دارد؟%(#ff8888)[۱)] پشت هر شادی غمی بنهفته بنگر كآسمان /ابر گریان دارد و خورشید خندان نیز هم
%(#ff8888)[۲)] از زبان سوسن آزادهام آمد به گوش/کاندر این دیر کهن کار سبک باران خوش است
%(#ff8888)[۳)] به تولای تو در آتش محنت چو خليل /گوییا در چمن لاله و ریحان بودم
%(#ff8888)[۴)] شکر بر خویشتن خندد گر آن ماه/ به شکرخنده بگشاید دهان رافاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#ff8888)[تست ۱۱]
در کدام بیت «%(#ff8888)[تشبیه و استعاره]»، هر دو، وجود دارد؟%(#ff8888)[۱)] پشت هر شادی غمی بنهفته بنگر كآسمان /ابر گریان دارد و خورشید خندان نیز هم
%(#ff8888)[۲)] از زبان سوسن آزادهام آمد به گوش/کاندر این دیر کهن کار سبک باران خوش است
%(#ff8888)[۳)] به تولای تو در آتش محنت چو خليل /گوییا در چمن لاله و ریحان بودم
%(#ff8888)[۴)] شکر بر خویشتن خندد گر آن ماه/ به شکرخنده بگشاید دهان را%(#ff0000)[گزینه ۴]
zeinab dehghani
ابوالفضل ریسی
@Kosar-Mortazavi
%(#ff0000)[تشبیه] : شکّر خنده %(#ff0000)[--->] خنده را به شکر تشبیه کرده
%(#ff0000)[استعاره]: ماه استعاره از معشوق / خندیدن شکر بر خود تشخیص و استعاره است -
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبندفاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبند%(#ff0000)[گزینه ۱]
zeinab dehghani
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@Saghi-Mortazavi
@M-Zngne
%(#ff0000)[استعاره]: نوعروسان استعاره از گلها
%(#ff0000)[تشبیه]: روی به گل / معشوق به نوعروسان چمن (گل ها)
%(#ff0000)[اغراق]: بزرگنمایی در توصیف زیبایی معشوق و این که چهره معشوق از گل ها هم زیباتر و لطیف تر باشد.
%(#ff0000)[مجاز]: چمن استعاره از گلزار و بوستان
%(#ff0000)[کنایه]: بازار شکستن کنایه از ناکامی و بی بهرگی و از رونق افتادن
%(#ff0000)[همگی خسته نباشید عالی بودید]
-
فاطمه خلیلی در
ادبیات کنکور
گفته است:
%(#0ff887)[تست ۱۲]
آرایه های «%(#0ff887)[استعاره - تشبيه - اغراق - مجاز - کنایه]» تماما در کدام بیت آمده است؟
%(#0ff887)[۱)] نوعروسان چمن را که جهان آرای اند /با گل روی تو بازار لطافت بشکست
%(#0ff887)[۲)] در موی میانت سخنی نیست که خود نیست /لیکن سخن ار هست در آن پسته دهان است
%(#0ff887)[۳)] صبر چون پروانه باید کردنت بر داغ عشق/ ای که صحبت با یکی داری نه در مقدار خویش
%(#0ff887)[۴)] خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون/ دل در وفای صحبت رود کسان مبند%(#ff0000)[گزینه ۱]
zeinab dehghani
@Kosar-Mortazavi
ابوالفضل ریسی
@Saghi-Mortazavi
@M-Zngne
%(#ff0000)[استعاره]: نوعروسان استعاره از گلها
%(#ff0000)[تشبیه]: روی به گل / معشوق به نوعروسان چمن (گل ها)
%(#ff0000)[اغراق]: بزرگنمایی در توصیف زیبایی معشوق و این که چهره معشوق از گل ها هم زیباتر و لطیف تر باشد.
%(#ff0000)[مجاز]: چمن استعاره از گلزار و بوستان
%(#ff0000)[کنایه]: بازار شکستن کنایه از ناکامی و بی بهرگی و از رونق افتادن
%(#ff0000)[همگی خسته نباشید عالی بودید]
فاطمه خلیلی
شما هم خسته نباشید
ممنون بابت زحمتی که کشیدید