Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
Zahra.HDZ

Zahra.HD

@Zahra.HD
فارغ التحصیلان آلاء ⭐
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
1.8k
موضوع ها
61
Shares
0
گروه‌ها
4
دنبال‌کننده‌ها
102
دنبال‌شونده‌ها
72

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • چگونه درس بخونیم😭
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Hako خب خواهرم سوالت یکم خیلی کلیه😂
    چی بگم من بهت
    جزئی تر بپرس راهنمایی کنم

    سوال مشاوره ای

  • من یه آدم بی تربیتم
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    هویججج ‌کار خوبی میکنی

    سوال مشاوره ای

  • مشاوره کنکوری😉
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    ماستمالی کن!
    سلام سلام بچها
    حالتون چطوره؟
    1691767348130-1691749909911-img_20230811_140110_788.jpg
    این تصویر رو حدود یه سال ونیم پیش تو تاپیک گذاشته بودم چند روزیه که خیلی توی کانال های تلگرامی وایرال شده
    حالا همین قضیه بهانه ای شد که بیام بیشتر درباره‌ش حرف بزنیم.
    .
    برای همهههه‌ی ما پیش اومده که تصمیم گرفتیم یه روتین جدید به روزمون اضافه کنیم و حس خفن بودن بیشتری داشته باشیم
    اما خب این روتین بعد یه مدت به محاق رفته و بیشتر از قبل حس فلاکت و سرخوردگی داشتیم...
    .
    دوتا مثال ببینیم

    🔅مثلا تصمیم میگیریم صبح ها یه ورزش خیلی لایت داشته باشیم ولی با مریض شدن و (گلاب به روتون) پریود بهونه دستمون میاد که انجامش ندیم و حتی وقتی حالمون خوب شد روتین رو انجام نمیدیم طوری که انگار هیچ وقت نبوده!
    🔅مثلا برنامه می‌ریزیم روزی بیست تا لغت زبان حفظ کنیم یا درسی که توش ضعف داریم و ازش می‌ترسیم رو خورد خورد بخونیم اما بازم امتحان یا آزمونی پیش رو داریم که باعث میشه یکی دو روز این روتین رو بذاریم کنار(هزار بار هم قسم می‌خوریم که موقته) اما خبر نداریم که برای همیشه گذاشتیمش کنار💔

    خب حالا راهکار چیه؟
    اگه بخوام تو یه جمله راه حل رو بگم اینطوری میشه گفت:
    مهم نیست که یک عادت رو چقدر عالی انجام میدی ، همین که تکرارش کنی کافیه
    برای تداوم یه چیز صرفا انجام دادن اون کار کافیه
    کتاب عادت های اتمی این مسئله توی چند صفحه خیلی قشنگ توضیح میده که یه بخشش رو براتون میارم

    " در حرکت بودن باعث می‌شود فکر کنید دارید کارها را انجام می‌دهید. اما در واقع دارید آماده می‌شوید تا کاری را انجام دهید. وقتی آماده شدن تبدیل به مدلی از به تعویق افتادن می‌شود لازم است تا اوضاع را تغییر دهید. شما نمی خواهید صرفاً برنامه ریزی کنید، می‌خواهید عمل کنید.
    اگر می‌خواهید در عادتی خبره شوید نکته کلیدی این است که با تکرار شروع کنید نه با بی نقص بودن لازم نیست که تمام ویژگی های عادت جدید را دقیقا طرح ریزی کنید. فقط لازم است که آن را تمرین کنید. "

    این قضیه بهت یاد میده که برخلاف همیشه " کمیت بهتر از کیفیته!"
    پس لطفا حتی روز هایی که رو مود نیستی یا مشکلی پیش اومده و نمیتونی روتینت رو ادامه بدی به یاد بیار همین که کتاب رو باز کنی و لغت های دیروز رو مرور کنی یا صرفا بلند شی و یه تابی به کمرت بدی کافیه کسی قرار نیست بهت نمره بده چقدر دل به کار دادی!
    ما قراره به استمرارمون نمره بدیم حالا این که بعضی روز ها ماست مالی کنیم اصلا مهم نیست!
    .
    ⚠️با یکم فکر کردن احتمالا توهم خاطرت بدی از روتین هایی یادت میاد که یه روز از زندگیت پرت شدن بیرون
    خوشحال میشم اگر بیای تا توی تاپیک زیر درباره ش حرف بزنیم👇
    https://forum.alaatv.com/topic/56518/مشاوره-کنکوری-گفتگو?_=1745174259777
    ⚠️پیشنهاد میکنم کتاب عادت های اتمی رو گیر بیارین و بخونینش واقعا چیزای خوبی یادتون میده👌
    دانش-آموزان-آلاء دهم یازدهم دوازدهم

    سوال مشاوره ای

  • خستگی بدن
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    هویججج راست گفتم شدم بیشعور؟😔

    سوال مشاوره ای

  • خستگی بدن
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    هویججج دلیلشو بگم بهت؟
    کارما رفته تو پاچه ت😏
    یادته اول و آخر هر مکالمه مون به من میگفتی "زهرای همیشه خسته"؟

    سوال مشاوره ای

  • زیست
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    درباره ی زائده هم
    بله مادوتا زائده داریم که یکی با ترقوه مفصل میشه
    و یکی که به سمت جلوعه(دقیقا همون که دایره سیاه کشیدی دورش)
    مفصلی نداره و به یه سر عضله ی دوسر بازو میچسبه

    زیست شناسی

  • زیست
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    دلبندم
    مگه شما تو انگشتات(جز شست) ۳ تا بند نداری؟
    خب سه تام استخون داری دیگه
    Screenshot_20250403_214507_Gallery.jpg

    زیست شناسی

  • خوندن از ظهر به بعد 🕑
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @لیلی_ ایشالا
    خواهش میکنم❤️

    سوال مشاوره ای

  • خوندن از ظهر به بعد 🕑
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @لیلی_ عه من😐😂
    یه درس جذابو بزار برا استارت بعد از ظهر
    مثلا من با زبان شروع میکردم چون دوستش داشتم
    و این که قهوه بخور
    خواب و کسلی ت رو میپرونه
    سال چندی؟

    سوال مشاوره ای

  • مدیریت خواب
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @د-ژ-م خسته ای خواهرم
    بیشتر بخواب
    ۶ ساعت کمههههه
    .
    الان موقعیه ک خسته بشه بدنت و نرماله
    استراحت رو از خودت دریغ نکن

    سوال مشاوره ای

  • افرادی مثل من در زندگی
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @Blue-moon :)‌‌
    ممنونم برای حرفایی که زدی

    سوال مشاوره ای

  • دریچه های لانه کبوتری
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Hg L 0 در دریچه های لانه کبوتری گفته است:

    @Zahra-HD خب میدونین آی کیو رد کرده بود اندام های دیگه رو و گفته بود کبوتری فقط تو دست و پاست
    به این خاطر پرسیدم

    اهااااا
    پس بچهای دیگه جواب بدن...

    زیست شناسی

  • دریچه های لانه کبوتری
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Hg L 0 در دریچه های لانه کبوتری گفته است:

    @Zahra-HD متن کتاب گفته
    دریچه های لانه کبوتری در سیاهرگ های دست و پا جریان خون را یک طرفه و به سمت بالا هدایت میکنند.

    خب گفته تو دست و پا این کارا رو میکنن
    نگفته جاهای دیگه نیستن

    اسمی از اندام دیگه نیاورده ولی میگم
    من نمیدونم چرا تو کتابم نوشتمش:confused_face:

    جمله ت از نظر علمی درست نیست
    تو جاهای های بالاتر از قلب هم هستن
    ولی برای این ک مطمئن بشی یکی دیگه هم جواب بده...

    زیست شناسی

  • دریچه های لانه کبوتری
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    به نظرتون چرا باید تو گردنم باشه؟🤔

    زیست شناسی

  • دریچه های لانه کبوتری
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Hg L 0 واقعیتش اینه که تو گردنم هست ولی متن کتاب چی نوشته اونو ملاک قرار بده

    زیست شناسی

  • گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    میبینم که ترمک ها تاپیک رو رونق دادن😁😂

    دانشگاهی دانشگاه ساعت مطالعه فارغ التحصیل

  • سوال کلی :)
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Hako سلام
    https://forum.alaatv.com/topic/56517/مشاوره-کنکوری?_=1668095405331
    پست های این تاپیک رو بخونید
    پست های قدیمی رو

    سوال مشاوره ای

  • 👨‍🎓از دانشجو شدنت بگو آلایی عزیز👩‍🎓
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Akito در 👨‍🎓از دانشجو شدنت بگو آلایی عزیز👩‍🎓 گفته است:

    سلام
    روز اول دانشگاه با چیا رفتین سر کلاس و کلا چیا همراهتون بود؟
    بعدتر چی؟
    چیا اصلا سر کلاس لازمتون میشه؟:/

    سلام
    کیف: اندازه متوسط بهتره
    میخواد کوله باشه یا یه وری
    از کوچولو ها که برا مهمونی استفاده میشه برندارینا
    .
    مدارک: روزای اول بهتره شناسنامه و دو سه تا عکس و کارت دانشجویی و رسید کارت ملی یا خودش و... رو داشته باشین
    پول نقد هم داشته باشین که دردسر کارت به کارت کردن نباشه
    .
    کتاب: مگه از جونت سیر شدی میخوای کتابای گنده رو رو دوشت بکشی این ور اون ور؟
    .
    دفتر: یه چیز سبک و راحت بردارین(کلاسور یکم سخته)
    دفترچه یا دفتر سیمی
    (اگه فاز خرخونی برندارین سر کلاس کلا نوت برداشتن به کار نمیاد)
    .
    جامداد: به کار نمیاد
    .
    مداد و خودکار: یکی دوتا خودکار بسه
    .
    آب: حتما (تو هوای سرد تو این فلاسک کوچیکا آب داغ ببرین خیلی میچسبه)
    .
    یه خوراکی مقوی و کوچیک: از این کلوچه ها یا خرما و این چیزا
    .
    هندزفری و پاوربانک و شارژر هم اگه داری بردار لازم میشه
    .
    کرم و اسپری و این چیزام باشه بدنیست به درد میخوره
    .
    لباس: هرچی میپوشی بپوش راحت باش ولی هرچی فرمال تر بهتر
    (البته دانشگاه با دانشگاه فرق میکنه فوقش یکی دوبار گیر میدن بهت معیار ها دستت میاد)
    ...
    همینا به ذهنم‌اومد

    دانشگاهی دانشجو دانشگاهی

  • 👨‍🎓از دانشجو شدنت بگو آلایی عزیز👩‍🎓
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    هویججج تقریبا آره
    ولی کلاس های عملی رو گروه بندی میشیم
    مثلا عملی تشریح یا فیزیو هرکدوم یه جلسه یه هفته ست

    دانشگاهی دانشجو دانشگاهی

  • مشاوره کنکوری😉
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    آرزوی موفقیت دارم براتون
    ایشالا خدا آرامشی بهتون میده که بتونین از تمام سوادتون استفاده کنین و بهترین خودتون رو نشون بدین❤️❤️❤️

    سوال مشاوره ای
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 88
  • 89
  • 2 / 89
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع