Hako خب خواهرم سوالت یکم خیلی کلیه😂
چی بگم من بهت
جزئی تر بپرس راهنمایی کنم
Zahra.HD
دیدگاهها
-
چگونه درس بخونیم😭 -
من یه آدم بی تربیتمهویججج کار خوبی میکنی
-
مشاوره کنکوری😉ماستمالی کن!
سلام سلام بچها
حالتون چطوره؟

این تصویر رو حدود یه سال ونیم پیش تو تاپیک گذاشته بودم چند روزیه که خیلی توی کانال های تلگرامی وایرال شده
حالا همین قضیه بهانه ای شد که بیام بیشتر دربارهش حرف بزنیم.
.
برای همههههی ما پیش اومده که تصمیم گرفتیم یه روتین جدید به روزمون اضافه کنیم و حس خفن بودن بیشتری داشته باشیم
اما خب این روتین بعد یه مدت به محاق رفته و بیشتر از قبل حس فلاکت و سرخوردگی داشتیم...
.
دوتا مثال ببینیم🔅مثلا تصمیم میگیریم صبح ها یه ورزش خیلی لایت داشته باشیم ولی با مریض شدن و (گلاب به روتون) پریود بهونه دستمون میاد که انجامش ندیم و حتی وقتی حالمون خوب شد روتین رو انجام نمیدیم طوری که انگار هیچ وقت نبوده!
🔅مثلا برنامه میریزیم روزی بیست تا لغت زبان حفظ کنیم یا درسی که توش ضعف داریم و ازش میترسیم رو خورد خورد بخونیم اما بازم امتحان یا آزمونی پیش رو داریم که باعث میشه یکی دو روز این روتین رو بذاریم کنار(هزار بار هم قسم میخوریم که موقته) اما خبر نداریم که برای همیشه گذاشتیمش کنار💔خب حالا راهکار چیه؟
اگه بخوام تو یه جمله راه حل رو بگم اینطوری میشه گفت:
مهم نیست که یک عادت رو چقدر عالی انجام میدی ، همین که تکرارش کنی کافیه
برای تداوم یه چیز صرفا انجام دادن اون کار کافیه
کتاب عادت های اتمی این مسئله توی چند صفحه خیلی قشنگ توضیح میده که یه بخشش رو براتون میارم" در حرکت بودن باعث میشود فکر کنید دارید کارها را انجام میدهید. اما در واقع دارید آماده میشوید تا کاری را انجام دهید. وقتی آماده شدن تبدیل به مدلی از به تعویق افتادن میشود لازم است تا اوضاع را تغییر دهید. شما نمی خواهید صرفاً برنامه ریزی کنید، میخواهید عمل کنید.
اگر میخواهید در عادتی خبره شوید نکته کلیدی این است که با تکرار شروع کنید نه با بی نقص بودن لازم نیست که تمام ویژگی های عادت جدید را دقیقا طرح ریزی کنید. فقط لازم است که آن را تمرین کنید. "این قضیه بهت یاد میده که برخلاف همیشه " کمیت بهتر از کیفیته!"
پس لطفا حتی روز هایی که رو مود نیستی یا مشکلی پیش اومده و نمیتونی روتینت رو ادامه بدی به یاد بیار همین که کتاب رو باز کنی و لغت های دیروز رو مرور کنی یا صرفا بلند شی و یه تابی به کمرت بدی کافیه کسی قرار نیست بهت نمره بده چقدر دل به کار دادی!
ما قراره به استمرارمون نمره بدیم حالا این که بعضی روز ها ماست مالی کنیم اصلا مهم نیست!
.
⚠️با یکم فکر کردن احتمالا توهم خاطرت بدی از روتین هایی یادت میاد که یه روز از زندگیت پرت شدن بیرون
خوشحال میشم اگر بیای تا توی تاپیک زیر درباره ش حرف بزنیم👇
https://forum.alaatv.com/topic/56518/مشاوره-کنکوری-گفتگو?_=1745174259777
⚠️پیشنهاد میکنم کتاب عادت های اتمی رو گیر بیارین و بخونینش واقعا چیزای خوبی یادتون میده👌
دانش-آموزان-آلاء دهم یازدهم دوازدهم -
خستگی بدنهویججج راست گفتم شدم بیشعور؟😔
-
خستگی بدنهویججج دلیلشو بگم بهت؟
کارما رفته تو پاچه ت😏
یادته اول و آخر هر مکالمه مون به من میگفتی "زهرای همیشه خسته"؟ -
زیستدرباره ی زائده هم
بله مادوتا زائده داریم که یکی با ترقوه مفصل میشه
و یکی که به سمت جلوعه(دقیقا همون که دایره سیاه کشیدی دورش)
مفصلی نداره و به یه سر عضله ی دوسر بازو میچسبه -
زیستدلبندم
مگه شما تو انگشتات(جز شست) ۳ تا بند نداری؟
خب سه تام استخون داری دیگه

-
خوندن از ظهر به بعد 🕑@لیلی_ ایشالا
خواهش میکنم❤️ -
خوندن از ظهر به بعد 🕑@لیلی_ عه من😐😂
یه درس جذابو بزار برا استارت بعد از ظهر
مثلا من با زبان شروع میکردم چون دوستش داشتم
و این که قهوه بخور
خواب و کسلی ت رو میپرونه
سال چندی؟ -
مدیریت خواب@د-ژ-م خسته ای خواهرم
بیشتر بخواب
۶ ساعت کمههههه
.
الان موقعیه ک خسته بشه بدنت و نرماله
استراحت رو از خودت دریغ نکن -
افرادی مثل من در زندگی@Blue-moon :)
ممنونم برای حرفایی که زدی -
دریچه های لانه کبوتریHg L 0 در دریچه های لانه کبوتری گفته است:
@Zahra-HD خب میدونین آی کیو رد کرده بود اندام های دیگه رو و گفته بود کبوتری فقط تو دست و پاست
به این خاطر پرسیدماهااااا
پس بچهای دیگه جواب بدن... -
دریچه های لانه کبوتریHg L 0 در دریچه های لانه کبوتری گفته است:
@Zahra-HD متن کتاب گفته
دریچه های لانه کبوتری در سیاهرگ های دست و پا جریان خون را یک طرفه و به سمت بالا هدایت میکنند.خب گفته تو دست و پا این کارا رو میکنن
نگفته جاهای دیگه نیستناسمی از اندام دیگه نیاورده ولی میگم
من نمیدونم چرا تو کتابم نوشتمش:confused_face:جمله ت از نظر علمی درست نیست
تو جاهای های بالاتر از قلب هم هستن
ولی برای این ک مطمئن بشی یکی دیگه هم جواب بده... -
دریچه های لانه کبوتریبه نظرتون چرا باید تو گردنم باشه؟🤔
-
دریچه های لانه کبوتریHg L 0 واقعیتش اینه که تو گردنم هست ولی متن کتاب چی نوشته اونو ملاک قرار بده
-
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓میبینم که ترمک ها تاپیک رو رونق دادن😁😂
-
سوال کلی :)Hako سلام
https://forum.alaatv.com/topic/56517/مشاوره-کنکوری?_=1668095405331
پست های این تاپیک رو بخونید
پست های قدیمی رو -
👨🎓از دانشجو شدنت بگو آلایی عزیز👩🎓Akito در 👨🎓از دانشجو شدنت بگو آلایی عزیز👩🎓 گفته است:
سلام
روز اول دانشگاه با چیا رفتین سر کلاس و کلا چیا همراهتون بود؟
بعدتر چی؟
چیا اصلا سر کلاس لازمتون میشه؟:/سلام
کیف: اندازه متوسط بهتره
میخواد کوله باشه یا یه وری
از کوچولو ها که برا مهمونی استفاده میشه برندارینا
.
مدارک: روزای اول بهتره شناسنامه و دو سه تا عکس و کارت دانشجویی و رسید کارت ملی یا خودش و... رو داشته باشین
پول نقد هم داشته باشین که دردسر کارت به کارت کردن نباشه
.
کتاب: مگه از جونت سیر شدی میخوای کتابای گنده رو رو دوشت بکشی این ور اون ور؟
.
دفتر: یه چیز سبک و راحت بردارین(کلاسور یکم سخته)
دفترچه یا دفتر سیمی
(اگه فاز خرخونی برندارین سر کلاس کلا نوت برداشتن به کار نمیاد)
.
جامداد: به کار نمیاد
.
مداد و خودکار: یکی دوتا خودکار بسه
.
آب: حتما (تو هوای سرد تو این فلاسک کوچیکا آب داغ ببرین خیلی میچسبه)
.
یه خوراکی مقوی و کوچیک: از این کلوچه ها یا خرما و این چیزا
.
هندزفری و پاوربانک و شارژر هم اگه داری بردار لازم میشه
.
کرم و اسپری و این چیزام باشه بدنیست به درد میخوره
.
لباس: هرچی میپوشی بپوش راحت باش ولی هرچی فرمال تر بهتر
(البته دانشگاه با دانشگاه فرق میکنه فوقش یکی دوبار گیر میدن بهت معیار ها دستت میاد)
...
همینا به ذهنماومد -
👨🎓از دانشجو شدنت بگو آلایی عزیز👩🎓هویججج تقریبا آره
ولی کلاس های عملی رو گروه بندی میشیم
مثلا عملی تشریح یا فیزیو هرکدوم یه جلسه یه هفته ست -
مشاوره کنکوری😉آرزوی موفقیت دارم براتون
ایشالا خدا آرامشی بهتون میده که بتونین از تمام سوادتون استفاده کنین و بهترین خودتون رو نشون بدین❤️❤️❤️